Blade Runnerin jatko etsii näyttelijöitä

29.9.2015 13:21

Tieteisklassikko Blade Runnerin jatko-osaa on odotettu vähintään kuin taannoista verikuuta. Elokuvaprojektin saatua mukaansa alkuperäisessä leffassa päähenkilöä näytelleen Harrison Fordin, on sen eteneminen kuitenkin ollut entistä varmempaa. Ohjaajan paikalta Blader Runner -tuottajaksi siirtynyt Ridley Scott (kuvassa) valottaa jatko-osan tilannetta uudessa haastattelussaan.

Blade Runner 2:n, jolla ei vielä virallista nimeä ole, on syönyt käsikirjoituksensa osalta Scottin aikaa pitkään. Hän toteaa Den of Geekin haastattelussa tuhertaneensa sen parissa pari viime vuotta ja halunneensa siksi jättää elokuvan ohjaustyön jollekin muulle. Ohjaajaksi on neuvoteltu Denis Villeneuve, jonka kehuttu huumekartellileffa Sicario pyörii leffateattereissa parhaillaan, mutta hän ei itse asiassa ollut ensimmäinen vaihtoehto tehtävään, paljastaa Scott:

– Kysyin erästä toista ensin, henkilöä, jonka ajattelin olevan oikea – en mielelläni kerro kuka. Tämä kaveri vain sanoi: ”En tee sitä, en ikinä tule kulkemaan sitä polkua.”

Harrison Fordin lisäksi leffassa nähdään ehkä nuoremmaan polven tähti Ryan Gosling. Hänen olemisestaan mukana on esitetty huhuja, mutta myös Scott on positiivisella kannalla miehen suhteen.

– Minun ei pitäisi sanoa, kuka muu [ehkä on mukana]. [Harrisonin lisäksi on] joku todella hyvä, todella kiinnostava. Luulen, että Ryan Gosling tekee tämän [elokuvan] Harrisonin kanssa, Scott paljastaa, mutta kieltäytyy kertomasta Drive-näyttelijän mahdollisesta roolihahmosta mitään. Elokuvan virallinen valmistumisaikataulu on yhä auki, mutta sen oletetaan etenevän kuvattavaksi ensi vuonna.

Lähteet: Den of Geek, ComingSoon

Kuva: Gage Skidmore