napalmikuolema

napalmikuolema

Kauhut

Kuutio (1997)

Erittäin hyvä kauhupätkä jossa on omaperäinen idea.

Kuutio rating 3,85

Ennustus (1976)

Ennustus rating 3,89

The Others (2001)

Oikein kutkuttava elokuva joka pitää otteessaan koko keston ajan. Ahdistavia kohtauksia ja hyvä loppu. Pimeä luo leffaan hyvin tunnelmaa.

The Others rating 4,00

Hellraiser (1987)

Hyvä juoni, Makeet tehosteet, Mukavan raaka ja erittäin jännittävä. Huippuleffa!

Hellraiser rating 3,60

Twin Peaks - tuli kulje kanssani (1992)

Leffa pääsee aika lähelle sarjan mahtavuutta. Se on outo ja pelottava kuin sarjakin, mutta tuttujen hahmojen vähäisyys jäi harmittamaan. Ehdottomasti aliarvostettu leffa joka tapauksessa

Twin Peaks - tuli kulje kanssani rating 3,88

Uhrilampaat (1991)

Uhrilampaat rating 4,22

The Shining - Hohto (1980)

Yksi parhaista kauhuelokuvista ikinä. Henkilökohtainen suosikkikauhuni, merkkipaalu jota ei voi sivuuttaa. Elokuvan sankari on itse Kubrick joka on saanut aikaan painostavimman tunnelman ikinä. Pisteitä myös karmivasta musiikista.

The Shining - Hohto rating 4,16

Psyko (1960)

Psyko rating 4,22

Kuudes aisti (1999)

Kuudes aisti rating 4,02

The Blair Witch Project (1999)

Tällasia elokuvista on hankala sanoa hyviksi tai huonoiksi kun se riippuu ihan millä asenteella katsoo. Itse kyllä pidin ja sanon että jos hieman toisenlaiset kauhupätkät kiinnostavat niin kannattaa katsomista harkita.

The Blair Witch Project rating 3,20

Aivokuollut (1992)

Aivan loistavaa. Parasta koko leffassa oli tietenkin vauva

Aivokuollut rating 4,01

Re-Animator (1985)

Julmetun hauska ja viihdyttävä

Re-Animator rating 3,86

Videodrome (1982)

Videodrome rating 3,77

Texasin moottorisahamurhat (1974)

Erittäin onnistunut elokuva, ei todellakaan mitään turhaa verellä läträämistä.Suosittelen ehdottomasti kaikille kauhun ystäville.

Texasin moottorisahamurhat rating 3,91

Tappajahai (1975)

Tappajahai rating 4,11

Ihmissusi Lontoossa rating 3,50

Poltergeist (1982)

Poltergeist rating 3,41

Cannibal! The Musical (1996)

Todellinen kulttiklassikko! Visvainen pläjäys paskaa huumoria ja hienoja biisejä, parasta viihdettä. Ehdottomasti

Cannibal! The Musical rating 3,88

Kärpänen (1986)

Odotin leffalta lähinnä ihmiskärpäs-mutanttiörvellystä mutta tämä osoittautuikin huimaksi kauhudraamaksi. Elokuvalla on hieno sanoma ja Goldblum tekee hyvän suorituksen. Todellista kauhua.

Kärpänen rating 3,87

Alien - kahdeksas matkustaja rating 4,13

Eraserhead (1977)

Synkkä, omaperäinen, karu. Lynchin ohjaus, käsikirjoitus ja häiriintyneet ajatukset tekevät elokuvasta Mestariteoksen vailla vertaa

Eraserhead rating 3,71

Nosferatu (1922)

Hieno elokuva. Kun tietää leffan tehtäneen lähes sata vuotta sitten ei voi muuta kuin mykistyä.

Nosferatu rating 3,94

The Return of the Living Dead (1985)

Loistavaa viihdettä! Leffassa on koko ajan hyvä meininki eikä aika käy pitkäksi.

The Return of the Living Dead rating 3,90

Jaakobin painajainen (1990)

Tiivistunnelmainen ja pelottava leffa joka pitää loistavasti otteessaan.

Jaakobin painajainen rating 3,63

Kannibaalien polttouhrit rating 3,43

The Beyond (1981)

Loistava. Fulcin ohjaus on mestarillista ja Frizzin musat parantavat leffaa entisestää. Kunnon zombieleffassa pitää olla gorea ja tässä sitä on.

The Beyond rating 3,64

Pelkoa ei voi paeta (1982)

Oikein onnistunut murhatrilleri joka on taattua Argentoa.

Pelkoa ei voi paeta rating 4,04

Carrie (1976)

Carrie rating 3,76

Verenpunainen kauhu (1975)

Aivan älyttömän tunnelmallinen ja hieno elokuva. Italialaiset kauhuleffat ovat aivan omaa luokkaansa koko genressä, etenkin Argenton ohjaamat.

Verenpunainen kauhu rating 3,91

Rautainen leffa hienoilla ihmissusilla

Ulvonta rating 3,72

Phantasm – yön kauhut rating 4,13

Zombie Flesh-Eaters (1979)

Mestarillinen elokuva. Loistava tunnusmusiikki ja zombit rujoja. Päihittää kyllä Dawn of the Deadin.

Zombie Flesh-Eaters rating 3,50

Dellamorte Dellamore (1994)

Elokuva alkaa leppoisasti ja hauskoja kohtauksia lappaa ruutuun kerta toisensa jälkeen, mutta loppua kohden leffa muuttuu monitasoisemmaksi. Leffasta löytyy hienoa symboliikkaa sekä uskomattoman kauniita kohtauksia ja kuten jo alla todettiin, tämä on taiteellisimpia zombieleffoja koskaan.

Dellamorte Dellamore rating 3,88

Kuoleman lintu (1970)

Loistava debyyttileffa Argentolta. Ei pettänyt.

Kuoleman lintu rating 3,60

Silmät ilman kasvoja (1960)

Hieno sanoma ja jännittävä leffa. Tää oli paljon parempi kun odotin. Elokuvalle 4,5 tähteä mutta julkaisua on moitittava. Itselläni on Atlanticin DVD-julkaisu jonka kuvanlaatu on ihan hyvä (Ei varmasti yhtä hyvä kuin Criterionin julkaisussa), mutta jossa on paljon virheitä. Esimekiksi päävalikossa kohtausvalikon ja tekstityksen valinnan otsikot ovat väärinpäin, ja alkuteksteissä ilmoitettiin leffan nimeksi "Kasvot ilman silmiä". Kertoo aika paljon laadusta.

Silmät ilman kasvoja rating 3,75

Demons (1985)

Leffassa on meininki kohdillaan: Demonit mähisee ja mesoaa, veri lentää ja rock soi. Mitäs sitä muuta toivomaan?

Demons rating 3,67

Pahan yhteys (2003)

Pahan yhteys rating 3,72

City of the Living Dead (1980)

Lähes täydellinen zombieleffa. Mukavasti gorea ja tunnelma huipussaan.

City of the Living Dead rating 3,49

Pirulliset (1955)

Lähes täydellinen rikostrilleri

Pirulliset rating 3,96

Inside (2007)

Inside rating 3,72

Possession (1981)

Kaikessa karuudessaan niin uskomattoman hieno elokuva, että loistavien roolisuorituksien kanssa tämä on yksi parhaista kauhuelokuvista koskaan. Mestariteos.

Possession rating 3,86

Marttyyrit (2008)