Leffa Timppa

Leffa Timppa

Oma statistiikka: Sarjojen kommentit (29)

13.03.2019 klo 16:33

Breaking Bad: 5. tuotantokausi

Paras kausi. Juonikuviot todella älykkäitä, draama koskettaa ja Cranston ylittää itsensä. Hahmokehitys on erittäin korkealaatuista. Voisiko jopa sanoa paras sarja ikinä? Ehkä.

22.02.2019 klo 19:58

Breaking Bad: 3. tuotantokausi

Myönnän, että ''Fly'' -jakso saattaa olla turha, mutta aliarvostettu ja loistava. Se on symbolinen kuva Walter Whitesta ja Heisenbergistä. Muutenkin jakso syventää Jessen ja Walterin suhdetta ja rikkoo sopivasti rajoja. Saul Goodmanista on ehdottomasti tullut yksi suosikkihahmoistani ja tekisi mieli katsoa tuota Better Call Saulia. Myös Mike ja Gus ovat myös todella mielenkiintoisia hahmoja ja olisi mukava saada lisää inhimillisyyttä heidän ympärilleen hahmokehityksellä. Todella hyvä!

16.02.2019 klo 18:16

Breaking Bad: 1. tuotantokausi

Koukuttaako se? Kyllä! Onko se paras sarja? Ei lähellekkään. Ainakaan vielä Breaking Bad ei omilla listoilla nouse erityisen hyväksi sarjaksi, vaikka ihan mukavaa seurattavaa onkin. Mutta todella laadukasta silti. Ei vain iskenyt odotusten nähden järin kovaa.

16.02.2019 klo 18:14

Breaking Bad: 2. tuotantokausi

Ensimmäinen kausi oli pieni pettymys, vaikka koukuttikin. Se ei erityisemmin esitellyt mitään erikoisempaa, mutta jo toinen kausi pistää rutkasti paremmaksi. Juoni muuttuu mielenkiintoisemmaksi, mutkikkaammaksi ja draama on aidompaa ja vahvempaa. Mutta tästähän se homma vasta lähtee käyntiin, joten innolla kohti kolmatta kautta.

25.01.2019 klo 22:32

Riverdale: 2. tuotantokausi

Siinä missä ensimmäinen kausi on tuttua teinidraama mysteerisyyttä, on toinen kausi aikamoinen sekamelska, johon on tungettu kaikki ilman järkevää ideaa. No, tämä on onneksi tehty oikealla tavalla. Hahmot ovat kiusallisuuksissaan entistä mielenkiintoisempia ja sarja koukuttaa silti yllättävän hyvin. Black Hood-juoni on ristiriitainen ja Archie the Mobster on epäuskottava, mutta mitä muuta sitä voisi toivoakkaan.

05.01.2019 klo 12:56

Riverdale: 1. tuotantokausi

Parempi kuin kuvittelin. Mitä nyt Archie Comicsista tiedän, tämä sarja on jotain aivan muuta kuin lähdemateriaalinsa. Ja tässä tapauksessa se on hyvä juttu, sillä sarjakuvat näyttävät aika juustoisilta. Suurimpana innoittajana sarjalle toimii selvästi Twin Peaks. Aloitusruutu, jossa näkyy Riverdalen kyltti, on suoraan Twin Peaksistä. Onneksi David Lynchin luomusta ei lähdetä kopioimaan, vaan enemmänkin sitä ihaillaan sarjan edetessä. Pikkukaupunki, jossa kaikki elävät onnellisina, paljastuu olevan syntisten ja salaisuuksien kaupunki. Potentiaalia on kuitenkin parempaan, sillä South Side Serpentsistä ja mafioso Hiram Lodgesta saa seuraavalla kaudella paljon irti. Mietin, että olisiko 3½ vai 4 tähteä parempi, mutta päätin antaa varovaisen 4 tähteä.

22.12.2018 klo 12:05

Lola Montmartrelta

Ranskasta kotoisin oleva Lola-sarja on jäänyt aivan liian vähälle huomiolle. Koskettava ja jännittävä. IMDB:ssä tällä on pisteinä 8,5 ja olen ymmärtänyt, että ainakin Ranskassa tämä on ihan tunnettu. Toista kautta ei silti koskaan tehty, vaikka selvästi sen lähtökohtia rakennettiin jo viimeisessä jaksossa. Suosittelen lämpimästi.

22.12.2018 klo 12:01

Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat: 7. Tuotantokausi

Viimeistään tässä vaiheessa koko sarja on muuttunut väkinäiseksi itsensä toistoksi. Viides kausi tuntuu olevan sivuutettu ja on aika taistella jotain kyber-silppuri-megatronia vastaan. Olisi koko tämäkin sarja saanut loppua viidennen kauden kohdalla. Mutta joo, lapsillehan tämä on tehty ja lapsille tämä varmaan toimii.

22.12.2018 klo 11:50

Stranger Things: 1. tuotantokausi

Tämän ilmestymisestä asti olin lykännyt tämän katsomista, mutta onneksi nyt tuli vihdoin vilkaistua. Sarja ei ehkä vaikuttanut päältäpäin aivan sellaiselta, josta pitäisin, mutta yllätyin. Stranger Things on rakenteellisesti ja tunnelmaltaan mestariteos. Mitä pidemmälle katsoo, sitä mielenkiintoisemmaksi kaikki muuttuu. Lapsinäyttelijät yllättivät eniten, sillä he varastavat show'n täysin. Nyt on heti päästävä katsomaan seuraavaa kautta.

11.10.2018 klo 17:09

Avatar: The Last Airbender - 1. tuotantokausi

Yksi nuoruuden suosikkisarjoja. Pidän erityisesti sarjan maailmasta, jota päästiin tutkimaan myöhemmin paljon lisää. Tietyllä tavalla tätä voisi verrata Tähtien sotaan tai Taru Sormusten Herrasta-saagaan, mutta tämä ei kuitenkaan mielenkiinnollaan pääse niiden tasolle. Ensimmäisen kauden taso olisi muuten aika tasaista ja priimaa, mutta The Great Divide-jakso on mahdollisesti Avatarin huonoin jakso ikinä.

10.09.2018 klo 15:44

Simpsonit: 29. tuotantokausi

En ymmärrä tämän kauden Flander's Ladder-jakson saamaa suosiota. Se ei ole hauska ja on aika kliseinen. Siinä on jotain tuoreutta, mutta se ei itsestään tee jakson tasosta hyvää. Tarvitaan niin paljon muuta. Ainoa vähänkin hyvä jakso Gone Boy, joka Shideshow Bobin ansiosta jaksaa viihdyttää, mutta on silti aika kuiva jakso.

Olen katsonut koko pienen ikäni Simpsoneita ja on surullista nähdä, että taso on pudonnut näinkin alas. Vähän sama kuin katsoisi oman veljensä ryysistyvän kasaan hetki hetkeltä, kunnes et enään edes tunnista häntä.

26.07.2018 klo 11:52

Arrow: 6. tuotantokausi

On erittäin harmi, ettei tämä uusin kausi hyödynnä viidennen kauden loistavaa cliffhangeriä ja alussa meni hetki ennen kuin hyväksyin tämän. Valitettavasti myös Olicity on palannut ja veikkaanpa ettemme nää enään Black Canaryn ja Green Arrow'n romanssia tässä sarjassa. Richardo Diaz on pahiksena outo tapaus, sillä ei tunnu kovinkaan uhkaavalta. Kun Oliver sanoo Diazilla olevan armeija ja tämän takia mahdoton pysäyttää, unohtiko hän Ra's al Ghulin salamurhaajien liigan, Slade Wilsonin supersotilaat tai Damien Darkhin H.I.V.E:n?
Kokonaisuutena tämä jää johonkin kolmannen kauden tasolle. Loppu on erittäin mielenkiintoinen ja toivon, että sitä hyödynnetään seuraavalla kaudella. Suuri helpotus kuulla, että seuraava kausi on ainakin Stephen Amellin osalta viimeinen. En sitten tiedä miten Arrowverse jatkaa ilman ensimmäistä sarjaa, mutta eiköhän sekin ajan kuluessa selviä. Seitsemännen kauden traileri näytti hyvälle, mutta olisi saanut tarjota jotain uudempaa.

21.04.2018 klo 08:18

Legends of Tomorrow: 1. tuotantokausi

Olen aina pitänyt siitä, miten Arrow ei turvaudu niin paljon heikkoihin tehosteisiin kuin The Flash. Legends of Tomorrow'ssa nähdään entistä enemmän tehosteita, mutta mitä muuta tälläiseltä voisi odottaa. Hahmojen kanssa mentiin nappiin ja tähän vaikuttaa myös se, että Rip Hunteria lukuunottamatta kaikki ovat saanneet jo muissa CW:n sarjoissa esittelynsä. Lisäksi jakso, jossa käytiin vuoden 2046 Star Cityssä oli loistava ja myös se Fail-Safe -niminen jakso, jossa esimerkiksi oli mukana Bratvan kapteeni ja muuta venäläisen vihuliasta touhua. Mukana on myös pari ihan oikeaa yllätystä, joten pari pistettä myös käsikirjoitukselle.

22.03.2018 klo 17:10

Uusi Sherlock - 4. tuotantokausi

Siinä missä moni on sanonut neljännen kauden olevan huono ja suuri pettymys, minun mielestäni kyseessä on huonoin kausi, mutta silti loistava. Ei sinänsä suuri pettymys, mutta pienoinen. Käsikirjoittajat olivat selvästi kolmen vuoden ajan yrittäneet keksiä uskomattoman täydellisesti kirjoitettuja mysteereitä, mutta homma hajosi käsiin. Lopetus on hieno, mutta ensimmäinen ja viimeinen jakso ovat juonen kannalta repeileviä.

16.03.2018 klo 17:39

Uusi Sherlock - 3. tuotantokausi

Ei kokonaisuudessaan yhtä hyvä kuin aiemmat kaudet, mutta loistavasti käsikirjoitettua ja näyteltyä jälkeä. Myös uusia kikkoka esitellään, musiikki loistaa ja tuttua omaperäistä tyyliä nähdään. Yksi suosikkisarjoistani tästä on tullut.

14.03.2018 klo 13:38

Putous - 9. tuotantokausi

Putouksen taso on kyllä laskenut huomattavasti. Mukana oli myös liikaa lauleskelua ja turhaa täytetty, joka ei saa nauramaan. Mikko Penttilän Trump on loistava ja myös Kiti Kokkosen Tanhupallo oli mahtava.

11.03.2018 klo 12:55

Uusi Sherlock - 2. tuotantokausi

Jakso nimeltään The Reichenbach Fall tarjosi mahdollisesti parasta materiaalia mitä Sherlock Holmes on ikinä tarjonnut. Ja tämä tehty vuonna 2012. Nyt on kyllä sellainen saavutus saavutettu, että joskus tästä voidaan puhua vielä ikimuistoisena klassikkona. Toinen kausi loppui niin jännittävästi, että en malta odottaa mitä herkkuja ja nerokkuuksia käsikirjoittajat ovat keksineet seuraavalle kaudelle.

20.02.2018 klo 21:43

Uusi Sherlock - 1. tuotantokausi

Aluksi oli vaikea hyväksyä, että Sherlock Holmes ratkoo rikoksia nykypäivän Lontoossa. Muuten kaikki toimikin täydellisesti. Jokainen jakso oli mielenkiintoinen ja haastoi katsojankin ajattelemaan. Benedict Cumberbatch tekee loistavan roolisuorituksen ja Martin Freeman on hyvä valinta Watsonin rooliin. Kun tekee mieli katsoa jotakin jännittävää, suosittelen tätä sarjaa. Tälläisen jälkeen toisella tuotantokaudella on suuret paineet keksiä yhtä nerokkaita juonikuvioita, mutta uskon heidän onnistuneen siinä.

19.02.2018 klo 17:51

Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat: 5. tuotantokausi

Taso pysyy edelleen hyvänä, mutta nyt ollaan jo liian fantasian puolella. Kaksi seuraavaa kautta ovat sitten jo sellaista kuraa, että huh huh.

19.02.2018 klo 17:49

Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat: 2. tuotantokausi

Tämä tuotantokausi taitaa olla ensimmäinen kosketukseni Turtleseihin. Silppuria valitettavasti ei ole enään niin paljon mukana, mutta Drako nousi loistavaksi pahikseksi. Nyt mukaan on saatu myös säkillinen lisää scifiä ja fantasiaa.

22.01.2018 klo 17:38

Simpsonit: 28. tuotantokausi

Vaikka kuinka yritän näistä uusista tuotantokausista pitää, ovat nämä kaudet erittäin mauttomia. Samoja juonikuvioita ja teemoja vain toistetaan toistamiseen ja jaksoa katsoessa toivoisi, että sarja voisi loppua jo. Toivon, että sarja loppuisi siihen 30. tuotantokauden kohdalle, mutta kunniallisesti.

19.11.2017 klo 18:54

Terra Nova

Joskus katsoin tämän, mutta siitä on aikaa. Muistaakseni oli ihan toimiva ja ihan mielenkiinnosta voisi katsoa joskus uudelleen.

23.10.2017 klo 14:48

Korpelan kujanjuoksu: 2. tuotantokausi

Korpelan kujanjuoksun toinen tuotantokausi tekee parannuksen aiempaa kautta kohtaan. Käsikirjoituksessa on edelleen pieniä ongelmia, mutta aika paljon on saatu parempaan suuntaan. Hauskuutta ja jännitystäkin on enemmän. Toivotaan, että kolmannes kausi onnistuu pitämään tason toisen kauden kanssa samalla tasolla tai sitten vielä paremmalla. Toinen kausi antoi kuitenkin toivoa ja onnistui olemaan ihan hyvä

07.10.2017 klo 17:27

70's Show - 6. tuotantokausi

70's Show on kyllä aivan mahtavaa katsottavaa. Tälle on yksinkertaisesti mahdoton olla nauramatta. Varsinkin tämä tuotantokausi on huumorin kannalta täydellinen, mutta myös esimerkiksi neljännes tuotantokausi on vähintään yhtä hauska. Mitään syvällistä ei kannata odottaa, koska kyseessä on teinidraamaa ja sen sellaista. Viimeinen tuotantokausi laskee sitten jo tasoa.

27.08.2017 klo 11:34

Simpsonit: 13. tuotantokausi

Tästä sitten alkaa se Simpsoneiden alamäki, vaikka selvää alkua alkoi jo näkyä 9. tuotantokauden kohdalla.

07.08.2017 klo 13:58

Simpsonit: 23. tuotantokausi

Tämä 23. tuotantokausi oli ihan ok. The Book Job ja How I Wet My Mother olivat tämän kauden parhaat jaksot.

16.07.2017 klo 11:41

The Flash: 1. tuotantokausi

Arrow'n kautta päädyin katsomaan myös The Flashin. Sarja ei ollut aivan yhtä hyvä kuin Arrow, mutta sillä oli silti omat hyvät puolensa. Pakollista draamaa löytyy ja lisäksi näyttely ei ole mitään parasta, vaikka huonompaakin on nähty. Kokonaisuus on rakennettuva erittäin hyvin, mutta erikoistehosteet ja efektit ovat sitten vain sellaista ok tasoa. The Flash on ihan mukiinmenevä, viihdyttävä ja epäuskottava. Ihan hyvä. Suosittelen, että katsotte tämän sijasta Arrow'ta, joka on hieman parempi.

12.07.2017 klo 09:58

Tankki täyteen: Kaikki halvalla

Tässä on se suomalaisen huumorin huippu. Ei mitään erityistä tunnerarvoa tätä kohtaan, mutta eihän tälle voi olla nauramatta.

24.06.2017 klo 14:14

Teini-ikäiset mutanttininjakilpikonnat

Tämä vuonna 2003 alkanut Turtles on minulle se tutuin ja suosikki versio kyseisistä hahmoista. Alkuperäistä sarjaa paljon synkempi ilmeinen, mutta omaa silti suurem Turtles-hengen. Silppuri toimii erittäin uhkaavana hahmona ja onkin mahdollisesti animaatiopahiksista suosikkini.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu

Teemat