Tohtori Outo ja Musta Pantteri valkokankaille?

2.7.2013 22:28

Sarjakuvapappa itse, Stan Lee, on avannut sanaisen arkkunsa Marvelin tulevien sarjakuvapohjaisten elokuvien osalta. Flickering Mythissä julkaistulla haastatteluvideolla mm. Hulk-, Hämähäkkimies- ja Avengers-sarjakuvistaan tuttu Lee toteaa, että studiot työstävät aktiivisesti ainakin Tohtori Outo– ja Musta Pantteri -elokuvia. Näistä kahdesta, eli alkuperäisiltä nimiltään Doctor Strangesta ja Black Pantherista, on pitkään kuultu huhuja, mutta viralliset tiedotteet ovat olleet vähäisempiä.

Samaisessa haastattelussa Lee huomauttaa silti myös, ettei hän ole enää mukana näihin elokuviin liittyvässä päätöksenteossa. Mutta hänellä on vahva näkemys studioiden väestä:

– He ovat näiden tarinoiden faneja, kuten tekin ja he yrittävät miettiä, mitä te ja he haluaisitte nähdä seuraavaksi, Lee kertoo.

Tältä pohjalta vaikuttaa siltä, että Wakandan hallitisija, mystisiä voimia omaava T’Challa eli Musta Pantteri ja salatieteiden mestari Tohtori Outo olisivat mukana Marvelin ja Disneyn leffaproduktioissa vuosille 2016 ja 2017. Studiot ilmoittivat jo runsas pari viikkoa sitten kahdesta nimeämättömästä supersankarielokuvasta, jotka seuraisivat noina vuosina mm. Avengers-elokuvan jatko-osaa ja Ant-Man -filmatisointia.

Vielä tällä haavaa ei ole mitään varmaa tietoa siitä, kuka lopulta kirjoittaa näiden elokuvien käsikirjoitukset, saati kuka puolestaan ohjaa ne tai keitä näyttelijöitä niihin kiinnitetään. Ainakin Vin Dieseliä (Riddickin aikakirja, Fast Five) on näyttelijän mukaan kosiskeltu Marvelille, mutta neuvotteliko lihaskimppu kuitenkin roolista vaikkapa vuonna 2015 julkaistavassa Ant-Manissa, sitä ei ole paljastettu. Koska kaikkein mainittujen elokuvien valmistumiseen kuluu joka tapauksessa aikaa, varmaa on vasta vain se, ettei mikään ole varmaa.