vomppa_98

vomppa_98

09.07.2008 klo 19:43

Tuhkimo

Tavallisen perusblässy Disneyn elokuva, joka ei tarjoa mitään erityistä, muttei ole nyt aivan surkeakaan. Tuhkimo on keskitasoista Disney elokuvaa, ei mitenkään erityinen, muttei kuulu kaikkein surkeimpiinkaan.

2,5/5

26.06.2008 klo 15:59

Harry Potter ja liekehtivä pikari

Oikeastaan petyin huippusuositun Harry Potter-sarjan neljänteen osaan, mutta on tämä ihan katsottava. Juoni on ihan hyvä, mutta tarinan toteutus hyvin töksähtelevää. Päänäyttelijät vetävät ihan hyvät osat, mutta musiikki ei ole yhtä vaikuttavaa kuin kolmessa edellisessä. Loppuratkaisu oli sopivan avoin. Ohjaus ei tosin ole yhtä hyvää kuin aiemmissa osissa. En ole kirjoja lukenut, mutta meinaan lukea, ja Harry Potter elokuvista pidän kovasti. Liekehtivä Pikari onkin ehkä sarjan huonoin osa, Feeniksin killan jälkeen. Mutta ansaitsee kuitenkin kolme ja puoli tähteä.

26.06.2008 klo 15:49

High School Musical 2

Yksinkertaisesti surkea! Ykkösosassa soinut itse asiassa todella hyvä musiikki on muuttunut kamalaksi teinipopiksi, eivätkä näyttelijät saa samaa otetta hahmoistaan.

Ja kaiken lisäksi juoni on suunnilleen sama kuin edeltäjässä. Lukio on vain vaihdettu klubiin, ja koulun musikaali Vuoden kyky-kilpailuun. Suurin osa lauluistakin on väännöksiä ykkösosan lauluista. Ainoa hyvä näyttelijä on Lucas Grabeel, joka on parantunut ykkösosasta niin, että hänen roolisuoritustaan voi sanoa loistavaksi. Oikeastaan pitäisi kai antaa huonoimmat mahdolliset pisteet, mutta Lucas Grabeelin takia olkoot nämä 1,5 tähteä. Tämä elokuva ei todellakaan tee mitään kunniaa edeltäjälleen. Pitipä tämäkin vuokrata.

1,5/5

08.06.2008 klo 14:39

Sinisilmä-Mickey

Loistava elokuva. Hugh Grant on hyvä, ja leffa onnistuu oikeasti naurattamaan.

5/5

29.05.2008 klo 15:55

Petteri Punakuono

Tämän typerämpää piirrettya saa hakea. Kaikki on vedetty aivan liian imeläksi ja laulut ovat typeriä. Odotin tältä kyllä paljon parempaa, älkää vain katsoko.

29.05.2008 klo 15:50

Son of Bambi meets Godzilla

Nerokas jatko-osa Bambi Meets Godzilla - klassikolle. Ei aivan edeltäjänsä veroinen, mutta todella katsomsien arvoinen. Naurattavakin.

3,5/5

28.05.2008 klo 13:14

Bambi ja Godzilla

Korjaan edellisen kommenttini: 4/5

24.05.2008 klo 16:39

Peter Pan

Muistan että joskus kuusivuotiaana näin elokuvan, johon liittyivät ikuinen lapsuus, muutama lapsi, keiju, merirosvolaiva sekä tietenkin krokotiili. Elikkä Peter Pan.

Kun tämän eka kertaa katsoin, en muistanut että milloinkas olisi näinkin hyvä elokuva tullut nähtyä. Jeremy Sumpter ja Jason Isaacs ovat molemmat loistavia, mutta sitten muut näyttelijät jäävät selvästi taustalle. Nolojakin kohtauksia on - ja suomidubbaus on kyllä karmea - mutta kokonaisuutena tämä on loistava.

5/5

14.05.2008 klo 15:51

Bambi ja Godzilla

Ihan OK tämä on, vähän enemmänkin olisi voinut tässä
pätkässä tapahtua. Mutta hyvä kuitenkin.

3/5

27.04.2008 klo 17:00

The Simpsons Movie

The Simpsons Movie oli epäilemättä yksi vuoden odotetuimpia elokuvia. No, oliko se sitten sarjan veroinen? Ei, ei todellakaan. Sarja on ehkä kaikkien aikojen paras televisio-ohjelma, elokuva vain loistava. Tässä on huumori erilaista kuin sarjassa, mm. juopotteleva Bart.

Kuitenkin The Simpsons Movie on yksi vuoden parhaista elokuvista, ja naurattaa kyllä, mutta häviää kirkkaasti sarjalle. Harmittavaa on se, että ratkiriemukkaat sivuhahmot jäivät taustalle. Kuitenkin Simpsonien perhe naurattaa tässäkin, ja hyvä tämä on.

4,5/5

09.04.2008 klo 16:17

Muumipeikko ja pyrstötähti

Ei tästä voi muuta sanoa kuin että loistava. Tätä voi kutsua mestariteokseksi. Ääninäyttelijät ovat hyviä, joskin jotkut (eri heput kuin sarjassa) puhuvat jotenkin, no, omituisesti, mutta ei haittaa.

Kirja on parempi, mutta tämä elokuvakin on loistava. Mutta kyllä sarja on parempi.

4.5[stars]

03.04.2008 klo 16:22

Leijonakuningas 3 - Hakuna Matata

Leijonakuningas 3 käsittelee Timonin ja Pumban menneisyyttä ja sitä, mitä ei kerrottu ykkösessä. Timon yrittää elää kaivuuelämää yhdyskuntansa kannssa ja tunaroi kerran toisensa perään, lähtee pois ja kohtaa Pumban, kohtalon oikusta he kohtaavat leijonanpentu Simban ja siitä alkaa sitten seikkailu.

Tämä piirretty ei ole ensimmäistä parempi (ei lähellekkään), mutta parempi kuin kakkonen. Tässä sentään on hyviä vitsejä (toisin kuin kakkosessa, jollei Timonia Ja Pumbaa lasketa). Ääninäyttelykin on parempaa kuin kakkosessa, vaikak osa häviääkin kaikin verroin ykköselle. leijonakuninkaat paremmuusjärjestyksessä on: 1, 3, 2.
Jos pidät leijonakuninkaasta katso silti tämäkin!

19.03.2008 klo 16:39

Blues Brothers

Blues Brothers on ehdottomasti paras musiikkileffa minkä olen nähnyt. John landis tekee hyvää työtä ohjaajana ja Dan Aykroyd ja John Belushi ovat loistavia näyttelijöitä. Vitseille nauraa kunnolla moneen kertaan. Ja musiikkihan on vasta aivan mahtavaa. Suosikkikohtauksia on ne, joissa Blues Brothersit vetää keikan oikein täysillä. Tämähän on monille kulttielokuva, ja syystä. Katsokaa elokuva Blues Brothers.

04.03.2008 klo 09:12

Rölli ja metsänhenki

Rölli ja metsänhenki on hyvä elokuva, joka ei kyllä ole ihan sitä samaa rölliä mitä TV-sarja on. Esimerkiksi itse Rölli on elokuvassa selvästi erilainen kuin sarjassa, Juoni on hyvä, joskaan ei älyttömän omaperäinen, mutta mitä siitä. Musiikki on myös hienoa, ja näyttelijät vetävät hommansa hyvin läpi. Ja loppuratkaisu oli kyllä koskettava.
Minäkin tämän ihan pikkuisena näin, ja nyt oltiin sitten ostettu DVD:llä.
Suosittelen lämpimästi elokuvan katsomista!

03.03.2008 klo 18:09

Unna ja Nuuk

Unna ja Nuuk on elokuva josta olisi ollut paljon parempaan.
Sinänsä idea leffasta joka tarjoaa matkan muinaiseen kivikauteen,
kuullostaa hienolta. Mutta tämä elokuva ei valitettavasti ole sitä mitä olisi toivonut. Elokuvassa on pohjimmiltaan hyvin vähän sisältöä, ja näyttelijäntyökin on melko pökkelöä. Pääosassa olleet lapsinäyttelijät kyllä vetävät hommansa ihan hyvin läpi, mutta muuten näyttelijät työskentelevät ikävän poissaolevasti.
Juoni on suurimmilta osin hyvä, mutta elokuvan toteutus on melko tyhjä, eikä isältöä ole kovinkaan paljoa. Muinaisperinteinen tunnelma on onneksi esillä. Tämä ``kaksi kansaa riidoissa, kaksi yrittää saada heidät rauhaan´´ juoni on kyllä käytetty noin tuhat kertaa. Yhteenvetona Unna ja Nuuk on siis melko huono elokuva, mutta siinä voi huomata joitakin hyviä puoliakin.

18.02.2008 klo 16:35

Karhuveljeni Koda

Ihan kelpo piirretty tämä on, muttei paras Disneyn piirretty ei. Piirrosjälki on laadukasta. Laulut ovat ihan hyviä. Suosittelen tätä piirrettyä.

18.02.2008 klo 16:29

Tarzan

Luin, ja luen yhä hyvin paljon niitä Burrougsin alkuperäisiä Tarzan kirjoja, mutta
kyllä tämä piirroselokuvakin ihan katsottavaa
on. Alkuperäisiä Tarzan-mustavalkofilmejä en
ole nähnyt, mutta kyllä tämäkin viihdyttää.
Piirrostyö on kyllä laadukasta, mutta Sabor
riehuvana leopardina oli minusta jotenkin
hassusti piirretty. Ja muutenkaan ei kirjojen
tunnelmasta ole juuri tietoakaan, ja juonenkäänteet ja lopputulos ovat hyvin erilaisia kuin kirjoissa.

Silti tämä ei ole huono. Tämä on ihan perusteellista Disneytä, siis ihan katsottavaa
kamaa, mutta välillä hassua. Inhottavaa kun tähänkin piti tunkea niitä lauluja, jotka vain
pilaavat tunnelmaa. Tosin niin lällyksi tätä ei
ole vedetty kuin moni muu piirretty, eikä tämä
missään vaiheessa mene (ainakaan liikaa) överiksi. Kyllä filmin muutaman kerran katsoo,
mutta mikään mestariteos se ei ole.

14.02.2008 klo 17:48

Nemoa etsimässä

Katsoin Nemoa etsimässä-elokuvan joskus kuusivuotiaana. Ja pidin. Tosin siitä on jo
vuosia kun tämän viimeksi näin. Leffassa on
aitoa seikkailun tuntua, ja huumoria on tietysti rutkasti mukana. Nemoa etsiessä joudutaan toinen toistaan pahempiin paikkoihin,
joista sitten paetaan hyvin omituisella, ja myös usein fysiikanlakeja uhmaavalla tavalla.
Mukana on merileffalle luonnollisesti hait,
joudutaanpa sapelihammaskalankin eteen. Ja sitten on tietenkin onnellinen loppu. Animointi on hyvää ja ääninäyttelijät ovat ihan kelvollisia. Yhteenvetona siis tämä on viihdyttävä ja hauska animaatio, mutta ei tämä
mitään Leijonakuninkaan tasolla ole, ei. Kolmen ja puolen tähden leffa kumminkin.

03.02.2008 klo 19:08

Leijonakuningas

Leijonakuningas oli tarhaikäisenä suosikkileffani
eikä tämä tunnu nykyisinkään juuri huonommalta. Piirrosjälki on upeaa ja musiikkikin hienoa. Simban ääni aikuisena on vähän hassu, mutta mitäpä siitä. Timon ja Pumba ovat mielestäni ehdottomasti elokuvahistorian hauskin kaksikko. Leijonakuningas on minusta kaikkien aikojen paras piirretty heti Maa aikojen alussa-dinoseikkailun ohella. Tämä on klassikko jota voi suositella kaikille aikuisille ja lapsille.

03.02.2008 klo 12:36

Kadonnut maailma: Jurassic Park

Tämä elokuva on jatkoa upealle Jurassic Parkille.
Leffa on viihdyttävä jatko-osa, mutta kalpenee ykkösen rinnalla. Olen kirjankin lukenut, ja kirjan tunnelma ei oikein pääse esille. Kyllä tämä viihdyttää, mutta järkeä ei oikein löydy. Jeff Goldblum on onneksi mukana ja vetää roolinsa hyvin läpi, kuten ykkösessäkin. Samoin Richard Attenborough, mutta muuten näyttelijät ovat melko pökkelöitä. Dinosaurukset ovat kuitenkin aidon näköisiä ja Spielger tekee hyvän ohjaustyön. Jurassic-faneille suosittelen tätä, mutta mikäli ykkönenkään ei kiinnostanut, niin älkää sitten katsoko.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu