TatiTeThird

Elokuvista olen ollut kiinnostunut melkeinpä koko ikäni, mutta varmaankin Sormusten Herrojen jälkeen aloin kunnolla kiinnostumaan elävästä kuvasta. Nykyään kiinnostaa vähän taiteellisemmat ja monipuolisemmat rainat toisin kuin aikaisemmin, jolloin massoille suunnatut tehostepierut olivat "Parhaat elokuvat" -listani kärkipäässä.

Genrellä ei ole mitään tekemistä enää nykyään sen kanssa katsonko pätkää vai en. Olen kuitenkin pannut merkille, että kauhuksi laskettavat rainat ovat etenkin nykyään hyvin suurella todennäköisyydellä täyttä skeidaa. Poikkeuksia toki löytyy.

Yhtä lempielokuvaa en osaa nimetä, mutta joitakin minulta viisi tähteä saaneita leffoja ovat kuitenkin mm. Dancer in the Dark, 2001: Avaruusseikkailu, Jahti, Auringonnousu, Seitsemän samuraita, Veteen piirretty viiva, Oldboy, Kellopeliappelsiini, Funny Games ja Chinatown.

Suosikkiohjaajiakin on useita, kuten esim. Akira Kurosawa, Lars von Trier, Billy Wilder, Richard Linklater, Stanley Kubrick, Terrence Malick, ja Kaurismäen Aki.

Lempinäyttelijöitä ovat muutaman mainitakseni Jim Carrey, James Gandolfini, Joaquin Phoenix, Marlon Brando ja Ethan Hawke. Tasapuolisuuden nimissä mainittakoon, että naisista suosikkeja ovat Faye Dunaway, Marion Cotillard ja Penelope Cruz.

Mainittakoon vielä, että filmien lisäksi käytän paljon aikaa TV-sarjojen katseluun. Parhaimpia niistä ovat Sopranos, Breaking Bad, Game of Thrones, Mad Men, Twin Peaks, True Detective, The Knick, Uusi Sherlock ja House of Cards.

"There are 2 types of people in this world. Those who finish things" - Ricky Gervais

Rekisteröitynyt: 16.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vihti
Harrastukset: Filmien tuijottaminen, rumpujen lyöminen, yhtä kuivien läppien kertominen kuin ruotsalainen sauna

Karma: +273

Käyttäjä on kirjoittanut 160 kommenttia. Keskimääräinen pistesaldo kommenttia kohden on +1,71.

3 keskustelunavausta