metalhead90

metalhead90

18.08.2015 klo 16:50

Fast & Furious 7

Ei niin mitään järkeä. Ei hiventäkään.

01.03.2015 klo 13:25

Beyond the Lights

Täysi yllätys, että tämä osoittautui katsomisen arvoiseksi tekeleeksi. Täysi yllätys sinänsä, että vaivauduin edes katsomaan kyseisen elokuvan. Beyond The Lights täytti kyllä pistekoriaan mukavasti koko kestonsa ajan, ihan loppua lukuunottamatta. Varmasti uppoaisi vielä paremmin kohdeyleisöönsä, sillä parikymppinen mies ei varmastikaan osaa arvostaa kaikkea kiillettä tässä elokuvassa. Silti; pisteet kotiin Beyond The Lights.

04.11.2014 klo 13:21

Dracula: The Dark Prince

Aivan onnetonta soopaa. Todellista kidutusta katsoa elokuva loppuun.

02.10.2014 klo 12:12

Hiipivää kauhua

Huoh, uskomatonta roskaa. En pitänyt elokuvasta, koska en ole pyjamainen teinityttö. jolle tämä trillerin pökäle on suunnattu. Jokainen kohtaus ja repliikki on nähty jossain aikaisemmin.

07.07.2014 klo 13:47

Milf

Elokuva vailla mitään järjellistä ajatusta tai sanomaa. Huumoria on paljon, mutta se on todella huonoa.

17.06.2014 klo 00:32

Scarecrow

Aikamoista soopaa. Kokkina toimii tuiki tuntematon ryhmä osaamattomia elokuvantekijöitä, joista en ollut ennen kuullutkaan. Näyttelijät eivät ole hyviä, eikä tarinakaan toimi. Jos välttämättä haluaa katsoa tämän, niin odotuksia ei ainakaan kannata asettaa. Vaikeaa kuvitella, että kukaan pitäisi teosta mitenkään merkittävänä.

13.06.2014 klo 12:37

The Wicked

Teinispedeilyä. Vakavasti otettavia kauhuleffoja etsivän ei kannata tuhlata aikaansa tähän. Tarina on jo itsessään niin typerä, että vaikeaa tästä on tykätä. Leffa sisältää myös muutaman niin laimean kohtauksen efekteineen, että leffan pistekori on jatkuvasti selällään.

12.06.2014 klo 17:43

Kaaos perheessä

Perheleffa. Sitä samaa huttua, mitä muutkin alalajin edustajat tarjoavat. Yrittää vähän liikaa onnistua ja olla onnellinen. Lapsinäyttelijät rasittavat.

15.01.2014 klo 23:10

Texasin moottorisahamurhat

Katsoinkohan nyt ihan varmasti saman elokuvan kuin kaikki muut..? Tämähän oli aivan naurettavaa kuraa. Uskomattoman huonouden lisäksi Texasin moottorisahamurhat on myös viihdearvoltaan tasan nolla. Aluksi jaksoi vähän aikaa kantaa tarinaa, mutta lopussa puutui todella pahasti. Huhhuh sanon minä.

13.01.2014 klo 00:16

Rounders - ässä hihassa

Lyhytaikaisena Texas Holdem harrastajana Rounders loi pienehköt ennakko-odotukset minulle loisteliaineen näyttelijöineen.

Hyvä näyttelijäpoppoo tuotti kuitenkin minulle pienehkön pettymyksen. Ei sinällään miten he sen esittivät, vaan mitä he esittivät. Damonin ja Nortonin henkilöhahmoihin ei pystynyt/halunnut samaistumaan millään ja todella ärsyttäväksi osottautui Malkovichin esittämä venäjänlontoota puhuva korttihai. Draama oli aika lepsua huonoineen rakkausvivahteineen, vaikka poikkeuksen tekikin Damonin esittämän päähenkilön itsensä löytäminen.

Itse Texas Holdem peli oli jätetty hieman pimentoon elokuvassa, mikä ei itseasiassa ollut huono ratkaisu, vaikkakin hieman yllättävä. Onneksi Rounders ei vetänyt överiksi Holdemin hienouksia, kuten leffan lajitoveri - Deal (2008), vaan pysytteli tiukasti jalat maassa, joitain jippoja kertoen. Lopputuloksena Rounders on kuitenkin mitäänsanomaton, mutta kertaalleen viihdyttävä Pokeridraama.

18.12.2013 klo 22:03

Hobitti - Odottamaton matka

Olipahan pettymys. Vaikkei mitään odotuksia ollutkaan. Minulle tuli väkisinkin Disney-tyyppinen pelleily mieleen tarinan osalta. Vaikka ottaisi huomioon, että tämä oli Bilbon omasanainen versio tapahtumista, ja että siellä muutama kalakaverin erikoinen olisikin, niin ei voi kaikkia kohtauksia antaa anteeksi. Kääpiöjengi on aivan voittamaton, eikä siksi anna mitään jännitystä elokuvaan. Örkit ja hiidet ovat todella lapsellisia ja huonon kuuloisia kaikkineen typerineen kommenteineen. Myös jättiläiset näyttivät ala-arvoisilta.

Ainoina hyvinä puolina täytyy mainita hienot maisemat ja mielenkiintoiset viittaukset Taru Sormusten Herrasta -trilogiaan. Kyllä Peter Jackson on alittanut itsensä.

18.12.2013 klo 14:13

Stigmata

Ei todellakaan niin huono, mitä väitetään. Näyttely toimii, ohjaus toimii ja juonikin toimii osittain. Jeesuksen omasanainen Evankeliumi on todella mielenkiintoinen idea ja sitä elokuva käyttää hyvin edukseen.

Nyky-ateistinen Suomi, jolla on patoutumia kirkollisveroja ja uskonnollista aivopesua kohtaan vihaa varmasti kaikkia tämän kaltaisia teoksia. Monet pettyvät varmasti myös siihen, ettei Stigmata ole tarpeeksi pelottava. Muuten en osaa selittää tämän teoksen arvostuksen puutetta, sillä ei tämä elokuvana ole ollenkaan hassumpi.

27.11.2013 klo 00:06

Searching for Sugar Man

Ihan perushyvä dokkari. Loistavan tarinansa ansiosta ''Searching For Sugar Man'' rullaa vaivattomasti eteenpäin, ja juonen kulku on ideoitu mallikkaasti. Dokkari jää silti turhan ontoksi, eikä Rodriguezin ajatusmaailmaan syvennytä juuri ollenkaan. Liian paljon pelkkiä ylistyssanoja. Olisin todella kaivannut kokonaisia biisejä, niiden taustoja ja paneutumista lyriikoihin. Mistä kaikki nämä ajatukset kumpusivat ja miten ''Sokerimiehen'' ajatusmaailma muuttui? Hän jää henkilönä valitettavan pimentoon.

Musiikki on uskomattoman hyvää ja tarina loistava. Muu onkin perusvarmaa suorittamista.

PS. Ei kannata tehdä taustatutkimusta ennen dokkarin katsomista. Toimii parhaiten ilman mitään odotuksia.

21.11.2013 klo 22:47

Frankenweenie

Ei uppoa sitten millään nämä animaatiot. Elokuva oli itselleni todella puuduttuva kokemus, vaikka se aluksi kiinnostikin. Pari hienoa kikkaa ja muutama kaunis kohtaus. Myös paikoitellen hienot musiikit. Loput onkin tylsyyden ja jonninjoutavuuden rajamailla hapuilevaa taidetta..? Mene ja tiedä.

Varmasti uppoaa muihin paremmin, sillä tällaisia elokuvia ei ole tehty minun kaltaisille katsojille. Eikä mitään muitakaan animaatioita. Toisaalta väärin edes arvostella koko rainaa, mutta:

18.11.2013 klo 22:00

Dark Skies

Puhtain paperein selvittää tiensä kauhugenreen. Pienestä kliseeviidakosta, kun poimii ne parhaat hedelmät, niin ihan viihtyisä paketti on kasassa. Eli ihan hyvä.

12.11.2013 klo 19:59

Kylä

Ihan mukiinmenevä, mutta jäi kaivelemaan todella hurjan potentiaalin hukkaan heittäminen. Mikäli jännitystä olisi viety pidemmälle ja vasta aivan lopussa olisi lyöty loppuratkaisu naamalle, niin elokuva olisi loistava. Sitä tämä ei kuitenkaan ole, sillä jännitys lopahtaa varhain ja leffa muuttuu puuduttavaksi.

12.11.2013 klo 08:57

Final Destination 5

Kaikki osat kahlattu läpi ja kyllä, ei mitään uutta. Jokaikinen elokuva on toteutettu identtisellä kaavalla ja vain huonot näyttelijät ja onnettomuudet vaihtuvat välillä. Final Destination 5 olisi yksittäisenä elokuvanakin todella ala-arvoinen tekele, joten ihan sama vertaako aiempiin sarjan osiin.

Elokuva viedään alkumetreistä lähtien huonosti toteutetun splatterin puolelle, joten mielenkiinto loppuu saman tien. Suorastaan tuskaista välillä katsoa, kun jokaisen henkilön on vähintään katkettava kahtia, tai joku typerä vaijeri katkaisee heiltä pään. Ihan sama onko järjellistä vai ei, kunhan elokuvaan saadaan lisää verta. Fysiikka on unohdettu ihan kokonaan, sillä mitä typerimmät esineet välillä lyttäävät näyttelijöitä tomuiksi. Jäljelle jää vain elokuvasarjan perusidea, mikä ei ole ollut missään vaiheessa huono. Se on vain toteutettu nyt viidellä tavallla ala-arvoisesti.

Mikäli et varsinaisesti pidä huonosta splatterista, niin todennäköisesti et voi välttyä myötähäpeän tunteelta. Jos koko sarjasta pitäisi jotain sanoa, niin: viisi toistaan huonompia kauhuelokuvan irvikuvia huonoilla näyttelijöillä varustettuna. Huonouden multihuipennus tapahtuukin sarjan viimeisimmässä osassa.

11.11.2013 klo 17:53

Final Destination - Viimeinen määränpää 3

Yksittäisenä elokuvana ehdottomasti paras sarjan osista. Jos unohtaa sen tosiasian, että tämä kierrättää samaa vanhaa kaavaa, niin Final Destination 3 harppaa isoja askeleita edeltäjästään. Tällä kertaa ei mennä läheskään niin järjettömyyksiin, mitä aiemmin.

Päänäyttelijä Mary E Winstead tekee suhteellisen vakuuttavan roolin. Hän jopa näyttää siltä, että olisi järkyttynyt, kun kaiffarit alkavat laota yksi kerrallaan. Tällaisesta ei ollut puhettakaan aikaisemmissa Final Destinationeissa. Sivunäyttelijöitä onkin sitten aivan liikaa jälleen kerran, koska ohjaajan on ollut pakko päästä mässäämään verellä (oma oletus). Ja lisäksi sivunäyttelijät ovat kuolleen apinan tasolla. Se ei vaan toimi; ja näin ollen ohjaajalla tulee kiire tappaa henkilöitä, mikä näyttää filmirullalla todella typerältä. Elokuva olisi ollut mielestäni huomattavasti parempi, mikäli onnettomuudesta olisi selvinnyt vain muutama henkilö. Vielä, kun jostain syystä heebot on pakko tappaa mahdollisimman raa'alla ja järjettömällä tyylillä, niin pannukakut on leivottu.

Kokonaisuutena Final Destination on ihan viihdyttävä puolitoistatuntinen, vaikka parempaan olisi ollut ainekset.

11.11.2013 klo 13:02

Final Destination - viimeinen määränpää 2

Kökkö. Se voisi olla hyvä sana kuvaamaan Final Destination -sarjaa. Toteutus on viety koko ajan puolitiehen, eikä yksikään tekijöistä ole varmaan ajatellut, että: ''Hei! Eihän tuo ole lähellekään realistista. Tuo muksu ei väräyttänyt naamaakaan, vaikka hänen kaverilta lensi juuri suolet pihalle!'' Silti itselleni tulee koko ajan siitä myötähäpeän tunne. Vaikka tekeekin yliluonnollisella idealla varustettua elokuvaa, niin ei se jumalauta tarkoita sitä, etteikö elokuva muuten voisi olla realistinen!

Näyttelytyö on uskollinen edeltäjälleen, eli tässäkin täyttä kuraa. Onnettomuuksista on tehty entistä raaempia ja ''muka hienompia'', mutta metsään menee. Jälleen kerran täytyy sanoa, ettei tässä ole mitään muuta jäljellä kuin hukattua potentiaalia, hyvä idea ja viihdytys arvo. Kyllä itse pystyn katsomaan tämän ilman suurempia inhon tunteita kerran lävitse, joten:

10.11.2013 klo 15:12

The Final Destination 3D

Viihdyttävä.

En ole katsonut aiempia Final Destinationeita, mutta sarjan idean ymmärtää parissa minuutissa. Kuolema jahtaa nuorisoa, jotka selvisivät onnettomuudesta yhden kaiffarin ennenäön seurauksena. Kohtaukset ovat kökköjä, eikä realisuutta tunneta. Tuntuu, ettei elokuvassa ole panostettu mihinkään muuhun, kuin kuolemiseen ja pirun 3D:llä ratsastamiseen.

Leffahan on tehty todennäköisesti kirkuville teinitytöille ja leffaillan koviksille, jotka näitä tytteleitä jallittaa. Kauhugenren todellisille faneille tämä ei tarjoa muuta kuin perjantai-illan popcorn viihdettä. Siinä The Final Destination onnistuu kuitenkin moitteettomasti.

09.11.2013 klo 23:11

All the Boys Love Mandy Lane

Kaunis nainen ja joukko kusipäisiä teinipoikia, jotka kaikki yrittävät päästä tuon valloittamattoman neidon housuihin. Hienoa. Tulee mieleen metsot soitimella levittelemässä siipiään ja mölyämässä ristiin. Sehän menee juuri niinkuin oikeassa elämässäkin. Tähän liitetään ryyppyreissu ylimielisen kaiffarin kartanolle ja suolana soppaan ripaus kauhua.

Vaikka tämä ei voitakaan ''omaperäisin idea'' -palkintoa, niin silti tämä jotain viehättävää sisältää. Elokuvan idea vaan on niin läpikoluttu, ettei siitä paljoa irtoa. Kauniit naiset tarjoaa onneksi aina jotain katsottavaa, vaikka itse elokuvassa ei niin sisältöä olisikaan.

09.11.2013 klo 14:20

They

Ei lainkaan niin huono, mitä oletin näiden kommenttien perusteella. Juuri sellainen hyvä pieni jännäri, josta ei pidä olla minkäänlaisia odotuksia. Näyttely ei tosiaan ollut kehuttavaa, mutta se ei häiritse mitenkään erityisesti.

09.11.2013 klo 14:16

May

Todella häiriintynyt elokuva. Alun perusteella olisi voinut kuvitella, että tämä on jokin romanttinen lässynlää-pätkä. Ei se aivan sitä ollutkaan. Itselleni ei tällä kertaa uponnut, mutta kyllä Mayn sekoilut ihan mieluusti kerran kahlaa läpi.

05.11.2013 klo 21:15

The Amityville Horror

Jotain hyvää, jotain huonoa. Kaiken kaikkiaan perushyvä kauhuelokuva, joka hinaa itsensä hiukan genressään keskitason paremmalle puolelle. Ainekset parempaan soppaan olisi todellakin ollut, sillä Amityvillen talon tarina on erityisen mielenkiintoinen. Itse jouduin googlettamaan saman tien elokuvan päätyttyä talon faktoja ja fiktioita. Siitä päästäänkin leffan kompurointiin.

The Amityville Horrorin tarina lähtee lentämään aivan liian nopeasti. Se ei keskity missään vaiheessa talon historiaan sen ansaitsemallaan tavalla, vaan tässä keskitytään lähinnä säikäyttelemään katsojaa. Minulle ainakin jäi todella ontto olo, koska olisin kipeästi kaivannut lisää syvyyttä Amityvillen historiaan. Sen tapahtumiin, henkilöihin ja ympäristöön.

Muuten ohjaus on hyvää, näyttelijät varsin mallikkaita, eikä käsikirjoituskaan ihan huono ole, joten:

04.11.2013 klo 00:47

Eden Lake

Tämähän oli aivan täyttä kuraa! Käsikirjoitus on aivan hanurista ja 5-vuotias lapsikin osaisi keksiä paremman. Rainan henkilöt tekevät kilpaa toinen toistaan järjettömämpiä ratkaisuja ja tapahtumien todennäköisyys on tasan yhtä suuri kuin loton päävoiton voittaminen kaksi kertaa putkeen. Elokuvaan on sisällytetty ihan hyvää asiaa yhteiskunnan välinpitämättömyydestä, sekä lasten kasvatuksesta, mutta se ei tätä sontaa pelasta. Kauhua tämä pätkä ei ole nähnytkään, mutta mikäli pitää erityisen paljon verestä ja suolenpätkistä, eikä haittaa se fakta, ettei juonessa ole järjen hiventäkään, niin voin suositella.

25.10.2013 klo 13:42

Kauhea kankkunen 3

Huono. Muutamaa ihan hauskaa kohtausta lukuunottamatta todella puuduttava leffa. Venytettyjä kohtauksia, idiooteille tehtyjä vitsejä, löysä kässäri... Näyttelijät edelleenkin ovat hyviä, vaan eipä se paljoa lohduta.

01.10.2013 klo 15:26

X-Files: Usko koetuksella

Oikealla suhtautumisella todella näppärä jännäri. Säälihän se on, ettei tässä ainoatakaan ufoa tai alienia näy. Omasta mielestäni ohjaus ja tietenkin näyttely onnistuu kuitenkin niin hyvin, että elokuva nousee kirkkaasti arvostustaan korkemmalle. Sarjaan en lähtisi vertaamaan ollenkaan, sillä tämä on niin erillään siitä. Kohtaus missä Mulder seisoo ''I Want To Believe'' julisteen edessä on niin lämminhenkinen, että tunteet nousee väkisinkin pintaan. Muutenkin sana ''lämminhenkinen'' kuvaa mielestäni parhaiten tätä teosta. Siinä on sydäntä mukana, vaikka juoni ei kovinkaan nerokas ole.

Ehdottomasti katsomisen arvoinen tekele, jos ei älyttömästi suivaannu siitä tosiasiasta, että sarjan juonella ei ole mitään tekemistä tämän kanssa.

28.09.2013 klo 16:14

Tosi valheita

Muutamaa kohtausta lukuunottamatta ihan kelpo action-viihdettä. Arskaa on viihdyttävä katsella ja etenkin kuunnella, eikä juonikaan ihan kömpelö ole. Vakavastiotettava elokuva ei todellakaan ole, eikä sen tarvitsekaan, sillä kahjo meininki on sen vahvuus. Yliampuvaa lauantaiviihdettä parhaimmillaan. Toimintaelokuvien ystäville.

26.09.2013 klo 21:15

Darkness Falls

Aivan onnetonta touhua. Kauhuelokuvien irvikuva onnistuu alun tarinallaan herättää mielenkiinnon ja heti sen jälkeen rysäyttää metsään. Alussa kerrotaan kaikki tarvittava ja sitten ei tarvitsekaan ajatella enää yhtään mitään. Näyttelijät ärsyttävät huonoilla suorituksillaan ja huomattavat epäloogisuudet syövät loputkin nautinnosta. Elokuvalla ei ole mitään annettavaa genrelleen.

Kaveriporukalla kännissä voisi elokuva toimia pilkan kohteena hyvänä viihteenä, mutta yksin katsottuna aika roskaa. Tyypillinen ''arvaan mitä seuraavaksi tapahtuu'' leffa, jossa viisastelijat nauttivat oikeista arvauksistaan. Jos hyviä puolia hakemalla hakee, niin eipähän tarvitse katsoa uudelleen, eikä kestä kovin kauaa.

17.09.2013 klo 00:28

Batman Beyond: Return of the Joker

Aivan hirveää katseltavaa. En ole katsonut sarjaa mihin tämä leffa pohjautuu, joten kommentoin tätä täysin elokuvana. Se oli yksinkertaisesti huono.

Elokuva lyö turpaan jo ensimmäisessä kohtauksessa, minkä jälkeen olin valmis lopettamaan katsomisen kokonaan. Batman ei näytä yhtään miltään, eikä liiemmin hänen vastustajansa. Onneksi pian selviää, ettei se ollutkaan oikea Bruce Wayne ja elokuva saa jatkua. Yhtään sen paremmaksi se ei kuitenkaan muutu, valitettavasti.

Animaatio on todella rumaa katseltavaa ja futuristinen aihe kusee. Kojoottipoika ja sirkusfriikit tarjoavat mitä laimeimmat pahikset animaatiohistoriassa. Ainoa tähden arvoinen suoritus onkin jokeri, mikä puolestaan esitetään piirroksena mallikkaasti. Jokerin ääninäyttelijä myös tuo oman panoksensa peliin.

Nyt tehtiin kyllä häpeää upealle sarjakuvahahmolle.

28.08.2013 klo 20:53

Kananlento

Mel Gibson, vanha veijari! Pienenä tämä oli loistava pätkä, uudestaan katsottuna ei niinkään.

28.08.2013 klo 20:36

Pelastakaa sotamies Ryan

Elokuvana loistelias, mutta historioitsijat kusevat melko varmasti tuotoksen päälle. Itseäni ei häiritse ihan niin paljoa propaganda, eli yksi parhaista sotaelokuvista.

28.08.2013 klo 13:57

What Doesn't Kill You

Hieman keskivertoa parempi rikospätkä.

28.08.2013 klo 01:37

Detroit Rock City

Loistava pätkä! Yksi lapsuuden suosikkeja. Vauhtia, menoa ja rock n' rollia! Mitään muuta ei lauantai ilta tarvitse.

27.08.2013 klo 15:43

Painajainen Elm Streetillä

Loistava kauhutarina, joka olisi ansainnut paremman toteutuksen. Elokuvan toteutus nimittäin ontuu huonosta näyttelystä ja kehnoista tehosteista. Itse en myöskään voi sietää kasarikauhujen musiikkeja.

Elokuva on kuitenkin ihan hyvää viihdettä, eikä se huono ole missään tapauksessa. Freddy Krueger on sen verran kammottava hahmo, että vanhempaakin hemmoa hirvittää. Lisäksi se lastenloru on parasta antia aavemaisuudellaan.

Koko Elm Street sarja pysyy pystössä Englundin näyttelemän Freddyn avulla, vaikkakin hänkin menettää otteensa viimeisissä elokuvissa. Muuten sarja koostuu teinipelleilyistä, huonoista käsikirjoituksista, lähinnä koomisista tehosteista ja huonosta näyttelemisestä. Sääli, ettei näin hyvällä idealla varustettua potentiaalia saatu hyödynnettyä yhdessäkään elokuvassa.

27.08.2013 klo 15:26

Painajainen Elm Streetillä 7: Uusi painajainen

Kuminen Freddy, huonot näyttelijät (etenkin Hughes), huono kässäri, kulunut aihe...

Kaikki on huonoa. Kiitos tästäkin roskasta.

Nyt, kun kaikki Elm Street leffat on katsonut, niin täytyy kyllä harmitella, ettei yhtään hyvää filmiä saatu aikaan näinkin hyvästä hahmosta. Sääli.

27.08.2013 klo 03:49

Viimeinen painajainen Elm Streetillä - Freddyn kuolema

Tunnin tuskan ja myötähäpeän jälkeen elokuva keskittyy hetkeksi juoneen ja sitten se vain loppuu. Sarja menetti kimalteensa jo kauan sitten, mutta neropatit päättivät tehdä kauhusta komediaa ja tässä on lopputulos. Epäsikiö ja mätäpaise jo todella surkeaksi muodostuneen Elm Streetin sarjassa.

Parit naurun hörähdykset ja Alice Cooper sivuosassa, joten:

27.08.2013 klo 02:02

Painajainen Elm Streetillä 5 - Painajaisten lapsi

Ehkä huonoin näkemäni elokuva. Koskaan.

Jopa Freddy on menettänyt kaiken hohtonsa. Krueger näyttää joltain aivan pellehermannilta koko 1,5 tuntia. Ja onko ihme, sillä joku neropatti keksi, että Freddy Krueger onkin pelottavimmillaan skeittilaudan päällä. Tällä kertaa hän ottaa turpaansa joltain raskaana olevalta muijalta. Parasta tässä on se, että tuo kyseinen eukko ei ole moksiskaan vaikka koko kaveripiiri lakoaa hänen ympäriltään. Kuka keksii jotain näin sairaan typerää?

En edes keksi sanoja tämän elokuvan todelliselle huonoudelle.

27.08.2013 klo 00:24

Painajainen Elm Streetillä 4 - Unien valtias

C'moon. Nyt on sotkettu mukaan ninjailutkin, eikä mitään hohtoa ole jäljellä koko sarjasta. Aivan naurettava roska. Oksennusta filmirullalla.

26.08.2013 klo 18:12

Painajainen Elm Streetillä 2 - Freddyn kosto

Lähtökohdat A Nightmare on Elm Street kakkoselle olivat aika surkeat. Ensinnäkin elokuva nimi: ''Freddy's revenge'' on aivan naurettava ja toiseksi kauhuleffojen jatko-osat ovat yleensäkin vajonnut todella paljon alaspäin. Pieni yllätys kuitenkin tapahtui ensimmäistä bussisceneä lukuunottamatta.

Ensimmäinen tunti elokuvasta oli mielestäni todella hyvää viihdettä, vaikka mitään muuta pelottavaa ei ollut kuin, että milloin elokuva hukkaa itsensä ja romahtaa kunnolla. Se tapahtuikin kutakuinkin ensimmäisen tunnin jälkeen ihmissusityylisen muuntautumisen jälkeen. Tehosteilla alettiin leikkimään, yksi asia johti toiseen ja lopputuloksena nähtiin katastrofi. Freddyn seikkailut 2 ampui lopulta yli, eikä siitä jäänyt jäljelle okein mitään.

Ykkösosan surkean Heather Langenkampin jälkeen pääosanäyttelijä Mark Patton mielestäni häikäisee sekoamisellaan ja jättää muut varjoonsa. Hän esittää luontevan henkisen romuttautumisen ja nostaa filmin osakkeita paljon ylöspäin. Myös Englund on edelleen todella vakuuttava, mitä ei tarvitse varmaankaan enempää hehkuttaa.

Mutta mikä todella yllättää, on musiikit! Odotin jotain tyypillistä kasarikauhumusiikkia, mutta luojan kiitos, ei! Freddy's revengen musiikit jopa toimivat. Tunnelman luonti onnistui yllättävänkin hyvin ja on todellinen sääli, ettei loppuratkaisuun jaksettu enää panostaa. Kirpaisi todella syvältä, kun tajusin että tähän on taas tultu. Kaikenmaailman mutantit hyppivät ruudulle ja asiat räjähtävät itsestään.

Elokuva ei todellakaan ole niin huono, mitä aluksi luulin, mutta surkean lopun takia se jää vajaaksi.

26.08.2013 klo 01:29

Painajainen Elm Streetillä 3 - Unien soturit

Ei, ei, ei, ei, ei, ei, ei ja ei. Lapsellista teinipelleilyä. Nyt ei toimi juuri mikään. Pari tuttua näyttelijää sain bongattua, esim. Matrixista tutun Morpheuksen (Laurence Fishburne) ja True Romancessakin näytelleen Patricia Arquetten. Varsinkin Fishburne oli mielestäni vakuuttava. Mitään muuta hyvää Kruegerin Freddyn kolmannesta teurastuksesta ei voi todetakaan.

Tehosteilla päästiin mässäilemään aivan huoletta. En kuitenkaan suosittelisi sitä silloin, kun tehosteet ovat näinkin ripulia. Freddy on kieltämättä vaikuttava ja pelottava hahmo, mutta jostain syystä nämä elokuvat on onnistuttu sössimään, mitä typerimmillä keinoilla. Juoni on nykypäivänä katsottuna kulunut ja lapsellinen. Pari kunnon töksähdystäkin siihen mahtuu. Siinä vaiheessa, kun unissakävelevä poika kävelee suoraan oven läpi, niin mitä helvettiä! Vaikkei nämä muutenkaan todenmukaisuudellaan hätkäytä (eikä tarvitsekaan), niin arvostaisin paljon enemmän, kun olisi yritetty keksiä edes jonkinlaista järjellistä toimintaa henkilöhahmojen ollessa todellisessa maailmassa. Tällä kertaa sivujuoneen sotketaan mukaan vielä uskonnollisuus. ''Unisotureissa'' ei onneksi kovin paljoa, mutta silti loppu ''twisti'' on aivan naurettava ja ennalta-arvattava.

Ei silti syytä huoleen, jos pidit ensimmäisestä osasta todella paljon, todennäköisesti pidät tästäkin. Ensimmäinen osa sentään piti sisällään jonkinlaista tyyliä. Tämä ei juurikaan.

Ei hyvä.

25.08.2013 klo 21:56

P2

Kliseistä ja vaatimatonta mättöä. Wes Bentley selviytyy loistavasti psykopaatin roolista, eikä se naikkonenkaan ihan huono ollut. Itseasiassa kokonaisuus oli vain huono ja muutama kohtaus todella naurettava. Jännä homma, että aika menee silti yllättävän nopeaa P2:sen parissa, eikä tämä niin tylsä ollut.

Mitään erikoista elokuva ei tarjoa, mutta menee tylsänä iltana helposti.

25.08.2013 klo 15:29

The Skeleton Key

Yllätti todella positiivisesti! Ei ollut minkäänlaisia odotuksia, mutta elokuva voitti puolelleen. Ainoastaan tiilimurskapelleily ärsytti ja pelkäsin jo, että lopussa notkahtaa tosi pahasti. Silti nerokas juoni pelasti The Skeleton Keyn.

Olisin toivonut vähän enemmän magiaa ja entisaikojen asukkeja, mutta hyvä näinkin.

25.08.2013 klo 12:43

Evil Dead - Kauhun riivaamat

Jos tämän nykypäivänä katsoo niin mitä helvettiä. Ei tämä toimi kauhuna eikä komediana. Ei oikeastaan millään tavalla. Elokuva alkaa ärsyttämään viimeistään loppupuolen splattermättöroskalla. Vaikka kauhugenre on oma henkilökohtainen suosikki, niin en löydä tästä rainasta mitään viihdearvoa. Yliarvostetuimpia elokuvia, mitä heti tulee mieleen.

Tunnelmaa on sentään jonkin verran,

25.08.2013 klo 00:43

Being Flynn

''Memoirs of a moron''. Hyvin kulki.

Tarina omahyväisestä, rasistisesta kusipäästä ja hänen hyväntahtoisesta pojastaan joiden tiet kohtaavat 18 vuoden jälkeen. Vahvaa draamaa siis tiedossa.

Elokuvaa tähdittänyt Robert De Niro näyttää mallia miten hyvin surkeaa juoppoa voi esittää. Parhaita rooleja pitkään aikaan Nirolta, vaikkei Paul Danokaan ilman mainintaa saa jäädä. Sen verran hyvän roolin molemmat vetävät.

Being Flynn tarjoaa varsin mielenkiintoisen ja koskettavan tarinan kodittomista ja heidän olosuhteistaan Yhdysvaltojen kaduilta. Jotain jäi silti puuttumaan omalla kohdallani, eikä tämä jättänyt mitään kummituksia pääkoppaani katselun jälkeen. Alku vaikutti todella lupaavalta, mutta elokuva ei saavuttanut missään vaiheessa kliimaksia ja loppu jäi sen vuoksi laimeaksi. Olisin kaivannut jotain tunneryöppyä lopussa, mutta ei tällä kertaa.
Hyvä draama on kuitenkin kyseessä, jota voi suositella kaikille draamadiggareille.

24.08.2013 klo 18:03

Pilvikartasto

Todella vaikea pala arvioitavaksi yhden katselukerran jälkeen. Tarina on vähän liiankin vaikea sulattaa - ja kun eepos kestää vajaan kolme tuntia, on katsojalla välillä tukalaa. Hyvät näyttelijät ja upeat puitteet nostavat kuitenkin tasoa roimasti. Tom Hanks jälleen kerran loistaa rool(e)issaan.
Kunnianhimoa on tekijöillä ollut, eikä tätä varmasti aivan ilman viinaa/aineita ole kirjoitettu. Sen verran sekava pätkä on kyseessä.

Jokatapauksessa Cloud Atlas on hyvä filmatisointi, mutta lauantai-illan viihdetykitystä tästä ei saa. Aion katsoa uudelleen joskus selvittääkseni ansaitseeko tämä enemmänkin kuin kolme komeettaa.

24.08.2013 klo 14:28

Pandorum

Potentiaalia olisi ollut vaikka mihin, mutta elokuvassa on liian monta ärsyttävää asiaa. Esimerkkinä näyttelijät ja henkilöhahmojen suhtautuminen tapahtumiin. Silti tätä katsoo mielenkiinnolla loppuun asti, eikä aika ihan hukkaan mene katsellessa.

23.08.2013 klo 01:06

Amerikan psyko

Ajatuksia herättävä, mutta lopulta liian tyhjä tapaus. Tästä olisi voinut saada jotain todella hienoa, mutta jokin ontuu ja pahasti. American Psychon olisi tullut olla paljon synkempi ja sairaampi, jotta se olisi kolautellut minun hermojani. Batemanin sairautta tuodaan hätiköiden esiin ja se saa filmin keskivälin jotenkin tylsäksi, ja teurastuksen ilotulitus jää laihaksi. Hänen sairaaseen mieleen ei oikein saa otetta, eikä sen kehitystä kuvata juuri millään tavalla.

Lopun sekavuus on elokuvan parasta antia, jolla American Psycho nostaa tasoaan hivenen. Erikoismaininnan ansaitsee myös Christian Bale, jota ilman tämä olisi aivan sisällötön. Toimisi ehkä kauhuelokuvana paremmin.

21.08.2013 klo 11:44

I, Robot

Huono. Elokuva ärsyttää melkein kaikilla elementeillään ja Will Smith tekee tekeleestä vielä entistä huonomman. Ja vaikka en pidäkään Smithin yhdestäkään elokuvasta, niin se ei johdu pelkästään hänen onnettomasta näyttelystä. Yleensä myös ne elokuvat ovat täyttä roskaa, kuten tässäkin tapauksessa.

Lähes luokaton.

19.08.2013 klo 12:43

Pleasantville

Ei herätä mitään ajatuksia, joita minulla ei olisi jo, eikä nosta esille ajatuksia, joita en olisi pohtinut jo. Oli iso henkilökohtainen virhe edes katsoa tämä, koska tämän tyyliset elokuvat eivät yksinkertaisesti ole mitään muuta kuin typeriä. Menee sarjaan Being John Malcovich, joka myöskin olisi saanut jäädä katsomatta.

Tämä onkin näköjään harvoja negatiivisia palautteita, joten minua ei kannata kuunnella. Katsokaa vain ja ihmetelkää.

Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu