Original

Original

15.04.2014 klo 13:41

Kolmetoista aavetta

Visuaalisesti ihan näyttävä elokuva, mutta muuten tällä ei ollut mitään annettavaa. Ei tuo mitään uutta genreille kauhu/jännitys. Kertakäyttökamaa.

24.09.2013 klo 00:36

Suspiria - tappavat huokaukset

Erinomainen kauhupätkä loistavalla tunnelmalla. Musiikki oli painostavaa ja tunnelma oli käsittämättömän hyvä! Värimaailma oli melko erikoinen. Iso plussa vielä loppuratkaisusta, ettei ollut mitään ylitse ampuvaa vaan sopi teokseen hyvin. Argenton paras elokuva. Tunnelmaa kohotti vielä yöllä katsottuna koneen näytöltä kuulokkeet korvissa. Jännittävä Argento-pätkä, suosittelen

24.09.2013 klo 00:36

Suspiria - tappavat huokaukset

27.07.2013 klo 01:12

8 Mile

En yleensä Eminemin musiikkia pahemmin kuuntele tai muuta vastaavaa, mutta jokin tässä oli pirun hyvää! Tarina oli hieno, mutta ennenkaikkea todella viihdyttävä. Tylsää ei ollut missään vaiheessa. Tiukkaa tykitystä jatkuvasti, hyvää läppää ja näyttelijät painoivat hyvät suoritukset. Eminem osaa siis näytellä räppäämisen ohella.

13.07.2013 klo 11:40

Paholaistalo

Kauhuelokuvana tällä ei ole mitään arvoa. Näyttelijät olivat surkeita, Zeta-Jonesia katseli mielellään toki. Pelottelusta ei ollut tietoakaan ja loppu oli vedetty kyllä aivan naurettavaksi. Hyvä idea oltiin onnistuttu tyrimään erittäin lahjakkaasti.

13.07.2013 klo 11:37

Poultrygeist: Night of the Chicken Dead

Ensimmäinen vinkki tämän katsojalle on se, että älä missään nimessä katso totisella naamalla. Kuvottava elokuva monelta taholta, mutta se teki siitä myös huvittavan. Näyttelijät ovat mitä ovat, mutta idea zombiekanoista on sentään jotakin uutta. Siltikään tässä ei ole mitään järkeä.

13.07.2013 klo 01:09

Lord of War

Pahemmin en draamaelokuvia katsele, saatika dokumenttejä. Jokin tässä kuitenkin oli mielenkiintoista ja mukaansatempaisevaa. Cage oli loistava roolissaan.

12.07.2013 klo 21:55

Dawn of the Dead

Tästä ei elävät kuolleet parane, ei millään. Yksi sana kuvaa tätä ja se on mestariteos. Tässäkin vanhemmassa leffassa on hyvää, että suolenpätkät ja veren roiskuminen eivät ole tärkeintä. Ihmisiä ja heidän välisiä suhteita on kuvattu Romeron tyyliin loistavasti. Seassa on myös huumoria erilaisten musiikkien ja muiden avulla. Tärkeänä osana kauhuelokuvaa myös tunnelma on ihan hyvää. Splatteria on sopivasti ja itse zombietkin ovat jo paljon paremman näköisiä kuin esikoisfilmissä. Näyttelijät hoitavat hommansa myös erinomaisesti. Timanttinen kaksituntinen kauhuelokuva, joka ei jätä ketään kylmäksi. Suosittelen jokaista kauhuelokuvien ystävää katsastamaan tämä klassikko!

26.06.2013 klo 23:35

Night of the Living Dead

Teknisesti elokuva on hiukan kömpelö, mutta valmistusvuoteen katsottuna se on täysin ymmärrettävää. Muuten Night of the Living Dead on loistava kauhuklassikko. Elävien kuolleiden isän, George A. Romeron ensimmäinen kuolleista kertova elokuva on tunnelmallinen ja erinomainen pätkä. Tunnelmaa nostattaa synkät maisemat, taustamusiikki ja jatkuva pauke ympäri taloa. Lisäksi mustavalkoinen väri sopii tähän leffaan loistavasti, joka nostattaa tunnelman kattoon saakka. Isot propsit on annettava sille, ettei elokuvassa olla keskitytty pelkkään vereen ja suolenpätkiin kuten nykykauhuelokuvissa tuppaa käymään. Myös henkilöhahmojen välisiä suhteita on mukava seurata sekasorron keskellä. Ensimmäisellä katselukerralla ihan jännittävä elokuva. Todella tiivistunnelmainen ja erinomainen elokuva, joka klassikko-leimansa on enemmän kuin ansainnut.

26.04.2013 klo 23:51

American Pie 6: Beta House

Todella suuri pettymys. Ensimmäiset erinomaiset kolme American Pie:ta katsottuani päätin tämän vilkaista, kun kaveri suositteli. Ja pakko sanoa, että TODELLA suuri pettymys. Sii toi läppä on jo niin kulutettua, eikä tällä ole mitään, ei yhtikäs mitään tekemistä ekojen osien kanssa. Komedia-leffanakin jo suorastaan paska. Ei näin, miksi hyvä leffasarja on pitänyt tuhota tälläisellä osalla. Eihän tämä edes naurattanut. Hahmoihin ei saanut minkäänlaista otetta.

23.03.2013 klo 16:48

Nightmare - Painajainen merellä

Eihän tätä voint missään vaiheessa ottaa tosissaan. Täydentää täydellisesti Suomalaisten tekemät, suorastaan naurettavat jännitys/kauhu-elokuvat. Hahmot ovat tutut ennestään, jotka eivät mitään erityistä tarjoilleet. Kyllähän Joonatanin ja Jirin vääntäminen vähän hymyilytti, mutta Sampo ... pelottava murhaaja? Surkeaa näyttelyä. Tästä huomaa, että mallia on amerikasta poimittu, mutta ei oikein toimi suomalaisten käsittelyssä. Jos kauhuelokuvaa metsästää, tämä on viimeisin elokuva, joka kannattaa ostaa. Salkkarifanina kuitenkin oli pakko nähdä.

20.03.2013 klo 21:38

The Last Stand

Olihan tämä pakko nähdä, koska olihan tämä kymmenen vuoden tauon jälkeen Arskan paluu, jos Expendablesin pikkurooleja ei lueta mukaan. Elokuva tarjosi erinomaista viihdettä, niin toiminnan kuin komediankin osalta. Pakko arvostaa, että Arska jaksaa heilua edelleen leffojen parissa. Jäätävä suoritus ex-kuvernööriltä, eikä muutkaan huonosti vetäneet. Pari tuttua kasvoa leffaan oltiin saatu. Kokonaisuutena todella hyvä paluu Arskalta, joka ei kuitenkaan parhaimpiin Arska-leffoihin lukeudu, mutta ehdottomasti lähellä. Tuli ihan 80-luvun Schwarzenegger-pätkät mieleen. Hyvä tunnelma, hyvä juoni, tosin autolla ajelua olisi voinut olla vähemmän.

26.02.2013 klo 00:34

Zone of the Dead

Alku oli aivan täytty roskaa. Todella tylsä, näytteleminen aivan katastrofaalisen huonoa ja aika kehno juoni. Tuntui, että ainoastaan kuolleiden ulkonäköön oli ainoa panostus. Hahmojen väliset naurettavat mittelöt olivat tyhmiä sanasotia, vaikka muuta tekemistäkin olisi ollut. Hahmoista muutamat olivat täysin turhia. Oli kuitenkin ilo huomata, että elokuvan taso oli nousujohteinen. Loppu pelastaa elokuvan täydellisesti, koska ilman sitä en olisi edes kehdannut pisteyttää elokuvaa. Tosin, lopun olisi voinut hoitaa hiukan tyylikkäämmin. Jos haluaa nähdä hyvää toimintaa, kannattaa jättää kaksi kolmasosaa alusta pois.

20.01.2013 klo 20:48

Django Unchained

Kaikinpuolin aivan loistava elokuva, jota oikeastaan oli odotuksessa Tarantinolta. Vaikka elokuva oli pitkä, niin oikeastaan se ei edes haitannut, koska leffassa oli hyvin toimintaa ja huumoria. Jos oli vähän rauhallisempi kohtaus menossa, oli erinomaista läppää tarjolla. Hatunnostot voi antaa hyvästä juonesta, mutta myös erinomaisesta näyttelystä. Kaikki veti homman todella upeasti. Joissakin tapoissa tuntui olevan jopa ripaus lähinnä kauhufilmien puolelta tutuksi tullutta gorea. Ehdottomasti alkuvuoden paras elokuva!

09.01.2013 klo 21:44

Evil Dead 2

Ihan ok kauhukomedia. Itselleni tuli leffan jälkeen jokseenkin pettynyt olo. Tiesin, että tämä painottaa enemmän komediaa kuin ykkösosa, mutta jotenkin jätti tyhjäksi. Alku oli aika surkea, mutta keskivaiheilla alkoi vanha ja parempi Evil Dead näkyä. Bruce Campbell veti kyllä erinomaisesti hommansa. Loppu taas lysähti kokonaan, vaikka se liittyykin sitten kolmos-osaan, mutta jotenkin typerä lopetus tälle leffalle. Vaikka leffojen toteutus onkin tuona aikana ollut vielä vähän heikkoa, niin tässä ne tuntuivat huonommilta kuin ykkösosassa. Kaikki ovat tätä kehuneet paremmaksi kuin ykkönen, mutta minun on oltava toista mieltä.

07.01.2013 klo 00:17

Evil Dead - Kauhun riivaamat

Loistava tunnelma säilyy alusta loppuun, eikä verta säästellä. Tarina on erinomainen, mutta välillä ampuu pikkaisen ylitse. Riivatut oli kyllä ajoittain hupaisia, mutta tietääkseni tämän piti olla kauhukomedia, eli ne ajavat asiaa. Tunnelmaa lisäsi hyvien äänten ohella metsästä nouseva savu. Käteen jää hyvä kauhutrilleri demoneista ja henkiinjäämistaistelusta rajun verenvuodatuksen imussa. Todellinen klassikko!

06.01.2013 klo 04:02

Texasin moottorisahamurhat

Klassikkoteos pystyy pitämään tunnelman erinomasena koko leffan ajan. Leffa etenee nopeasti, vaikkei leatherface heti olekkaan mukana. Todella kylmä ja jokseenkin tyly elokuva jättää päähahmot aika avonaisiksi, koska niistä ei juurikaan kerrota ja he ehtivät kuolla pois nopeasti. Loppua kohden kuitenkin tuntui, että mopo olisi karannut käsistä. Melko mielipuolista pelleilyä Hewittin pojilta, joka söi elokuvan muuten hyvää kokonaisuutta. Loppujen lopuksi alku oli hyvä, mutta trendi oli laskeva. Sekopäistä sahan heiluttelua, joka loppuu kuin seinään. Todellinen klassikko, sitä ei voi kiistää.

26.12.2012 klo 00:26

The Thing - "Se" jostakin

Carpenter tarjoaa jälleen loistavalla tunnelmalla varustetun leffan. Hahmojen välistä draamaa oli mahtava seurata, kehenkään ei luotettu ja kaikkia epäiltiin. Leffaa ehkä vähän latisti jotkin yliampuvat kohtaukset kuten defibrilaattori-kohtaus, josta napsahti ihan hyvät naurut, mutta toisaalta se kuului tämän leffan henkeen. Todella hyvä tarina antaa yleensä hyvän pohjan loistavalle elokuvalle ja tässä Carpenter onnistuu aina. Erittäin hyvä ja erilainen elokuva kauhuleffa, jossa tunnelma on viritetty tappiin saakka höystettynä hyvällä hahmojen välisellä draamalla.

19.12.2012 klo 15:19

Kuolleiden aamunkoitto

Harvoin näkee loistavaa remake-elokuvaa, mutta nyt on siihen tultu. Nopeasti etenevä Dawn of the Dead tarjoaa herkkupalan kaikille zombeista pitäville. Kunnioittaa, mutta myös samalla haastaa G. A Romeron alkuperäisteoksen toden teolla ja tämän nähtyään voi todeta: Vau, tylsäksikin asti valahtanut zombie-genre voi tarjota edelleen jotain näin hienoa. Hahmot on mielenkiintoisia ja myös ärsyttäviä kuten Steve ja se koira-tyttö. Kokonaisuutena erittäin tehokas ja näyttävä elokuva, joka jokaisen kauhuleffafanin tulisi nähdä. Onko tämä kaikkien aikojen parhain re-make?

12.12.2012 klo 23:37

Shaun of the Dead

Uskomattoman hyvä elokuva. Hienoa, että komedian voi sekoittaa eläviin kuolleisiin. Monesti olen katsonut tämän, mutta silti yksi henkilökohtaisista suosikeistani. Tarina on hyvä ja hahmot hauskoja ja hyvin suunniteltuja. Hahmot ovat sellaisia tylsiä, tavallisia kaduntallaajia, mutta ehkäpä samaistuminen hahmoihin tekee tästä niin hyvän. Vaikka zombeja on jo kierräyetty ehkä liiankin paljon, niin tämä on oikea mestariteos.

07.12.2012 klo 00:25

Day of the Dead

Zombie-elokuvana ihan kohtalaisen hyvä, mutta minkä takia tämä kantaa nimeä Day Of The Dead? Mitään yhteistä ei nimittäin ole alkuperäisen kanssa, paitsi Bud. Muutamat kohtaukset vedetty kyllä överiksi, mutta kokonaisuus on kohtalainen. Tunnelmasta plussaa, osittain varmasti vaikutti katselin leffan koneelta napit korvissa. Nimestä sen verran, että Day Of The Dead nimi tälle kuulu. Olisiko parempi vaikkapa Kuolleiden karanteeni?

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu