Assassin’s Creed -leffa etenee

1.5.2015 07:50

Jo vuosia kehitteillä ollut ja suosittuun seikkailupelisarjaan pohjaava Assassin’s Creed -leffa antaa elonmerkkejä. Elokuvan pääosaan kiinnitetty Michael Fassbender (Prometheus) kertoo ComingSoon-sivuston haastattelussa, että elokuva on edelleen tekeillä. Fassbenderin on otaksuttu näyttelevän rainassa Desmond Milesiä, keskiaikaisten salamurhaajien jälkeläistä.

Fassbenderin vihjailujen mukaan hänen roolinsa ei välttämättä kuitenkaan ole välttämättä se, mitä aiemmin on puhuttu. Myös Oscar-voittaja Marion Cotillard (Pariisin varpunen – Edith Piaf) on ennakkotietojen mukaan elokuvassa, mutta hänen roolistaan tiedetään vielä vähemmän. Fassbender on seurannut elokuvan käsikirjoituksen kehittymistä tuottajan ominaisuudessa, joten hän tuntee sen mutkat.

– Hyvän tarinan rakentaminen ottaa aikaa ja me todella haluamme tehdä tämän oikein, Fassbender toteaa.

Pelifirma Ubisoftin elokuviin keskittynyt osa on tiedottanut jo aiemmin, että Assassin’s Creedin ensi-ilta on joulukuussa 2016. Tieto pitänee edelleen paikkansa, sillä Fassbenderin mukaan elokuvaa ryhdytään kuvaamaan nyt syyskuussa. Seikkailun ohjaa Justin Kurzel, jonka kykyjä avartanee myöhemmin tänä vuonna julkaistava ja niin ikään Fassbender & Cotillard -kaksikon tähdittämä tulkinta Shakespearen Macbethistä.

Kuva: Ubisoft

Lähteet: ComingSoon, Screenrant, Forbes