Leffa Timppa

2000-luvun alkupuolella syntynyt poika, joka ymmärsi, että pelien pelaamisesta ei tule mitään ja aloitti rakkaan elokuvaharrastuksen. Pidän aikalailla monenlaisista leffoista. Supersankarit, draamat, komediat ja jopa musikaalit toimivat. Ehdottomasti klassikot ovat mieleeni ja Oscar-pystejä voittaneita leffoja tykkään katsoa. Rakastan suorastaan täydellä teholla tykittäviä toimintaelokuvia, etenkin niitä, jotka tehtiin 80-90-luvuilla. Sarjoja en hirveästi seuraile, mutta kyllähän niitäkin välillä tulee katsottua.

Elokuvaharrastus alkoi katsottuani Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearlin, jota pidän edelleen yhtenä maailman parhaimmista elokuvista. Myöhemmin myös Bondit ovat olleet tärkeä osa harrastustani ja pidän etenkin alkuperäisistä Tähtien sodista. Simpsoneita on tullut katsottua pienestä pitäen ja niille on kertynyt tästä syystä palion tunnearvoa.

Luonnollisesti maailman paras elokuva on mielipidekysymys ja erittäin vaikea päättää, mutta omalla kohdallani se paikka kuuluu Leonen upealle Hyvät, pahat ja rumat-elokuvalle. Muita suosikkeja ovat Kurosawan Seitsemän samuraita, Kershnerin Imperiumin vastaisku, Spielbergin Kadonneen aarteen metsästäjät, Hitchcockin Takaikkuna, Nolanin Yön ritari ja Coppolan Kummisetä osa II. Suosikkisarjani on Uusi Sherlock.

Arvostelut yritän kirjoittaa lyhyesti ja ytimekkäästi, jotta kaikki jaksaisivat lukea ne loppuun asti. Kun 2017 alussa aloin kirjoittamaan arvosteluja, se oli sellaista nopeaa kirjoitusta siitä mitä mieleen tupsahti. Nykyään kirjoitan arvostelut huolellisemmin. Jotkut vanhat arvostelut ovat todella huonoja, mutta se vain todistaaa sitä kuinka olen kehittynyt arvostelijana.

Suosikkielokuviani
Heikko
Surkea
Roskaa
Kärsimystä

Yleensä täydet tähdet saava elokuva on suosikkielokuviani, jonka voi katsoa moneen kertaan uudelleen. Usein elokuva on myös genressään loistava, täydellien tai ainutlaatuinen. Välillä olen joutunut ottamaan puolikkaan tähden pois viiden tähden leffalta, sillä se saattoi olla genrensä edustajana laatutyötä, mutta ei omaa minuun minkäänlaista suhdetta tai ei vain sytyttänyt minua odottamallani tai tarpeeksi suurella tavalla.

Rekisteröitynyt: 17.06.2016
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pornainen
Harrastukset: Katson elokuvia, arvioin niitä ja luen niistä. Harrastan myös partiota. Kirjoittamisen voi myös laskea harrastukseksi ja kirjoitan monenlaisia tarinoita.

Karma: +248

Käyttäjä on kirjoittanut 68 kommenttia. Keskimääräinen pistesaldo kommenttia kohden on +3,65.

Ei keskustelunavauksia