Del Toro negatiivisena

9.7.2013 12:15

Punaisesta nyrkistään tuttu Hellboy on Mike Mignolan sarjakuvien lisäksi ehtinyt esiintyä jo kahdessa Guillermo del Toron ohjaamassa elokuvassa (Hellboy, Hellboy 2: Kultainen armeija). Leffasarjalle on odotettu yleisön keskuudessa lisää jatkoa kuin Pavlovin koira odottaa makupalaa. Hahmoa näyttelevä Ron Perlman on omalta osaltaan ollut valmis palaamaan rooliin heti kun ns. isot pyörät lähtevät pyörimään.

Mutta monta rautaa tulessa pitävä meksikolaisohjaaja Guillermo del Toro on vaihteeksi kielteisellä linjalla. Mm. fantasiaelokuva Pan’s Labyrinthin käsikirjoittajana sekä ohjaajana huomiota herättänyt ja nyt Peter Jacksonin kanssa Hobitti-trilogiaa tekevä del Toro on kertonut Collider.com:in haastattelussa tuoreen tilanteen Hellboy 3:n osalta. Hän on jatkon suhteen epäilevällä kannalla.

– Tuskin sitä tulee, koska niin moni asia pitäisi saada natsaamaan kohdalleen. Tuottaja Larry Gordon, Universal, oikeudet, Ron Perlmanin ja minun aikatauluni, Mike Mignolan hyväksyntä; meillä on osa asioista kunnossa, muttei kaikkea. Lisäksi tarvittaisiin n. 150 miljoonaa dollaria, del Toro summaa. Screenrant.com:in mukaan Mike Mignola on myös ollut jonkin verran huolissaan siitä, mihin suuntaan hänen luomuksensa del Toron käsissä kehittyisi trilogian päätöksessä.

Paholaismaisen näköisen mutta hyväsydämisen nyrkkisankarin seikkailut eivät siis taida jatkua valkokankaalla vuosiin. Tämä tarkoittaisi sitä, että huhtikuussa 63 vuotta täyttänyt Perlman tuskin on se setä, joka heiluu tynkäsarvisena toimintasankarina seuraavassa Hellboy-elokuvassa. Jos jatkoa Hellboy-leffoille tulee, kyse saattaa tällöin olla sarjan reboottauksesta.

Kuva: Universal