Han Solon paluu ei ollutkaan varma nakki

2.9.2015 12:11

Vaikka tällä hetkellä onkin varmaa, että Han Solo nähdään tulevassa Tähtien sota -jatko-osassa, asia ei ollut näin alkujaan. Sen lisäksi, että Soloa näytellyt Harrison Ford halusi vuosia näytellä aivan muita hahmoja kuin tätä kapinallistaistelijoiden salakuljettajatuttua, Star Wars: The Force Awakensin ohjaaja J. J. Abrams oli epäileväinen Solon paluun suhteen.

Abrams, joka on tunnetusti jo pienestä pitäen ollut Star Wars -fani, kertoo The Seattle Timesin haastattelussa painiskelleensa mm. tämän asian kanssa. Kun tuottaja Kathleen Kennedy, alkuperäiset Tähtien sodat tuottaneen Lucasfilmin johtaja, sai vakuutettua Abramsin siitä että uusi Star Wars -raina kannattaisi tehdä ja siihen tuotaisiin mukaan vanhoja tuttuja hahmoja, Abrams kertoo olleensa sekä positiivisin mielin että stressaantunut. Hän halusi elokuvaan mahdollisimman paljon alkuperäisen trilogian tuntua, mutta pitää samalla sisäisen fanipoikansa aisoissa.

Kun Harrison Ford suostui lopulta palaamaan Tähtien sodan pariin, Abramsille ei ollut heti selvää, miten Ford olisi projektissa mukana.

– En voinut olla varma, että Han Solo olisi elokuvassa, vaikka Harrison Ford olisikin. Tarkoitan, etten ollut nähnyt Solon paluuta melkein 40 vuoteen. Vasta sitten, kun olimme lavasteissa, sain varmuuden. Oli upeaa nähdä, miten mutkattomasti Harrison Fordista tuli jälleen Han Solo, ohjaaja kertoo.

Lähteet: The Seattle Times, ConemaBlend

Kuva: The Walt Disney Company