Bono ja Liam Neeson palaavat 1970-luvun tunnelmiin

17.9.2014 19:21

Rock-yhtye U2 on viime päivinä puhuttanut sekä Applen kännyköiden käyttäjiä että muita bändin uutuusalbumin tultua kuukaudeksi ilmaiseen jakoon iTunes-ohjelmaan. U2:n keulakuva, eli laulaja Bono (kuvassa), on kaikessa hiljaisuudessa kuitenkin puuhannut myös muutakin kuin musiikkia ja toiminut hyväntekeväisyyden nimissä. Hiljattain The Independentille antamassaan haastattelussa näyttelijä Liam Neeson (Taken) paljastaa suunnittelevansa elokuvaa yhdessä Bonon kanssa.

Sekä Neeson että Bono ovat molemmat syntyjään irlantilaisia ja lähes yhtä vanhoja iältään, joten tässä mielessä kaksikon kaveeraaminen ei ole outoa. Neeson kertoo haastattelussa käyneensä Bonon kanssa elokuvasta useita keskusteluja. Parivaljakon leffaidea on nyt hakenut muotoaan jo vuosia.

– Kun juttelemme, minä yleensä vain kuuntelen. Hän on mainio kaveri. Olemme kirjoittaneet käsikirjoitusta viimeiset kuusi vuotta, Neeson täsmentää. Hänen mukaansa kyseinen elokuva, jolla ei vielä ole niin ohjaajaa kuin ensi-iltapäivämäärääkään sovittuna, pohjautuu erään 1970-lukulaisen irlantilaisbändin menestystarinaan. Neeson kertoi käsikirjoituspuuhistaan Bonon kanssa uutuuselokuvansa Tanssi haudoilla mainoskiertueella.

Kuva: World Economic Forum swiss-image.ch/ Moritz Hager