Leffa Timppa

Leffa Timppa

Parhaat soundtrackit omaavat leffat

Salainen agentti 007 ja tohtori No (1962)

Hyvä Bond, mutta aika on koskenut siihen pahasti.

Salainen agentti 007 ja tohtori No rating 3,55

Terminator 2 - Tuomion päivä (1991)

Kaikkien aikojen paras jatko-osa!

Terminator 2 - Tuomion päivä rating 4,44

Gladiaattori (2000)

Gladiaattori rating 4,26

Kadonneen aarteen metsästäjät (1981)

Elokuva ansaitsee klassikkoasemansa sataprosenttisesti!

Kadonneen aarteen metsästäjät rating 4,20

Harry Potter ja viisasten kivi (2001)

Muistan hyvin, kun katsoin Viisasten kiven ensimmäisen kerran isosiskoni kanssa. Kyseessä on myös elokuva, joka on yksi syy siihen, miksi rakastan elokuvia. Itse elokuva ei sinänsä ole laadukkainta tavaraa, mutta sen maaginen tunnelma, musiikki ja maailma ovat lumoavia. Voin vain kiittää siitä siskoani, että katsomisen jälkeen antoi dvd:n minulle. Toki olin sitä ennenkin ostanut leffoja, mutta tietyllä tavalla Potter vain ruokki minun innokkuuttani. Ihmettelen välillä, miksi minusta ei koskaan tullut varsinaista Potter-fania, vaikka pidän elokuvista. Itseäni on myös aina häirinnyt, että miksi Tylypahka on niin suosittu, jos se on niin hirveän vaarallinen paikka.

Harry Potter ja viisasten kivi rating 3,46

Huuliharppukostaja (1968)

Taidetta

Huuliharppukostaja rating 4,47

Tähtien sota (1977)

Unohtumaton mestariteos!

Tähtien sota rating 4,16

Imperiumin vastaisku (1980)

Imperiumin vastaisku on maailman paras sci-fi elokuva.

Imperiumin vastaisku rating 4,25

2001: Avaruusseikkailu rating 4,21

Rocky (1976)

Paljon muutakin kuin pelkkä nykkeilyelokuva

Rocky rating 4,17

Elä ja anna toisten kuolla (1973)

Edustaa niitä Mooren parempia Bondeja, mutta ei pääse samalle tasolle kuin Conneryn Bondit. Lisäksi yksi ensimmäisiä näkemiäni Bondeja, jonka takia tämä tuntuu edelleen raikkaalta, tasaiselta ja nostalgiselta.

Elä ja anna toisten kuolla rating 3,69

Tiikerinsilmä - Rocky III rating 3,67

Rocky IV (1985)

Jollekkin alkuperäiselle Rockylle vannoutuneen mielestä Rocky IV saattaa olla puhdasta roskaa ja epäkunnioitusta. Viihdearvo on kuitenkin niin suuri, että ei tätä mahtavaa leffaa voi oikein vihata. Ei tee kunniaa sarjalleen, mutta on toteutettu juuri oikealla tavalla hölmösti ja yliampuvasti. Lundgren on täydellinen roolissaan ja Stallonekin pullisteluistaan huolimatta.

Rocky IV rating 3,63

Batman (1989)

Tämä on Batman-elokuva nähtävä! Ja siihen löytyy monia syitä...

Batman rating 3,94

Kummisetä osa II (1974)

Yhtä täydellinen kuin edeltäjänsä ja kummallakin omat vahvuutensa. Rakastan Robert De Niron tähdittämää Vito Corleonen matkaa mafiosoksi. Entistä isompaa draamaa ja erittäin tehokasta sellaista. Ei ollenkaan yli pitkä, sillä tälläistä jumalallista herkkua jaksaa vain katsoa. Hieno mafiakuvaus, joka kertoo petollisuuden keskellä elävistä ihmisistä.

Kummisetä osa II rating 4,29

Ghostbusters - haamujengi (1984)

Ei voi muuta kuin kehua! Niin täynnä sitä vanhaa kunnon populaarikulttuuria ja upeaa komedian, fantasian ja sci-fin yhdistelyä.

Ghostbusters - haamujengi rating 3,68

Vain muutaman dollarin tähden (1965)

Länkkäreiden priimaa

Vain muutaman dollarin tähden rating 4,41

Hyvät, pahat ja rumat (1966)

Onko tässä maailman paras elokuva? Oi, kyllä vain!

Hyvät, pahat ja rumat rating 4,56

Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous (2003)

Edustaa parhaimpia seikkailuelokuvia.

Pirates of the Caribbean: Mustan helmen kirous rating 4,20

Laulavat sadepisarat (1952)

Singin' In The Rain vie meidät näyttelemisen maailmaan 20-luvulle.

Laulavat sadepisarat rating 3,94

Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat 2 ja Mönjän salaisuus (1991)

Kaikessa hölmöydessään huvittava

Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat 2 ja Mönjän salaisuus rating 3,25

Hurjapäät: Tokio Drift rating 3,00

Yön ritari (2008)

Nolanin Batman-trilogia on aivan mahtava, mutta kyllä tämä Yön Ritari on vaan niistä paras. Ja ei mulla ole mitään lisättävää Ledgerin suoritukseen kylmäverisenä tappajana! Minusta Christian Balesta, jonka Batman ääni on vähän hömelö. Lisäksi hän ei ole ihan sellainen lihaskimppu millainen itselleni tulee kyseisestä hahmosta. Hänen näyttelemisessä ei kuitenkaan ole mitään pahaa.

Yön ritari rating 4,25

Fast Five (2011)

Fast Five rating 3,52

Fast & Furious 6 rating 3,42

Fast & Furious 7 rating 3,50

Guardians of the Galaxy (2014)

Herkkua Marvel-elokuvien ystäville, vaikka idea on kulunut.

Guardians of the Galaxy rating 3,45

Suicide Squad (2016)

Margot Robbie on parasta koko elokuvassa!

Suicide Squad rating 2,42

La La Land (2016)

Antaa enemmän kuin päällepäin antaa ymmärtää

La La Land rating 3,94

Baby Driver (2017)

Baby Driver on viihdearvoltaan korkea rikosleffa. Näyttelijäkaarti on upea, mutta Babyä lukuunottamatta hahmot ovat kliseisistä hahmoista parhaimpia persoonia. Musiikin, toiminnan ja kuvauksen ovat käsi kädessä ja välillä leffa näyttää menevältä musavideolta. Juuri sellaisenaan se toimii, mutta loputuksen takia jatko-osa ei minusta tulisi toimimaan.

Baby Driver rating 3,48

Teemat