Muutamia mietteitä elokuvamieltymyksistäni:

- Lähtökohtaisesti pidän satunnaista eurooppalaista taide-elokuvaa kiinnostavampana kuin satunnaista Hollywood-tuotantoa. Hollywoodia leimaa kaavamaisuus ja räikeiden ideoiden tukahduttaminen. Annapurna on sentään vähän tuonut raikkautta tähän kuvioon.

- Oscareita ei pidä käyttää missään tilanteessa elokuvan hyvyyden mittarina, edes suuntaa-antavana. Oscarit jaetaan perusteilla, jotka harvoin vastaavat suoritusten hyvyyttä. Sen sijaan tietynlaiset roolit, tietynlaiset aiheet elokuvissa tai tietynlaiset taustat elokuvantekijöillä tuovat pystin huomattavsti useammin kuin varsinainen laatu.

- Ennen kolmantena pointtina valitin suomalaisen elokuvakulttuurin olemattomuutta, mutta asiaan paremmin perehdyttyäni olen huomannut Suomessakin tehdyn varsin laadukasta elokuvaa 50-70-lukujen aikana.

Seuraavaksi muutamia top-listoja. Tiedostan aiemmista puheistani huolimatta listojen olevan hyvin jenkkipainotteisia. Mieltymyksistäni huolimatta tarjonta kuitenkin on se, mikä eniten vaikuttaa niihin leffoihin mitä tulee katsoneeksi..

Top 5 suosikkiohjaajani:

2. Margarita Terehova
3. Rita Hayworth
4. Marilyn Monroe
5. Grace Kelly

Top 5 yliarvostetuimmat ohjaajat: (jos olet eri mieltä kanssani, se todistaa minun olevan oikeassa)
1. Steven Spielberg

5. Julia Roberts

Rekisteröitynyt: 11.07.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vihti
Harrastukset: Penkkiurheilu (etenkin brittien älylliset lajit, kuten jalkapallo, darts ja snooker), tulee sitä biljardia itsekin silloin tällöin hakattua

Karma: +205

Käyttäjä on kirjoittanut 116 kommenttia. Keskimääräinen pistesaldo kommenttia kohden on +1,77.

3 keskustelunavausta