Ostaisitko tämän neidon tuotteita?

5.9.2015 19:32

Monilla tähdillä on omia tuotebrändejään, kuten näyttelijä Antonio Banderasilla omat viininsä ja edesmenneellä näyttelijä Paul Newmanilla Newman’s Own -elintarvikemerkkinsä. TV-sarja Dark Angelista elokuvarooleihin ponnistanut Jessica Alba puolestaan on kunnostautunut elämäntapatuotteiden puolella. Tosin, tuorein tieto Alban miljoonaliiketoimien tiimoilta asettaa sanan ”kunnostautuminen” tässä kyseenalaiseksi.

Alba on jo joitakin vuosia ollut mukana The Honest Company -nimisen brändin rakentajana ja sijoittanut huomattavan summan dollareita sen toimintaan. Nyt brändiä syytetään harhaanjohtavasta mainonnasta – vaikka honest, ironista kyllä, kääntyy suomeksi muotoon rehellinen. The Honest Company on markkinoinut mm. erilaisia salvoja, pesuaineita ja vaippoja, joiden pitäisi sen ilmoituksen mukaan olla puhtaita, luonnollisia ja terveellisiä.

Brändin tuotteita käyttäneet kuluttajat ovat älähtäneet, koska The Honest Companyn ns. luonnolliset tuotteet ovatkin sisältäneet synteettisiä ainesosia ja tuotesarjaan kuuluva suojavoide on ollut täysin tehoton auringonporotusta vastaan. Alba, joka halusi kehittää brändin ympäristö- ja terveystietoisille vanhemmille oman lapsensa synnyttyä, on puolustellut yhtiötään kertomalla, että sen taustatiimi tekee jatkuvasti töitä tuotteidensa parantamiseksi.

– Me pyrimme tekemään kaikkemme varmistaaksemme, että kokemuksenne tuotteistamme pitävät teidät terveinä ja onnellisina, Alba ja hänen tiiminsä viestivät bloginsa välityksellä. Jos syytökset pitävät paikkansa, töitä onkin paljon.

Lähteet: People, The Wrap, Business Insider, Yahoo!

Kuva: 20th Century Fox/SF Film/Diyah Pera/ Fantastic Four: Hopeasurffari