vasara88

vasara88

14.07.2019 klo 15:40

Death Wish

Kelpo leffahan tämäkin on, mutta kyllä Bronson on kaikki parempi. Odotin kovempaa väkivaltaa, kun ohjaajana on kuitenkin Eli Roth. Uusi Death Wish olisi voinut olla mikä tahansa vigilante elokuva, ja näin olisi ollut myös parempi. Maailmassa on yksi Paul Kersey ja se on Charles Bronson.

22.05.2019 klo 12:19

Jigsaw

Ehkä on liikaa yritetty herätellä sarja henkiin, kun ei nämä twistit toimineet. Ensimmäinen arvaus osui oikeaan. Ansat eivät olleet häävejä ja gore liian lepsua. Kyllähän tämän katsoo, mutta ehdottomasti heikoin saw.

20.04.2019 klo 10:11

Uinu, uinu lemmikkini

It remake teki tulosta lippu kassoilla, joten rahan kiilto silmissä myös Pet Sematary sai päivityksen. Uinu uinu lemmikkini on jälleen hyvä esimerkki siitä miksi näitä re-makeja ei pitäisi tehdä.

Alkuun kaikki näyttää liiankin samalta, kuin alkuperäisessä, mutta yksi käänne kohta muuttaa tarinan aivan toiseksi. Loppu menee ihan helvetin överiksi, jopa naurettavaksi. Kirjan lukeneena olisin toivonut lisää syvällisyyttä, jota oli liian vähän 89 versiossa, tässä sitä on vieläkin vähemmän. Entäpä sitten lapsuudessani traumoja aiheuttanut kauhistuttava Zelda? Ihan lastentarha kamaa. Lisäksi Pascow oli joku dorka Somali, jonka osuus jäi vähäksi. Niin ja jopa Ramonesin biisinkin oli coveri. Oikestaan ainoa plussa tulee Gagesta, se poika olisi voinut olla sama poika kuin kahdeksankymmentä luvulla.

Haluaisin kyllä kuulla mitä itse maestro King on mieltä tästä tekeleestä. Tuskin on kovin tyytyväinen, kuten en minäkään. Tämän jälkeen arvostan kasari versiota vieläkin enemmän.

03.03.2019 klo 11:28

Day of the Dead: Bloodline

Jo toinen remake Romeron klassikosta on yhtä turha kuin se ensimmäinenkin. Miksi näitä pitää tehdä? Till Lindemannin näköinen spesiaali zombie väijyy surkeita näyttelijöitä maanalaisessa bunkkerissa. Vähät plussat veritehosteista.

22.11.2018 klo 10:57

Se

Pitkään välttelin kyseistä remakea, mutta lopputulos oli ihan positiivinen. Elokuvan kantava voima on lapset ja niiden näyttelijät. 80-luvulle siirtyminen toimi ja toi nostalgisia fiiliksiä kasarilapsi vasaralle. Huonot CGI-tehosteet tosin pilasivat muutamia kohtauksia.

Heikoin lenkki alkuperäiseen verrattuna oli Bill Skarsgårdin tulkitsema uusi Pennywise. Äänikin kuulosti samalta kuin hänen veljellään Gustafilla Vikings sarjassa. Tim Curry pieksää uuden pellen ihan kympillä, Heh Heh Heh Heh.

14.11.2018 klo 17:39

Lights Out

Keskivertoa parempi kummitus pätkä, joka toimi yllättävän hyvin. Menin leffan jälkeen nukkumaan, niin piti pari kertaa miettiä sammutanko valot.

09.11.2018 klo 14:37

Halloween - The Curse of Michael Myers

Typeriä nuo Amerikkalaiset, kun sekoittavat skandinaavista riimukirjoitusta kelttiläiseen mytologiaan. Thurisaz riimu on muka paha merkki jne. Michael Myers on läpensä paha murhaaja, eikä siinä tähtien asennolla ole mitään virkaa. Muutamaa tappoa ja musiikkia lukuun ottamatta, leffa on täyssusi.

01.11.2018 klo 11:33

Paranormal Activity 3

Ensimmäinen katsomani Paranormal Activity on käsittääkseni jonkinlainen esiosa, joten ei varmaan haitannut, että aloitin sarjaan tutustumisen tällä elokuvalla. Kyllä kiinnostus heräsi myös sarjan muita osia kohtaan. Aika peruskauraahan tämä on, mutta toimivaa. Noitakultti on aina hyvä veto.

20.10.2018 klo 11:02

Halloween

Ei mikään rahastus mielessä tehty halpa remake tai reboot, joita olemme nähneet viime vuosina ikonisista kauhuhahmoista. Uusi Halloween on hatunosto ensimmäiselle ja arvoisensa jatko-osa. Mielestäni kakkososaa ei olisi kuitenkaan tarvinnut ohittaa. Oli hauska havaita teatterin ensi-illassa kun nykynuoriso hyppi penkkeissään ja huusi kauhusta, kun Michael teki töitään. Tällaista kauhun suurkuluttaja veteraania mikään ei hätkäytä, mutta olin tyytyväinen koska Michael pelotti nuoriso niinkuin 70-luvulla konsanaan.

13.09.2018 klo 17:46

Once Upon a Time in Norway

Hieman tylsähkö dokumentti hyvästä aiheesta. Musiikin osuus jää pieneksi ja ukot kertoilee asioita jotka ovat jo kaikkien aiheeseen perehtyneiden tiedossa.

22.07.2018 klo 10:01

Brawl in Cell Block 99

Komedia ukko Vince Vaughn mättää porukkaa turpaan ihan kunnolla tässä brutaalissa vankilaleffassa. Äijä on perhana kovempi kuin Steven Seagal. Juonikaan ei ole ihan ennalta arvattava, vaan sisältää yllättäviä käänteitä. Oikein mainio elokuva.

14.07.2018 klo 09:57

Leatherface

En ollut täysin tyytyväinen Leatherfacen lapsuuden tarinaan. Toisaalta jokainen on ollut joskus lapsi ja elämä muovaa meistä sen mikä meistä tulee. Juoni jaksoi kiinnostaa ja goreakin löytyi, silti näin ikoninen kauhu hahmo olisi ansainnut paremman elokuvan. Mutta olisihan tämä kyllä voinut huonomminkin mennä. Kokki, Liftari ja "nuori" Grandpa oli hauska nähdä, vaikka pienelle huomiolle jäivät.

01.05.2018 klo 09:45

Oldboy

Oli varmaankin parempi kun en ollut katsonut alkuperäistä, näin ollen jenkki re-make sai mahdollisuuden näyttää taitonsa. Hyvä leffahan tämä oli ja loppu twisti jäi kummittelemaan mieleeni. Hyi helvetti, ei näin ajattelin lopussa monttu auki. Täytyy ehdottomasti katsoa joskus se alkuperäinen, se on luultavasti paljon synkempi ja väkivaltasempi.

15.04.2018 klo 09:59

Justice League

Pidin enemmän Batman v Superman synkästä menosta, nyt huomaa, että mallia on haettu marvelista. Harmi kun Zack Snyder jätti leffan kesken, lopputulos olisi varmasti ollut erilainen. Huumorin olisi voinut jättää ainoastaan Flashin vastuulle, ja pahis olisi voinut olla mielenkiintoisempi.

Hyvää viihdettä Justice League kuitenkin on, eikä häviä Avengereille ollenkaan. Kahden tunnin kestokin on vaihteeksi ihan hyvä, koska nykyisin nämä supersankari spektaakkelit venyvät melkein kolmeen tuntiin.

01.04.2018 klo 11:11

Eraserhead

Pidän Lynchin leffoista, ja sen oudoista jutuista, mutta tässä ei ole kyllä mitään päätä eikä häntää. Paikoitellen jopa kuvottavaa taidehomostelua. Hienoja kuvia ja hyvä äänimaailma, mutta ei tämmöistä jaksa toiseen kertaan katsoa.

01.04.2018 klo 10:54

Spider-Man: Homecoming

Pirteä ja värikäs elokuva, ja mukava kun hämis on oikeasti nuori. Sitten valitusta. Ensinnäkin Iron manilta saatu puku on aivan liian tekninen, ja vaikkakin hauskaa, niin Spider-Man ei puhu puvulleen. Myös pahis eli Vulture on liian tylsä, vaikka Michael Keaton onkin hyvä jätkä. Niin ja mitä ihmeen multikulti nörtti koulua Peter Parker oikein käy? Hän on tyyliin ainoa valkoihoinen koulussa, jopa Flash Thompson on muuttanut väriä, ja on lisäksi nörtti.

Viihdyttävä elokuva joka on osa Marvel universumia, mutta kyllä Raimin hämis on kaikki parempi.

25.03.2018 klo 09:58

Lost Highway

Luulin tajunneeni juonen heti, mutta tarkemmin ajatellen olen edelleen vastauksia vailla. Mikä oli totta ja mikä ei? Mysteeri mies oli mielenkiintoinen heppu. Intensiivinen elokuva joka pitää otteessaan koko kestonsa ajan. Plussana Patricia Arquette punapäänä ja blondina, lisäksi Rammsteinin musiikki yllätti positiivisesti.

04.02.2018 klo 10:41

The ABCs of Death

Pari ensimmäistä oli hyviä, mutta kyllä suurinosa oli täyttä sontaa. Kyllä nuo japanilaiset ovat sairaita.

14.01.2018 klo 10:17

Pride and Prejudice and Zombies

En tunne Jane Austenin alkuperäistä tarinaa, tai siitä muunneltua zombie versiota. Se voi olla hyvä asia, koska se saisi luultavasti elokuvan näyttämään vieläkin huonommalta.

Pride and Prejudice and Zombies ei ole toimintaa, kauhua, komediaa tai draamaa, vaan vähän niitä kaikkia. Olisin toivonut kunnon yliampuvaa zombie mättöä, mutta vaisuksi jäi. Itse zombiet ovat surkeita, ja osaavat jopa puhua. Kyllä tämän kerran katsoo.

29.10.2017 klo 11:01

White God

Kokoperheen nyyhkytarinana alkava elokuva muuttuu karuksi ja brutaaliksi tarinaksi, joka voi olla joillekin jopa liikaa. Varsinkin koiratappelu osio on erittäin julma. Pidin elokuvasta paljon, ja se kolahti hyvin, kun itsekkin olen koiran omistaja. Feher Isten osoittaa myös hyvin mitä koiran huono kohtelu voi aiheuttaa, vaikkei nyt täysin realistinen näkemys olekkaan.

15.10.2017 klo 11:42

Alien: Covenant

Olipa pettymys. Melkein puolitoista tuntia elokuvasta oli pohjustusta tapahtumiin ja vasta lopussa päästiin asiaan. Odotin samaa tunnelmaa kuin ensimmäisessä Alienissa tai kakkosen tasoista räiskintää, mutta ei. Ridley Scott yrittää liikaa, ja pyrkii tekemään liian filosofista elokuvaa. Alieneita joko ammutaan tai pelätään, ja kaikki muu on roskaa. Androidi David oli niin v-mäinen, että otti kunnolla pattiin. Emme tule koskaan näkemään ykkösen tai kakkosen tasoisia Alien leffoja, koska Neil Blomkampin projektikin laitettiin jäihin. Scott haluaa näköjään tehdä jotain tekoälyn pohdiskelu huttua. Mielestäni Alien Covenant on huonompi kuin Prometheus. Olihan tässä yritystä ja loppu pelasti aika paljon, lisäksi alkuperäistä on pyritty kunnioittamaan. Ei tämä kuitenkaan toiminut, niin kuin olisi pitänyt.

17.09.2017 klo 10:29

Hacksaw Ridge - aseeton sotilas

Todella hienot ja näyttävät sotakohtaukset, Gibson näyttää sodan raakuuden hyvin. Hyvät näyttelijät ja Teresa Palmer oli söpö.

09.09.2017 klo 17:39

Resident Evil: Vendetta

Taattua Resident Evil toimintaa. Kyllä tämä on faneille parempaa tavaraa kuin ne "oikeat" elokuvat. Parhaiten RE toimii kuitenkin kun saa itse pelata.

09.09.2017 klo 11:07

Bodom

Taas on yritetty tehdä muka hyvä ja omaperäinen Suomalainen kauhuelokuva. Jopa salkkarit nightmare leffat ovat parempia kuin Bodom, ja se kertoo melko paljon.

Bodom olisi toiminut paremmin jos se olisi ollut selkeä normi slasher, eikä mikään sekametelisoppa. En edes tiedä ymmärsinkö sen typerän lopun oikein.

02.09.2017 klo 10:27

Hachiko - tarina uskollisuudesta

Maailman surullisin elokuva, joten oikein onnistunut. Ei varmaankaan olisi koskettanut niin paljoa, jos en itse omistaisi koiraa. Kyllä koiran uskollisuus isäntäänsä kohtaan on jotain uskomatonta, ja sitä ei voi ihmisiltä saada.

20.08.2017 klo 10:13

Ulkopuolinen

Anarkistinen ja vähän sekopäinen elokuva, jossa on tahallista ja tahatonta huumoria. Muistuttaa hieman Romper Stomperia, mutta Romper on parempi.

19.08.2017 klo 14:55

Imperium

Harry Potter soluttautuu uusnatsi piireihin, on vähän sama homma kuin Elijah "Frodo" Wood liittyi aikoinaan jalkapallohuligaaneihin leffassa Green Street Hooligans.

Loppu tulos on kuitenkin ihan kelpo, ja elokuva on ajankohtainen terrorismin vuoksi. Väkivaltaa ja tappeluja olisi pitänyt olla enempi.

15.07.2017 klo 10:38

Skinhead

Alku lähti käyntiin vauhdikkaasti, mutta loppua kohden taso rupesi vähän laahustamaan. Loppu tuli vastaan kuin seinä. Olisin mielelläni katsonut leffaa pitempäänkin, mutta eihän lopussa tarvitse aina tapahtua mitään dramaattista. Elokuvan ote on realistinen ja se sisältää melko brutaaliakin väkivaltaa.

Nutipäiden vaatetus on kohdillaan. Löytyy Fred Perryn pikee paitaa, Dr Martens bootsia, Lonsdalea ja alphan vihreet pilottitakit. Nykynuorisolle tiedoksi että nämä nykyisinkin tunnetut brändit ovat olleet skinhead kulttuurin suosiossa. Oli muuten hauska nähdä Red Skinssejä ja punkkareitakin.

Skinhead kannattaa katsoa jos aihe kiinnostaa. Romper Stomper on edelleenkin paras nahkapää leffa joka on koskaan tehty.

12.07.2017 klo 19:01

Resident Evil: The Final Chapter

Tulihan se loppu tällekin sarjalle, ja ihan hyvä niin. Retribution oli jo huono, mutta Final Chapter on vielä huonompi. Hyviksistä ei ollut jäljellä kuin Alice ja Claire, missä Leon, Chris ja Ada? Miksi Wesker oli niin heikko, vaikka sen piti olla mutantti? Peleistä tuttua en jaksanut löytää kuin kolmepiippuisen Hydra haulikon. Toivottavasti Resident Evil saa jatkossa arvoisiansa elokuvia, kuten animoitu Vendetta lupaili trailerin perusteella.

04.06.2017 klo 10:19

The Witch

Omaperäinen elokuva, jossa ei osannut odottaa mitä seuraavaksi tapahtuu. Olisi voinut olla vähän pelottavampi, mutta toimi näinkin. Ympäristö ja aikakausi olivat hyvä valinta. Puritaanit kohtaavat saatanan voimat metsässä, ja saa kyseenalaistamaan kristuksen uskon.

Kohtaus jossa Caleb rämpii risukasan läpi, näkyy jäniksen hypätessä sen jalassa 003J. Onkohan se CGI virhe, vaan joku piilosanoma paholaiselta?

05.03.2017 klo 10:55

Maggie

Omaperäinen pieni elokuva, jossa Arska vetää erilaisen roolin. Olisin ennemmin katsonut kuinka Arnold ampuu konekiväärillä kasoittain porukkaa. Tässä Arskan bodycount on vaivaiset kolme tartunnansaanutta.

11.12.2016 klo 09:36

Kirottu 2

Conjuring 2 on viihdyttävä elokuva, joka edeltäjänsä tapaan ylittää keskiverto kummittelupätkän kriteerit. Mielestäni äänitehosteet ja näkymätön uhka on pelottavampi kuin näkyvät örrimöykyt. Esimerkiksi The Crooked Man on melkeinpä naurettava, eikä sovi elokuvaan ollenkaan. Hän saa varmaan oman elokuvansa kuten ykkösen Annabelle. Ihmettelen myös Valakin nunna olemusta, mutta ehkä demoni haluaa rienata Warreneiden uskontoa. Jälleen kerran kaikki lähti spiritismilaudasta, joten lapset sitä ei kannata pelata.

Pidän Vera Farmigan ja Patrick Wilsonin hahmoista, varsinkin Veran tulkitsema Lorraine on mukavan sympaattinen. Piipahdus Amityvilleen oli kiva, ja plussaa myös Clashin London Callingista.

07.12.2016 klo 11:16

Taistelusukeltajat

Kova on koulutus nuihin hommiin. Pakko myöntää, ettei kyllä oma kunto riittäisi. Reippaita nuoria sotilaita.

30.10.2016 klo 09:49

Likainen Harry ja murhapooli

Heikoin Harry, koska Clint ei ole tarpeeksi tyly ja lauo nasevia kommentteja, niinkuin ennenvanhaan. Kelpo leffa kuitenkin. Huomioikaa muuten, että Guns N' Roses oli Jim Carreyn hautajaisissa.

15.08.2016 klo 20:50

Suicide Squad

Suicide Squad oli viihdyttävä, mutta jotakin jäi puuttumaan. Huomasi, että leffa kävi leikkauspöydällä ennen ensi-iltaa, ja monia trailereissa nähtyjä kohtauksia ei nähty elokuvassa. Jared Leton jokerin rooli jäi pieneksi, mutta ei se ollut muutenkaan kovin onnistunut. Jokeri on anarkisti, joka pyrkii luomaan kaaosta ja sekasortoa. Ei hän istu yökerhoissa kultakoruissaan ja tatuoinneissaan, hän ei välitä rahasta, eikä ole gangsteri. Harley Quinn oli kuitenkin onnistunut hahmo, ja myös Captain Boomerang oli hyvä.

Olisin halunnut nähdä enemmän väkivaltaa, ja mielestäni pahikset olivat liian hyviä. Varsinkin Will Smithin Deadshot oli ihan nössö, roolissa olisi pitänyt olla muutenkin valkoinenmies. Batman oli mukava nähdä ja odottelen edelleen kovasti Batfleckin omaa elokuvaa. Myös Flash piipahti pikaisesti ruudussa.

31.07.2016 klo 10:49

Hammer of the Gods

Melko typerää palloilua vuoden 871 ajan Englannissa. Varusteet ja aseet eivät vastaa todellisuutta, ja luolastakin löytyy yksi Afrikkalainen neekeri. Lisäksi Ivar Luuton on läski homo. Elokuva loppui siihen kun paras kohtaus oli alkamassa. Jos haluatte nähdä viikinkejä katsokaa Vikings sarjaa.

07.07.2016 klo 11:43

The Barrens

Ei ihan sitä mitä odotin, mutta katsottava raina kuitenkin. Vampyyri Bill eli Stephen Moyer tekee hyvän roolin.

06.07.2016 klo 15:57

The Punisher: Dirty Laundry

Frank Castle ei saa pestä edes pyykkiä rauhassa, ja Jack Daniels pullo kestää mitä vaan.

06.07.2016 klo 13:03

Enemies Closer

En halua nähdä Dammea pahiksena sivuosassa, vaan potkimassa pahiksia päähän pääosassa. Rooli oli kuitenkin ok, ellei typerää tukkaa lasketa mukaan.

02.07.2016 klo 10:46

Punisher: War Zone

Ray Stevenson on Thomas Janea sopivampi Punisherin rooliin, ja muutenkin War Zone on uskollisempi sarjakuville kuin 2004 ilmestynyt elokuva. Jigsaw ja Loony Bin Jim on hauska pahiskaksikko, ja soundtrackissa jytää mm: Rob Zombie, Slipknot ja Hatebreed. Ainoa mikä vähän ärsytti oli huonot cgi tehosteet.

Punisher Saves

23.06.2016 klo 10:06

Southpaw

Kerrankin nyrkkeily pätkä jossa otetaan huomioon myös iskujen väistöt ja puolustus. Hyvä ja tunteikas elokuva.

24.05.2016 klo 16:49

Mestarit 3

Aikalailla kakkosen kans samaa tasoa. Lapsellisuuksia on karsittu itse peleistä. Walking Deadista tuttu Abraham eli Michael Cudlitz näyttelee 32 vuotiaana high school ikäistä kovanaama pelaajaa.

30.04.2016 klo 10:48

Naapurissa kummittelee 2

Osittain hauska, mutta vähän liian lapsellinen minun makuuni. Ykkönen on parempi.

17.04.2016 klo 11:05

Mercy

Ei mikään perinteinen riivaus elokuva, joka pyrkii säikyttelemään katsojaa. Kauhua on vähän, mutta tarina on kiinnostava.

28.03.2016 klo 10:44

Batman v Superman: Dawn of Justice

Kun Batman kohtasi elokuvassa ensimmäisen kerran teriksen, niin oli se vaan hieno hetki. Kahden sankarin välinen taistelukohtaus on myös viihdettä parhaimmillaan, varsinkin jos pidät sarjakuvista. Kaikki leffaa haukkuneet kriitikot ovat istuneet teatterissa pää perseessään omia pieruja haistellen, sillä Batman v Superman: Dawn Of Justice hakkaa noin 90% Marvelin tuotannosta.

Ben Affleckin Batman on aivan loistava ja ehdottomasti leffan vahvin lenkki, odotan innolla Batfleckin soolo elokuvaa. Harmi ettei Jared Leton jokeria näkynytkään, mutta kuolleen Robinin puku oli hyvin esillä lepakkoluolassa. Jesse Eisenberg tulkitsee hyvin Lex Luthoria, mutta olisin silti halunnut nähdä jonkun vanhemman herran Lexin roolissa. Myös ihmenainen olisi voitu roolittaa paremmin. Loppu oli varsin erikoinen ajatellen tulevaa Justice Leaguea ja DC universumia.

Edit. Katsoin Ultimate Editionin enkä huomannut juurikaan eroa teatteriversioon, vaikka pituutta oli puolituntia enemmän.

12.03.2016 klo 10:44

Fright Night 2

Tarina on käytännössä sama kuin alkuperäisessä, mutta paikkana on Romania ja kaikki on nykyaikaistettu. Kasaria kunnioitetaan kuitenkin hirviö vampyyreillä ja gorella. Kerrankin vampyyreilla on supervoimia, lepakon ultraäänitutka oli omaperäinen keksintö. Elizabeth Bathory oli myös hyvä veto pääpahiksena ja sitä tulkitseva Jaime Murray on veistoksellisen kaunis vampyyrina, ja sopii rooliin kuin nakutettu. 2011 remakea en ole välittänyt edes katsoa, mutta mielestäni tämä olisi voinut olla se remake. Tässä on jotain vanhaa ja jotain uutta, eikä ole suoraa kopiointia. Niin ja alkuperäisen Fright Night 2 kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

31.01.2016 klo 09:28

Hostel: Part III

Elite Hunting Club järjestää vedonlyöntiä Las Vegasissa. Idea on hyvä, mutta toteutus olisi voinut olla onnistuneempi. Väkivalta ei ole kovinkaan rajua verrattuna kahteen aikaisempaan osaan, mikä idea siinä torakka hommassakin oli? Kasvojen repiminen oli paras tappo. Ärsytti myös hieman jotkut surkeat cgi tehosteet.

23.01.2016 klo 11:11

Drive Angry

Mukavan viihdyttävää rymistelyä. Huumori oli kuivaa, mutta silti hauskaa. Varsinkin Luciferin kirjanpitäjä heitti hyvää läppää. Gagen lookista tuli mieleen ihan Nickelbackin laulaja Chad Kroeger.

17.01.2016 klo 16:48

Tarzan ja viidakkokansa

Elokuva on tehty toisen maailmansodan aikana, joten ei ole yllätys että se sisältää lapsellista propagandaa saksalaisista. Ei parhaimpia Tarzaneita, vaikka ihan kelpo pätkä onkin.

17.01.2016 klo 11:19

Ambushed

Alkuun vaikutti tylsältä, mutta loppua kohden meno yltyi yllättävän hyväksi. Couturelta hyvä rooli suoritus epätoivoisena pahapoliisina. Harmi kun Dolphan ja Vinnie Jonesin hahmot olivat liian sivussa. Dolpha toki potkasi päähän ja matsaa Couturen kanssa.

Edellinen sivu | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 12 | Seuraava sivu