micarooni

Bad Taste (1987)

Bad Taste rating 3,89

Crow (1994)

Crow rating 3,96

Hyvät, pahat ja rumat (1966)

En ole koskaan erityisemmin pitänyt Westerneistä, enkä pidä vieläkään...Mutta tämä elokuva... Eihän tätä VOI olla suorastaan jumaloimatta!Käsikirjoitus ja juonihan eivät tarkemmin ajatellen ole mitenkään erikoisia idealtaan, mutta tämä elokuva on ehkäpä upein esimerkki siitä, kuinka hyvällä ohjauksella, musiikilla, roolisuorituksilla ja maisemilla saadaan aikaan todellinen mestariteos, johon ajan hammas ei pysty. Täyden kympin elokuva!

Hyvät, pahat ja rumat rating 4,56

Papillon (1973)

Eipä ole pitkäkään aika kun viimeksi katsoin tämän elokuvan ja kyllä: edelleen iskee ihan yhtä lailla kuin aivan ensimmäiselläkin katselukerralla.McQueeniltä ja Hoffmanilta molemmilta täyden kympin arvoinen roolisuoritus ja elokuva itsessään on sitä myös.Tähän ei vain VOI kyllästyä - näki tämän miten monta kertaa tahansa. Upeissa puitteissa tehty upea elokuva, joka on ja tulee aina olemaan omalla TOP-listallani.Pitkäkö? Ei toki. Eihän ajankulua edes huomaa tätä leffaa katsellessa. Siinä missä Papillon vangitaan, niin kyllä vangitaan katsojakin television ääreen HYVIN tiiviisti. (Olettaen tietty, että pitää edes hiukan tämän genren elokuvista.)Omassa genressään on pysynyt ykkösenä minun listallani jo KAUAN ja luultavasti tulee siellä myös pysymään. Tästä on kenenkään paha pistää vankilaleffaa yhtään paremmaksi.

Papillon rating 4,22