wh4tsern4me

wh4tsern4me

Parhaat indie-elokuvat

Transamerica (2005)

Transamerica rating 3,63

Thank You For Smoking (2005)

Ote ei ole tarpeeksi satiirinen. Syynä kuminaama Eckhart. Muuten onnistunut kuvaus Jenkkilän arvomaailmasta.

Thank You For Smoking rating 3,48

Little Miss Sunshine rating 3,81

Juno (2007)

Juno rating 3,53

Lars ja se ainoa oikea (2008)

Hauska idea ujosta miehestä, joka seurustelee seksinuken kanssa, saa odottamaan enemmän kuin Lars ja se ainoa oikea lopulta tarjoaa. Yllätyksellisyys loppuu alkulähtökohtiin, ja alussa nokkelasta elokuvasta tulee nopeasti melko perinteinen hyvän mielen leffa. Näyttelijäntyö on kuitenkin moitteetonta, ja se pelastaa elokuvan sitä muuten uhkaavalta hienoiselta kliseisyydeltä.

Lars ja se ainoa oikea rating 3,31

Rakkautta New Yorkissa (2010)

Happy Thank You More Please häilyy hyväntuulisen ja pinnallisen välillä. Sen sanoma on, että nykyajan nuorten aikuisten pitäisi hylätä kollektiivinen kyynisyytensä ja "sallia itsensä tulla rakastetuksi".Ohjaaja-käsikirjoittaja-päänäyttelijä Josh Radnor on yrittänyt saada aikaan nokkelaa ja söpöä elokuvaa. Ehkä siinä olisi onnistuttukin, mikäli mies olisi jättäytynyt näyttelemisen osalta taka-alalle. Malin Akerman, Tony Hale, Zoe Kazan ja Pablo Schreiber kannattelevat osaltaan elokuvaa komeasti, mutta Radnorin osuus elokuvasta on juuri se, joka saa vaa'an kallistumaan ehkä jotain omaperäistä sisältävän hyvän mielen elokuvan sijaan sinne lopulta liian teennäisen puolelle.

Rakkautta New Yorkissa rating 2,83

50/50 (2011)