Alec Baldwin ”talkkari”-uralle?

10.4.2013 15:56

30 Rock -komediasarjan eksentrisenä tuottaja Jack Donaghynä leipäänsä viime vuosina hankkinut Alec Baldwin harkitsee talkshow-uraa, kertoo The New York Times. NBC-yhtiö, jonka palveluksessa myös talkshow-isäntä Conan O’Brien toimi vuonna 2010 tapahtuneeseen kädenvääntöön asti, järjestelee jälleen puheohjelmiaan uusiksi. O’Brienin kanssa katsojien kiinnostuksesta silloin kilpaillut Jay Leno on siirtymässä pestistään nuoremman juontajakasvo Jimmy Fallonin tieltä ja talkshow-kuvioihin kaivataan uutta verta.

Näyttelevien Baldwin-veljesten kuuluisin jäsen on yksi ehdokas NBC:n Last Call -keskusteluohjelman uudeksi vetäjäksi, mutta neuvottelujen varhaisen vaiheen vuoksi yhtiö ja Baldwin saattavat päätyä sopimaan myös muunlaisesta järjestelystä. EW:n esittämien arvelujen mukaan Alec Baldwinin show voisi olla rennon keskusteleva, eikä niinkään tarkkaan käsikirjoitetun oloinen kuin myös meillä nähtyjen talkshow-ohjelmien antama vaikutelma Late Show with David Lettermanista (MTV3 Max) alkaen usein on. NBC:ltä arveluja ei ole tässä vaiheessa vielä kommentoitu.

Baldwin nähdään tänä vuonna Woody Allenin uutuuselokuvassa Blue Jasmine, jota ohjaajalegenda on kuvannut mm. rakkaassa New Yorkissaan. 30 Rock -sarja, jonka 6. tuotantokautta Suomessa esittää parhaillaan MTV3, päättyi Yhdysvalloissa tämän vuoden tammikuussa. Sarjan kuvitellun show’n erikoislaatuisen tuottajan rooli toi Baldwinille mm. kaksi Emmy- ja kolme Golden Globe -palkintoa. Aivan tuntematon Baldwin ei juontajanakaan ole, sillä hän on haastatellut viihdemaailman tekijöitä omassa podcastissaan sekä mm. isännöinyt vuoden 2010 Oscar-gaalaa yhdessä koomikko Steve Martinin kanssa. Itse talkshow-vieraana Baldwin on ollut hyvin suosittu, sillä hän kuluttanut esim. The Tonight Show with Jay Lenon ja Late Night with Conan O’Brienin sohvia toistuvilla vierailuillaan jo vuosien ajan.

Kuva: Nordisk Film (The Good Shepherd, 2006)