MADCAP92

MADCAP92

Steven Seagal

Kaappaus merellä rating 3,34

Kuoleman merkki (1990)

Jumalauta on kova pätkä kyseessä, yksi Seagalin parhaimmista. Pakko on tämäkin hyllyyn hommata.

Kuoleman merkki rating 3,48

The Foreigner (2003)

Miehen huonoimpia ehdottomasti. Hyvät naurut sai parissa kohtaa ja siinä se.

The Foreigner rating 2,27

Kuoleman selli (2002)

Seagalin pätkiä mielelläni katson, mutta tästä en pitänyt. Ihan liian jou jou meininkiä, "musiikki" saa korvat vuotamaan verta.Juurikin tämän rasittavan räp teeman takia kuuluu Seagalin heikoimpiin omalla kohdallani.

Kuoleman selli rating 2,55

Out for a Kill (2003)

Out for a Kill ei millään tasolla ole hyvä Seagalin DTV pätkä, mutta on se parempi kuin esim. The Foreigner. Tämä kuuluu kuitenkin taas kategoriaan niin huono, että hyvä. On meinaan tahaton huumori huipussaan kun vähän rajuotteisempi professori aloittaa turpasaunan. Loppumatsikin on yksi paskimmista ikinä.Tätä on turha edes alkaa sen enempää vertailemaan miehen 80- ja 90-luvun oikeasti hyviin elokuvíin.On tämä kaikessa älyttömyydessään kuitenkin viihdyttävä, siitä

Out for a Kill rating 2,50

Vaarallisella alueella (1994)

Ei meikäläinen ymmärrä vihaa tätä leffaa kohtaan, toimii varmaankin vain koville Seagal faneille joihin itse kuulun. Varsinkin toiminnassa on potkua.

Vaarallisella alueella rating 2,44

Vaikeasti tapettava rating 3,64

Into the Sun (2005)

Verrattuna muihin Seagalin 2000-luvun DTV-leffoihin on kyseessä todella hyvä pätkä. Ei löydy mitään body doubleja tai muita naurettavuuksia, toiminta toimii ja juonikin menettelee. Tapahtuma paikkana vielä Japani nostaa tämän kyllä tähteen.

Into the Sun rating 2,48

Nico (1988)

Yksi Seagalin parhaimmista pätkistä, todella onnistunut debyytti.

Nico rating 3,56

Submerged (2005)

Submerged rating 2,85

Black Dawn - musta aamunkoitto (2005)

Eli oikeen tekivät The Foreignerille jatko-osan. Itse "pidin" tästä kyllä enemmän, silti kyseessä vain keskiverto B-toiminta.Suurimmat miinukset tulevat ehkäpä surkeimmista body doubleista jotka olen nähnyt. Ja niitähän riittää, nimittäin Seagal ei itse osallistunut ainoaankaan käsirysyyn ja se on fakta. Muuten leffa olisi ollut ihan ok kamaa, mutta näin se ansaitsee ainoastaan .

Black Dawn - musta aamunkoitto rating 1,66

Shadow Man (2006)

Pelkäsin pahinta kun ohjaajan pallilta löytyy sysipaskan Attack Forcen ohjannut Keusch ja kannestakin löytyy Lord Stevenin photoshopattu pärstä, joka on vieläpä täysin sama kuin Attack Forcen kansikuvaan lätkäisty. Mutta mutta tämä on onneksi aivan eri maata kuin AF ja on myös paljon parempi b-toiminta kuin vähän aikaan sitten näkemäni Foreigner, Black Dawn, Out for a Kill tai Kill Switch.Dubbaus on minimissä ja Seagal hoitaa itse suurimman osan taistelukohtauksista ja näyttää muutenkin olevan edes jollain tapaa kiinnostunut elokuvasta. Hyvät naurutkin tarjoaa kuten vaikkapa kohdasta, jossa Seagal tokaisee "Ei tuo ole kokaiini onnettomuus, tuo on kuppa". On tässä paljon enemmän hyvää kuin huonoa, mutta helikopterin ampuminen pistoolilla on kohtaus jonka takia otan puol tähteä pois.

Shadow Man rating 2,06

Out of Reach (2004)

Out of Reach rating 1,91

Palkkasoturi (2005)

Näin Foreignerin ja Submergedin jälkeen katsottuna toimi yllättävänkin hyvin. Viihdyttävää aivotonta toimintaa ja on tämä ainakin paljon parempi kuin edellä mainitsemani tekeleet. Pakko mainita, että leffan parasta antia on mainio Adrian Galleyn Bulldog hahmo ja Stevenin dubbauskin on jotenkin hallinnassa. ihan näin fiilis pohjalta.

Palkkasoturi rating 2,17

Kill Switch (2008)

Parasta tässä ehdottomasti musiikki, Memphis tapahtumapaikkana ja Seagal sarjamurhaaja jahdissa. Vastapuolena taas leikkaus on jo näkemisen arvoista sekoilua. On varmaan editoija päässyt ensimmäistä kertaa hommiin sen verran innokkaalta homma näyttää. Alussa tyypin lento ikkunasta näytetään oikeasti noin päälle 10 kertaa.Ja sitten ne yhteenotot...no ne olisivat muuten ihan ok, mutta kun se editointi, body doublet ja naurettava pitkitys. Loppukin ihan vailla mitään selityksiä.

Kill Switch rating 2,49

Attack Force (2006)

Joo olipahan melkonen sekasotku. Tämänhän piti alunperin kulkea nimellä Harvester ja olla jonkunlainen scifi/kauhuilu, jossa riesana olisivat olleet vampyyrit avaruudesta...kuulostaa hyvältä eikö. Tähänhän tuli huomatusti muutos ja muukalaiset korvattiin super huumella, joka muuttaa ihmiset tappokoneiksi. Tämä tarinan muutos kyllä näkyy ja pahasti. Kaikki editoitiin uudelleen ja varsinkin Stevenin ääni dubattiin reilulla otteella, josta sain parhaimmat naurut kun kesken kaiken miehen ääni muuttuu Martin Sheeniksi. Stevenin roolihahmon nimi Marshall Lawson kertoo jo paljon millaiseen menoon kannattaa valmistautua. The master of aikidon leffojen ystävänä voin sanoa, että kyseessä on ylivoimaisesti miehen heikoin elokuva. Jopa The Foreigner on ihan hyvä tähän verrattuna. Itse maksoin tästä sen 2€ ja sekin oli mielestäni aivan liikaa. Ei ole edes niin huono, että olisi hyvä kuten vaikka Out for a Kill. Paska leffa katsoi sitä miltä kantilta tahansa ja tämä on muuten ensimmäinen kerta kun haukun Lord Stevenin leffaa paskaksi.

Attack Force rating 1,81