erikaa

All-time-favourites

Scarface - arpinaama rating 4,43

American Beauty rating 4,09

Aamiainen Tiffanylla (1961)

Ei tämä ihan parhaita elokuvia ole, muttei voi silti kuin hymyillä. Audrey Hepburnin suoritus nostaa leffan kyllä ihan omalla tasolleen, ei tämä olisi mitään ilman häntä.

Aamiainen Tiffanylla rating 3,87

The Shining - Hohto (1980)

Yksi parhaista elokuvista koskaan. Sekä Stanley Kubrickin ohjaus- että Jack Nicholsonin näyttelijätyötä taidokkaampaa saavutusta saa etsiä. Ansaitsee ehdottomasti 5 tähteä.

The Shining - Hohto rating 4,16

Yksi lensi yli käenpesän rating 4,34

Saksikäsi Edward (1990)

Painajainen ennen Joulua oli pitkään ainoa Burton-filmi, josta olen pitänyt. Tämä kuitenkin yllätti todella positiivisesti! Kaunis tarina, mahtavat roolisuoritukset, ei tästä voi muuta kuin tykätä!

Saksikäsi Edward rating 4,26

Clockwork Orange - Kellopeliappelsiini (1971)

Yksi Kubrickin vahvimmista taidonnäytteistä. Jokaisella uudelleenkatselukerralla leffasta saa aina jotain uutta irti. Kiinostus säilyy kyllä todella kovana alkumetreiltä aina viimeiseen kohtaukseen saakka.

Clockwork Orange - Kellopeliappelsiini rating 4,16

Chinatown (1974)

Chinatown rating 4,16

Stand by Me - viimeinen kesä rating 4,06

Tanssii susien kanssa (1990)

Todella hieno elokuva, yksi suosikeistani. Tarina on todella kaunis.

Tanssii susien kanssa rating 4,06

Lords of Dogtown (2005)

Heath Ledger ja pienoinen kiinnostus skeittausta kohtaan olivat ensisijaiset syyt miksi ylipäänsä katsoin koko leffan. Yllätys oli kuitenkin kova, leffa oli todellakin hyvä!

Lords of Dogtown rating 3,76

Brokeback Mountain (2005)

Koskettava ja ajatuksia herättävä elokuva, jossa on todellakin syvällisempiäkin aiheita kuin vain kaikkien pinnalisesti näkemä homous.. Todellakin katsomisen arvoinen!

Brokeback Mountain rating 4,00

V niin kuin verikosto rating 4,02

Yön ritari (2008)

Aivan pirun hyvä leffa! Yleensä en tämän tyyppisistä elokuvista niin innostu, mutta tämä kyllä yllätti todella positiivisesti. Heath Ledgerin mahtava roolisuoritus on toki saanut paljon huomiota herran kuoltua, mutta ei sitä kyllä ole yhtään yliarvioitu!

Yön ritari rating 4,25