Leffa Timppa

Leffa Timppa

30.06.2019 klo 18:23

Ran

Ran on jälleen yksi Kurosawan puhtaista ainutlaatuisista mestariteoksia. Ei lisättävää.

30.06.2019 klo 18:22

Tappava ase

Tappava ase maistuu sellaisena kuin se on tarkoitettu: toimivana illan toimintaelokuvana. Tietyllä tavalla myös oman aikansa tuotos, josta ei voi aivan samaa fiilistä saada kuin ilmestyessään, vaikkakin mahdollisesti nostalgian takia jopa paremman. Itsellä ei nostalgiaa 80-luvusta suoranaisesti ole, mutta olen niidenkin leffojen parissa osittain kasvanut, joten tunnen silti sitä kohtaan lämpöä. Hyvä toimintaelokuva, mutta ei sen enempää. Draamaa ja tunteita on mukana myös, mutta pääasiassa ammuskellaan ja yritetään pelastaa päivä roistoilta. Mainio pläjäys siis.

21.04.2019 klo 15:36

The Grand Budapest Hotel

The Grand Budapest Hotel oli upea kokemus. Visuaalisesti se on erittäin omaperäinen ja vinksahtaneella tavalla kauniin perfektionaalinen. Juoni on mielenkiintoinen, mutta sen perusideoita on nähty ennenkin, vaikka koottuna tarina on yliampuva. Toteutus on kuitenkin aivan uniikki ja W. Andersonin tyyli toteuttaa tapahtumia, tarinankerronta ja hahmojen esittely ja käsittely on sanoinkuvaamattoman onnistunutta ja intohimoista. Kaiken keskellä näämme jopa jonkinlaisia poliittisia kannanottoja. Outohan tämä on ja sen takia joiltain saattaa mennä tämä yli outoudessaan, mutta leffa saa totisesti miettimään ja haastaa katsojaa. Hyvä puoli on myös se, että tätä voi katsoa niin absurdisena viihteenä kuin myös taiteena.

06.04.2019 klo 10:50

Polkupyörävaras

Pääsee omaksi suosikki italialaiseksi leffaksi The Good, the Bad and the Uglyn ja Cinema Paradison jälkeen. En ole missään elokuvassa kokenut tätä samaa tunnelmaa ja teemat ja aiheet ovat niin mielenkiintoisia, että tekisi jo mieli katsoa tämä uudelleen. Varmasti joskus pitää katsoa uudelleen, mutta näin ensimmäisellä katselukerralla on pakko antaa täydet tähdet. Mestariteos!

06.04.2019 klo 10:45

Mad Max: Fury Road

Visuaalinen puoli ei voisi olla hienompi. Leffassa löytyy syvempiä teemoja, mutta hautautuvat toiminnan ja räiskinnän alle. Juoni on turhankin tuttu, mutta onnistuu pitämään katsojan kiinni tuolissaan juuri toiminnan ja mielenkiintoisten hetkien avulla. Pakko silti sanoa, että yliarvostettu tämä on ja näin hypen laannuttua sen alkaa huomaamaan.

06.04.2019 klo 10:41

Scarface - arpinaama

Erittäin viihdyttävää tavaraa. En kuitenkaan minkääntasoiseksi mestariteokseksi lähtisi kehumaan edes omassa genressään. Paikoitellen turhan yliampuva ja juustoinen, jotta olisin päässyt täysillä karuun maailmaan sisälle. Al Pacino vetää tuttuun tapaan upean suorituksen ja tarina on erittäin tuttu, mutta se toimi oikein mainiosti elementeillään höystettynä.

31.03.2019 klo 17:28

Casino

En arvosta tätä niinkään mafiaelokuvana, vaikka loistava sellainenkin. Harmi, että tämä jää usein Goodfellasin varjoon, sillä Casino hyödyntää Goodfellasin elementtejä, ideoita, teemoja ja ajatuksia niin paljon paremmin ja voimakkaammin. Aivan uskomattoman taidokasta kerrontaa ja näyttelyä. Nousi heti yhdeksi suosikikseni kautta aikojan. Kaikkea en tähän kommenttiin pura, sillä tulen varmasti tästäkin kirjoittamaan arvostelun jossain välissä.

23.03.2019 klo 22:44

Django - kostaja

Alku aivan mahtava: Django raahaa ruumisarkkua perässään ja taustalla soi ikimuistoinen tunnari. Mikään ei päihitä Leonen spaghettiwesternien kruununjalokiviä, mutta omassa genressään Django on silti aika kärjessä. Sopivan rähjäinen ja julma maailma moraalisten ja vähemmän mooralisten hahmojen paukutellessaan pyssyillään. Jos tekevät Django Livesin, niin haluan nähdä sen tasapainoisena lopetuksena tälle. Sitä ei saa tehdä liian moderniin muottiin, mutta jotain uutta haluamme. Alkuperäinen Django on karua viihdettä parhaimmillaan.

23.03.2019 klo 22:38

Leon

Upea leffa ja omaa taiteellista toimintaa. Ehkä hienoin palkkamurhaajakuvaus, joskin ei realistisin. Myös itseäni häiritse Mathildan romanttinen suhtautuminen Leoniin ja huokaisin onneksi, että heille ei syntynyt mitään sitä romanttisempaa. Muuten todella viimeisen päälle hiottu ja erittäin taidokkaasti ohjattu teos, joka ei missään vaiheessa sorru turhan yliampuvuuteen tai hyödynnä ideaansa yrittämään olla jotain enempää.

16.03.2019 klo 00:43

Täällä Pohjantähden alla II

Minusta tarina oltaisiin voitu jättää ensimmäiseen. Taitavasti seuraa historiaa, mutta suora historiantulkinta ei aina tarkoita hyvää elokuvaa. Tämä on erittäin laadukasta jälkeä puvustukseineen ja lavastukseineen. Myös näyttelijät tekevät hyvää työtä, mutta jotenkin tuntuu ainesten sortuvan varsinkin lopussa aika sekamelskaksi. Turhan nopeasti pompittiin ajassa eteenpäin ja tästä oltaisiin voitu saada pitempi ilman minkäänlaista tiivistystä tai sitten jättää kokonaan tekemättä.

07.03.2019 klo 17:59

The Favourite

Yorgos Lanthimos on omaperäinen ohjaaja. Sellaista arvostan suuresti. The Favouritessa on todella omalaatuinen tarinankerronta, mielenkiintoisia leikkauksia ja upeaa näytelyä. Itse olisin Colmanin sijasta antanut Oscarin Closelle, mutta Colman tosiaa vetää ansaitsemisen arvoisen upean suorituksen, jossa hänen todellinen heittäytyminen tulee esille. Emma Stone tekee luonnollisesti laadukasta jälkeä, mutta ei uransa parasta. Myös Rachel Weisz tekee loistavaa jälkeä jääden kuitenkin kahden edeltä mainitsemani varjoon. Mutta kolmikon show'han leffa pääasiassa on ja kaikki hyviä. Pistää niin naurattamaan kuin myös mietittämään. Päältä päin hienosteleva leffa on oikeasti sotkuinen valtapeli, joka tuo osittain mieleen Game of Thronesin. Minusta helposti viime vuotensa ehdoton ykkönen, joka snubattiin pahasti Oscareissa.

04.03.2019 klo 17:51

Shaun of the Dead

Pirun hauska. Huumori iski itseeni täysillä ja Simon Pegg vetää upeasti kaaoksen keskellä. Aiemmin Wrightiltä nähtynä vain Baby Driver, josta tykkäsin kovasti. Shaun of the Dead toimi näinkin, vaikka en alkuperäisiä Romeron leffoja ollut nähnyt. Olisi varmasti toiminut entistä enemmän, jos olisin nähnyt parodioitavat leffat, mutta katselukokemuksesta voi nauttia ilmankin. Seuraavaksi olisi sitten tarkoitus tsekata tuo Hot Fuzz.

20.02.2019 klo 18:37

Rocky Balboa

Todennäköisesti se paras Rocky ensimmäisen jälkeen, jos Creediä ei lasketa. Todella aito ja tunnelmaltaan kaunis. Olisi saanut tasan 4 tähteä, mutta alku tuntui etenevän hieman ensimmäisen leffan jälki huuruissa ilman oikeaa kipinää. Jotenkin todella nöyrä, mutta samaan aikaan lämmin leffa. Tummaihoinen nyrkkeilijäpahis on sarjan pahvisin pahis. Myös parin aiemman leffan yliampuvuudesta on luovuttu ja näytetään aika uskottava kuva nyrkkeilystä ja modernista maailmasta.

16.02.2019 klo 18:09

Ilosia aikoja, Mielensäpahoittaja

Aikamoista ylistämistä tämä on täällä Tykin puolella saanut. Ilonpilaajana tulin tänne haukkumaan leffan surkeaksi. No, ei vaan mukava sympaattinen draamaleffa. Olen nähnyt kohtauksia ensimmäisestä leffasta, joka ei erityisemmin herättänyt kiinnostusta. Kinnunen on loistava nimikkoroolissa ja herättää hahmon persoonan hienosti eloon.

11.02.2019 klo 18:05

Ready Player One

Ready Player One oli omalle kohdalle suuri pettymys. Tiesin, että tämä tulee olemaan aikamoinen sekamelska ilman järkeä, mutta jotenkin kuvittelin silti nauttivani tästä. Olen kuitenkin Spielberg-fani ja tässä oli paljon hänen vanhemmista elokuvista, vaikka ilme on moderni CGI-soppa. En voinut kaiken ennalta-arvattavuutensa, typeryytensä ja vilisevän nopeutena keskellä nauttimaan leffasta. Ehkä elokuvamakuni on muuttunut, sillä 3 vuotta sitten tämä olisi voinut jopa toimia ihan kivuttomasti. Enkä juuri ole erityisemmin peli-ihmisiä, jonka takia jäi varmasti moni viittaus huomaamatta. Lisäksi aivan liian pitkä ilman minkäänlaista hengähdystaukoa tai sielua. Olen puhunut.

29.01.2019 klo 16:18

Psyko

Jep, mitähän tästä voisi enään sanoa. Samoja mietteitä mitä alempana lukee. Yksi Hitchcockin uran kulmakivistä ja trillerin kruunamaton kuningas, mutta ei siltikään ohjaajamestarin paras teos. Jatko-osat ovat turhia ja niitä en tule koskaan katsomaan.

29.01.2019 klo 16:13

I, Tonya

En aikoinaan katsonut teattereissa ja ihan hyvä niin. Ihan kotisohvaltakin katsottuna viihdyttävä ja mielenkiintoinen. Toteutus tuo mukaan piristävää omaperäisyyttä, mutta muuten geneerinen draama. Robbie on nykypäivänä yksi taitavimmista naisnäyttelijöistä, pitäisi käydä ihastelemassa häntä useammin teattereissa.

19.01.2019 klo 21:49

Borat

Koskaan en ole leffan aikana nauranut yhtä paljon. Täysin idioottimainen, mutta täydellisesti toimia komediapakkaus.

18.01.2019 klo 19:48

Roma

Hieno taidonnäyte Cuarónilta. Todella realistinen ja kaunis. Lähikuvia ei ole juuri ollenkaan, mutta silti kuvaus on upeaa jälkeä ja mustavalkoisuutta hyödynnetään loistokkaasti. Taustalla nähdään poliittista levottomuutta ja kerronta on mukavan pienimuotoista. Oscareissa toivon tämän voittavan Parhaan ohjauksen, mutta ei tämä vuotensa paras leffa ole, vaikka kaukana ei olla. Tähän asti parasta elokuvaa Cuarónilta.

Wall Street - rahan ja vallan katu

Vähän erilainen kuin kuvittelin. Aikansa moderni rahamaailma oli isommassa osassa kuin kuvittelin. Juoni on kliseinen, mutta se on onnistuttu siirtämään mielenkiintoisen idean keskelle. En nyt ehkä Oscaria olisi Douglasille antanut, mutta ihan laadukkaasti suoriutuu. Charlie Sheen on kiva nähdä hieman vakavammasa roolissa.

American Made

Leikkaus häiritsi aluksi, mutta onneksi siihen tottui leffan edetessä. American Made toi hieman mieleeni The Walkin, sillä kummatkin muovasit tositapahtumia elokuvan muottiin hieman laiskan oloisesti. Ei kannata vaivautua katsomaan, jos ei koe erityistä mielenkiintoa. Yhden kerran viihtyneenä voi kyllä katsoa, mutta mitään pintaa syvempää tässä ei ole. Haluaisin nähdä Barry Sealista tarkemmin tositapahtumia seuraavan rikosleffan, joka ei yliampuisi näin paljon. Doug Liman ja Tom Cruise jatkavat yhteistyötään Edge of Tomorrow'n jälkeen, mutta ei yhtä onnistuneesti. Kauas on Liman tullut Medusan verkon ajoista, kun on päätynyt ohjaamaan Tompan tähdittämiä tusina-actionleffoja.

Rita Hayworth - avain pakoon

Näitä leffoja, joiden loppuessa tekisi mieli laittaa pyörimään uudelleen alusta. Pituus ei tunnu miltään ja olisinpa jaksanut katsoa tätä jopa usean tunnin tv-sarjana. Omallakin listalla pääsee TOP-20:een. Robbins ja Freemaan tietty varastavat show'n loistavana kaksikkona. Ohjaus on aika maltillinen ja tunnelma toivon ja epätoivon välillä poukkoileva. Usein kehutaan maailman parhaaksi elokuvaksi, jota tämä ei todellakaan ole. Asemansa vuoksi puhutaan yleissivystykseksi. Frank Darabont osaa selvästi ohjata vankiladraamoja, sillä on tämän lisäksi ohjannut Vihreän mailin. Näistä kahdesta Avain pakoon vie helposti voiton, vaikka toinenkin on hyvä.

12.01.2019 klo 19:38

Legend

Legend vaikutti juuri leffalta minun mieleeni: tapahtumapaikkana: 60-luvun Lontoo, tuplaroolissa Tom Hardy ja brittiläisiä gangstereita. Mutta pienoinen pettymys kuitenkin. Olisin toivonut, että oltaisiin keskitytty enemmän veljeksiin, kuin vain yhteen heistä. Reginald Krayn ja Francesin suhde olisi voitu jättää sivuun ja keskittyä enemmän psykopaattiseen Ronald Krayhin ja veljesten väliseen mielenkiintoiseen suhteeseen. Hardy vetää rooleissaan upeasti, mutta pitkälti muut näyttelijät jäävät varjoon. Juonessa sukelletaan onnistuneesti rikollisen elämän useaan puoleen.

05.01.2019 klo 12:42

Vodkaa, komisario Palmu

Ei toimi. Mukana ei ole sitä samaa fiilistä ja tunnelmaa ja väri ei sovi sarjaan. Toiminta yliampuu ja huumori ei toimi samalla tavalla. Rinne on kuitenkin edelleen kotonaan roolissa.

31.12.2018 klo 10:35

Aquaman

Aquaman oli todella upea kokemus teattereissa. Paitsi se lopputaistelu, joka yllätys yllätys ylikäytti CGI:ta pahasti. Momoa sopii hyvin rooliin, mutta kaikki mitä miehen suusta lentää ei toimi. Amber Heard yllätti Merana ja oli raikas ja ihastuttava tapaus. Arthurin ja Meran suhde on nähty tuhat kertaa aiemmin ja yleensä heidän romanttiset kohtaukset päättyivät räjähdykseen. Orm oli lame pahis, mutta Black Manta toimi ymmärrettävän motiivin takia. Kyllä tämä Justice Leaguen, Wonder Womanin ja muut DC:n uudet viritykset pieksee. Tuntuu oudolta sanoa tämän olevan parasta DC:tä sitten Nolanin aikojen, mutta siihen ei tosissaan paljoa tarvita. Ja ei tämäkään vielä aivan onnistunut, mutta suunta on oikea. Yhden, ehkä joskus toisenkin kerran katsottava.

29.12.2018 klo 15:50

Seitsemäs sinetti

Pelkäsin, että tämä tulisi olemaan liian epätoivoinen minun makuuni, mutta yllätyin positiivisesti. Mukana on tiettyä iloa, mutta tasapainoitellen myös synkkyyttä. Todella mielenkiintoinen, joka jää kummittelemaan päähän pitkäksi aikaa. Nyt voisi tsekata muitakin Ingmar Bergmanin teoksia, että saisin haltuun tuota Ruotsalaista elokuvateollisuutta.

16.12.2018 klo 18:15

Kummisetä osa III

Olin kuullut tästä pahaa, mutta aikoinaan katsoin sen ilman suurempia ennakko-odotuksia. No, sain todeta aivan itse kyseessä olevan pettymys. Trilogian viimeinen leffa ei tunnu rikosleffana erityisen hyvänä ja potkii eteenpäin edeltäjiensä jälkihuuruissa. Sofia Coppola ei sovi rooliinsa ja Al Pacinon edelleen hienosti tulkitsema Michael Corleone on muuttunut käsikirjoituksen myötä. Hänestä puuttuu sitä tuttua voimakkuutta. Pidin Andy Garcian Vincent-hahmosta ja toi tarinaan tarvittua tuoreutta.

Ei käytä kaikkea potentiaaliaan ja leffojen välinen aikahyppy häiritsee. Toki oli hyvä ratkaisu laittaa leffojen väliin aikaa, sillä näin tähän saatiin jotain uutta näkökulmaa. Ongelma on yhteensopivuus. Kohtaus, jossa komissiot kokevat väkivaltaisen hyökkäyksen kokouksessaan muistuttaa enemmänkin jotain kiven kovaa toimintaleffaa 80-luvulta. Ja nyt kun puhutaan Kummisetä-elokuvasta, se ei ole hyvä juttu.

16.12.2018 klo 18:06

Kummisetä osa II

Yhtä täydellinen kuin edeltäjänsä ja kummallakin omat vahvuutensa. Rakastan Robert De Niron tähdittämää Vito Corleonen matkaa mafiosoksi. Entistä isompaa draamaa ja erittäin tehokasta sellaista. Ei ollenkaan yli pitkä, sillä tälläistä jumalallista herkkua jaksaa vain katsoa. Hieno mafiakuvaus, joka kertoo petollisuuden keskellä elävistä ihmisistä.

16.12.2018 klo 18:05

Kummisetä

Ensimmäinen Kummisetä toimii täydellisesti trilogian aloittajana, mutta myös itsenäisenä mestariteoksena. Yksi suosikeistani kautta aikojen (ehkä jopa numero 1). Enpä tunne ketään, joka pitäisi tätä huonona. Coppolan upea ohjaus, Marlon Brandon unohtumaton suoritus, musiikit, kuvaukset ja draama. Koko trilogiasta pitäisi jossain vaiheessa kyllä vääntää arvostelut.

16.12.2018 klo 17:39

Ihmemaa Oz

Joudun olemaan tästä monen muun kanssa aivan erimieltä. Onhan tämä vakiinnuttanut asemansa elokuvakulttuuriin ja -historiaan, mutta on kaikessa teatterimaisuudessaan ja hömpötyksessään ärsyttävä. Kai tälle sydän lämpenee, mutta elokuvana tämä on kulahtanut. Jos haluan katsoa tälläistä lapsellista satuilua, katson mielummin jonku Disneyn piirretyn. Ei siis missään nimessä toivoton tapaus, omasta mielestäni vain yliarvostettu.

16.12.2018 klo 17:32

Baby Driver

Baby Driver on viihdearvoltaan korkea rikosleffa. Näyttelijäkaarti on upea, mutta Babyä lukuunottamatta hahmot ovat kliseisistä hahmoista parhaimpia persoonia. Musiikin, toiminnan ja kuvauksen ovat käsi kädessä ja välillä leffa näyttää menevältä musavideolta. Juuri sellaisenaan se toimii, mutta loputuksen takia jatko-osa ei minusta tulisi toimimaan.

16.12.2018 klo 17:24

Predator - saalistaja

Jos Predator ei nyt suosikkitoimintaelokuvani ole niin ainakin pääsee kolmen parhaan joukkoon. Täynnä pullistelua, one-linereita ja räiskyvää toimintaa. Mitään syvällistä tässä ei ole ja viidakko on tapahtumapaikkana täydellinen. Lisäksi itse Predator-olio esitellään onnistuneesti hitaasti, mutta uhkaavasti. Ja mitä Schwarzeneggeristä voi edes sanoa, jota ei oltaisi jo sanottu. Kaikkien aikojen kovin äksöntähti.

07.12.2018 klo 16:44

Taken

Nautinnollisia kliseitä ja tiivistunnelmaista toimintaa. Usein tuli mieleen Bourne-leffat. Liam Neeson vetää pahiksia kasaan armottomasti. Tälle tehdyt jatko-osat ovat väkisin väännettyä rahastusta ja homma olisi pitänyt jättää ekaan leffaan. Kohtaus, jossa Bryan puhuu tyttärensä kanssa puhelimessa, kun sieppaajat tulevat, on loistava ja todella jännittävä.

21.11.2018 klo 13:17

Rocky IV

Jollekkin alkuperäiselle Rockylle vannoutuneen mielestä Rocky IV saattaa olla puhdasta roskaa ja epäkunnioitusta. Viihdearvo on kuitenkin niin suuri, että ei tätä mahtavaa leffaa voi oikein vihata. Ei tee kunniaa sarjalleen, mutta on toteutettu juuri oikealla tavalla hölmösti ja yliampuvasti. Lundgren on täydellinen roolissaan ja Stallonekin pullisteluistaan huolimatta.

18.11.2018 klo 21:37

Ihmeotukset: Grindelwaldin rikokset

Olisi ollut parempi, että elokuvan olisi käsikirjoittanut J. K. Rowlingin sijaan joku muu. Toki hän on velhojen maailman luoja, joten luonnollisesti paras vaihtoehto kirjoittajaksi. Koko homma menee vähän liiaksi viittauluksi ja pohjustamiseksi, että tarina tuntuu pelkältä väliosalta. Odotan, että pääsemme näkemään nuoren Dumbledoren tositoimissa ja vielä enemmän Grindelwaldia. Newt on mielenkiintoinen hahmo, joten turhilta tuntuvien sivuhahmojen juonikuviot voisi jättää pois. Depp oli hyvä valinta Grindelwaldiksi, mutta yleisesti kukaan näyttelijä ei erotu joukosta, sillä hahmoja on liikaa. Ihan ok, mutta ei nouse sarjassaan kärkeen.

08.11.2018 klo 21:14

Transformers: Viimeinen ritari

En ole erityisemmin koskaan näistä Transformereista innostunut, vaikka osa niistä menetteleviä ovatkin. Ensimmäinen leffa on ainoa jonka lasken hyväksi, toinen on lähes täyttä sontaa, kolmas katsottava ja neljäs huono, mutta toista parempi. Viimeistä ritaria katsoessa aika kului yllättävän nopeasti ja kierrätti todella paljon vanhaa. Pidin paljon ideasta, että kerrataan ihmisten ja robottien historiaa, mutta eipä sitä kovin kaksisesti hyödynnetty. Noh, en kyllä mitään älykästä odottanutkaan, kun on kumminkin Bayn leffa. Hahmoista ei välittänyt, joskin Hopkinsia olisi ollut kiva nähdä lisää. Roskaa, mutta herkullista sellaista.

25.10.2018 klo 14:47

Tanssii susien kanssa

Antaa hienon ja aika todenperäisen kuvauksen intiaaneista. Leffan etenemisessä oli jotain erittäin viihdyttävää ja ehdimme loistavasti tutustumaan Costnerin hahmoon. Mary McDonnell enimmäkseen ärsytti minua, vaikka hahmonsa suhde Luutnanttiin olikin tärkeä. Masemat ovat kauniita ja kerrontatyyli on juuri oikea.

25.10.2018 klo 14:40

Johnny English iskee jälleen

Onhan sitä Atkinsonin hölmöilyä edelleen ihan huvittavaa katsoa, mutta itse pääjuoni on turhankin nähty ja loppu tylsä. Onhan sitä huonompaakin komikkaa katsottu, joten ihan ok.

11.10.2018 klo 15:02

Täydellinen rikos

Tuo mieleen Hitchcockin toisen elokuva, Ropen. Rope oli ehkä hieman parempi, mutta kummatkin ovat loistavia. Dial M for Murder on erittäin mielenkiintoinen ja upeasti käsikirjoitus. Ohjaus on laadukasta ja hahmot suurimmaksi osaksi mieleenpainuvia persoonineen. Ei Hitchcockin paras, sillä kyseinen teos ei vielä erotu tarpeeksi muiden juokosta, vaikka hyvä onkin.

24.09.2018 klo 16:56

Suuri pakoretki

Puhdas mestariteos. Parhaimpia vankilapakoelokuvia ja Steve McQueenin paras elokuva. Pidän erityisesti siitä, miten kaikki on suunniteltu ja miten vain tiettyjä hahmoja aletaan leffan aikana kehittämään. Ainoana miinuksena sakotan sen, että itse olisin varmasti näyttänyt tuon vankileirin rankkuutta tai uhkaavutta enemmän. Siitä en kuitenkaan viitsi tähtiä pudottamaan, joten tälle pamahtaa täydet viisi tähteä.

24.09.2018 klo 16:56

24.09.2018 klo 16:50

Pat Garrett ja Billy the Kid

Jonkin verran yliarvostettu. Pat Garretissa ja Billy the Kidissä ei vain ole minkäänlaista tunnetta ja omaan makuuni toteutus oli aika köyhä. James Coburn vetää ihan hyvän suorituksen, mutta muut näyttelijät eivät oikein olleet liekeissä. Kerran katsottava länkkäri.

18.09.2018 klo 14:26

15.09.2018 klo 14:20

Enkelit ja demonit

Katsoin tästä sarjasta ensimmäiseksi Infernon, joka oli erittäin huono. Enkelit ja demonit ehkä parantavat puolikkaan tähden verran, sillä se ei tunnu aivan yhtä laiskasti toteutetulta ja käsikirjoitetulta, vaikka sitä se kyllä on. Omasta mielestäni Hanks ei erityisemmin sovi rooliinsa ja muut hahmot ovat aika tylsiä. Ulkoisesti leffa näyttää ihan hienolle, mutta kun sisältö on näin ohutta. Ei toimi.

10.09.2018 klo 15:56

Harry Potter ja viisasten kivi

Muistan hyvin, kun katsoin Viisasten kiven ensimmäisen kerran isosiskoni kanssa. Kyseessä on myös elokuva, joka on yksi syy siihen, miksi rakastan elokuvia. Itse elokuva ei sinänsä ole laadukkainta tavaraa, mutta sen maaginen tunnelma, musiikki ja maailma ovat lumoavia. Voin vain kiittää siitä siskoani, että katsomisen jälkeen antoi dvd:n minulle. Toki olin sitä ennenkin ostanut leffoja, mutta tietyllä tavalla Potter vain ruokki minun innokkuuttani. Ihmettelen välillä, miksi minusta ei koskaan tullut varsinaista Potter-fania, vaikka pidän elokuvista. Itseäni on myös aina häirinnyt, että miksi Tylypahka on niin suosittu, jos se on niin hirveän vaarallinen paikka.

02.09.2018 klo 17:56

Pinocchio

Pinokkio on yksi niistä Disney-leffoista, jotka saavat minulle todella lämpimän ja turvallisen olon. Pidän näistä leppoisemmista ja opettavaisista animaatioklassikoista, jotka eivät ole tehty suoranaisesti lapsille, mutta ei puhtaasti aikuisillekkaan.

25.08.2018 klo 09:47

Suuri puhallus 2

Ensimmäisen leffan loppu oli hieman hämmentävä, mutta muuten mielenkiintoinen. Jatko-osassa on vielä enemmän illuusioita ja temppuja, joita oli mukavaa katsoa. Harmi vain, että mukana on sen verran sekavuutta, joka ei valitettavasti johdu hämäävistä tempuista vaan kässäristä. Jos jotain leffasta olisi tehty järkevämmin, olisi tämä rutkasti ensimmäistä leffaa parempi.

24.08.2018 klo 16:35

Thor: Ragnarok

Hauskahan tämä oli, siitä plussaa. Mutta Marvel-leffa ei toimi ainoastaan huumorin takia ja parilta toiselta osa-alueelta tämä oli aika köyhä. Kliseinen ja täynnä CGI:ta eli perus Marvelia. Kuvittelin, että Hela voisi olla hyvä pahis, mutta oli toteutettu todella laiskasti. Onhan MCU paisunut aika paljon siitä mitä se oli ensimmäisessä Iron Manissä. Ihan ok.

22.08.2018 klo 15:54

Voi veljet, missä lienet?

Jos pitäisi mainita täydellisesti mukaansa tempaavia leffoja, tässä olisi yksi. Coenin veljesten leffoista Kova kuin kivi piti tsekata jonkin aikaa sitten, mutta jäi. Kun tämä pamahti Netflixiin, päätin katsastaa sen saadessani sille aikaa. Ensinnäkin alku on loistavaa ohjausta ja koko elokuva kiitää mukavan hupaisalla temmolla ja yllättäviä tapahtumia esitellään toinen toisensa jälkeen. Tiesin, että mukana on laulua, mutta että näin paljon? Mukana on sopiva määrä hupaisaa seikkailua ja hauskaa huumoria. Innolla odotan, että pääsen katsomaan jonkin toisen veljesten teoksen, sillä tästä jäi hyvä maku suuhun.

09.08.2018 klo 14:47

Mission: Impossible - Fallout

Trailereita katsomalla leffa vaikutti aika perus genrensä tuotokselta, mutta teattereissa kokonaisuus tuntui jotenkin loistavalta. Omasta mielestäni sarja pääsi täysillä vauhtiin vasta Ghost Protocollan kohdalla, jossa se löysi itselleen sopivan tyylin. Toivon, että sarjaa ei enään jatkettaisi, sillä tätä parempaa lopetusta ei voi juuri saada. Se mahtava taistelu vessassa toi hieman mieleen Casino Royalen alussä nähdyn tappelun. En ole vieläkään aivan varma, mikä näistä leffoista on paras, mutta mahdollisesti juuri tämä. Ghost Protocol ja Rogue Nation tulevat heti perässä, joiden jälkeen on ensimmäinen ja kolmas elokuva. Kakkonen tulee sieltä, missä aita on matalin. Pienet mukavat viittaukset alkuperäiseen sarjaan toimivat hyvin. Täytyy vain myöntää, että toiminnasta tykkäävänä leffa osui nappiin. Elikkä siis todella positiivinen yllätys.

Edellinen sivu | 1 2 3 4 | Seuraava sivu

Teemat