Kandy

Kandy

31.12.2013 klo 14:40

Artturi Joulu - Joulupukin poika

Artturi Joulu - Joulupukin Poika on erittäin fiksu, moderni mutta samalla nostalginen ja tietystikin ihanan jouluinen animaatioelokuva mielenkiintoisilla hahmoilla. Tätä voi suositella kenelle vain! Elokuva opettaa, ettei kukaan lapsi saisi jäädä jouluna ilman lahjaa eikä varsinkaan yksin. Suomidubille vielä 10 pistettä ja papukaijanmerkki, hienoa työtä.

29.09.2013 klo 17:04

Sucker Punch

Harmillista, että tämä osoittautui näinkin sekavaksi ja itseään toistavaksi. Elokuvaa kantaa kiva girl power-tunnelma, näyttävät tehosteet, hieno musiikki, alku ja loppu, mutta kokonaisuus ei vain ole millään osa-alueella uskottava.

Videopelinä tämä olisi istunut tyylilleen ja genrelleen paljon paremmin, suosittelen tekemään tästä siis sellaisen. Aihe oli nimittäin kiinnostava, toteutus vain hiukan päin hevonvittua.

29.09.2013 klo 16:27

The Human Centipede

Kesti noin neljä tuntia älytä, että mitä vittua sitä tuli taas katsottua...

Leffan alku on pirun kliseinen, idean toteutus pelkästään ällöttävä ja tarina ehkä turhankin yksinkertainen. Elokuvaa ei kannata rakentaa pelkästään tälläisen "ihmistoukan" järkyttävyydelle (tässä koko elokuvan juoni: kolme ihmistä konttaa nakuina ympäri taloa, koomista, I know), vaan tämä olisi ollut hyvä ja karmaiseva lisä jossakin monimuotoisemmassa ja kerroksellisemmassa elokuvassa.
Pakko sitä on kuitenkin antaa 10 pistettä ja papukaijanmerkki Dieter Lasserin toimivuudesta leffan konnana.

Yhtä perseilyä koko leffa.

18.05.2013 klo 12:55

Lorax

-suomeksi dubattu versio- Tämä elokuva on realismin vastakohta. Juoni ja idea on ihan kiva ja elokuva on väriltään ihanan oranssi (lempivärini), mutta laulukohtaukset ovat älyttömän typeriä, eikä näissä tekonokkelissa, hätäisesti vedetyistä vitseissä ole mitään järkeä. Suurin osa kaupungin asukkaista on helvetin tyhmiä. Poikkeuksen tekee se oranssihiuksinen tyttö Audrey. Alku on todella tönkkö, mutta leffa paranee loppua kohden pikkasen. Muuten aikamoista shaissea .

04.05.2013 klo 16:33

Urhea

No tämähän on hieno elokuva! Sen pystyin päättelemään jo jotenkuten trailerista, mutta että tälläinen twisti keskellä elokuvaa! Vinkki: Älä lue spoilereita.

Erityismaininnan saa animaatiotyyli (elokuva on sävyiltään ja pikkutarkkuudellaan upeaa silmänruokaa ja Meridan tukka on tuntuvasti kuosissaan) sekä hieno taustamusiikki, varsinkin kun Skotlanti-teemaan ollaan panostettu.

Meridan suhde äitiinsä Elinoriin ja toisinpäin on hienosti kehitetty ja muistuttaa kyllä niin paljon omaa suhdetta äitiini. Näinhän se menee, erittäin hyvin pystyn samaistumaan.

Vaikka tarinassa on kehnoja hetkiä ja vakavissa kohdissa hahmojen sanomiset olisivat saaneet olla vakuuttavimpia -elokuva itse kun on niin vakuuttava- ja se Meridan kammottava mukamaskivabiisi olisi voinut jättää pois, niin kannattaa oikeasti edes vilkaista. Saa niin tyttäret kuin äiditkin ajattelemaan, ellei sivuosassa olleet isätkin. Vetisteltyäkin tuli lopussa ;;___;;

30.04.2013 klo 13:13

Twilight - Houkutus

Pakko kommentoida tähänkin jotain: Tuo alimmainen enyan kommentti oli hyvä. Minunkin mielestäni tämä elokuva on vielä ihan katsottava, ne jatko-osat vasta huonoja onkin. Jotkut kohtaukset menevät häiritsevän reippaasti yli, kyllä, mutta jotkin ovat ihan viihdyttäviä.

Juonen, näyttelytason ja hahmojen kehitystä ei ole ajateltu loppuun asti, mutta tunnelma on kahta kauniimpi. Tämä elokuva ei ole täysin paskaisten haukkujen arvoinen muttei tätä voi todellakaan ylistää. Vampyyreita Twilight ei ole nähnytkään, mutta teinileffaksi ihan kelpo. Tässä on sentään yritetty jotain. Jos jotain saastaista paskaa haluatte nähdä, katsokaa Fred: The Movie.

02.04.2013 klo 01:41

Croodit

DreamWorks on päivittänyt itsensä niin täydellisesti 2000-luvun ihmeelliseen maailmaan, että sen animaatioelokuvissa alkaa olla jotain muutakin yhteistä kuin niiden animointityyli. Tarina on aina mukamas kekseliäs ja kreizi ja sen pohja tuntuu olevan aina samanlainen, mutta teema vaihtuu joka leffassa.

Croodit on eksoottista, nykyistettyä luolamieshenkeä tarjoava elokuva, jonka 3D-tekniikkaa on ihan kauniisti visuaalisin keinoin hyödynnetty. Elokuva viittaa modernin perhe-elämän rutiineihin ja tiettyjen perheenjäsenten asemaan. Löytyy hankalassa iässä olevaa teinityttöä, ylisuojelevaa, tiukat säännöt on tehty toteltaviksi-tyyppistä isää, joka lopulta vetää puolelleen eniten sympatiaa, löytyy lämminsydäminen ja perheen tasapainoa ylläpitävä äiti, höperö, äkäinen mummeli, aivoton mutta herttainen miehenpuolikas sekä apinamaisia ominaisuuksia haaliva vaavi. Eikä unohdeta tyttöjen päiväunta ja isien painajaista, Kundi-nimistä maailmanloppua valistavaa ja karttavaa teinipoikaa.

Silmänruokaa ja värisävyjä on paljon. Valitettavasti muutamalta kliseeltä ja huonolta vitsiltä ei vältytä ja juoni on, kuten voit arvatakin, aika arvattava, mutta kyllä tämä ihan katsottava ja viihdyttävä tekele on!

26.03.2013 klo 19:55

Tulikärpästen hauta

*SISÄLTÄÄ SPOILEREITA* (usko mua, tästä elokuvasta ei kannata mennä lukemaan spoilereita...)

Tämä on aivan hirveää. Ei ole mitään hirveämpää, kuin nähdä pienen lapsen kuolema. Ja kamalan onneton, mutta samalla jotenkin niin onnellinen poismeno se olikin. Tunnelmaltaan, tyyliltään ja tarinaltaan täydellisesti onnistunut leffa...luulin, ettei tämä kohtalokas elokuva saisi mua vetistelemään, oli se kuinka surullinen tahansa, mutta annas olla kun menin katsomaan loppuun saakka...

Tulikärpästen haudan kautta olen huomannut, että minulla onkin perin korkea empatiakynnys ja nyt tiedän, millaisia ihmisiä minun pitäisi ihailla. Leffan miespääosa lukeutuu sellaisiin ihmisiin. Nyt sain tietää myös, miten pilalle hemmoteltuja me olemmekaan...

19.02.2013 klo 23:36

Epäillyt

Plussaa:
+ Piti ihan oikeasti keskittyä, sillä aina tapahtui
+ Kaikki kohtaukset olivat taidolla tehtyjä
+ Kuvaus
+ Ohjaus
+ NÄYTTELYTYÖ!
+++++ Superjännittävä tunnelma
+ Upea taustamusiikki
+ Käsikirjoitus...

Miinusta:
-...vaikka juoni tuntui turhan yksinkertaiselta välillä

Ja kyllähän se loppu oli minusta yksi parhaimmista mitä olen tähän mennessä nähnyt. Tämä elokuva on melkein täydellinen mestariteos, suosittelen. Yksi parhaimpia ostoja, joita olen tehnyt.

28.09.2012 klo 17:47

28.09.2012 klo 17:47

Batman Forever

Kaksinaama ylinäyttelee, Val Kilmer Batmaninä tökkii aivoja, Robin on sikaihana, mutta Arvuuttaja vie voittajapystin. Nolanin leffoista puuttuu eräs hyvä aines, jota esimerkiksi tästä Batman Foreveristä löytyy, eli Batmania enemmän kuin Bruce Waynea. Synkkä tämä nyt ei kauheasti ole, mutta Bruce Wayne on kyllä mielenkiintoinen murheineen päivineen. Nicole Kidman, olisit voinnut näytellä mielummin vaikka laulavaa kassatätiä, joka ei tunge nenäänsä joka paikkaan, niin kunnon homomeininki olisi säilynyt.

01.09.2012 klo 14:42

Harry Potter ja Kuoleman varjelukset: Osa 1

Juoni oli vähän niitänäitä, mutta elokuva kokonaisuutena oli kyllä hyvä. Ajattelin silloin yli vuosi sitten, kun tämän elokuvan leffateatterissa näin, että tässä on aivan liikaa pääkolmikkoa (Harrya, Ronia ja Hermionea). Siksi tämä olikin hiukan tylsä, vaikka se animaatiopätkä oli hieno ja Ron oli niin jees. Tunnuin odottavan koko ajan, että säikähtäisin, sillä elokuvateatterissa äänet olivat liian kovalla. Mutta ei se ollut elokuvan vika, vaikka vähän pelottavan tuntuinen olikin. Nooh...kyllä tämän katsoisi useampaankin kertaan.

30.08.2012 klo 20:48

Marttyyrit

Joistakin tietyistä painajaisista ei vain pääse eroon. Eikä keneenkään voi täysin luottaa, ei edes omaan itseensä. Tämä elokuva on kauniisti raaka. Ja hirveän surullinen. Sairaat ihmiset tekevät ihmisistä aavemaisia luolamiehiä/naisia.

Näyttelijät ovat loistavia. Tämä elokuva ei ole kuitenkaan pelottava, vaan äärimmäisen järkyttävä ja julma mutta huippuvaikuttava. Niin jännittävä, että ei tohtisi ottaa yhtään silmiään pois ruudusta, mutta kun on pakko, niin hirveää tämä välillä on. Päästääkö irti?

Herranjumala, leffa kestää vain puolitoistatuntia ja vähän päälle. Tässä tuntui menevän koko ilta.

29.08.2012 klo 21:37

The Mist - Usva

Jos tämä olisi jonkun pieninimisemmän ohjaajan työtä, niin ihan huutaisin hurraa loistavasta tekeleestä. Mutta koska kyseessä on niin arvostettu ohjaaja kuin Frank Darabont, niin täytyy kyllä sanoa, että taso on aikalailla huonontunut varsinkin pääosan esittäjää valitessa. Thomas Jane on kyllä hyvä sankarihahmon tulkitsija, mutta "vakuuttavat puheet" eivät oikein toimi.

Tosin, ainoa koominen ja vähän hölmö asia oli ensimmäisen örkin saapuminen (siis ennenkuin örkki alkoi tehdä vahinkoa sille poikaparalle, jolloin tilanne muuttui heti vakavemmaksi ja sairaamaksi) sekä se David Draytonin vaimo (-.-). Onneksi olivat ruudussa jonkin puolin vain vähän aikaa. Maria Gay Harden sekä Laurie Holden olivat molemmat taitavia rooleissaan.

Loppujen lopuksi erittäin hyvä elokuva ja varmasti surumielisin mitä olen ikinä nähnyt. Miten voi ollakin niin paska tuuri? No, sellainen voi olla kellä vaan.

26.08.2012 klo 12:22

Kaksin karkuteillä

Sivuhenkilöt tuplasti parempia kuin päähenkilöt, jotkin ehkä jopa triplasti (Gothel-heppa-Pascal-Tähkäpään vanhemmat-Kekkilän veljekset-ja tavernan väki). Yksi tähti meni pois periaatteessa hiukan ärsyttävästä tähkäpäästä ja puolikas Flynnin hölmöistä vitseistä. Onneksi Tähkäpäällä sentään on asennetta. Aika kliseinen ja disneymäinen juoni, mutta muuten erittäin onnistunut tekele! Koskettava ja yksi kauneimmista elokuvista ikinä :)

26.08.2012 klo 12:02

Salt

Noh jaa...noh jaa...niin, tuota ajattelin elokuvaa katsoessani. Ihan mukiinmenevä. Sopii siihen kohtaan, jolloin on toimintamielellä. Viihdyttävä.
Congratulations for that.

23.08.2012 klo 17:44

Slummien miljonääri

No johan oli elokuva...silti annan viisi tähteä vienosti hymyillen. Sai ajattelemaan aika paljon. Tekele, jossa on taikaa. Elokuvan aikana tuli ihan oikeasti mieleen Hyvät, Pahat ja Rumat: Simppeli mutta sikajännittävä stoori, josta lähdetään kertomaan elokuvan ideaa. Hymyilyttää kun tälläisiä elokuvia on olemassa. Dev Patel on aivan ihana ja erittäin hyvä näyttelijä! Mutta tämä Haluatko Miljonääriksi?-ohjelma on jotain niin kornia XD

20.08.2012 klo 20:28

Grimmin veljekset

Hyvä elokuva, mutta ehkä liian mitäänsanomaton. Tehosteet ovat vitsi sinänsä ja Angelikan tulkitsija Lena Headey ylinäyttelee. Mutta tarina on mielenkiintoinen ja veljekset onnistuvat rooleissaan älyttömän hyvin! Tyylikkäästi toteutettu pätkä! Puvustus ja maskeeraus on upeaa työtä :)

13.08.2012 klo 00:44

Batman & Robin

Tätä elokuvaa ei saisi ottaa liian vakavasti. Vaikka kyllä, kaikki elokuvan "vitsit" olivat aikamoista paskaa, Barbara Wilsonia aka Batgirliä esittävä Alicia Silverstone ampuu aivot pellolle (mikä itketyttää minua, sillä rakastan Batgirlin hahmoa, eikä tämä Alicen näyttelijäsuoritus todellakaan anna sille hahmolle hyvää mainetta) ja George Clooney Bruce Waynenä...äijä taisi näytellä koko ajan eri hahmoa kuin piti. Ei tuntunut omistautuvan vähääkään todelliselle Batmanille. Ja se Robinin ja Batmanin typerä kinaaminen, voi luoja.

Myönteistä elokuvassa oli se pahiskaksikko. Molemmat vetivät roolinsa hyvin, mutta hahmot itse olivat hemmetin yliampuvia. Ja K-12? Sanoisin kyllä että K-7. Tätä elokuvaa ei lytättäisi varmaan niin pahasti kasaan, jos hahmot eivät olisi Batmanistä. Mutta johan on nimekäs näyttelijäkaarti! Rahan perässä uikaamme siis.

11.08.2012 klo 09:41

Yön ritarin paluu

Ajattelin kirjoittaa kunnon arvostelun tästä elokuvasta, mutta tyydyn pelkkään kommentoimiseen ja sanon sanottavani lyhyemmin.

Tämä tosiaan tekee monesta Batman-fanin: Minä olin sitä jo aikoja sitten ja kova fani olenkin. Juoni ei kuitenkaan ole mitenkään ihmeellinen ja "yllätykset" ovat vähän hölmöjä (paitsi se John Blaken yllätys lopussa). Useimmat hienot kohtaukset menevät erikoistehosteiden varaan ja se Batman-tyylinen taustamusiikki (palvon sinua kuitenkin, Hans Zimmer) sekoittuu niin paljon elokuvan toimintaräsäytyksiin mukaan, etten ehdi tunnelmoida mitään. Sitten se elokuvan kesto. Elokuva ei keskikohdasta alkaen tuntunut loppuvan ikinä (tai sitten olin liian väsynyt, katsoin tämän iltamyöhään), eikä se johtunut muutamien kohtausten pitkästä kestosta vaan kohtausten määrästä.

Bane oli älyttömän hienosti toteutettu hahmo ja mielenkiintoinen! Tuollaista hahmoa osaa kyllä arvostaa, vaikkei sitten niin paljon kuin Jokeria. Jim Gordon ja Lucius Fox eivät olleet ihan niin cooleja kuin ennen (xD), mutta Alfred on ihana jopa kiukkuisena. Saipas sitten koko konkkaronkka, John Blake ja Selina Kyle mukaan lukien, potkia herra Waynea sängystä ylös, että nyt Batman-kuteet päälle ja menoksi.

Anne Hathaway Kissanaisena kauhistutti aluksi perin paljon, sillä näyttelijä on tunnettu pehmeistä romantiikka-prinsessa-rooleistaan aika keskivertoisissa elokuvissa. Anne yllätti paljon, oli todella onnistunut näyttelijävalinta, vaikka olisin halunut itse hahmoon jotakin enemmän, taustoihin myös. Miranda Tate oli aika turha. John Blake näpäytti lopussa niin paljon, että jos olisin kehdannut, niin olisi kyllä leffateatterissa kaikunut sellainen fanityttökiljaisu, että että!

Elokuvasta jäi hyvä maku, vaikka lopufiasko olikin aika höpö. Taisi show karata käsistä ja meinasin jo, että miten ihmeessä se Batman kerkeää hoitamaan kaiken kotiin? Onneksi Batmanista tykätään, vaikka liian vähän häntä olikin näkyvillä. Voimakas leffa, loppujen lopuksi.

08.08.2012 klo 22:41

Silent Hill

Toimiva, tykkään paljon. Tämmöinen kunnon elokuva kuuluu ollakin. Leffa jättää hyvän maun jälkikäteen. Näyttelijät ovat upeita rooleissaan, diggaan tuota da silva-sukunimeä ja tunnelma on ihanan luovasti suunniteltu, ainakin tarpeeksi. Olisi voinut kyllä selittää jotain asioita tai tapahtumia paremmin, mutta ei sillä nyt niin kauheasti väliä enää ole. Hyvä Gans!

08.08.2012 klo 20:59

Dark Floors

Muistuttavatko ne "hyvishahmot" jonkun muunkin mielestä kuin minun Left 4 Dead 1:sen ja 2:sen hahmoja?
Elokuvan juonella on myös jokin videopelimäinen ominaisuus.
Hahmot ovat niin ylimielisiä (Lordi vasta naurettava olikin), ideat kuluneita ja liian avoimia ja sanat...kuluneita. Emily ja Tobias olivat kyllä hienoja hahmoja, samoin Amen. Tämä raina on vain niiiiiin nähty.

08.08.2012 klo 17:51

Hobitti - Odottamaton matka

Koska kyseessä on ihan hypersuper kirja, niin odotukset ovat normaalia korkeammalla. Ja tykkään sitäpaitsi tälläisistä fantasia-jutuista, varsinkin kun se liittyy J.R.R Tolkieniin. Kävinpä tässä välissä katsomassa trailerinkin ja lupaa selvästikin erinomaista elokuvaa! Hyvä Gandalf, kääpiöt, Bilbo ja varsinkin Klonkku!

06.08.2012 klo 22:02

Bellevillen Kolmoset

Kun luin elokuvan esittelytekstin, meinasin ihan että "joku lastenleffa, katsotaan nyt ajan kuluksi kuitenkin". Erittäin positiivinen yllätys, vaikka loppua jäinkin vähän ihmettelemään. Kiehtova, hassun hauska (ei silti todellakaan mikään lasten elokuva), vähän ahdistava, retromaisen taiteellinen ja mielikuvitus on täydellista! Minulle on avautunut ihan täysin uusi näkökulma maailmalle ja tositaiteelle

07.07.2012 klo 13:56

Hyvät, pahat ja rumat

Helvetin hyvä, varsinainen mestariteos. Musiikki on samalla jännittävää ja samalla kaunista kuuneltavaa. Tykkään elokuvan jokaisesta piirteestä, varsinkin Blondin kohdista. Ja kaksi lempirepliikkiäni tulivat ulos Tucon suusta:

There are two kinds of spurs, my friend. Those that come in by the door, those that come in by the window.

When you have to shoot, shoot, don't talk.

Ai että kun naurattaa xD
Ennen pidin Batman-leffoja lempparielokuvinani, mutta taitaa olla niin, että Hyvät, Pahat ja Rumat vie koko pystin maailman parhaimmasta elokuvasta.

04.07.2012 klo 19:56

Twilight - Uusikuu

Tämä on kaikista Twilight-leffoista (mitä olen nähnyt) ehdottomasti huonoin. Bella Swanin tulkitsija Kristen Stewart on kuitenkin hyvin uskottava, mutta se angst-ilme ja ne heeheehee-kasvot kyllästyttävät minua niin paljon. Edward Cullen on hahmoksi varsinainen vitsi, mutta Jacob Black on aika piristys, vaikka molemmat jätkät ovatkin perin kiusallista katsottavaa. Juoneen olisi voinut nähdä enemmänkin vaivaa (tai sitten tässä on yritetty liikaa), amerikkalaisdraama pursuaa läpi ja tapahtumat ovat uskomattoman kliseisiä, varsinkin loppukohtauksissa.

Elokuvan hahmot ovat tylsiä, enkä löydä niistä mitään inspiroivaa aihetta (jota tykkään elokuvista etsiskellä), paitsi Edi Gathegin hahmo Laurent, joka on kyllä niin upea tapaus Twilight-vampyyriksi!

Voisin antaa elokuvalle vain puolikkaan tähden, sillä edellisen Twilight-elokuvan tuoma pieni taika on tässä jatko-osassa tuhoutunut teinikliseiden alle. Annan leffalle kuitenkin hervottomat yksi tähteä, ja kaikki kiitos kuuluu niin Laurent-hahmolle kuin Bellan faijallekin.

12.05.2012 klo 16:09

Taru sormusten herrasta: Kuninkaan paluu

Miun lempitrilogia sai mahtavan lopetuksen! Täydellinen!

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu