Key

Key

Parhaimmat Elokuvat

Apinoiden planeetta (2001)

Nyt kun olen nähnyt alkuperäisen version, voin sanoa, että se on kiistattomasti parempi kuin tämä remake. Silti mikään ei voi pyyhkiä mielestäni sitä elämystä, kun näin tämän elokuvan ensimmäistä kertaa. Toimintaa, scifia, seikkailua ja hieman dramaattiikkaakin, jonka parissa viihtyy koko kestonsa ajan. Missään vaiheessa ei tuntunut, että olisi pitkästyttänyt. Mainiosta näyttelijäkaartista irtoaa lisä propsit. Etenkin pääosassa näyttelevä Mark Wahlberg on hyvä roolissaan. Myös Helena Bonham Carter suorittaa roolinsa moitteettomasti arkana Ari -apinana. Yhteennivottuna Apinoiden Planeetta on unohtumaton elokuvakokemus, eikä se johdu vain siitä, että ohjaaja on Tim Burton.

Apinoiden planeetta rating 3,03

Die Hard - Vain kuolleen ruumiini yli (1988)

Die Hard - Vain kuolleen ruumiini yli tuo toiminta-elokuvalle kaikki tarvittavat elementit. Viihdyttävyys, mielenkiintoinen tapahtumapaikka ja hyvät näyttelijät. Ikimuistoinen loppukohtaus jää varmasti monen katsojan mieleen pitkäksi aikaan. Se on henkeäsalpaavan jännittävä. Mitäpä tästä enään sanomaan, olen samaa mieltä kuin monet muut. Die Hard on yksi parhaista toiminta elokuvista, eli, yksinkertaisesti: Loistava!

Die Hard - Vain kuolleen ruumiini yli rating 4,21

Apinoiden planeetta (1968)

Parhain, kaikkein parhain Apinoiden Planeetta -elokuva. Onneksi tämä on juuri sellainen selkeä seikkailu, että ei tarvitse ajatella paljoa, mitä elokuvassa tapahtuu. Juoni on yksinkertaisuudestaan huolimatta moniulotteinen. Elokuvahistorian merkkiteos, joka mykistää ensimmäisellä katselukerralla. Loppukohtaus on ikimuistoinen.

Apinoiden planeetta rating 3,98

Painajainen Elm Streetillä (1984)

Kaikki Elm streetin painajais elokuvat on hyvii paitsi kakkonen ja seiska ei oo nii hyviä.

Painajainen Elm Streetillä rating 3,91

Mies ja alaston ase (1988)

Hehheh.

Mies ja alaston ase rating 4,05

Saksikäsi Edward (1990)

Oikeasti surullinen elokuva sekä hyvin valloittava Fantasia satu. Johnny Depp näyttelee hyvin Edwardia koska hän osaa näytellä todella koskettavasti ja hänen näytteliätaitonsa on juuri oikeaa tähän leffaan. Tim Burtonin upeat maisemat, hienot näyttelijä valinnat ja musiikki, Burton todella valmistui hyvin elokuvan tekemiseen. Voi suositella lähes jokaiselle.

Saksikäsi Edward rating 4,26

Mask - Naamio (1994)

Hyvä, ja hauska komedia jota juuri odotinkin. Elokuva sai nauramaan ihan ääneen, ehdottomasti parhaimipia komediota mitä olen nähnyt, ja Jim Carrey tuo kaiken huumorin elokuvaan. Naamio kohtaukset olivat hauskoja, viihdyttäviä, ja toimivia. Koirakin oli söpö.

Mask - Naamio rating 3,47

The Thing - "Se" jostakin (1982)

Hyvä 80-luvun elokuva. Pelottava ja ahdistava.

The Thing - "Se" jostakin rating 4,19

Texasin moottorisahamurhat (1974)

Hienoa ohjausta Tobe Hooperilta ja synkät tapahtumapaikat, paljon vertaa ja muita ällötyksiä riittää. Texasin moottorisahamurhat on hieno gore-slasheri joka ei pettänyt minua. Leatherface heiluu moottorisahan kanssa ja jotkut kohtaukset ovat jopa huvittavia. Tuttuja kohtauksiakin löytyy kuten: Isoisä yrittää löydä Sallya päähän vasaralla. Texasin moottorisahamurhat on 70-luvun mestariteos, ja minun mielestäni Tobe Hooperin paras elokuva

Texasin moottorisahamurhat rating 3,91

Muumio (1999)

Olen katsonut monta kertaa telkkarista. Hyvä ja jännittävä elokuva.

Muumio rating 3,26

Alien - kahdeksas matkustaja (1979)

Aivan kauhea elokuva, 4/5.

Alien - kahdeksas matkustaja rating 4,13

Titanic (1997)

Todella surullinen :(. Elokuva ansaitsee 5 tähteä.

Titanic rating 3,88

Carrie (1976)

Carrie yllätti minut täysin. Pelottava, ahdistava ja jopa hieman surullinen. Varsinkin keski kohdasta pelotti kauheasti lopputeksteihin asti. Surullinenkin tämä oli hieman, Loppukohtauksessa sain säikähtää kunnolla. Pelottava oli todellakin pelotti aivan kauheasti. Osasi myös viihdyttää, 70-luvun parhaita ja pelottavampia elokuvia. Sissy Spacek teki puhtaan roolityön Carriena.

Carrie rating 3,76

Perhosvaikutus (2004)

Mielenkiintoinen joissain kohdissa surullinen hyvä juoni

Perhosvaikutus rating 4,02

Saw (2004)

en ole katsonut

Saw rating 4,09

Lemony Snicketin surkeiden sattumusten sarja (2004)

Varmaan hauskin komedia minkä olen nähnyt

Lemony Snicketin surkeiden sattumusten sarja rating 3,26

Suspiria - tappavat huokaukset (1977)

Tosi pelottava ja jännittävä murhamysteeri. Ja se hyytävä musiikki hrr..

Suspiria - tappavat huokaukset rating 3,87

The Skeleton Key (2005)

Yksi suosikkielokuvistani. Tähän ei kyllästy koskaan..

The Skeleton Key rating 3,23

Jali ja suklaatehdas (2005)

Täähän oli hyvä. Yksi parhaimmista fantasiaelokuvista. Johnny Depp on hyvä roolissaan.

Jali ja suklaatehdas rating 3,53

Ghost - näkymätön rakkaus (1990)

Hieno elokuva jossa on sitä jotakin! Eri genrejä löytyy ja näkyy. Romantiikka, jännitys ja huumori näkyvät tämän kaksituntisen aikana. En tuntenut ollenkaan kyllästyväni elokuvan aikana. Ghost tarttui minuun hyvin tämä on juuri sellainen elokuva jota ei voi unohtaa. Täydet Tähdet!

Ghost - näkymätön rakkaus rating 3,51

The Descent - Loukussa (2005)

Vertaa, hirviöitä & Pimeitä luolia. Todella pelottava, ahdistava, tunnelma on hyytävä. Elokuva saatta aiheuttaa pahoivointia, ainakin minulle.

The Descent - Loukussa rating 3,63

Saw II (2005)

Odotin enemmän ihmisten kidutusta, no tää oli ainakin parempi kun ykkönen.

Saw II rating 3,49

Saw III (2006)

Hyvä Saw. Suosittelen

Saw III rating 3,26

Sävel ja sanat (2007)

Kaunis ja koskettava elokuva.

Sävel ja sanat rating 3,00

Saw IV (2007)

Paras saw tähän mennessä 5/5. Raakaa menoa.

Saw IV rating 3,12

Inside (2007)

Insidessä on sitä jotain. Luvassa on verellä läträämistä, suolenpätkiä, kuin saksien kanssa riehumista. Alussa elokuva oli vahvimmillaan, mutta loppua kohden piinaava tunnelma hälveni. Juoni on todella näppärä, mutta ei kuitenkaan mikään erityisen mainittava. Pääosassa olevasta naiskaksikosta paremman roolin vetää Béatrice Dalle, joka on aivan häkellyttävän etevä julmana pahiksena. Gorea piisaa ja verikin lentää, joten eiköhän Insideä tohdi suositella jokaiselle kauhukonkarille.

Inside rating 3,72

Entity - tuntematon voima (1981)

Pelottava ja kauhea.

Entity - tuntematon voima rating 3,60

The Strangers (2008)

Kauhia

The Strangers rating 3,11

Ben X (2007)

Todenmukainen, kaunistelematon ja ahdistavakin kuvaus koulukiusaamisesta sekä peliriippuvuudesta. Dokumenttimainen tapa kertoa elokuvaa oli itselleni jotain täysin uutta ja samalla muistutti, kuinka elokuvia osataan tehdä muuallakin kuin Hollywoodissa. Greg Timmermansin uskottava suoritus kiusattuna Beninä hakee vertaistaan, ja kaiken lisäksi leffan loppukin tuli täytenä yllätyksenä. Eihän näin täydellistä elokuvaa voi kuin vain ylistää ja suositella.

Ben X rating 3,91

Aparecidos (2007)

Fantastinen elokuva!Goreakin löytyy.

Aparecidos rating 2,88

Apartment 1303 (2007)

Hyytävä elokuva.

Apartment 1303 rating 2,66

Avatar (2009)

Hieno yhdistelmä fantasiaa, toimintaa ja sci-fiä. Avatar on myös tunteita herättävä elokuva. Mestariteos.

Avatar rating 3,67

The Artist (2011)

Haikea ja hieman surullinenkin tarina ohjaajana sekä näyttelijänä työskentelevästä miehestä, jonka menestyksekäs ura alkaa hiipua, kun äänielokuva valtaa markkinat.Korea musiikki tuo lisää harmoniaa mustavalkoiseen mykkäfilmiin. The Artist on jämerä esimerkki siitä, millaista elokuvamagiikka oli sen varhaisvuosina, se tarjoaa katsojalleen tunteikkaan ja liikuttavan kokemuksen. The Artist on täydellinen elokuva.

The Artist rating 3,83

Jahti (2012)