Ryan Gosling valmistautuu esikoisohjaukseensa

30.8.2012 18:40

Noin vuosikymmenen verran kriitikoiden suosikkina viettänyt Ryan Gosling on viime vuosina alkanut löytää tietä suuren yleisön sydämiin, eikä viimevuotinen timanttinen kombinaatio Drive, Crazy Stupid Love ja Vallan kääntöpiiri varmasti tätä kehitystä haitannut. Tässä vaiheessa uraa Gosling on kuitenkin valmis kokeilemaan myös jotain uutta: työn alla on esikoisohjaus How to Catch a Monster, jonka herra on myös itse käsikirjoittanut.

Elokuvasta Half Nelson parhaan miespääosan Oscar-ehdokkuudella huomioitu Gosling on saanut ohjaustyönsä pääosaan Mad Menista tutun Christina Hendricksin, joka myös vilahti viime vuonna Goslingin rinnalla elokuvassa Drive. Tuoreen yhteistyön tavoitteena on sekoittaa fantasia- ja trillerielementtejä moderniksi saduksi, joka sijoittuu katoavan kaupungin surrealistisiin maisemiin. Leffa seuraa kahden lapsen yksinhuoltajaäitiä (Hendricks), jonka teini-ikäinen poika löytää salaisen tien vedenalaiseen kaupunkiin.

Viime vuonna Goslingin aie ohjata uusversio kasarileffasta Tähdentekijä romuttui silloisten aikataulutuspulmien vuoksi, mutta tämänkertainen elokuva on tosissaan tarkoitus saada liikkeelle: kuvausten aloitusajankohta on ilmoitettu ensi keväälle. Tarkkaa juonitietoa odotellessa näyttelijätöinä Goslingilta ilmestyvät viivästynyt rikoselokuva Gangster Squad ja Drive-ohjaaja Nicolas Winding Refnin kanssa tehty toinen yhteistyö Only God Forgives.