Coen-veljekset halusivat Dolph Lundgrenin uutuuselokuvaansa

8.5.2015 07:42

Pitkän uran tehneitä leffatähtiä on usein pyöritetty niin monessa liemessä, että harva asia tulee heille ns. puun takaa. Naapurimaamme Ruotsin yksi isoimmista tähdistä, Dolph Lundgren, myöntää kuitenkin hämmästyneensä eräästä tuoreimmasta työtarjouksestaan. Kovamaineista nyrkkeilijä Ivan Dragoa Sylvester Stallonen Rocky-elokuvasarjan neljännessä osassa esittänyt Lundgren sai osan palkitun ja ylistetyn Coen-kaksikon tulevasta elokuvasta.

Coenit tekevät elokuvaa Hail, Caesar!, joka sijoittuu 1950-luvulle ja kertoo koomiseen sävyyn tuolloisesta elokuvateollisuudesta. Mm. Channing Tatumin (Magic Mike) ja Scarlett Johanssonin (Lucy) tähdittämä komedia kuuluu löyhästi osaksi Coen-veljesten trilogiaan, jonka muut osat ovat Voi veljet, missä lienet? ja Sietämätöntä julmuutta. Toimintatähti Lundgren nähdään ensi vuoden alkupuoliskolla julkaistavan Hail, Caesar!in sivuosassa venäläisenä komentajana, jolla on roolinsa Tatumin näyttelemän hahmon suunnitelmissa loikata entiseen Neuvostoliittoon.

Oscar-palkitut Coenit ottivat Lundgreniin yhteyttä itse. Lihaskimppu on mielissään päästyään arvostetun kaksikon leffaan.

– He olivat mukavia kavereita, ja olen tietysti heidän suuri faninsa, mutta en koskaan uskonut päätyväni Coen-veljesten elokuvaan, Lundgren kertoo.

Lähde: The Telegraph

Kuva: Eva Rinaldi