jännämies

jännämies

11.01.2012 klo 20:06

Lumiukko

Onhan tämä hyvä ja erittäinkin nostalginen. Musiikki on hienoa ja sopii hyvin tähän. Jos elokuvassa olisi ollut jonkinlaista dialogia, niin ei se varmasti olisi ollut yhtä ikimuistoinen. Tosin tekijöiden maantiedon taidot ovat kyllä erittäin pahasti hakusessa.

4/5

17.09.2011 klo 21:02

Frankenstein

Klassikko isolla K:lla. Tämäkin elokuva oli yhden legendaarisen asian alku. Ja kaiken lisäksi Frankenstein on vielä erittäin sympaattinen hahmo.

16.08.2011 klo 20:17

Stanley Kubrick - Ohjaajan muotokuva

Hyvä dokumentti yhdestä kaikkien aikojen merkittävimmistä elokuvaohjaajista.

14.08.2011 klo 19:55

Aladdin ja varkaiden kuningas

Animaatiohullu ei osaa kirjoittaa edes sanaa WARNING oikein. Se on WARNING ei Waring.

Niin ja elokuvaan. Tämä on sarjan elokuvista kaikista huonoin, vaikka ei tämäkään ihan surkea ole. Dubbaus on jälleen loistavaa. Yksi huonoista puolista on se, että hengen jutuille ei meinaa oikein enää naurattaa. Laulut ovat Disneymäisesti aika turhia.

29.07.2011 klo 22:43

27.07.2011 klo 00:57

Kung Fu Panda

Ei helvetti mitä Hollywood-animaatio paskaa. Ja sitten vielä ihmetellään, että miksi amerikkalaiset lapset ovat niin ylivilkkaita. Mitä hiton hauskaa siinä on että joku idioottipanda hakkaa joitain toisia idiootteja.

12.07.2011 klo 14:34

Diktaattori

Elokuvana Diktaattori osaa olla melkein samalla aikaa sekä hykerryttävän hauska ja liikuttava. Loppupuhe on myöskin mahtava. Chaplin selvästi tiesi mitä Hitlerin päässä oikein liikkui.

12.07.2011 klo 14:19

Narnian tarinat: Velho ja leijona

Todella ärsyttävän lapsellinen elokuva. Näyttelijät eivät osaa näytellä ja elokuvan loputtua katsojaa ärsyttää suunnattomasti. Vaikea tästä elokuvasta on mitään hyvää loytää.

10.07.2011 klo 20:39

Kananlento

Ei nouse aivan Wallacen ja Gromitin tasolle, mutta silti erittäin hauska ja viihdyttävä tämä oli. Pidän elokuvan brittihenkisyydestä. Se vain jotenkin sopii tähän.

07.07.2011 klo 16:45

Benjamin Buttonin uskomaton elämä

Kertoo jotain nyky-Oscarien tasosta, kun tällainen selvästi keskimääräistä kehnompi tekele saa Oscar-ehdokkuuden parhaasta elokuvasta. Hyvin tylsä ja ylipitkä elokuva.

05.07.2011 klo 14:46

Monty Pythonin Hullu maailma

Olen jo ehtinyt kailottaa Brianin elämän olevan maailman paras komedia, mutta kun katsoin tämän uudestaan niin tulin siihen aatokseen, että tämä Python-ryhmän ensimmäinen elokuva on sittenkin paras. Aivan uskomattoman hullu ja hauska elokuva näyttelijöillä, joiden katsominenkin saa nauramaan. Huumoria parhaimmillaan.

28.06.2011 klo 15:06

Indiana Jones ja kristallikallon valtakunta

Spielbergin huonoin elokuva. Varsin typerä toimintapläjäys jossa on paljon epäaitoja kohtauksia. Kaiken huippuna äärimmäisen hölmö ja ärsyttävä muurahaiskohtaus. Oikeasti, käyttäytyvätkö muurahaiset oikeasti noin?

22.06.2011 klo 16:56

Araknofobia

Harmi vaan etten pelkää hämähäkkejä, sillä siinä tapauksessa elokuva ei todellakaan ole pelottava. Sen sijaan araknofobiasta kärsiville tämä voi olla hyvinkin ahdistava kokemus.

11.06.2011 klo 19:38

09.06.2011 klo 10:35

Signs

Jännittävä elokuva loistavilla näyttelijöillä. Etenkin lapsinäyttelijät olivat loistavia, mutta kyllä Gibsonkin ja Phoenix olivat erinomaisia. Kameratyö on myös erinomaista. Mutta se loppuratkaisu... voisiko se olla vielä yhtään enemmän amerikkalaisempi. Lisäksi olisin toivonut tämän olevan vieläkin pidempi.

06.06.2011 klo 14:02

Maissilapset 666: Ennustus

Heikko kauhuelokuva ja kaiken lisäksi todella mitäänsanomaton. Ei tämä ehkä maailman 10 huonoimman elokuvan joukossa ole, mutta aika karmeaa katseltavaa silti.

06.06.2011 klo 13:44

Eedenistä Itään

Hieno klassikko elokuva. James Deanille kiitos. Dialogi on silloin tällöin aika heikkoa tosin.

08.05.2011 klo 18:14

Superhero Movie

Hirveä elokuva, aivan hirveä. Kaikki elokuvassa on huonoa (paitsi tietysti Leslie Nielsen).

07.05.2011 klo 18:04

2001: Avaruusseikkailu

Aivan käsittämätön elokuva. Tämä on niitä sellaisia elokuvia joille antaisi mielellään enemmän kuin 5 tähteä. Kohtaukset ovat kaikki todella upeita ja kun siihen lisätään vielä klassista musiikkia, on se täydellistä. On todella surullista, että nykynuoriso ei katso tällaista vaan jotain saakutan American Pie:ta. Ja sitten vielä ihmetellään kun nuoriso tyhmentyy ja tulee sivistymättömämmäksi. HAL 9000 on varmaankin yksi kaikkien aikojen parhaista elokuvahahmoista.

05.05.2011 klo 15:56

Roundhay Garden Scene

Maailman ensimmäisellä elokuvalla on niin suuri historiallinen merkitys, että tälle pitää antaa hyvät pisteet. Voittaa nykyaikaiset huonot Hollywood-elokuvat :D

05.05.2011 klo 15:40

Pirates of the Caribbean: Kuolleen miehen kirstu

Huono yhdistelmä toimintaa, seikkailua ja komediaa. Hirveää Hollywood-sontaa ja hirveän paljon huonompi kuin ensimmäinen osa ja Orlando Bloom on tässä äärimmäisen ärsyttävä. En suosittele kenellekkään. Ainoa hyvä asia tässä koko elokuvassa on Johnny Depp. Ehkä tätä voi suositella suurille Depp-faneille joilla on pakkomielle katsoa kaikki Deppin elokuvat. Olen täysin varma että ilman Deppiä kaikki pitäisivät tätä vain suurena Hollywood-rahastuksena eikä kukaan pitäisi tästä.

05.05.2011 klo 15:26

Iron Man 2

Yksinkertaisesti paska elokuva. En tajua miten joku voi pitää tällaisesta roskasta.

05.05.2011 klo 15:19

Pirates of the Caribbean: Vierailla vesillä

Kyllä vaikuttaa suuresti rahastukselta tämä(kin) Hollywood-elokuva. Todennäköisesti tämäkin elokuva nojaa jälleen täysin Deppiin. Ja ärsyttää kun kaikki menevät pisteyttämään viisi tähteä elokuville, joita ei edes ole tullut vielä ensi-iltaan. Ärsyttää niin paljon että tekisi mieli antaa tälle puoli tähteä.

04.04.2011 klo 22:04

Jurassic Park

Erittäin viihdyttävä elokuva, mutta myös elokuvana hyvä. Ei Spielbergin parhaita, mutta silti hyvä. Tosin dinosaurusten kokoja on kyllä joko yliarvioitu tai sitten aliarvioitu. Lisäksi elokuva menee lopussa hieman överiksi, vaikka ei se minua niin haittaa. Lisäksi itse näyttelijöiden sijasta pääosaa näyttelevät dinot ovat upeasti tehty varsinkin kun ottaa huomioon, että elokuvan teosta tulee kohta täyteen jo 20 vuotta.

04.04.2011 klo 21:58

Arizona Baby

Aivan mahatava komedia! Coenin veljesten parhaita. Coenit ovat oikeasti todella taitavia elokuvien tekijöitä.

02.04.2011 klo 20:11

12 apinaa

Terry Gilliamin paras elokuva (jos Phytonin elokuvia ei oteta huomioon). Kerrankin amerikkalaisessa elokuvassa kaikkea ei selitetä sitten lopuksi vaan juoni jää vähän epäselväksi. Elokuva on juuri sopivan outo ainakin minulle. Brad Pitt on loistava outona Jeffreyna. Bruce Willis ei loista muttei petäkään (niinkuin aina). Muutkin näyttelijät vetävät roolinsa mallikkaasti. Elokuva on toki raskas kerronnaltaan eikä välttämättä sovi sen takia kaikille. Jos katsoessasi elokuvaa alkaa tuntua raskaalta niin koeta katsoa sitä kuitenkin eteenpäin, sillä loppujen lopuksi elokuva palkitsee katsojan ainakin upean loppukohtauksen osalta.

Yhteenveto: 12 apinaa on yksi kaikkien aikojen parhaista scifielokuvista ja varmasti yksi 90-luvun parhaista elokuvista.

*****/*****

14.03.2011 klo 17:37

Narnian tarinat: Kaspianin matka maailman ääriin

Hirveätä katseltavaa. Nykyään ei sitten millään osata tehdä elokuvia. Oikeastaan kaikki elokuvassa tökkii.

12.03.2011 klo 14:20

Ihmeellinen on elämä

Peter von Bagh on oikeassa. Tämä on nähtävä, joka joulu. Muuten joulupukki ei tule. Piste.

12.03.2011 klo 14:14

Raja Tuntemattomaan

Todella, todella mielenkiintoinen elokuva, joka myös mielestäni myös toteutettu hyvin. Tässä on hauska katsella, kun hyvät ja tunnetut näyttelijät ovat vielä hyvin nuoria.

10.03.2011 klo 20:16

King Kong

Todella hieno klassikko, joka jaksaa todellakin viihdyttää. Tehosteet saattavat näyttää hieman vanhoilta, mutta sellaisia nykyisten tapaisia tehosteita tietenkään vielä tuolloin ei ollut. Tekijät ovat tehneet parhaansa ja lopputulos on hyvä.

02.03.2011 klo 18:47

The Fifth Element - puuttuva tekijä

Jaa-a, mitäköhän tähän sanoisi. Elokuvassa on koko ajan sellainen meininki että tämä olisi joku parodia scifi-elokuvista. Se hieman pilaa tämän leffan, joka olisi ollut parempi hieman vakavampana. Chris Tucker on roolissaan äärimmäisen ärsyttävä, mutta Willis on hyvä. Olen kuitenkin nähnyt huonompiakin tekeleitä.

02.03.2011 klo 18:26

Piukat paikat

Todella hauska elokuva. Tätä voi suositella kaikille. Ehdottomasti hulvattomampia komedioita mitä on koskaan tehty.

01.03.2011 klo 23:24

Amadeus

Erinomainen elokuva loistavasta säveltäjästä. Ei kuitenkaan ihan yhtä hyvä kuin Formanin paras elokuva Yksi lensi yli käenpesän. Näyttelijätkään eivät voisi paljoa paremmin suoriutua. F. Murray Abraham sai ansaitusti Oscarin Salierina.

01.03.2011 klo 23:17

01.03.2011 klo 23:16

Splice

Typerää roskaa huonoilla näyttelijöillä. Idea oli kieltämättä aika hyvä.

01.03.2011 klo 23:11

Yksi lensi yli käenpesän

Kaikki elokuvan hahmot ovat erinomaisia ja sympaattisia. Jack Nicholson on parhaimmillaan tässä. Tämä on omassa TOP-5 elokuvien suhteen. Tällaista ei osata enää tehdä. Lopussa vatutti ihan hitosti kun Nicholsonin esittämä McMurphy kuoli lopussa.

01.03.2011 klo 20:51

Takaikkuna

Tämä voi hyvinkin olla yksi kaikkien aikojen parhaista elokuvista ja tämä menee omaankin top 10. Hitchcock oli aivan loistava ohjaaja ja James Stewart loistava näyttelijä.

01.03.2011 klo 20:42

Naapurini Totoro

Kuuluu animaatioiden ehdottomaan kärkikastiin. Ärsyttää kun nykyään tehdään niin huonoja Hollywood-animaatioita. Tuolloin animaatioita osattiin vielä tehdä, tosin vain Japanissa.

01.03.2011 klo 20:36

2012

Ainoa hyvä asia tässä rainassa oli se kohta, jossa San Diego tuohoutuu. Hah, siinä sai nauraa itsensä kippuraan. Muuten elokuva oli todella huono ja typerä. Plussaa tehosteista ja Woody Harrelsonin hienosta ja hauskasta roolista.

25.02.2011 klo 15:30

Calamari Union

Tähän sopii mustavalkoisuus kuin nenä päähän. Ei yllä Kaurismäen parhaiden elokuvien tasolle mutta se ei kai ollut tarkoituskaan.

25.02.2011 klo 09:13

Avatar

Olin todella todella pettynyt kun astuin leffateatterista. Toki elokuva on upean näköinen mutta muuten... elokuva on niin kliseinen että pajoa enempää tähän ei olisi saanut survottua niitä. Tämä on huonompi kuin Titanic!

25.02.2011 klo 08:56

Kauhun kilometrit

loistava elokuva ja jännittävä. Tällaisia elokuvia ei osata nykyään enää tehdä. Spielberg ei ole päässyt tämän ja tappajain jälkeen ihan samalle tasolle.

25.02.2011 klo 08:50

24.02.2011 klo 23:04

Leijonakuningas

tätä tuli pienenä katseltua. JA PALJON. Tämä on ehdottomasti paras Disney-animaatio.

24.02.2011 klo 20:39

Titanic

Todella huono elokuva, jossa Katen ja Leonardon kemia vähän tökkii. Tai no, ei vain vähän vaan pahasti. Erittäin, erittäin yliarvostettu, jonka on ohjannut maailman yliarvostetuin ohjaaja James Cameron. Yleensä Winslet on ihan hyvä näyttelijä, mutta DiCaprio ei ole (paitsi Gilbert Grabessa). Sen sijaan laivan uppoaminen on toteutettu erinomaisesti ja minusta leffa kannattaa katsastaa juuri sen takia eikä sen niin paljon kehutun rakkaustarinan takia.

Ja lopuksi haluaisin mainita, että ihmetyttää suuresti joidenkin väitteet, että elokuva olisi vanha. Vanhimmat elokuvat ovat yli 100 vuotta tätä vanhempia.

20.02.2011 klo 20:54

South Park: Isompi, pidempi & leikkaamaton

Voi olla että, tämä on kaikkien aikojen paras animaatioelokuva, vaikka tämä ei toimi ihan sarjan tavoin. South Park on parasta mitä TV:stä tällä hetkellä tulee Pasilan ohella.

20.02.2011 klo 20:44

The Truman Show

Hieno elokuva, joka omaa hyvän idean. Jim Carrey ei ole maailman paras näyttelijä, mutta osaa näytellä ihan kohtuullisesti myös draamoissa.

20.02.2011 klo 20:31

Minority Report

Upea elokuva! Yksi parhaista uusista elokuvista mitä olen nähnyt, vaikka tässä on ärsyttävä Tom Cruise. Mielestäni Spielbergin toiseksi paras elokuva Tappajahain jälkeen.

20.02.2011 klo 20:25

Forrest Gump

Ei ansainnut oscareitansa, mutta silti ihan kelpo pätkä. Tom Hanks on kerrankin hyvä tässä. Onhan tämä kuitenkin karmaisevan yliarvostettu.

19.02.2011 klo 17:14

Brianin elämä

Kaikkien aikojen paras komedia. Ei tähän tarvitse paljoa muuta sanoa. Voittaa kaikki muut.

Edellinen sivu | 1 2 | Seuraava sivu