Outolinnun jatko-osan kuvauksista valitus

17.7.2015 15:29

Nälkäpelin tavoin nuorille yleisöille suunnatun Divergent– eli Outolintu-seikkailuleffasarjan kolmatta jatko-osaa, Allegiant: Part 1:iä, kuvataan parhaillaan. Georgiassa järjestetyistä kuvauksista on kuitenkin yllättäen tehty valitus. Asia ei koske tulevan leffan mahdollista taiteellista tasoa, vaan vaaratilannetta, jonka yli sadan avustajan kanssa tehty joukkokohtaus on muodostanut.

Valituksen tehnyt osapuoli on itse ollut mukana joukkokohtauksessa, jota varten tarpeistonhoitaja oli tyrkännyt myös hänen käteensä arveluttavan esineen. Kyseiseen kohtaukseen avustajille oli jaettu kirveitä, veitsiä, viikatteita, vasaroita ja muita painavia työkaluja, joiden kanssa heidän oli määrä taistella. Kantelijan mukaan esineet olivat aitoja ja osa jopa vaarallisen teräviä. Kohtauksessa oli mukana myös 30 lapsinäyttelijää, joiden oli käsikirjoituksen mukaan määrä yrittää paeta sekasortoista tilannetta.

Koska kaoottinen taistelukohtaus asetti lapset vaaraan, kantelija yritti tavoittaa näyttelijöiden ja stunt-näyttelijöiden edustajia apuun. Jostakin syystä asiaa ei kuitenkaan pystytty hoitamaan heti, mikä aiheutti lisää närää lasten turvallisuudesta huolissaan olleiden keskuudessa. Näyttelijöiden liiton mukaan turvallisuusseikasta oli otettu yhteyttä ensin väärään numeroon, mikä pitkitti asian hoitamista muutamalla tunnilla. Tuotantoyhtiö Lionsgate tutkii omalla tahollaan, miksi leffan avustajille alkujaan annettiin käyttöön vaarallisia työkaluja. Kolmas Outolintu-raina saapuu teattereihin ensi vuonna.

Lähde: Deadline

Kuva: Lionsgate/ Divergent – Outolintu (2014)