micarooni

micarooni

22.11.2010 klo 23:26

Funny Games

Upeilla roolisuorituksilla toteutettu trilleri, joka on TODELLA ahdistava ja pitää otessaan lopputeksteihin saakka. Hakkaa uudemman jenkkiversion 10-0.

17.05.2009 klo 03:28

The Andromeda Strain

Ei tarjoa omassa genressään mitään järisyttävää, mutta silti täysin siedettävää ja miellyttävää/mielenkiintoista katseltavaa. Peruskamaa kuitenkin. Alkuperäisteosta en ole nähnyt. Ehkäpä pitäisi tsekata...

23.02.2009 klo 21:31

Häjyt

Häjyt teki heti ensimmäisellä kerralla leffateatterissa katsottuna lähtemättömän vaikutuksen. Moni suomalainen leffa on kynnelle yrittänyt, mutta hyvin harva niistä tänäkään päivänä yltää samalle tasolle Häjyjen kanssa.

22.10.2008 klo 06:06

Sin City

Ihan vaan tämän leffan takia tuli herättyä parisen tuntia etuajassa ennen duuniin lähtöä ja täytyy kyllä sanoa, että tämähän toimii!
En ole kyseisen genren suurkuluttaja todellakaan, mutta tällaiset Sin Cityn kaltaiset väripilkut muun harmaan massan mukana nostavat verenpaineen uusiin sfääreihin heti aamusta. :)
Erittäin miellyttävä yllätys tämä raina ja voin lämpimästi suostiella niillekin, jotka eivät yleensä tällaisista rainoista välitä...

02.10.2008 klo 18:17

Sormet pelissä

Tässäpä raina, joka suht. taatusti jakaa mielipiteet ja ihastumukset totaalisesti keskeltä poikki ja pinoon. Toiset nauravat itsensä tärviölle kun taas ehkä muut mutristelevat huuliaan ja ihmettelevät, että "Missä hauskuus?"
Oman mielisairaalloisen huumorintajun huomioonottaen tämä pätkä sai tuon tuosta vedet silmiin naurun vuoksi ja vaipumaan kaksin kerroin...
Jos tätä leffaa täytyisi jotenkin "fiksusti" kuvailla, niin tämä pätkä on... TÄYSIN SAIRAS!
Ehkäpä sairainta huumoria, mitä olen koskaan komedioissa nähnyt.
Okei; ohjaus, juoni ja tehosteet eivät todellakaan hämmästytä, mutta elokuva itseisarvona on enemmän kuin nuo kaikki muut yhteensä.
Tiesin kyllä jo entuudestaan, että Tom Green on "pimee tyyppi", mutta tämän leffan nähtyään ja tälle naurettuaan tulee fiilis, että sekä Tomin että katsojan on aika vaihtaa oikean väriset pillerit.... Hyvässä mielessä siis; aivan sairasta komediaa... Valitettavasti aivan liian aliarvostettu pätkä maailmanlaajuisesti.

02.10.2008 klo 06:55

Rambo

Edelliset osat nähneenä suhtauduin tähän Rambon 4. osaan skeptisesti. Pelkona pepussa oli, että tässä yritetään jotenkin uudelleen lämmitellä aiempien Rambojen viitoittamaa tietä.
Ja mitä vielä... Pelkoni osoittautui täysin turhaksi. Tämä neljäs osahan pääsee koko lailla tasapäiseen tilanteeseen ensimmäisen osan kanssa.
Suoran linjan toimintaa ja gorea saman verran kuin keskimääräisessä splatter-leffassa. Toisin sanoen; tämä raina on raa'impia leffoja mitä olen aikoihin nähnyt. Tästäkin huolimatta aivan loistavaa "aivot narikkaan"-mättöä ja yksi tämän vuoden positiivisimmista yllätyksistä. Varmasti tulee katseltua toistamiseenkin.

30.09.2008 klo 15:07

The Happening

Juu... Eipä tarvitse toiseen kertaan katsoa. Aikamoinen pettymys. Zooey Deschanelin roolisuoritusta apaattisempaa en ole nähnyt aikoihin.

04.08.2008 klo 00:46

Kauhun kilometrit

Tuli pitkästä aikaa taas katsottua tämäkin ja kyllähän tämä edelleen toimii kuin häkä. Takaa-ajo leffojen ehdotonta parhaimmistoa, ellei jopa paras.
En tiedä johtuneeko siitä, että useamman katselukerran myötä on alkanut suhtautumaan kriittisemmin tähänkin leffaan, mutta kyllähän tästäkin rainasta löytyy lähes naurettavia bugeja.
Ensinnäkin; ainakin ensimmäisen takaa-ajon aikana rekkakuski vaihtelee vaihteita alituiseen rekan vauhdin muuttumatta mihinkään suuntaan. Tuolla vaihtomäärällä rekassa lienee vähintäänkin 20 vaihdetta. :D
Toisekseen; punainen Plymouth Valiant on ilmeiseseti 70-luvun K.I.T.T. Autoon kun alkaa ilmaantua lommoja ja vaurioita vasta sen jälkeen kun se on jo törmännyt kylki edellä aitaan, joutunut kymmenien tonnien painoisen rekan pukkimaksi ja kaatanut mennessään muutaman puupaalun.
Puutteita ja bugeja siis löytyy, mutta siitä huolimatta omassa sarjassaan erittäin väkivahva ottelija ja voin suositella.

31.07.2008 klo 21:42

Kadonnut pataljoona

Kerrankin siinä mielessä hiukan erilainen sotaleffa, ettei Jenkeistä tehdä mitään "voittamattomia maailmanvaltiaita" vaan asiat + tapahtumat kerrotaan/esitetään realistisemmin ja uskottavammin. Puutteitakin toki löytyy, mutta varsin mukavasti tämän ääressä viihtyi koko tuon 89 minuutin ajan. :) Voinen suositella kaikille kyseisestä genrestä pitäville.

16.07.2008 klo 22:21

Jesse Jamesin salamurha pelkuri Robert Fordin toimesta

Jonkin verran ns. perinteisiä Western-leffoja ja niihin juurtuneena (lue: ihastuneena) tämä leffa ei jaksanut kaikesta hienoudestaan huolimatta ensimmäistä kolmea varttia pidempään ruokkia Western-nälkääni. Itse asiassa; koko leffa menee omalla mittapuullani jopa enemmän "draama"-nimikkeen alle kuin tuon "westernin"... Elokuvassa itsessään ei sinällään mitään vikaa... Näyttelijäsuoritukset kohtalaisen mukavaa tavaraa ja ohjauskin toimii 100-0, mutta jokin jäi vain puuttumaan... Loppulaskuissa mieleen jäi vain keskinkertainen westernin ja draaman sekasikiö, jota en välttämättä katsele uudelleen... En ainakaan jos omat rahani ovat kyseessä...

23.03.2008 klo 05:12

Casino Royale

Monikin tuntuu suorastaan ylistävän Daniel Craigin roolisuoritusta James Bondina, mutta verrattuna menneisiin 007-elokuviin ja näyttelijöihin (jopa Pierce Brosnaniin), Craigin suoritus ja elokuva itsessäänkin jättää ainakin allekirjoittaneen kylmäksi.
Ehkä olen sitten ns. vanhan koulukunnan nimiin vannova katsoja, mutta verrattuna edellisiin Bond-elokuviin Casino Royale on kuin mikä tahansa muukin nykyajan toimintapläjäys ilman sen kummempaa persoonallisuutta, enkä omalta kohdaltani ymmärrä kaikkea leffaan kohdistunutta ylistystä. Craig on koko elokuvan ajan jotenkin "jäyhä" ja persoonaton, toisin kuin esim. Connery tai Moore...
Vaikka samaa sanottiin varmaan aikoinaan myös Timothy Daltonista, joka kuitenkin oli kuuleman mukaan lähempänä Ian Flemingin kirjoissa esiintyvää Bondia kuin moni muu...
Niin tai näin; itseäni Casino Royale EI säväyttänyt ja voi hyvinkin olla, että seuraava Craigin tähdittämä Bond-leffa jää minulta väliin... Valitan.

12.02.2008 klo 05:07

Kaw

Tästä elokuvasta ei tarvinne sanoa muuta kuin, että on jonkin sortin kopio Alfred Hitchcockin elokuvasta Linnut.
Ja valitettavasti täysin ala-arvoinen kopio vieläpä. Tätä ja alkuperäistä Linnut-elokuvaa ei voi verrata edes samana vuonna. Niin kaukana ovat laadullisesti toisistaan.
Täyttä Popcorn-huttua tämä... :(

11.02.2008 klo 23:47

Kosto rajan takaa

Eipä tämä elokuva mitään erityistä tai erinomaista tarjoa, mutta on sinällään ihan hyvää "aivot narikkaan"-viihdettä.
Juoni ennalta-arvattava ja tavanomainen, kuten myös erikoistehosteet ja pyrotekniikka. Autoista lisäpisteitä. Näyttelijäsuoritukset melko laimeita. Jopa Randy Quaidilta ja Sherilyn Fenniltä, joilla olisi rahkeita parempiinkin suorituksiin.
Huonompiakin pätkiä maa päällään kantaa, mutta ei Kosto rajan takaa mikään helmi ole. Kyllä tämän ilman omantunnontuskia katselee...

11.02.2008 klo 11:19

Papillon

Eipä ole pitkäkään aika kun viimeksi katsoin tämän elokuvan ja kyllä: edelleen iskee ihan yhtä lailla kuin aivan ensimmäiselläkin katselukerralla.
McQueeniltä ja Hoffmanilta molemmilta täyden kympin arvoinen roolisuoritus ja elokuva itsessään on sitä myös.
Tähän ei vain VOI kyllästyä - näki tämän miten monta kertaa tahansa. Upeissa puitteissa tehty upea elokuva, joka on ja tulee aina olemaan omalla TOP-listallani.
Pitkäkö? Ei toki. Eihän ajankulua edes huomaa tätä leffaa katsellessa. Siinä missä Papillon vangitaan, niin kyllä vangitaan katsojakin television ääreen HYVIN tiiviisti. (Olettaen tietty, että pitää edes hiukan tämän genren elokuvista.)
Omassa genressään on pysynyt ykkösenä minun listallani jo KAUAN ja luultavasti tulee siellä myös pysymään. Tästä on kenenkään paha pistää vankilaleffaa yhtään paremmaksi.

11.02.2008 klo 06:32

Taivaitten taulapäät

Joidenkin mielestä varmasti hauska ja varsinkin ehkä vanhempia "avaruusleffoja" katsoneille, mutta itse en saanut tästä kerrassaan MITÄÄN irti.
Vuokrasin leffan Leslie Nielsenin takia ja Nielsenin sekä Gerritin roolisuorituksista lähtee tuo ainokainen piste, jonka suostun tälle pläjäykselle antamaan.
Ollakseni rehellinen: ehkäpä (ja itse asiassa onkin) yksi SURKEIMMISTA näkemistäni elokuvista.
Teki mieleni vaatia vuokraamosta rahani takaisin... :(

11.02.2008 klo 06:17

Kaapeli Irti

Kaikessa yksinkertaisuudessaan aivan järjettömän hauska leffa! Yksinkertaisuudella tarkoitan siis leffan juonta.
Yksinkertaiset leffat leimataan automaattisesti (ja usein ihan syystäkin) huonoiksi, mutta "Kaapelit irti" ei sitä missään nimessä ole.
"Weird Al" on elämänsä vedossa, eivätkä muidenkaan roolisuoritukset heppoisia ole.

Tai vedetäänpä hiukan sanoja takaisin:
"Jos kiitäisi ulkoavaruudessa valonnopeudella ja yrittäisi huutaa niin paljon kuin keuhkoista lähtee, niin räjähtäisikö siinä pää?"
Noinkin syvällisiä mietteitä elokuvassa käsitellään... xD

10.02.2008 klo 22:31

Leon

Loistava ja koskettava elokuva kaiken kaikkiaan.
Henkilökohtaisesti en kyllä oikein ymmärrä tämän leffan ympärillä pyörivästä pedofiliahössötyksestä.
Mielestäni Léonin ja Natalien välille ei mitään romanssia kehkeydy vaan lähinnä tulee mieleen lähimmäisenrakkaus ja isä/tytär-suhde.
Enkä kyllä kiinnittänyt mitään erityistä huomiota myöskään Natalien pukeutumiseen. Jospa sitten seuraavalla kerralla katsoisin "pedofiilikriittisestä" näkökulmasta tämän leffan, niin voisin tajutakin mikä muka mättää.

Mutta; takaisin elokuvaan.
Gary Oldman tekee hyvin mieleenpainuvan ja vakuuttavan roolisuorituksen kylmäverisenä huumehörhönä/-diilerinä.
Väkivaltaa ei leffasta puutu, eivätkä varmaankaan aivan kaikki kohtaukset sovi kovin herkille ihmisille. En tarkoita veren määrää tms. vaan kohtauksien kylmäverisyyttä kokonaisuudessaan.
Leffan lopussakin on hienoa symboliikkaa.
Yksi parhaista lajinsa edustajista minun mielestäni.

08.02.2008 klo 17:25

Ghost Rider - aaveajaja

Hulppeat erikoistehosteet - totta vie. Mutta kun itse leffa jää lähes täysin niiden varjoon, niin eipä siitä kovin paljon ammenneta.
Innolla odotin Ghost Rider sarjakuvia lukeneena ja kaiken hypetyksen keskellä.
Lopputulos: yksi vuoden 2007 leffatarjonnan suurimmista pettymyksistä. Piste.

08.02.2008 klo 17:17

Aivokuollut

Tyypillistäkin tyypillisempi juoni, verta ja suolenpätkiä, lähes olematon budjetti, suorastaan surkeat erikoistehosteet, ei-niin-kuuluisa näyttelijäkaarti... Ohjaajanakin joku (silloin vielä)suht. tuntematon "suuruus" Peter Jackson.
Mikä soppa tuostakin syntyy?

VASTAUS: Yksi hykerryttävimmistä gore-/splatter-elokuvista joita olen koskaan nähnyt. Heti Bad Tasten jälkeen, tietty. :D
Tämä leffa on saanut lähes samanlaisen "kulttimaineen" kuin Bad Taste...
Jos veren näkeminen, silvotut ruumiit, mätänevät ruumiinosat eivät järkytä, eikä esim. seinillä kiemurteleva, piereskelevä peräsuoli saa vatsaa kääntymään ylösalaisin, niin tämä on elokuva joka kannattaa ehdottomasti napata näppeihinsä sen osuessa näköpiiriin.
Saatat ehkä elokuvan loputtua oksentaa, mutta se johtuu vain siitä, että olet nauranut itsesi ulalle. :D

08.02.2008 klo 17:06

Carrie

Stephen Kingin kirjojen fanittajana tämä elokuva oli kyllä valitettavasti lievähkö pettymys. Jälleen kerran... :(
Ei vastaa kirjan sisältöä lähimainkaan siinä mittakaavassa kuin aluksi odotin.
Mutta näinhän se valitettavasti menee monen muunkin Stephen Kingin romaaneihin pohjautuvan elokuvan kohdalla.
Tai ehkä "vika" tai virhe onkin juuri siinä, että oli lukenut kirjan jo pariinkin otteeseen ennen kuin ensimmäisen kerran katsoin leffan... Mene ja tiedä...
Stephen Kingin kirjoihin pohjautuvista elokuvista löytyy toki hyviäkin rainoja (jopa helmiäkin), mutta Carrie EI mielestäni ole yksi niistä. :/

08.02.2008 klo 17:00

Big Fish

Kuten muutama henkilö on kommenteissaan jo sanonutkin; tämä elokuva on varsin omaperäinen ja juoneltaan ovela - ehkä jopa "omituinen", mutta hyvällä tavalla.
Tämänkin kohdalla olin leffaa vuokratessani hiukan varautunut elämykseen, mutta kuten monta kertaa muidenkin leffojen suhteen : aivan suotta.
Mielikuvituksellinen ja omassa lajissaan parempi kuin moni muu näkemäni.

08.02.2008 klo 03:30

Musta lammas

Keskinkertainen. Mitäänsanomaton. Lattea.
Siinä kolme sanaa jotka tulevat ensimmäisenä mieleeni tämän leffan nähtyäni.
Ei säväyttänyt, huvittanut, pelottanut tai edes etonut minua millään tasolla tai missään muodossa.
Tasapaksua moskaa, jota tuntuu nykyään puskevan lähes joka tuutista.
Voisin toki yhden erikoismaininnan antaa: ehkäpä surkeimmat erikoistehosteet joihin olen viimeisen parin vuoden aika törmännyt.
Ehkä esim. lampaista on ollut tarkoituskin tehdä "tökeröitä", mutta sekään ei jaksa huvittaa.
Nyt joku voi tietenkin vedota siihen, että mitäköhän ne erikoistehosteet olivat sitten esim. Bad Taste tai Braindead-elokuvissa...
Noh... Surkeitahan ne ovat em. leffoissakin, mutta: Jacksonin budjetti on ollut noissa elokuvissa luultavasti "hiukan" toista luokkaa ja tekniikkakaan ei ole ollut lähelläkään sitä, mitä nykypäivänä.
Oli miten oli... Tätä leffaa EI tarvitse enää uudelleen katsoa.

08.02.2008 klo 03:22

2001 Maniacs

Vuokrasin leffan hyvin pitkälti Englundin takia. Muutoin olin hyvinkin varautunut leffan suhteen.
Ensimmäisen kolmen vartin aikana olisin lähinnä halunnut peittää vain silmäni, koska ne 45min. eivät vielä vakuuttaneet minua ja olin jo vähällä alkaa häpeämään Englundin puolesta.
Vaan annapa olla; leffahan äityi perin viihdyttäväksi ja sohvaan liimaavaksi kokonaisuudeksi. Ehkä tämä on teinikauhua ja kliseitäkin löytyy, mutta ei sarjassaan hassumpi. Katselisi jopa toiseenkin kertaan.

08.02.2008 klo 03:13

Hyvät, pahat ja rumat

En ole koskaan erityisemmin pitänyt Westerneistä, enkä pidä vieläkään...
Mutta tämä elokuva... Eihän tätä VOI olla suorastaan jumaloimatta!
Käsikirjoitus ja juonihan eivät tarkemmin ajatellen ole mitenkään erikoisia idealtaan, mutta tämä elokuva on ehkäpä upein esimerkki siitä, kuinka hyvällä ohjauksella, musiikilla, roolisuorituksilla ja maisemilla saadaan aikaan todellinen mestariteos, johon ajan hammas ei pysty. Täyden kympin elokuva!

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu