Angry Birds -elokuvalle käsikirjoittaja

21.5.2013 06:15

Jo viime viikolla Sony Pictures tiedotti hankkineensa levitysoikeudet suomalaisen Rovio Entertainmentin Angry Birds -pelin pohjalta luotavalle animaatioelokuvalle. Usealla taholla on pähkäilty, onko munia varastavien possujen ja vihaisten lintujen välisessä yhteenotossa edes aineksia pitkään elokuvaan. Olipa kyseessä lastenleffa tai ei, tasokkaalla käsikirjoituksella on tunnetusti merkitystä, minkä Angry Birds -rainan tuottajat ovat osoittaneet hekin tiedostavansa.

Heat Visionin ja Varietyn uusien tietojen mukaan ärhäköiden lintujen ja kirjaimellisesti sikamaisten munarosvojen elokuvan käsikirjoittajaksi on pestattu komediataituri Jon Vitti. Vittin meriittilistaan kuuluu entuudestaan mm. tv-animaatiosarjojen Simpsonit ja Kukkulan kuningas useita osia, mutta myös ikonisen sketsishow Saturday Night Liven jaksoja ja keltaisen perheen kokopitkä seikkailu The Simpsons Movie. Tältä pohjalta leffan käsikirjoituksen voisi arvella muotoutuvan jopa viihdyttäväksi.

Elokuvan tuottajina toimivat Catherine Winder, John Cohen ja David Maisel, joista Winder on tuottanut aiemmin Æon Flux -sarjaa ja Cohenin filmografiasta löytyy esimerkiksi tänä kesänä jatko-osankin saava animaatiokomedia Itse ilkimys. Maisel puolestaan on ollut vastaavana tuottajana Marvelin supersankarielokuvissa Iron Manista Captain America: The First Avengeriin. Angry Birds -elokuva lentää teatterikierrokselle näillä näkymin vuonna 2016 – kolmiulotteisena.

Kuva: Juho Paavisto