rafaovicristiano

Seitsemän rating 4,19

Memento (2000)

Memento rating 4,19

Dogville (2003)

Elokuvan poikkeuksellinen visuaalinen ilme nostaa mielenkiinnon nopeasti kattoon. Tämän myötä kohtalaisen hitaasti kehittyvä juoni ei tunnu puuduttavalta, vaan enemmänkin nautinnolliselta. Heti alusta asti on selvää, että elokuvan juoni on varsin synkkä. Vastapainona kuitenkin paikoin (tarkoituksellisesti) hassut visuaaliset ratkaisut ja birttihuumorin tyyliset vitsit luovat varsin letkeän tunnelman.Loppua kohti tunnelma synkistyy tasaisen varmasti, mutta kuin ihmeen kaupalla von Trier onnistuu säilyttämään saman veikeyden mukana, ilman että elokuvan koskettavuus kärsii. Osasyy tähän on varmasti Kidmanin loistava roolisuoritus. Kovin montaa parempaa trilleripääosaa ei tule mieleen. Loppu on kaikessa kovuudessaan kuin elokuvan suola ja lopputekstien kuvitus biisivalintoineen vie satiirisen otteen komeasti päätökseensä. Unohtamatta kuitenkaan elokuvan totistakin totisempaa sanomaa ihmisyyden heikkouksista.

Dogville rating 4,01

The Prestige (2006)

The Prestige rating 4,20

Inception (2010)

Yksi parhaista näkemistäni trillereistä. On pitänyt katsoa elokuva kaksi kertaa, jotta olen jokaisen pikku yksityiskohdankin tajunnut. Elokuva kestää katselua ja on uskomattoman viihdyttävä.E: Tämän elokuvan loi laskea myös oman elokuvakiinnostukseni käännekohdaksi. Vasta tämän näkemisen myötä innostuin tosissani elokuvista.

Inception rating 4,14