Stan Lee: Vanhassa vara parempi

1.7.2015 14:56

Viime viikolla varmistui, että pitkän väännön jälkeen Hämähäkkimiehen eli Spider-Manin rooli on jatkossa Tom Hollandin. 19-vuotias näyttelijä, jolla oli sivurooli tsunamista kertoneessa elokuvassa Selviytyminen, oli yksi kourallisesta nuoria näyttelijöitä, joita Sony ja sen yhteistyökummpani Marvel lopulta harkitsivat tosissaan seittisingon osaan. Charlie Plummer (Boardwalk Empire) oli Marvelin suosikkilistan kärjessä, kun taas Sony tahtoi Hollandin Tobey Maguiren ja Andrew Garfieldin seuraajaksi.

Osalle yleisöstä tieto Hollandin valinnasta oli pettymys, sillä spekulaatioissa oli ennätetty jo puhua mm. tummaihoisesta Spider-Manista. Hahmon luojiin lukeutuva sarjakuvantekijä ja tuottaja Stan Lee on kuitenkin tuonut esiin tuoreessa haastattelussaan kannan, jolla on varmasti ollut painoa näyttelijöiden karsinnassa.

– En ole kovin halukas muuttamaan sellaista, joka on jo olemassa. Esimerkiksi Hämähäkkimiehen haluaisin pysyvän sellaisena kuin hän on, mutta eivät tummaihoiset, latinot, kiinalaiset tai minkälaiset tahansa muutkaan supersankarit ole minulle ongelma – koko maailma on leikkikenttämme. Koko maailmasta löytyy sankareita kaikille, Lee toteaa.

Marvel Studiosin johtaja Kevin Feige on kertonut puolestaan seuraavan Spidey-seikkailun tyylistä. Hänen mukaansa vuonna 2017 julkaistavassa leffassa on mm. kouluympäristöön sijoitettua saippuaoopperaa. Mukana tulee olemaan myös uusia pahiksia.

– Kuten emme ole nähneet pitkään aikaan ryöstöelokuvaa, emme ole myöskään nähneet John Hughesin tyylistä leffaa. Ei sillä, että pystyisimme tekemään John Hughes -elokuvan – vain hän itse voisi – mutta voimme yhdistää häneltä saamamme inspiraation supersankarielokuvaan, Feige kertoo.

Tom Holland nähtäneen Spider-Manin trikoissa jo ensi vuonna Captain America: Civil War -elokuvan sivuhenkilönä.

Lähteet: Den of Geek, Indiewire, ScreenRant

Kuva: The Amazing Spider-Man, BVI Finland