02.07.2016 klo 21:02

Batman v Superman: Dawn of Justice

Missä juoni? Tarinan kulussa ei ole mitään järkeä, ei mitään logiikaa, sekä tarinassa on liikaa hahmoja. Tähän yhtälöön lisätään vielä ylipituus.

Oikeastaan elokuva uhmaa kaikkea niitä keinoja, joita kuuluu huomioida kun tehdään hyvää viihde-elokuvaa. Usein näillä leffoilla on edes jokin viihdearvo, mutta ei tällä. Elokuva vaikuttaa siltä, että on kyhätty yhteen useita toisiinsa löyhästi liittyviä lyhäreitä, jotka eivät liity toisiinsa tarpeeksi tiiviisti mudostaen eheän kokonaisuuden.

1 tähti Wonder womanista. Siinä kaikki.

17.10.2012 klo 13:12

Raivopäät

Peckinpah, Mitä menit tekemään? Tästä puuttuu Peckinpahille tyypillinen voimakas ja tehokas ohjaus. Toiminta on kyllä näyttävää, mutta ajoittain kököt kohtaukset vievät huomion muusta.

22.03.2012 klo 21:05

Kovaotteiset miehet

Kerrassaan upeaa juonenkulkua ja näyttelemistä. Tylsiä kohtauksia ei juurikaan syntynyt William Friedkinin jämerässä ja määrätietoisessa ohjauksessa. Tälläista jälkeä syntyi ainoastaan 70- ja 80-lukujen amerikkalaisessa elokuvassa.

26.01.2012 klo 22:40

Tulessa syntynyt

Tämä on mielestäni mainettaan parempi jännäri, vaikka mistään mestariteoksesta ei ole kyse. Lapsen iässä oleva Drew Barrymore esittää roolinsa hyvin. Leffassa esiintyy tämä Ennustukseta tuttu asetelma "lapsessani on vikaa/lapseni on paha" ei ollut varmaankaan leffan aikoihin mitään uutuutta, mutta elokuva esittelee sen varsin mieleenpainuvasti.

25.12.2009 klo 23:46

Aliens - Paluu

Yksi 80-luvun parhaimpia elokuvia. Ei tosin pärjää ekalle, mutta tässä on erittäin onnistunut tälläinen hieman vietnamin sota leffoja mukaileva tunnelma.

19.11.2009 klo 19:42

Mustat donkkaa tykimmin

Nauhoitin tämän telkkarista lokakuussa 2005 ja olen katsonut tämän sen jälkeen monta monituista kertaa eikä ole kärsinyt katsomiskerroista.
Loistava leffa kaikinpuolin.

26.09.2009 klo 19:52

Asfalttisoturi - Mad Max 2

Klassikko joka ykkösenkin tavoin oli kiellossa(molemmat hyvin lyhyen aikaa tosin mutta kuitenkin). Juoni kuvataan hienosti ja sanoma on selkeä.Koruton, upea, mietteitä herättävä.

26.09.2009 klo 19:40

Nekromantik

Huhhuhh mitä meininkiä.Välillä mietin että onkohan ohjaaja jörg buttgereit joutunut vähäsen suostuttelemaan naispääosan esittäjää joihinkin kohtauksiin kun on niin ällöä ja vulgaaria tämä meininki tässä leffassa.Yleensä en kovana jätkänä järkyty helpolla mutta tämä järkytti hiukan.

25.09.2009 klo 23:59

Scarface - arpinaama

80-luvun ehkä paras elokuva.Al pacino on erittäin kovassa iskussa ja enemmänkin.Oli kyllä mahtava yllätys kun viimne jouluna huomasin tämän leffan ilmestyvän lahjakääreen alta.

25.09.2009 klo 23:56

Boyz n the Hood - kulman kundit

Erittäin hieno ja ajatuksia herättävä teos.

11.09.2009 klo 16:01

Above the Rim

hieno leffa ja 2pac on vakuuttava.
suosittelen lämpimästi.Soundtrack on ainakin hankittava joskus.

02.09.2009 klo 12:08

Viidakkokuume

Erittäin viihdyttävä.Elokuvan melko keveät alkuminuutit joiden aikana soi stevie wonderin loistava teemabiisi jungle fever, ja sitten ei niin keveä loppupuoli luovan mielenkiintoisen eroavaisuuden.Ja tietenkin muistutan loistavasta musiikista josta vastaa stevie wonder.

08.08.2009 klo 18:53

Gate

Noh...on tämä nyt ihan hyvä katsottava.Välillä tosin elokuvan kohtaukset ovat tahattoman koomisia.Se onko se plussaa vai miinusta,katsokaa ja päätelkää itse.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu