Piste Dexterille?

5.3.2013 08:08
Veriroiske-ekspertti Dexter saattaa lopultakin tulla tiensä päähän. Nimikkosarjassaan sekä Miamin murhia tutkiva että niitä tehtaileva Dexter Morgan on kerännyt vankkaa katsojakuntaa jo vuodesta 2006 kaikkiaan seitsemän kauden ajan. TV-kanava CBS:n toimitusjohtaja Les Moonves, joka vastaa myös sarjaa tuottavan Showtimen asioista, mainitisi maanantaina pitämässään puheessa sarjan kahdeksannen kauden olevan myös sen viimeinen. Moonvesin puheesta tiedotti alkujaan Broadcasting & Cable.
HBO:n kehutusta Mullan alla -sarjastakin tutun Michael C. Hallin tähdittämän Dexterin loppumista on suunniteltu jo pitempään, mutta sarjan saama suuri suosio on osaltaan vaikuttanut lopetussuunnitelmiin. Kuten Dexterin vastaava tuottaja Sara Colleton kertoi TVGuidelle jo viime kesänä antamassaan haastattelussa, tutkija Morganin synkkien salaisuuksien varjostamaa elämää oli tarkoitus kuvata seitsemän kauden verran.
– Me halusimme päättää sen tänä [seitsemäntenä] vuonna, mutta tv-yhtiö vakuutti kaksivuotisen päätöksen olevan parempi ratkaisu, Colleton totesi tuolloin.
The Hollywood Reporterin mukaan Showtimelta ei ole kuitenkaan tullut vielä virallista vahvistusta siitä, loppuuko Dexterin tai sarjan muiden hahmojen tarina kokonaan nyt kesäkuussa Yhdysvalloissa ensiesityksensä saavaan kahdeksanteen kauteen. Sarjamurhaajasarjan seuraajaksi on alustavasti kaavailtu Ray Donovania, jonka ongelmia oikovaa nimikkohahmoa esittää mm. Wolverine-leffassa Sabretoothina nähty Liev Schreiber. Suomessa Dexteriä ovat esittäneet sekä Nelonen että sen sisarkanava JIM, joista jälkimmäisellä nähtiin viimeksi sarjan neljäs tuotantokausi.
Kuva: Showtime