vasara88

vasara88

Masterpieces

Terminator 2 - Tuomion päivä rating 4,44

Manaaja (1973)

Ainoa kauhuleffa joka on joskus onnistunut minua pelottamaan. En kyllä vieläkään katso tätä mielelläni yksin pimeässä. Tämä on oikea kauhuelokuva! Elokuvan teon aikana tekijöiden ja heidän läheistensä keskuudessa sattui yhdeksän kuolemantapausta, että miettikääpä sitä.

Manaaja rating 3,69

Scarface - arpinaama (1983)

yksi maailman parhaista elokuvista.... Tony Montana on elokuva historian parhaita roolihahmoja.... ei voi sanoa muuta ku "say hello my little friend"

Scarface - arpinaama rating 4,43

Kadonneen aarteen metsästäjät (1981)

Paras Indiana Jones leffa.

Kadonneen aarteen metsästäjät rating 4,20

Taistelija (1982)

Paras Rambo. Pikkukaupungin sheriffi pottuilee väärälle miehelle ja Rambo tekee rauhaisasta kaupungista sota tantereen. Elokuva ei ole pelkkää toimintaa vaan sisältää myös draama aineksia. Lopussa vähäsanainen Rambo avautuu ja näyttää, että taistelukoneen sisällä on ihminen. Stallone on oikeasti lahjakas näyttelijä ja sen tämä kohtaus myös osoittaa.Rambon toiminta on täysin oikeutettua. Mies vaan haluaa olla rauhassa mut yhteiskunta ei anna siihen mahdollisuutta. Rambo ei osaa tehdä muutakuin sotia ja jos häntä painostaa niin sotaa myös saa.In town you're the law, out here it's me. Don't push it. Don't push it or I'll give you a war you won't believe. -Rambo-

Taistelija rating 4,23

Pulp Fiction - tarinoita väkivallasta rating 4,43

Rocky (1976)

Onhan tämä semmoinen kesto klassikko, joka jaksaa kiinnostaa aina uudelleen ja uudelleen. Rocky on yksinkertainen mies jolla on suuri sydän ja raudanluja tahdonvoima. Elokuva osoittaa myös, että Stallonen on oikeasti lahjakas näyttelijä eikä pelkästään ammuskeleva lihaskimppu. Loistava.

Rocky rating 4,17

Bram Stokerin Dracula rating 3,75

Evil Dead - Kauhun riivaamat (1981)

Ehdoton kauhu klassikko, joka kaikkien pitäisi nähdä. Tehosteet ja maskit ovat jossain kohdissa heikkoja, mutta mitäs sitten? Tunnelma ja kaikki muu on tehty todella hienosti. Raimi teki kengännauha budjetilla yhden kauhuelokuvien merkkiteoksen. Niin ja Evil Deadissa ei ole zombeja, vaan ne ovat demonien riivaamia.

Evil Dead - Kauhun riivaamat rating 3,94

Evil Dead 2 (1987)

Elokuvassa ei pahemmin selitellä turhia juonikuvioita vaan toiminta alkaa heti. Alku on täysin Bruce Campbellin show:ta. On mahtava seurata miten yksi mies voi olla niin hauska ja vakuuttava samaan aikaan. Ash on todellinen kauhu ja kultti ikoni.Tehosteet on hieman parempia kuin ykkösosassa. Toisaalta kukapa niistä tehosteista jaksaa välittää? Evil Dead 2 on loistavaa viihdettä ja päätöntä menoa alusta loppuun asti eikä varmasti jätä ketään kylmäksi.

Evil Dead 2 rating 4,00

Bad Taste (1987)

Kerrassaan mahtava leffa. Verta, suolia, aivoja, loistavaa huumoria ja hienoa ohjaustyötä. Parhaita splattereita ikinä. Elokuva osoittaa, että Peter O Jackson on ollut alusta asti loistava elokuvantekijä. Harmi vaan kun Hollywood on miehen viennyt. Olis kiva nähdä Jacksonin tekevän vielä jotain tämän tyyppistä.Useissa kohdissa huomaa, että kuvauksissa on ammuskeltu oikeilla aseilla. The bastards have landed!

Bad Taste rating 3,89

Aivokuollut (1992)

Splatter elokuvien kuningas. Ei tule heti mieleen leffaa jossa olisi yhtä paljon verta ja irtoraajoja. Tehosteet ovat todella hienoja ja kaikki on tehty käsin. Siihen vielä lisätään Jacksonin loistava ohjaustyö ja hauskaa huumoria. Braindead on täysi kymppi.

Aivokuollut rating 4,01

Clockwork Orange - Kellopeliappelsiini (1971)

Mestariteos! Malcolm McDowell on aivan loistava Alexin roolissa. En osaisi kuvitella ketään muuta siihen rooliin. Elokuvan kieli ja puhetapa on helkkarin siistiä. Yhteiskunta kritiikki ja sanoma pistää ajattelemaan.Viddy well, little brother. Viddy well.Niin ja hyvät drugat jos leffa ei aukene niin suosittelen lukemaan kirjan. Sen kautta ymmärtää paremmin mikä se kellopeliappelsiini oikein on

Clockwork Orange - Kellopeliappelsiini rating 4,16

Re-Animator (1985)

Oikein mukava ja hauska elokuva.

Re-Animator rating 3,86

The Thing - "Se" jostakin (1982)

Onhan tämä kaikinpuolin mahtava elokuva. Oli mukava katsoa taas vuosien jälkeen Blu-ray formaatilta. Tunnelma, musiikki, äänet, tehosteet ja näyttelijät. Kaikki natsaa. Scifi kauhua parhaasta päästä. Yhtään naista ei elokuvassa näy ja Kurt Russell takaa, että äijä asennetta löytyy.

The Thing - "Se" jostakin rating 4,19

Terminator - tuhoaja rating 4,12

Dawn of the Dead (1978)

Dawn of the Dead ei ole vain zombeja, suolia ja verta. Se sisältää paljon yhteiskunta kritiikkiä ja pistää ajattelmaan ihmisyyttä. Tarina ja roolihahmot ovat loistavia. Neljä hyvin erilaista ihmistä yrittää selviytyä zombie epidemiasta. He päättävät linnottautua ostoskeskukseen, koska sieltä löytyy kaikki tarvittava. Pahimmaksi ongelmaksi osoittautuu oma laji eli ihminen. Leffasta löytyy gorea, jännitystä, draamaa, huumoria ja kaikki mitä loistava elokuva pitää sisällään.Dawn of the Dead ei ole pelkästään paras zombie elokuva, vaan myös yksi parhaita elokuvia ikinä. Todellinen Mestariteos.

Dawn of the Dead rating 4,20

Texasin moottorisahamurhat (1974)

Loistava klassikko. Leatherface jyrää.

Texasin moottorisahamurhat rating 3,91

Kummisetä (1972)

yksi kaikkien aikojen paras leffa... samoin kun kakkonen. Ylistys sanat eivät riitä kehumaan tätä elokuva historian mestariteosta.

Kummisetä rating 4,34

Full Metal Jacket (1987)

Parhaita sotaleffoja vaikka itse taisteluita ei pahemmin näytetä. Leffa taitaa keskittyä enemmän sotilaiden henkiseen puoleen. Alun koulutusjakso on kerrassaan loistava.

Full Metal Jacket rating 4,20

Kummisetä osa II rating 4,29

Hyvät, pahat ja rumat rating 4,56

Alien - kahdeksas matkustaja (1979)

Scifi kauhun merkkiteos ja paras Alien elokuva.

Alien - kahdeksas matkustaja rating 4,13

Taksikuski (1976)

You talkin to me? Onhan tämä hieno leffa. Robert DeNiro tekee aivan loistavaa työtä taksikuskin roolissa, varmaankin uransa parhaimpia. Elokuva on toisaalta aika surullinen mutta osaa olla myös hauska. Lopun ammuskelut on kerrassaan mahtavaa katseltavaa.

Taksikuski rating 4,10

Conan - barbaari rating 3,63

Mafiaveljet (1990)

Mafiaveljet rating 4,34

Braveheart - taipumaton (1995)

Todellisia tapahtumia on hieman väritetty ja elokuvassa on otettu paljon taiteellisia vapauksia. Braveheart on silti mahtava historiallinen sotaelokuva. Taistelut ovat näyttäviä ja todellisen raakoja. Parhaita miekka elokuvia ikinä.Freedom!

Braveheart - taipumaton rating 4,17

Romper Stomper (1992)

Ehdottomasti paras nahkapää leffa joka on tehty.

Romper Stomper rating 3,73

Shaun of the Dead (2004)

Ei pelkästään hauska komedia vaan myös helkkarin hyvä zombie leffa. Hakkaa monet kauhu zombeilut 100-0. Itse elävien kuolleiden kummisetä George Romero piti elokuvasta niin paljon, että pyysi Edgar Wrightin ja Simon Peggin näyttelemään zombeja Land of the Deadiin. Shaun of the Dead ei pilaile vanhojen zombie leffojen kustannuksella vaan tekee niille kunniaa.

Shaun of the Dead rating 3,94

Football Factory (2004)

Aivan loistava leffa. Tämän jaksaa katsoa aina uudelleen ja uudelleen, koskaan kyllästymättä. CHELSEA RULES!

Football Factory rating 3,56

Samaa verta (1993)

Todella hyvä elokuva. Vatos Logos 4-live, ese.

Samaa verta rating 4,32

Batman Begins (2005)