Vilperi

Vilperi

01.12.2019 klo 16:45

Knock Knock

Tästä tuli minulle mieleen vanha exploitatio-leffa, Teenage Innocence (1973). Konsepti on hyvin pitkälle samanlainen.

24.11.2019 klo 21:51

Rahalla saa 2

Hetken aikaa mietin pitäisikö antaa pisteitä enemmän kuin aloitusjaksolle, mutta vaikka tämä on hiukan parempi kuin alaitusosa, kolme tähteä riittää.

14.11.2019 klo 20:20

Raja

Jack Nicholsonilta ihan keskivertosuoritus. Nuo rajavartijoiden hommat on nykypäivänä kovasti tapetilla, siksi mielenkiintoinenkin. Keskivertokamaa.

14.11.2019 klo 19:58

Keikalla

En ole mikään stand up komiikan ystävä, ja tämä "hömppä" hyvistä näyttelijöistä huolimatta ei oikein iske. Silti kyllä jaksaa katsoa loppuun asti.. Ehkä jos lavalla olisi käynyt Ismo Leikola niin...

13.11.2019 klo 18:47

Second Act

Todella pitkästyttävä leffa meikkivoiteiden markkinoinnista ja valmistuksesta. Selvästi olin väärää kohderyhmää. Elokuvassa on yksi kohtaus joka räjäytti hersyvän naurun, siitä voi antaa yhden pisteen.

05.11.2019 klo 15:47

Max Payne

Peliä pelanneet tuntuvat mollaavan tätä aika rajusti. mutta minä kun en ole peliä pelannut, voin ottaa leffan ihan "normi" toimintaelokuvana, ja mielestäni ihan kohtuu hyvänä sellaisena. Loppu meni kyllä hiukan överiksi, vaan niinhän näissä usein käy.

29.10.2019 klo 12:37

Paljain jaloin Pariisissa

Mahdottoman hauska ranskalainen komedia tädin etsinnästä Pariisissa. Vaikka elokuva on hyvin minimalistinen ja vähä puheinen, on siihen saatu lisättyä valtava määrä yhteensattumia, pieniä yksityiskohtia ja kommelluksia. Tarjoaa muutamat oikein hyvät naurut. Tykkäsin.

28.10.2019 klo 16:24

Kaukana mielettömästä maailmasta

Jotain kummallisen kiehtovaa on tässä filmissä, vaikka tarina onkin ihan tavallinen kolmiodraama, ja vaikka katsoin tämän nyt toistamiseen, niin pituudestaan huolimatta hyvin jaksoi seurata loppuun saakka. Kuvaus on hienoa, ja nättelijät suoriutuvat mainiosti.

22.10.2019 klo 22:35

Torso

Ihan katsottava giallo. Katsomani versio oli 93 minuuttia, mutta siltikin vaikutti leikkauspöydällä käyneeltä.

22.10.2019 klo 16:10

Kaukaiset vuoret

Upeasti kuvattu elokuva 1800-luvun englantilaisista, etsimässä Niilin alkulähdettä. Sisältää muutaman varsin raa´an kohtauksen joten ikärajasuositus (k-16 Imbd) on varmasti ihan kohdallaan.

20.10.2019 klo 21:17

Thundercrack!

Olipahan erikoinen elokuva, ei oikein löydy sopivaa genreä tälle, aika lähelle menee pornofilmejä. Elokuva jonka näin oli n. 147 minuuttia, (tykissä ilmoitettu 122). Leikkaukset tuskin ovat vähentäneet tämän tuotoksen elokuvallista tasoa.

18.10.2019 klo 23:05

The Lake of the Living Dead

Ei ei, ei kerta kaikkiaan, ei voi olla totta. Jossain vaiheessa tuli mieleen Jouko Turkka huonoimmillaan. Miksi ja kenelle tämä roska on tehty? Jos haluaa kiduttaa itseään, niin tämän roskaviihteen löytää youtubesta helposti.

16.10.2019 klo 12:34

The Black Cobra 2

Tämän elokuvapläjäyksen ehdottomasti mieleenpainuvin juttu oli n. 17 minuutin kohdalla härän vetämät vaunut suurkaupungissa, se oli näkemisen arvoinen se.

15.10.2019 klo 17:44

Rambling Rose

Pidin elokuvasta hyvinkin. Kaikki on tehty ihan viimeisen päälle, varsinkin ikimuistoisessa kohtauksessa jossa Rose kulkee kaupungilla kääntäen kaikkien miesten päät, on ajankuva lavasteineen kohdallaan. Elokuvan tuottajana toimi Renny Harlin, aikana jolloin Renny sai paljon hyvää aikaan Hollywoodissa. Pian tämän jälkeen tuli Cliffhanger. Laura Dern sai tästä Oscar-ehdokkuuden.

12.10.2019 klo 13:04

Minä elän

Upea kuvaus kansalliskirjailijastamme. Aikalaiset pitivät tätä elokuvaa jopa jonkinlaisena merkkipaaluna suomalaiselle elokuvalle. Kiven elämää käsitellään lapsuudesta kuolemaan saakka. Erityisen mieleenpainuvasti on kuvattu Kiven riitely professori Ahlqvistin kanssa, joka tunnetusti ei arvostanut Kiveä lainkaan. Elokuva sai kaksi jussi-palkintoa, niistä toisen hienosti Kiveä näytellyt Rauli Tuomi.

08.10.2019 klo 16:23

In a Valley of Violence

Tosi hyvä länkkäri jonka lopetus oli mielestäni suorastaan surkea, ja se vie pisteytyksestä kokonaisen tähden.

03.10.2019 klo 22:01

Kauhukakarat

Kumma ettei tällä ollut vielä kommenttia. Olen nähnyt leffan joskus kaauuan sitten, ja löysin nyt youtubesta nimellä Bad Manners. Kuten muistelin ihan hauska kasarikomedia huonotapaisista teineista orpokodissa. loppua kohden kyllä taso laskee reippaasti, eli ei pysynyt paketti kasassa.

02.10.2019 klo 14:13

The Big Sick

Hassu juttu sinäänsä, en ole mikään stan up-komiikan ystävä, enkä niin hirveästi välitä romanttisista komedioistakaan, mutta tässä elokuvassa ne oli suorastaan nerokkaasti rinnakkain. Hyvä elokuva, joka ei kulje aivan "normaaleja" latuja.

24.09.2019 klo 15:45

Armoton ajojahti

Yllättävän hyvä "äijäwestern" niin kuin muutkin ovat täällä jo kommentoineet, mutta olisi tästä voinut saada vieläkin paremman vaikka koko tarina on tosi kliseinen, ja loppu oli arvattavissa.Coburn pelasti mitä pelastettavissa oli. Ps. Vanha videofilmiopas on jostain löytänyt elokuvalle myös nimen Gundown.

20.09.2019 klo 13:38

Thor: The Dark World

Voi tätä plagioinnin määrää mitä tämäkin elokuvatekele sisältää. Juonessa ei tässä ole päätä eikä häntää, ja mitä tuohon plagiointiin tulee, niin jos ne kaikki kertoisi mitä on ideoitu esim. TSH-elokuvista menisi jo spoilauksen puolelle. TSH:n matkiminen ei välttämättä tee tästä elokuvasta huonoa, vaan kuvastaa Peter Jacksonin neroutta toteuttaa visuaalisesti Tolkienin mestarillinen eepos, jota niin hirvittävän monessa elokuvassa kopioidaan. Erikoistehosteiden hienous kyllä nostaa pisteitä yhteen, enempää ei voi laittaa.

19.09.2019 klo 20:41

Kauhujen talo

Jenkki tulee walesiin kirjoittamaan kirjaa vedonlyönnin seurauksena, talo asukkaineen on tosin aika erikoinen paikka kirjoittamiselle. Ei elokuva huono ole, muttei hyväkään. Hyvät näyttelijät kuitenkin nostavat pisteytystä huomattavasti.

11.09.2019 klo 20:26

Andrei Rublev osa 1

Löysin tämän loistoelokuvan kirjaston DVD-hyllystä. Levy sisältää molemmat osat elokuvasta, sekä ekstroina mm. haastatteluja, dokumentti elokuvanteosta, filmografiaa, trailereita ym. Elokuvaan on hienosti saatu 1400-luvun venäjää, ja tarinaa jaksaa seurata hyvin koko elokuvan pitkän keston, aina hienoon finaaliin saakka.

09.09.2019 klo 14:06

Androidi - kaksintaistelu avaruudessa

Elokuva joka alussa vaikutti b-luokan camp-leffalta kömpelöine lavasteineen, paljastuikin ihan mukiin meneväksi pikku scifitarinaksi, joka epäilemättä on saanut paljon seuraajia. Ihmishahmoiset robotit ovat aina kiehtoneet tieteiselokuvien tekijöitä, ja näin varmaan tulee aina olemaan.

31.08.2019 klo 15:04

Katkera rohto

William Hurt näyttelee lääkäriä joka sairastuu itse, ja saa kokea sairaalan byrokratiaa itsekin potilaiden kera. Ajankohtainen aihe tältä osin nyky Suomessakin, (hoitajapula taitaa olla maailmanlaajuista ja ikuista). Elokuva sortuu loppupuolella sairaalaelokuville tyypilliseen malankoliaan, mitä niissä yleensäkin on, ja se syö pisteitä. Eokuvaa olisi myös voinut hieman tiivistää, mutta silti ihan katsottava hyvin näytelty raina.

30.08.2019 klo 18:54

Bloody Pit of Horror

Heh, he. Olipahan kauhukammio. Aikoinaan tämä on varmaankin ollut huisin jännä, mutta nykypäivän katsojalle menee kevyenä kauhukomediana. Sen verran huvitti, että annan kaksi pistettä.

31.07.2019 klo 13:19

Revenge of the Cheerleaders

Vaikka tiesin katsomisen aloittaessani, että kyseessä on camp-leffa en olisi uskonut miten huono voi elokuva olla. On varmaan tekijöitäkin hävettänyt jälkeen päin. Jos jotain hyvää (ei kaikkien mielestä) pitää etsiä niin kerrottakoon, että tämä oli David Hasselhoffin (Ritari ässä) debyyttileffa. Siitä toinen puolikas tähteen.

20.07.2019 klo 16:25

Lesbovampyyrien tappajat

Löysin tämän kulttuur...kulttileffan Gigantin alelaarista yhdellä eurolla, ja olipas nappi blueray-ostos. Englantilaista vampyyriparodiaa parhaimmillaan. Tarjoaa monet hyvät naurut ja oli hauska seurata James Cordenin vaatteiden sotkeutumista leffan aikana, niin kuin Bruce Willisillä Die Hardissa. Kiroileva pappi oli myös mainio. Ehdotonta kulttikamaa.

19.07.2019 klo 16:59

Night of the Lepus

Juuri tulleessa Katso-lehdessä Tuomas Riskala kirjoittaa eläinkauhuksi nimetyssä artikkelissa, Night of the Lepus on niin ällistyttävää, että se pitää itse nähdä, jotta sen uskoo todeksi. No, pakkohan tämä oli kaivaa kolosta esiin ja katsoa. Tosi on. Tarina on niin älytön, että tämä alkaa olemaan hyvä. Jättikkokoiset "citykanit" hyökkää verenhimoisena kaupunkiin! Isoja paisteja tiedossa, Heh, heh.

22.06.2019 klo 20:10

Which Is Stronger, Karate or the Tiger?

Tämä oli ihan ok karateleffa, siis tämä, Dragon Princess. Ylläpito HUOM.! Elokuvalle on tosiaan otsikossa väärä nimi. Elokuva Which Is Stronger, Karate Or the Tiger? On japanilaiselta nimeltään, Butoken: Moko gekisatsu! Ja se on taas ihan eri juttu. Voisitteko vaihtaa elokuvan nimen oikeaksi, eli Dragon Princess, tai Sonny Chiba's Dragon Princess.

17.06.2019 klo 17:41

Portti ikuisuuteen

Hieno elokuva. Olin joskus nuorempana nähnyt tästä lyhyemmän version ja merkinnyt tiedostoihini "keskinkertainen", mutta nyt kun Yle ansiokkaasti näytti tämä ohjaajan kolme ja puoli tuntia pitkän version, arvostukseni nousi arvoon arvaamattomaan. Karjanomistajien ja uudisraivaajien yhteenotto oli lopulta erittäin raju. Ehdottomasti katsomisen arvoinen, ja aliarvostettu leffa.

09.06.2019 klo 14:42

Happy Death Day

Tämä komediallinen teinikauhutrilleri yllätti positiivisesti. Tarina pysyi hyvin kasassa, vaikka samaa hetkeä elettiin uudestaan ja uudestaan.

27.05.2019 klo 12:39

Captain America: The Return of the First Avenger

Tämä elokuva ei vakuuttanut minua millään tasolla, pelkkää erikoistehoste kikkailua. Ja olen edelleen sitä mieltä. että Suomen armeijan "taikaviitta" hakkaa Amerikkalaisen suojakilven mennen tullen.

24.05.2019 klo 21:59

Abby

Illan "Grindhouse classic"-elokuvaksi valitsin tämän Manaajan jalan jäljissä tehdyn blaxploitatio leffan, jossa siis on lähinnä tummaihoisia näyttelijöitä, ja nyt paha henki iskeekin tummaihoiseen nuoreen naiseen, ja manaustahan siihen tarvitaan. Ohjaaja on sattumoisin Manaajan ohjaajan etunimikaima. Pientä kulttielokuvan mainetta on tälläkin rainalla, mutta ei yllä lähellekään esikuvaansa.

21.05.2019 klo 19:47

Blood Sucking Freaks

Tämä menee kyllä top5:een sairaimpana leffana mitä olen ikinä nähnyt. Tätä katsoessa tuli mieleen saksalainen 1930 luvulla tehty kauhuleffa, Tohtori Mabusen testamentti, ehkä soundtrackin takia. Sairaan kauhun ystäville löytyy Youtubesta.

20.05.2019 klo 16:41

Kahlenukke

Macleanin romaaniin perustuva trilleri amerikkalaispoliisista tutkimassa huumeiden salakuljetusta Amsterdamista. Veneillä tehty takaa-ajo Amsterdamin ahtaissa kanaaleissa, oli todella kivaa katsottavaa. Muuten aika tasapaksu jännäri. Upea kaupunki, jossa tekisi mieli käydä uudestaan.

06.05.2019 klo 19:16

Kahden vuoden loma-aika

Tämäkin elokuva löytyy youtubesta, ja yllättäen ihan suomeksi dubattuna. Kyllä tämän perheen pienempien kanssa voi katsoa, vaikka kuvan laatu on ajoittain aika kehno.

13.04.2019 klo 09:42

Danny maailmanmestari

Lasten ja nuorten elokuva autokorjaamon pitäjästä, ja hänen pojastaan. Korjaamo on kartanonherran maiden lähellä ja konfliktiahan siitä syntyy, kun kartanon herra haluaa ostaa korjaamon tontin, (kliseinen juoni), mutta silti ihan mukava leffa. Video levityksessä elokuvan nimi oli, Danny ja suuri fasaanijahti.

26.03.2019 klo 10:24

Ruusujen aika

Ensimmäinen suomalainen scifi-leffa, ja ihan hyvä sellainen. Tämä -69 tehty elokuva kertoo vuodesta 2012, elokuvassa kuvitellaan luokkaerojen kadonneen tuohon vuoteen mennessä, mutta on tainnut käydä päinvastoin. Elokuvaan pyrittiin saamaa tuntemattomia näyttelijöitä, mikä ei mielestäni ollut huono vaihtoehto tähän kuvaan. Mielenkiintoinen raina Risto Jarvalta.

11.03.2019 klo 20:34

Con Air - lento vapauteen

Eihän tässä mitään järkeä ollut, mutta vauhdikasta toimintaa nimekkäillä näyttelijöillä ihan viihdyttävästi, ja loppuun saatiin perinteiset rymistelyt. Niin ja olihan siinä lakkautetulla lentokentällä yllättävän vilkasta toimintaa, no ei kannata ajatella.

11.03.2019 klo 13:26

Charly

Elokuva heikkolahjaisesta miehestä nimeltä Charlie Gordon, jota yritetään leikkauksin ja koulutuksin saada "mallikelpoiseksi" kansalaiseksi. Kaikki näyttääkin menevän aluksi hyvin, mutta elämän raadollinenkin puoli tulee esiin. Loppupuolen psykedeelinen osuus hieman rikkoi kokonaisuutta. baarikohtaus myös oli mieleenpainuva. Cliff Robertson sai tästä oskarin. Ihan katsottava pätkä.

21.02.2019 klo 17:30

Ferdinand

Lapsille leffa menee varmasti kuin vanha raha, jota tämä pitkälti onkin. Niin paljon tarinasta löytyy Shrekkiä ja Ice age kopiota, että selvä rahastuksen maku näkyy. Muutama oikein hauska kohtaus kyllä löytyy, joten pari pointsia voi antaa.

13.02.2019 klo 15:17

Sadepuun maa

50-luvun melodraama Amerikan sisällissodan ajoilta. Tätä katsoessa tuli väkisin mieleen Tuulen viemää, mutta tämä ei yllä lähellekään sen loistoa, ja ehdottomasti on myös liian pitkä. Jos väsyneenä alkaa katsomaan, saattaa siirappimaisuudesta huolimatta (tai siksi) nukahtaa. Taylor sai tästä oscar-ehdokkuuden.

05.02.2019 klo 18:47

Jästipää jeparit

Muistelin tätä paljon huonommaksi pätkäksi, mutta kun nyt uudestaan katsoin niin tämähän olikin ihan hauska juttu. moottoripyörätakaa-ajo oli kiva. Pääosa näyttelijät olivat oikein hyviä. Sanoisin, että lauantai-illan kevennys, ennen sitä rajumpaa toimintapätkää,

04.02.2019 klo 13:22

Blood Father

Perus toimintaleffa jonka Gibson vetää ihan ruutinilla läpi. Haluttiinkohan ottaa kantaa sillä, että kaupasta ei saa alaikäinen ostaa tupakkaa (hyvä niin), mutta pistooliin panoksia kyllä saa. No, molemmat tappaa, toinen vaan hitaammin.

26.01.2019 klo 18:57

Salainen projekti

Kasari kohellusta jossa ei ole oikein mitään tolkkua. Simpanssit olivat kyllä sympaattisia. Elokuvan loppu, vaikka siinä kuinka tarkoitettiin hyvää on niin absurdi, ettei sille voi edes nauraa.

24.01.2019 klo 17:35

Kuiskauksia ja huutoja

Upea elokuva. Tätä katsoessa tuli mieleen, että onkohan Teuvo Tulio ja Ingmar Bergman tunteneet toisensa? Sen verran hyviä naisohjaajia ovat molemmat. Hieno elokuva, vaikka se yksi kohtaus oli inhottava.

21.01.2019 klo 13:36

Kuudes kerta

Ihan täys paska leffa missä välillä nussitaan, ja välillä moralisoidaan aviorikoksia. Ja Pihla Viitala on kerta kaikkiaan surkea näyttelijä. Ihmettelen myös, miksi PPP on suostunut pieneen sivuosaan tällaisessa törkyleffassa. Uskon jo nähneeni vuoden huonoimman elokuvan.

12.01.2019 klo 15:01

All the Money in the World

Kun ohjaajana on Ridley Scott on odotukset tietysti korkealla, mutta tämä trilleri oli kyllä aikamoinen pettymys. Kidnappaus genreen ei saada oikein mitään uutta, eikä jännitystäkää paljoa synny, ja turhan pitkäkin leffa myös on. Plummer vetää kyllä kitupiikin roolin ihan mallikkaasti.

10.01.2019 klo 14:10

Viulisti

Täysin mitään sanomaton tekele, joka vain vihloo korvia pitkään. Surkeat näyttelijät, (paitsi Edelmann, joka oli ihan ok.) ja mitään sanomaton juoni. Jos tätä vielä levitetään ulkomaille, hävettää olla suomalainen.

08.01.2019 klo 12:07

San Sebastianin tykit

Hieno länkkäri 60-luvun lopulta jossa Anthony Quinn näyttelee hyvin "papin" roolin, joksi kyläläiset häntä luulevat. Bronson vetää roolinsa ihan rutiinilla. Lopun joukkokohtaukset, joissa valtavat määrät hevosia ovat upeita, ja loppurytinäkin on ihan näyttävä. Tykkäsin.

Edellinen sivu | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Seuraava sivu