Vilperi

Vilperi

07.07.2020 klo 12:35

Leonard osa 6

Kaikkea sitä tulee katsottua. Tämä elokuvan tapainen löytyy IMDb:n yhdeltä "maailman huonoimmat elokuvat" listalta (listoja on useita, arviointitavasta riippuen) pisteillä 2,2/10 sijalta 87. Sijoitus on mairitteleva, voisi olla lähempänäkin kärkeä. Suositellaan kaikille totaalisen roskaviihteen ystäville.

05.07.2020 klo 12:17

Merihaukka

Loistava seikkailuelokuva, juuri sellainen kuin sen olla pitää. Tästä elokuvasta on varmasti monet ohjaajat ottaneet mallia. Meritaistelut ja elokuvan puvustus ovat upeita, ja lopun miekkailukohtausta esitetään aina, kun Errol Flynnistä on puhetta. Kestää useita katselukertoja.

30.06.2020 klo 11:32

Mitäs me vakoojat

Uusinta katselusta ja nimekkäästä näyttelijä katraasta huolimatta, en innostunut tästä elokuvasta. Tämä ei ollut kovinkaan hauska, lähinnä vaivaannuttava.

21.06.2020 klo 14:11

Nikolai ja Aleksandra

Loistava elokuva tsaariperheen viimevaiheista. Elokuva sai ansaitusti oscarit lavastuksesta, ja puvustuksesta.

18.06.2020 klo 12:46

Bandslam

Olin jo varautunut yhteen taas yksinkertaiseen nuorisoleffaan, mutta tämä onnistui iloisesti yllättämään. Teinileffoja pystyy näköjään tekemään sortumatta rivouksiin, ja älyttömään kaaokseen. Näyttelijät hoitivat osassa ihan mallikkaasti, ja elokuvasta jäi hyvä mieli.

07.06.2020 klo 21:43

Amazing Grace

Suuri pettymys oli tämä leffa. Luulin, että kyseessä on dokumentti, jossa piirretään henkilökuvaa Aretha Franklinista, mutta kyseessä on pelkkä Franklinin esiintyminen Los Angelesilaisessa babtistikirkossa, kuoron kera. Ja jos gospelmusiikki ei iske, niin tästä elokuvasta ei saa paljoa irti. Ei sillä, etteikö Franklin osaisi laulaa.

06.06.2020 klo 19:54

Kuuma kivi

Keskitasoinen veijarikomedia, jossa ollaan timantin perässä, mutta kaikki ei mene ihan putkeen. Redford oli mukana seuraavana vuonna tekemässä paljon parempaa huijausleffaa, nimeltä Puhallus.

04.06.2020 klo 15:24

Love Happens

Ei tämä tosiaan nimestään huolimatta mikään rakkauselokuva ole, normi draama paremminkin. Tarina toimi ihan kohtuullisesti siitä kaks pistettä, ja Anistonille yksi lisää, joten kolme.

31.05.2020 klo 13:28

Ollin oppivuodet

Upea elokuva sadan vuoden takaa. Elokuva on suomalaisen mykkäelokuvakauden klassikko. Tämä kuuluu kaikkien elokuvaharrastajien nähdä. Näitä vanhoja suomalaisia klassikoita löytyy sivustolta https://elonet.finna.fi/

18.05.2020 klo 14:33

After

Seuraa spoilaus. Tässä juoneltaan omaperäisessä elokuvassa, tyttö ja poika koulussa ihastuvat toisiinsa, ja siitä seuraa sydänsuruja.

17.05.2020 klo 10:10

Kuoleman Laukaukset

Viihdyttävä toimintapätkä, jossa Don "Miami Vice" Johnson vetää mainion roolin murhaajaa jahtaavana etsivänä. Monikohan rikosleffa alkaa, kauppaa ryöstävällä roistolla?

14.05.2020 klo 12:16

Yhdeksän tapaa lähestyä Helsinkiä

Tämä dokumentti löytyi Donnerin elokuvan Naisenkuvia DVD:n lopusta, ja on huomattavasti mielenkiintoisempi kuin itse elokuva.

08.05.2020 klo 20:34

Aamiainen Plutolla

Todella upea elokuva josta on vaikea löytää heikkouksia, ja leffan soundtrack on yksi hienoinpia mitä olen kuullut. Katsomisen arvoinen ehdottomasti.

31.03.2020 klo 12:41

Lohikäärmeen tappaja

Ihan mukava kahdeksankymmentä luvun seikkailu kylää terrorisoivasta lohikäärmeestä. Epäilemättä Peter Jackson on tämän katsonut ennen kuin alkoi tekemään TSH- ja Hobittileffoja, sen verran tutuilta vaikuttavia kohtauksia, ja jopa musiikkia löytyy elokuvan loppupuolelta. Tekoajan huomioiden, efektit olivat aivan mukiin meneviä. Viihdyin tämän parissa, joten kolme tähteä.

13.03.2020 klo 20:30

Lain ulkopuolella

Elämässä paljon nähdä saa väärää.
Sydämessä tunne oikea on.
Sinulle vain koko rakkauden määrä,
mittaamaton aina sykkivä on.
Laulu, Sinun omasi -Tamara Lund.

10.03.2020 klo 12:28

Oikeuden puolesta

Oikeussali- ja lakimieselokuvia tehdään jenkeissä pilvin pimein, ja tämä kuuluu niiden parempaan kastiiin. Kyseessä on tasa-arvo-, ja meilläkin niin ajankohtainen omaishoitajakysymys. Hyvät näyttelijät kantaa myös leffaa mainiosti, tosin Kathy Batesin osuus oli aika pieni.

08.03.2020 klo 11:52

Life of the Party

Taitaa Melissa McCarthyn ura kulkea jo pitkin pohjamutia, sen verran vakavaksi vetää tämä komedia, josta hauskoja kohtauksia saa hakemalla hakea.

29.02.2020 klo 20:15

Mustanaamio

Täysin hölmöä meininkiä, eikä vedä vertoa sarjakuville. Ajassa 38 - 40 min. nähdään kohtaus joka on älyttömyydessään lähes yhtä huono, kuin leffassa Fast & Furious 7, autojen pudottamin lentokoneesta, ehkä tämä oli uskottavampi.

27.02.2020 klo 14:59

Lohikäärmeen nyrkki

Mukiin menevä kung-fuilu, jossa muutamaan tappoon on saatu huumoriakin mukaan, siitä extra pointsi. Hyvin kevyeen tarinaan nämä on muokattu, mutta eipä se taida näissä niin oleellista ollakaan. Näitä Kung-fu leffoja pisteyttäessä saa olla tarkkana mille leffalle tähtiä antaa, koska näistä on useita julkaisuja eri nimillä. Tässäkin meinasi tulla virhe, ja hämmennystä aiheutti maininta, "Tunnetaan myös nimellä: Fist of Fury", joka ei ole tämä elokuva, vaan seuraavana vuonna (1972) tehty, Vihan nyrkki.

24.02.2020 klo 11:41

Nuori luotsi

Nuori luotsi oli Joel Rinteen ensimmäinen päärooli valkokankaalla. Elokuvassa kuvataan hienosti saaristolaiselämää majakkasaarella lähes vuosisata sitten, eipä taida edes kivijalkaa löytyä monestakaan leffan rakennuksista. Tarinan pohjana on näytelmä kolmiodraamasta, joita suomalaisissa elokuvissa niin usein on. Elonet verkkosivusto on alkanut näyttämään netissä, näitä vanhoja restauroituja Suomi-filmejä. Arkisto on hyvä lisä Yle-areenan tarjontaan.

16.02.2020 klo 12:09

Medicine Man - ihmelääke

Lyhyestä virsi kaunis, eli Amatzonin sademetsä on kiehtova ja komea, mutta tämä elokuva ei.

10.02.2020 klo 14:15

Kirjeitä Iwo Jimalta

Olin omiin tiedostoihini merkinnyt tälle kolme tähteä, ja arvelin sen olevan liian vähän, joten päätin katsoa uudestaan. Kannatti, tämä on kertakaikkisen loistava sotaleffa japanilaisten näkökulmasta. Ehdottomasti paras kuvaus Iwo Jimalta. Elokuva sai parhaiden äänitehosteiden oscarin ja syystäkin. Yleensä sotaelokuvissa sodan pauke tärisyttää tärykalvoja, tässä elokuvassa sodan äänet ovat kokoajan läsnä, mutta suurimmaksi osaksi kaukana siellä luolastojen ulkopuolella, silti pelottavasti jatkuvasti kuultavissa, jotta katsojakin aistii sodan melskeen. Upea leffa.

04.02.2020 klo 21:12

Kipusiskojen seksipalvelu

Miksikö yksi kokonainen tähti? Siksi, että tämä on parempi, kuin Tolan Swingers.

04.02.2020 klo 10:43

Murhaajan varjossa

Varsin tavanomainen, ja helposti arvattavissa oleva trilleri. Sutherlandin pikkupoikamainen virnistely, oli varsin huvittavaa. Tusinatavaraa.

02.02.2020 klo 13:52

Naamiaiset

Viihdyttävä kasaritrilleri, jossa on puoleentoista tuntiin saatu monenlaista juonenkäännettä. Kyse on perijättären rahoista, eikä siitä enempää voi paljastaa, ettei tulisi spoilauksia. Tämä voisi hyvinkin olla tv-leffa, jossa ei turhaan verellä mässäillä. Tykkäsin 3,5:n edestä.

31.01.2020 klo 16:14

Jurassic World: Kaatunut valtakunta

Odotuksiin nähden on pakko myöntää, että tämä oli pettymys. Näyttävyyttä kyllä piisasi, mutta tuo tarina, voi ei. Samaa näkyy muutkin kirjoittavan, joten mitä sitä enempää analysoimaan.

30.01.2020 klo 17:18

Kuolema kyydissä

Oikein mainio kasaritrilleri, jota katsoessa tuli todellakin elokuva Kauhun kilometrit mieleen. Spielbergille annoin neljä tähteä, ja kun tämä ei niin jännä ollut, niin tälle kolme ja puoli on sopiva "tähteytys"

21.01.2020 klo 18:46

Kikin lähettipalvelu

Jostain syystä olen unohtanut tämän pisteyttää, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Elokuva on tullut televisiosta vuosien saatossa useamminkin kerran, ja sen kyllä kelpaa katsella uudemmankin kerran. Hayao Miyazakin animet ovat järjestään nautinnollisia katseltavia.

02.01.2020 klo 13:06

211

Miksi ihmeessä Cage on lähtenyt mukaan tällaiseen roskaleffaan? Tämä sisältää niin paljon hölmöjä epäloogisuuksia, ettei niitä edes elokuvassa voi sietää. Juoni oli kuin kioskikirjallisuuden roskapöntöstä. Ainut mieleen jäävä asia oli, että pauketta riitti runsaasti. Just, ja just voi yhden tähden antaa.

29.12.2019 klo 21:51

Puppet Master

Puppet Master oli juuri niin hyvä kuin muistelin sen olevan. Olen nähnyt nämä joskus kauan sitten, ja kannatti katsoa uudelleen. Ihan kelpo kauhutrilleri joka sisältää paljon kivoja kamera-ajoja, varsinkin leffan alussa. Kakkososakin näkyy löytyvän Youtubesta, pitänee huomenna tsekata.

28.12.2019 klo 21:21

Kesytön ja vapaa

Taas mennään hevosilla kovaa, kopoti kop. Tarina vaan on vielä latteampi, kuin eka osassa (Lumisen joen mies).

28.12.2019 klo 19:22

Lumisen joen mies

Tarina on kertakaikkisen typerä, mutta muutamat joukkokohtaukset villihevosten juostessa ovat ihan näyttävän näköisiä, se nostaa pisteitä hieman. Hevosten kasvattajan romanssi jatkui elokuvalla, Kesytön ja vapaa (1988)

22.12.2019 klo 22:43

Lemony Snicketin surkeiden sattumusten sarja

Visuaalisuudesta voi kaksi tähteä antaa, mutta tuossa tarinassa ei ollut mitään järkeä. Olihan tuo hauskaa katseltavaa.

18.12.2019 klo 13:55

Fifty Shades Freed

Jaha, nyt on sitten tämäkin trilogia kahlattu läpi, ja on pakko myöntää kyseessä olevan huonoin trilogia mitä olen nähnyt (ehkä huonoin mitä koskaan on tehty). Kun tälle anna tähtiä
Kokonaisarvio sarjalle on 0,666 / 5

01.12.2019 klo 16:45

Knock Knock

Tästä tuli minulle mieleen vanha exploitatio-leffa, Teenage Innocence (1973). Konsepti on hyvin pitkälle samanlainen.

24.11.2019 klo 21:51

Rahalla saa 2

Hetken aikaa mietin pitäisikö antaa pisteitä enemmän kuin aloitusjaksolle, mutta vaikka tämä on hiukan parempi kuin alaitusosa, kolme tähteä riittää.

14.11.2019 klo 20:20

Raja

Jack Nicholsonilta ihan keskivertosuoritus. Nuo rajavartijoiden hommat on nykypäivänä kovasti tapetilla, siksi mielenkiintoinenkin. Keskivertokamaa.

14.11.2019 klo 19:58

Keikalla

En ole mikään stand up komiikan ystävä, ja tämä "hömppä" hyvistä näyttelijöistä huolimatta ei oikein iske. Silti kyllä jaksaa katsoa loppuun asti.. Ehkä jos lavalla olisi käynyt Ismo Leikola niin...

13.11.2019 klo 18:47

Second Act

Todella pitkästyttävä leffa meikkivoiteiden markkinoinnista ja valmistuksesta. Selvästi olin väärää kohderyhmää. Elokuvassa on yksi kohtaus joka räjäytti hersyvän naurun, siitä voi antaa yhden pisteen.

05.11.2019 klo 15:47

Max Payne

Peliä pelanneet tuntuvat mollaavan tätä aika rajusti. mutta minä kun en ole peliä pelannut, voin ottaa leffan ihan "normi" toimintaelokuvana, ja mielestäni ihan kohtuu hyvänä sellaisena. Loppu meni kyllä hiukan överiksi, vaan niinhän näissä usein käy.

29.10.2019 klo 12:37

Paljain jaloin Pariisissa

Mahdottoman hauska ranskalainen komedia tädin etsinnästä Pariisissa. Vaikka elokuva on hyvin minimalistinen ja vähä puheinen, on siihen saatu lisättyä valtava määrä yhteensattumia, pieniä yksityiskohtia ja kommelluksia. Tarjoaa muutamat oikein hyvät naurut. Tykkäsin.

28.10.2019 klo 16:24

Kaukana mielettömästä maailmasta

Jotain kummallisen kiehtovaa on tässä filmissä, vaikka tarina onkin ihan tavallinen kolmiodraama, ja vaikka katsoin tämän nyt toistamiseen, niin pituudestaan huolimatta hyvin jaksoi seurata loppuun saakka. Kuvaus on hienoa, ja nättelijät suoriutuvat mainiosti.

22.10.2019 klo 22:35

Torso

Ihan katsottava giallo. Katsomani versio oli 93 minuuttia, mutta siltikin vaikutti leikkauspöydällä käyneeltä.

22.10.2019 klo 16:10

Kaukaiset vuoret

Upeasti kuvattu elokuva 1800-luvun englantilaisista, etsimässä Niilin alkulähdettä. Sisältää muutaman varsin raa´an kohtauksen joten ikärajasuositus (k-16 IMDb) on varmasti ihan kohdallaan.

20.10.2019 klo 21:17

Thundercrack!

Olipahan erikoinen elokuva, ei oikein löydy sopivaa genreä tälle, aika lähelle menee pornofilmejä. Elokuva jonka näin oli n. 147 minuuttia, (tykissä ilmoitettu 122). Leikkaukset tuskin ovat vähentäneet tämän tuotoksen elokuvallista tasoa.

18.10.2019 klo 23:05

The Lake of the Living Dead

Ei ei, ei kerta kaikkiaan, ei voi olla totta. Jossain vaiheessa tuli mieleen Jouko Turkka huonoimmillaan. Miksi ja kenelle tämä roska on tehty? Jos haluaa kiduttaa itseään, niin tämän roskaviihteen löytää youtubesta helposti.

16.10.2019 klo 12:34

The Black Cobra 2

Tämän elokuvapläjäyksen ehdottomasti mieleenpainuvin juttu oli n. 17 minuutin kohdalla härän vetämät vaunut suurkaupungissa, se oli näkemisen arvoinen se.

15.10.2019 klo 17:44

Rambling Rose

Pidin elokuvasta hyvinkin. Kaikki on tehty ihan viimeisen päälle, varsinkin ikimuistoisessa kohtauksessa jossa Rose kulkee kaupungilla kääntäen kaikkien miesten päät, on ajankuva lavasteineen kohdallaan. Elokuvan tuottajana toimi Renny Harlin, aikana jolloin Renny sai paljon hyvää aikaan Hollywoodissa. Pian tämän jälkeen tuli Cliffhanger. Laura Dern sai tästä Oscar-ehdokkuuden.

12.10.2019 klo 13:04

Minä elän

Upea kuvaus kansalliskirjailijastamme. Aikalaiset pitivät tätä elokuvaa jopa jonkinlaisena merkkipaaluna suomalaiselle elokuvalle. Kiven elämää käsitellään lapsuudesta kuolemaan saakka. Erityisen mieleenpainuvasti on kuvattu Kiven riitely professori Ahlqvistin kanssa, joka tunnetusti ei arvostanut Kiveä lainkaan. Elokuva sai kaksi jussi-palkintoa, niistä toisen hienosti Kiveä näytellyt Rauli Tuomi.

08.10.2019 klo 16:23

In a Valley of Violence

Tosi hyvä länkkäri jonka lopetus oli mielestäni suorastaan surkea, ja se vie pisteytyksestä kokonaisen tähden.

Edellinen sivu | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | Seuraava sivu