shinji

shinji

Suosikki komediat

Mies ja alaston ase (1988)

Yliampuva sekoiluelokuva, joka kuitenkin pysyy hyvän maun rajoissa, parhaimpia komedioita ikinä. Kaikki näyttelijät onnistuvat olemaan hauskoja, Nielsen sopii täydellisesti hölmön poliisin rooliin. Presley ei ehkä vielä tässä ensimmäisessä osassa uskalla heittäytyä rooliinsa, mutta ei hänkään huono ole. Komedia elokuvien standardeilla on vaikea yrittää keksiä tästä mitään valitettavaa, 4½ tähteä.

Mies ja alaston ase rating 4,05

Bean - äärimmäinen katastrofielokuva (1997)

Punainen lanka tuntui välillä olevan kokonaan hukassa - eri kohtauksia oltiin ikäänkuin keinotekoisesti heitetty yhteen, mutta kuitenkin viihdyttävä leffa. Rowan Atkinson ja Peter MacNicol oli yhtä huvittavia ja onnistuneita rooleissaan, plussaa siitä ettei koko elokuvan hauskuus ollut vain Atkinsonin varassa. Tykkäsin vähän enemmän kuin Mr. Bean lomailee- leffasta, 3½ tähteä.

Bean - äärimmäinen katastrofielokuva rating 3,38

Mies ja alaston ase 33 1/3: Viimeinen solvaus (1994)

Tämä menee vielä enemmän crazy-komedian suuntaan, mutta silti kaikissa Alaston ase - leffoissa pysyy taso todella korkealla. Keskivaiheilla on vähän tylsempiä hetkiä, mutta lopun Oscar-gaala kohtaus on todella hyvä/huvittava/sekopäinen loppuhuipennus. Koko elokuvasarja pesee mennen tullen suurimman osan komedioista, 3½ tähteä.

Mies ja alaston ase 33 1/3: Viimeinen solvaus rating 3,67

Lottovoittaja UKK Turhapuro (1976)

Erittäin hauska, pääsee minun top3 Uunoihin. Yleensä en tykkää suomalaisista elokuvista, mutta Uunot on poikkeus. Hauskoimmat suoritukset tekee Tapio Hämäläinen Tuurana, ja Seppo Laine Tossavaisena. Neljä tähteä.

Lottovoittaja UKK Turhapuro rating 3,76

Häpy endkö? Eli kuinka Uuno Turhapuro sai niin kauniin ja rikkaan vaimon (1977)

Parhaimpia Uunoja, pääsee ehdottomasti omaan top3 listaan. Uuno ei ole itselleni näiden elokuvien paras hahmo, vaikka Loiri hyvän roolisuorituksen joka kerta tekeekin. Hauskoimmat hahmot ovat Tuura ja Sörsselsön. Neljä tähteä.

Häpy endkö? Eli kuinka Uuno Turhapuro sai niin kauniin ja rikkaan vaimon rating 3,70

Valehtelija, valehtelija (1997)

Jim Carreyn näyttelytavasta joko tykkää tai sitten ei, itse kuulun jälkimmäisiin. Jokaisen elokuvan alussa tämän näyttely on kohtuullisen hauskaa, mutta puolessa välissä alkaa kuitenkin ärsyttämään ja kyllästyttämään hemmon jatkuva ilmeily. Liar liar on kuitenkin ehdottomasti hauskimpia Carreyn leffoja, 3½ tähteä.

Valehtelija, valehtelija rating 3,46

Piukat paikat (1959)

Parhaimpia komedioita mitä on tehty, jokaisen pitäisi nähdä tämä. Vaikka on tullut katsottua monta kertaa, silti naurattaa yhtä paljon. Erityisesti Lemmon tekee hulvattoman roolisuorituksen, myös Curtis on hyvä ja näiden kahden yhteistyötä on hauska katsoa. Monroe oli ihan kohtalainen, mutta ei mikään korvaamaton osa elokuvaa. Joe E. Brown oli myös huvittava sivuroolissaan. Mustavalkoisuuden unohtaa nopeasti kun kyseessä on näin viihdyttävä kokonaisuus. Pienestä imelyydestä miinusta, 4½ tähteä.

Piukat paikat rating 4,06

Uuno Turhapuro armeijan leivissä (1984)

Parhaimpia Uunoja, tästä ei kukaan voi olla tykkäämättä. Vitsit naurattaa kerta toisensa jälkeen ja näyttelijät on hyvässä vedossa. Tätä ennen on ollut muutamia vähän kehnompia Uunoja, joten taso on noussut huimasti. Neljä tähteä.

Uuno Turhapuro armeijan leivissä rating 3,81

10 Things I Hate About You (1999)

Parempi kuin useimmat jenkkien koulu-komediat, joilla on taipumusta mennä ällöttävän kaksimielisiksi ja mauttomiksi,mihin tässä ei onneksi sorruta. Hauska, hölmö, tietenkin myös kliseinen mutta siedettävän rajoissa. Gordon-Levitt ja Krumholtz ovat hauskimmat elokuvan nörtteinä. 3½ tähteä

10 Things I Hate About You rating 3,50

Polly tuli kuvioihin (2004)

Ei mikään mestariteos, mutta kuitenkin keskivertoa parempi ja hauskempi jenkki komedia. Stiller ja Aniston on tasaisen hyviä, mutta Hoffman on hauskoin näyttelijäkaartista. 3½ tähteä

Polly tuli kuvioihin rating 2,75