Key

Key

Parhaimmat Animaatiot

Naapurini Totoro (1988)

Hyvin virkistävä animaatio pitkästä aikaan. Tämä kuuluu ehdottomasti minun TOP-50 animaatioihin.

Naapurini Totoro rating 4,20

Tim Burtonin Painajainen ennen joulua (1993)

Hyvä, romanttinen animaatio lempi ohjaajaltani.

Tim Burtonin Painajainen ennen joulua rating 4,03

Karhuveljeni Koda (2003)

Tosi kauniit maisema,t tämä oli myös vähän surullinen. Disneyn parhaimpia elokuvia.

Karhuveljeni Koda rating 3,39

Anastasia (1997)

Täähän on hyvä.

Anastasia rating 2,99

Pelastuspartio Bernard & Bianca (1977)

Todella hieno animaatio.

Pelastuspartio Bernard & Bianca rating 3,47

Hiidenpata (1985)

Hiidenpata tarjoaa paljon viihdettä, kauhean pienille ei voi suositella saattaa olla jopa pelottava. Hauskuuttakin löytyy... Erilainen Disney -elokuva joka kuuluu suosikkeihini.

Hiidenpata rating 3,15

Corpse Bride (2005)

Heti alussa tajusin että olin katsomassa hyvää leffaa joka koitui paremmaksikin kuin luulin. Tim Burtonin synkkä nukkeanimaatio, romanttinen ja hyvin fantasiamainen. Omaperäinen musiikki on musiikkia korvilleni ja tietenkin hyvien (ääni)näyttelijöiden laulut. Viehättävä leffa (sen tietää jo ohjaajastakin) saa jopa kyyneleet silmään..

Corpse Bride rating 3,88

Pikku Kananen (2005)

Jee tämä oli parhaita näkemiäni animaatioita.

Pikku Kananen rating 2,52

Mulan (1998)

Parani uusintakatselulla huomattavasti. Itse en pitänyt ensimmäisellä katselukerralla elokuvan sota-aiheesta, koska taisin ottaa sen liian vakavasti ja pidin sitä turhan synkkänä. Nyt olen kuitenkin huomannut, että tässähän on huumoria mukana oikein runsaasti ja vitsitkin toimivat vallan mainiosti. Aiheen synkkyys ei siis missään vaiheessa ota yliotetta. Kerronta etenee oivaa vauhtia, ja erilaiselle aihepiirille täytyy nostaa peukkua. Hahmoissa on myös persoonaa, eikä kukaan liiemmin jää pintapuoliseksi. Kokonaisuus ei ole täysin täydellinen, mutta kyllä tämä kuuluu ehdottomasti parhaimpiin Disney-klassikoihin. Suomenkielinen dubbauskin on onnistunut. Heidi Kyrö on Mulanina kerrassaan hulvaton.

Mulan rating 3,73

Rottatouille (2007)

Todella hyvä elokuva. Suosittelen.

Rottatouille rating 3,76

101 dalmatialaista (1961)

Kattelin tätä pienenä Paljon 5/5

101 dalmatialaista rating 3,34

Pekka Töpöhäntä (1981)

Animaatioiden klassikko!

Pekka Töpöhäntä rating 3,54

Pieni merenneito (1989)

Ikisuosikki, joka kestää lukemattomia katselukertoja. Mielestäni tässä Disney-klassikossa on parhaimmat laulut, musiikit ja paras pahis kuin missään muussa studion elokuvassa. Imelänpuoleisen rakkaustarinankin antaa anteeksi, kun kaikki muu on reilassa.

Pieni merenneito rating 3,38

WALL·E (2008)

Ehkä parhaimipia näkemiäni animaatioita. Luulin aina sitä valkosta tyyppiä Walleks.

WALL·E rating 4,01

Spirit - villi ja vapaa (2002)

Ihana hevos elokuva.

Spirit - villi ja vapaa rating 3,07

Oliver ja Kumppanit (1988)

Kiva animaatio. Ei ollenkaan tylsä.

Oliver ja Kumppanit rating 3,24

Urhea pieni leivänpaahdin (1987)

Yksi suosikki animaatioistani.

Urhea pieni leivänpaahdin rating 3,25

Toy Story 3 (2010)

Ehkä kaikkein paras Toy Story - elokuva trilogiasta. Kolmas osa päihittää kaksi ensimmäistä osaa. Lopetus oli sellainen niinkuin toivoinkin. Loppu ei jäänyt mitenkään auki eikä ollut niin tavallinen. Tälläisiä animaatio elokuvia tarvitaan lisää!

Toy Story 3 rating 4,07

Frankenweenie (2012)

Tim Burtonin omaan ideaan perustuva Frankenweenie imitoi klassikkorainoja samalla myös arvostaen niitä. Elokuvassa on lukuisia viittauksia vanhoihin kauhuleffoihin, mutta eniten kunniaa osoittavinta on se, että Frankenweenie on kuvattu mustavalkoisena. Moitittavaa löytyy vain vähän. Yksi elokuvan huonoimmista puolista on kuitenkin loppuratkaisu, sillä odotin laadukkaan alun jälkeen hieman pitkäjänteisempää ja dramaattisempaa päätöstä, kuin pelkkää ilakoivaa hurlumheitä.Frankenweenie on Burtonin kunnianosoitus vanhoille kauhuklassikoille, muun muuassa Nosferatulle, Riiviölle sekä Muumiolle (1932). Kaikkein suurimman maininnan taitaa kumminkin saada Frankenstein (1931).

Frankenweenie rating 3,32

Teemat