Uusi Mies ja alaston ase tekeillä

13.3.2015 09:33

Runsas vuosi sitten Paramount Pictures kiinnitti Ed Helmsin (Kauhea kankkunen -leffat) rooliin, joka kolmen elokuvan ja yhden tv-sarjan ajan kuului veteraanitähti Leslie Nielsenille (1926 – 2010). Kyseessä on poliisikunnan valkohapsisen huippuedustaja Frank Drebinin rooli, jossa Nielsen törmäili viimeisen kerran vuonna 1994 elokuvassa Mies ja alaston ase 33 1/3: Viimeinen solvaus. Uusimmasta Drebin-rainasta ei ole sittemmin paljon puhuttu, mutta nyt uutta tietoa tihkuu jälleen.

Alkuperäisten Mies ja alaston ase -crazykomedioiden käsikirjoittaja ja ohjaaja David Zucker on paljastanut, ettei hän ole mukana uudessa versiossa edes tuottajana. Uusi raina ei seuraa originaalitrilogian ja tv-sarjan jälkiä.

– Se saattaa olla hyvä, mutta siitä ei tule sellaista [kuin minä tein]. Uudet tekijät käyttävät samaa otsikkoa. He kysyivät minua tuottajaksi. He ovat mukavia, mutta eivät halua tehdä komediaa minun tyyliini, Zucker toteaa Empirelle antamassaan haastattelussa.

Zuckerin mukaan hänen toimimisensa tuottajana elokuvassa olisi johtanut näkemysristiriitoihin. Uutta Mies ja alaston ase -elokuvaa kirjoittavat Reno 911! -poliisiparodiasarjan Robert Ben Garant ja Thomas Lennon. Elokuvan sisällöstä on kerrottu lähinnä, että siihen yritetään pakata mahdollisimman paljon vitsejä ja koomisia tilanteita. Paramount ei ole ilmoittanut, millä aikataululla uusi Frank Drebin nähdään teattereissa.

Kuva: Paramount

Lähteet: Empire, Metro.co.uk, ScreenRant