Poliisipäällikkö Gordonista pahikseksi Tähtien sotaan?

Tulevaa Tähtien sota -elokuvaa eli Star Wars: Episode VII:tä koskevat varmat tiedot ovat tässä vaiheessa vielä paljolti salaisuuksia, mutta jälleen julkisuuteen on putkahtanut uutta. Näyttelijä Gary Oldman (Christopher Nolanin Batman-trilogia, Léon) on tuoreessa haastattelussaan Sky Moviesille paljastanut saaneensa yhteydenoton Star Wars: Episode VII -rainan tekijöiltä. Oldman ei ole ensimmäinen, jolle jotakin roolia elokuvassa on kerrottu tarjottaneen, mutta taatusti yksi kovemman luokan vaihtoehdoista.

Se, mitä osaa Oldman kaukaisessa galaksissa näyttelisi, on kuitenkin mysteeri. Näyttelijä ei itse haastattelussa siitä antanut vihiä, eikä aiemmin julkaistu roolitusuutinenkaan anna juuri apua osan arvuuttelussa. Kuten aiemmin on kerrottu, uuteen Tähtien sotaan kaipailtiin mm. sekä 40-vuotiasta sotilaallista tyyppiä että 70-vuotiasta vahvojen mielipiteiden miestä, mutta tänä vuonna 56 täyttävä Oldman ei suoranaisesti sovi kummankaan roolin kuvaukseen.

Screenrant.com:in puolella on spekuloitu, että Oldmania olisi haviteltu elokuvan pahikseksi - onhan hän jo tehnyt useampia ikimuistettavia vihollishahmoja aina Lee Harvey Oswaldista (JFK - avoin tapaus) galaktiset mittasuhteet täyttävään Jean-Baptiste Emanuel Zorgiin (The Fifth Element - puuttuva tekijä). Joka tapauksessa J.J. Abramsin Tähtien sota -tiimin yhteydenotto ei saanut näyttelijää itseään riehaantumaan.

- Olen nyt kyyninen [osan saamisen suhteen], uskon näihin juttuihin aina lentäessäni kotiin. Sopimusta ei ole, mutta minua on kysytty mukaan, Oldman kommentoi tilannettaan Sky Moviesille.

Kuva: Sam Hughes

Z.E 07.02.2014 klo 08:33

Tom Cruisella oli Top Gun -jatko-osaan liittyen erityinen vaatimus

Omia stunttejaan tekevä näyttelijä lisää kierroksia.

Blade palaa – uusi pääosanesittäjä on kahden Oscarin voittaja

Wesley Snipes näytteli osassa aiemmin.

Japanilaisstudiolle tehty isku: maan pahin vuosikausiin

Hyökkääjä selvisi hengissä.

Linda Hamilton täsmentää aiempaa Terminator-kommenttiaan

Näyttelijä ei kehuja jaellut.