May_Force_Be_With_U

May_Force_Be_With_U

Fantasia&Seikkailu

Indiana Jones ja tuomion temppeli rating 3,58

Harry Potter ja viisasten kivi (2001)

Ensimmäinen Potter -elokuva kauhistutti minua ainakin surkealla maskeerauksella. Ohjaus oli mielestäni surkeahkoa eikä kirjan scrippiä saatu valkokankaalle missään määrin onnistuneesti. Jostain täytyi aloittaa, mutta tämä oli mielestäni Feeniksin kiltan kanssa selkeästi huonoin Potter -elokuva.

Harry Potter ja viisasten kivi rating 3,46

Taru sormusten herrasta: Sormuksen ritarit rating 4,31

Harry Potter ja salaisuuksien kammio rating 3,57

Taru sormusten herrasta: Kaksi tornia rating 4,22

Paluu tulevaisuuteen II rating 3,83

Paluu tulevaisuuteen osa III rating 3,77

Vain muutaman dollarin tähden rating 4,41

Stand by Me - viimeinen kesä rating 4,06

Easy Rider - matkalla (1969)

Elokuva kahdesta miehestä, jotka lähtivät etsimään oikeaa Amerikkaa, mutta löysivät vain punaniskojen Luvatun maan. Loistava aloitus, jonka todella karu loppupuolisko yllättää katsojan. Ja ne musiikit Stepenwolwista Jimi Hendrixiin, wau. Loistava "road movie".

Easy Rider - matkalla rating 3,96

Harry Potter ja liekehtivä pikari rating 3,65

Fearless (2006)

Fearless rating 3,88

Pan's Labyrinth (2006)

Pan's Labyrinth on koskettava tarina nuoresta tytöstä karmaisevan sisällissodan keskellä, jota hän pakenee omaan, mielikuvitus maailmaansa. Visuaalisesti elokuva on ihan hieno, mutta fantasiahahmot aiheuttivat allekirjoittaneessa pieniä tirskahteluja. Roolisuoritukset ovat hyviä: parhaimmistosta vastaavat pikkutyttö Ofelian roolin vetänyt Ivana Baquero ja Ofelian pahaa fasistikenraali isäpuoltaan näytellyt Sergi López. Elokuva kärsii kuitenkin heikosta kerronnasta, eikä fantasiakohtaukset yltäneet todellisuudessa tapahtuneiden kohtausten tasolle.

Pan's Labyrinth rating 3,89

Harry Potter ja Feeniksin kilta (2007)

ihan ok ja miellenkiintoinen lefa

Harry Potter ja Feeniksin kilta rating 3,16

Harry Potter ja puoliverinen prinssi rating 3,34