De Niron ikuisuusprojekti nytkähti eteenpäin

8.7.2015 16:31

Haluaisitko nähdä Robert De Niron yleisöään pilkkaavana rääväsuisena stand up -koomikkona? Ainakin Taksikuski– ja Casino-näyttelijä itse on haaveillut tällaisesta roolista jo vuosia. Projekti on ollut kuitenkin suunnitteilla jo niin pitkään, että sen toteutuminen on näyttänyt epävarmalta – ainakin tähän asti.

Elokuva, joka kantaa nimeä The Comedian, edustaa De Nirolle paluuta sille puolelle, jolla 1980-luvulla valmistunut Martin Scrosesen Koomikkojen kuningas liikkui. Kyseisessä draamakomediassa De Niro näytteli koomikonalku Rupertia, joka pyrki alansa huipulle tuppautumalla väkisin idolinsa, veteraanikoomikko Jerry Lewisin näyttelemän Jerryn, seuraan. The Comedianissa De Nirolla vuorostaan olisi tilaisuus asettua ikämiessarjan koomikon housuihin. Leffan tekstistä vastaa stand up -koomikko Jeffrey Ross, joka tunnetaan mm. Comedy Centralin Roast-näytösten huuliveikkona.

The Comedianiin on hiljattain tehty uusi ohjaajakiinnitys, kun aikatauluongelmien vuoksi siitä pois jäänyt Mike Newell (Operaatio Donnie Brasco) sai korvaajakseen Taylor Hackfordin (Paholaisen asianajaja). Hackfordia ja Newelliä tässä projektissa edeltäneiden ohjaajanimien joukkoon on kuulunut näyttelijänä paremmin tunnettu Sean Penn, jonka nimi nousi The Comedianin yhteyteen vuonna 2011. Leffan on tarkoitus edetä kuvattavaksi asti vihdoin ja viimein ensi tammikuussa.

Lähteet: Variety, Deadline, EW, The Guardian

Kuva: Scanbox Finland/ Mafiaperhe, 2013