Juki

Juki

Kauhuelokuvat TOP 5

Ennustus (1976)

Yksi parhaista koskaan näkemistäni kauhuleffoista ja ehkäpä myös ohjaaja Richard Donnerin paras elokuva. Leffa ei näytä vanhentuneen yhtään vaikka ikää onkin jo yli 40 vuotta. Leffan tunnelma on todella selkäpiitä karmiva ja Jerry Goldsmithin loistava musiikki vain korostaa leffan karmivuutta. Gregory Peck tekee hienon roolisuorituksen suurlähettiläs Thornina ja myös nuori Harvey Stephens Damienin roolissa onnistuu olemaan oikeasti pelottava ilmestys. Suosittelen kaikille kauhuleffojen ystäville.

Ennustus rating 3,89

The Shining - Hohto rating 4,16

Evil Dead - Kauhun riivaamat (1981)

Todella hienosti toimiva pienen budjetin kauhuklassikko. Maskeeraus oli todella upeasti tehty ja demonit näyttivät oikeasti karmeilta ja pelottavilta. Leffa osasi myös pelästyttää ja muutamassa kohtauksessa kylmät väreet kulkivat pitkin selkäpiitä. Tehosteet tosin näyttävät hieman vanhentuneilta näin nykykatsojan näkökulmasta. Silti pakollista katsottavaa kaikille kauhuleffojen ystäville.

Evil Dead - Kauhun riivaamat rating 3,94

The Thing - "Se" jostakin (1982)

Kauhuelokuvan helmi kultaiselta 80-luvulta! Paras koskaan näkemäni Carpenterin elokuva. Näyttelijät tekevät hienoa työtä ja myös ohjaus on taattua Carpenteria. Leffa on myös paikoin todella pelottava ja jännä. Tehosteet on myös tehty hienosti. En ole nähnyt alkuperäistä 50-luvun versiota, joten en lähde leffoja vertailemaan, mutta todettakoon kuitenkin, että The Thing on malliesimerkki siitä miten elokuvien uusintaversiot pitää tehdä! Tässä on leffa johon ei kyllästy koskaan.

The Thing - "Se" jostakin rating 4,19

Suspiria - tappavat huokaukset rating 3,87