Saw-leffoille jatkoa

16.10.2014 07:57

Kauhuelokuva Saw’n ensi-illasta tulee tänä vuonna kuluneeksi tasan kymmenen vuotta. Juhlavuoden kunniaksi leffaa esitetään ainakin rapakon tuolla puolen jälleen myös elokuvateattereissa. Pienimuotoisesta indiekauhupätkästä tuli aikoinaan yllätyshitti.

Yhteen tilaan kahlehdittujen uhrien ja näitä raa’asti piinanneen pahan ruumiillistuma Jigsaw’n yhteenotto toi teatterikierroksellaan lippukassaan tuloja peräti yli kolminkertaisesti budjettiinsa nähden. Saw’n tekijät ovat menestyksestä yhä mielissään, eikä hyytävän Jigsaw’n elämä valkokankaalla ole heidän mielestään ohi. Shocktillyoudrop.com:ille antamassaan haastattelussa tuottajat Mark Burg ja Oren Koules arvelevat, että uusi Saw-elokuva saattaisi ehtiä teattereihin jo vuonna 2016.

Mikäli uusi elokuva toteutuu, se olisi Saw-leffojen sarjassa jo kahdeksas – elleivät tekijät ole suunnittelemassa käynnistää sarjaa täysin uudelleen. Myös ensimmäisen Saw-splatterin ohjaaja James Wanin paluusta uuden elokuvan puikkoihin on puhuttu, mutta Wan itse on kommentoinut tulevaa rauhallisemmin.

– Olen leikkinyt sillä ajatuksella, Wan tosin myöntää.

Lähteet: Shocktillyoudrop.com, Box Office Mojo

Kuva: Scanbox/ Saw II