Ensiluokkainen elokuvateatterielämys

10.4.2015 08:04

Kuvittele: ei popcornien mässytystä ympärilläsi, ei ketään tallomassa varpaitasi, saati kaksimetristä hujoppia rajoittamassa näkyvyyttä valkokankaalle ja nenäsi edessä uunituore megaspektaakkeli. Oman kotiteatterin kanssa tällainen kokemus on melkein saavutettavissa, joskaan viimeksi mainitun asian kohdalla eivät toiveet ole toteutuneet. Vaan eipä sitäkään tarvitse surkutella ainakaan Yhdysvalloissa, sillä eräs luksuspalvelu lupaa korjata tämänkin puutteen.

Prima Cinema -niminen yritys on ensimmäisenä maailmassa alkanut luvallisesti tuoda kotikatsomoihin Hollywoodin tuotoksia samaan aikaan kun ne lähtevät teatterikierrokselleen. Yrityksen huippuresoluutiolla ja -äänenlaadulla varustettujen leffojen listalta löytyvät sen ilmoituksen mukaan lähitulevaisuudessa mm. Jurassic World (kuvassa), Insurgent ja The Age of Adaline – kaikki paljon odotettuja uutuuksia. Tässä vaiheessa vielä vain Yhdysvalloissa toimiva palvelu toimittaa asiakkailleen kotiteatterin lisäkkeeksi sormenjälkilukijalla varustetun boksin, jonka kautta tuoreimpia uutuuksia voi nauttia mukavasti vaikka kotisohvalta käsin.

Ihan halvalla tällaista luksusta ei pääse kokemaan. Sen lisäksi, että Prima Cineman tarjontaa ei vielä ole saatavilla Eurooppaan, jokaisen sen välittämän leffan vuorokausivuokra kustantaa moninkertaisesti tavallisen leffavuokran verran: jopa 500 dollaria (n. 468 euroa). Myöskään Priman boksia ei ole tarkoitettu heille, joilla on varaa nukkua vain siltojen alla, sillä itse laitteestakin veloitetaan messevät 35 000 dollaria (runsaat 32 770 euroa).

Lähteet: Prima Cinema, The Telegraph

Kuva: © Universal Pictures