Jude

Jude

Oma statistiikka: Sarjojen kommentit (12)

29.09.2013 klo 10:28

Langalla - 5. tuotantokausi

Ehkä hiuskarvan verran heikompi kausi mitä nelonen, mutta kyllähän The Wiren taso säilyy loppuun asti kovana.

03.09.2013 klo 16:04

Langalla - 4. tuotantokausi

Jatkaa kolmannen kauden tasolla, eli aikalailla täydellinen kausi tämäkin on. On paljon hahmoja joiden juonikuvioiden etenemistä on mielenkiintoista seurata aina päätösjakson viimeisille minuuteille saakka. The Wire pitää katsojan otteessaan kyllä erinomaisesti.

16.04.2013 klo 14:16

Langalla - 3. tuotantokausi

Aikalailla täydellinen kausi alusta loppuun saakka. Kaikki juonikuviot toimivat hienosti, ja joka jakson jälkeen tätä haluaa vain katsoa lisää. Bravo!

12.04.2013 klo 09:23

Langalla - 2. tuotantokausi

Sobotka ja satamatouhut eivät ihan jaksa kiinnostaa niin paljoa kuin ensimmäisen kauden juonikuviot, mutta kyllä kakkoskaudestakin jää positiiviset fiilikset.

12.04.2013 klo 09:21

Langalla - 1. tuotantokausi

Laadukas kausi alusta loppuun saakka. Etenkin viimeiset ~6 jaksoa ovat melkoista tykitystä. Jo tällä kaudella huomasi myös sen, että sarjassa on sopivasti huumoriakin mukana.

31.08.2012 klo 10:49

Miami Vice: 5. tuotantokausi

Nyt on Miami Vicen viimeinenkin kausi takana. Jos neljäs kausi oli jo vuoristorataa jaksojen tason suhteen niin viidennen kauden alku lupailee tasaisempaa tasoa mutta sen jälkeen alkaa melko tasainen alamäki. Tuntuu kuin sarjan tekijät olisivat tienneet kauden puolivälin tienoilla sarjan päättymisestä (ja varmasti tiesivätkin) ja tämän takia jaksoihin ei loppukaudesta oltu paljoa panostettu. Samoja ideoita ja mukamas yllättäviä twistejä kierrätetään, eikä käsikirjoittajat jaksaneet selvästikään laittaa parastaan peliin tässä vaiheessa. Toki muutama mainiokin jakso on joukossa, kuten kauden alkupuolella olevat Hostile Takeover, Redemption In Blood, Borrasca ja Bad Timing. Tämän jälkeen on hieman hiljaisempaa ja oikeastaan vain Miami Squeeze ja hyvä päätösjakso Freefall jäävät loppukaudesta parhaiten mieleen.

Kaikenkaikkiaan puhti alkaa olla tässä vaiheessa sarjasta pois, mikä oli toisaalta harmi nähdä sillä olisihan sarjaa vielä seurannut hyvällä käsikirjoituksella kauden tai kaksi lisää.

06.05.2012 klo 22:23

Miami Vice: 4. tuotantokausi

Pidin kolmannesta kaudesta jopa enemmän kuin toisesta kaudesta, mutta ikävä kyllä neljännellä kaudella taso laskee ja se on huomattavissa etenkin alkukaudesta. Jaksot The Big Thaw, Missing Hours ja The Cows of October ovat pahimmillaan sellaista schaibaa että piti vain ihmetellä niiden kehnoutta. Etenkin Missing Hours on niin koominen jakso ettei paremmasta väliä, siis oikeasti.

Onneksi about kolmannentoista jakson kohdalla laatu tasoittuu, vaikka löytyy alkupuoliskoltakin muutama ikimuistoinen Miami Vice-jakso. Parhaiten tältä kaudelta mieleeni jäivätkin jaksot Death and the Lady, The Rising Sun of Death, Hell Hath No Fury, Blood and Roses ja kauden hienosti päättävä kaksikko Deliver Us From Evil ja Mirror Image. Muuten meno on sellaista suht hyvää mutta tällä kaudella tuntui olevan enemmän noita keskinkertaisia jaksoja kun vertaa aiempiin kausiin. Ja nuo 3 kehnointa jaksoa ovat toki asia erikseen.

28.03.2012 klo 17:27

Miami Vice: 3. tuotantokausi

Odotuksiini nähden Vicen kolmoskausi on varsin vahva suoritus. Hieman tummempi ja vakavempi tyyli oli mukava lisä kakkoskauteen verrattuna ja mielestäni tämä kolmoskausi on kestänyt paremmin aikaa kuin kakkoskausi joka sisälti hieman kepeämpiä jaksoja kuten Phil The Shil joista en pitänyt paljoakaan.

Kolmoskauden suosikkijaksoiksi muodostuivat Stone's War, Walk Alone, Manhunter-tyylinen Shadow in the Dark, Baby Blues, The Savage, Red Tape, Everybody's In Show Biz ja kauden upeasti päättävä Heroes of the Revolution. Näistä ehkä kirkkaimmin esiin nousivat upea Walk Alone joka tarjoaa mainiota MV-viihdettä alusta loppuun saakka. Myös Manhunter-tyylinen tumman ilmeen omaava Shadow in the Dark oli mainio tuttavuus tältä kaudelta, jos tuo jakso ei jää MV-diggarin mieleen niin ei sitten mikään. Myös Stone's War ansaitsee maininnan huikean soundtrackin ansiosta, Peter Gabrielin Red Rain onkin kolmoskauden In the Air Tonight, sen verran hieno biisi tuo on.

Kaikenkaikkiaan kauden taso pysyy siis varsin tiukkana ja ihmettelenkin miksi kolmoskausi sijoitetaan yleensä kahden ensimmäisen kauden taakse. Ainakin minun listoillani kolmoskausi on aivan yhtä hyvä kuin ykköskausi ja vasta sen jälkeen tulee kakkoskausi (vaikka sekin on mainiota seurattavaa ilman muuta).

07.03.2012 klo 20:21

Miami Vice: 2. tuotantokausi

Näin on Miami Vice-urakkani päässyt kakkoskauden päätösetappiin. En näiden kahden ensimmäisen kauden välillä näe suurta eroa, ehkä ykköskaudella meno oli hieman tasaisempaa sillä kakkoskaudella taso notkahtelee hiuskarvan verran esim. jaksojen Tale of the Goat ja Phil The Shil myötä, mutta kyllä kakkoskausikin tarjoaa loppujen lopuksi paljon sarjasta pitäville.

Omien pisteytyksieni mukaan kakkoskauden heikoimmaksi jaksoksi muodostui tosiaan tuo Phil The Shil, tuntumassa tulee Tale of the Goat, mutta muut jaksot olivatkin sitten vähintäänkin keskivertoa parempaa MV-menoa. Täysiä kympin jaksoja tältä kaudelta itselleni olivat Out Where the Buses Don't Run, Definitely Miami, One Way Ticket, Florence Miami ja kauden erittäin tyylikkäästi päättävä Sons And Lovers. Näiden ässäjaksojen tuntumassa tulee sitten monta muuta mieleenpainuvaa jaksoa. Ehdottomasti nautinnollinen Miami Vice-season siis tämä, kohti kolmoskautta!

11.01.2012 klo 15:09

Miami Vice: 1. tuotantokausi

Eipä Miami Vicen ensimmäiseltä tuotantokaudelta paljoa heikkouksia löydy, ehkä pari kepeämpää jaksoa on joukossa mutta kauden aikana taso ei kummemmin ainakaan laske. Kauden kärkijaksoiksi muodostuvat Brother's Keeper, Heart of Darkness, Calderone's Return (Part I & II), The Great McCarthy, Give a Little Take a Little, Milk Run, Golden Triangle (Part I & II), Smuggler's Blues, Evan ja hieno kauden päätösjakso Lombard. Hyvin pysyi siis taso yllä tämän kauden aikana, kaiken tämän myötä onkin helppo huomata kuinka tämä sarja oli tässä vaiheessa ikäänkuin aikaansa edellä. Oli mielenkiintoisia hahmoja joista oli helppo tykätä, ja monet jaksoista tuntuivat kuin pieniltä elokuvilta joissa oli aina jotain uutta. Ja vielä tänäkin päivänä monet näistä jaksoista näyttävät ja tuntuvat hienoilta, se tietty Miami Vice-fiilis ei ole kadonnut mihinkään.

16.07.2010 klo 21:58

Twin Peaks - Definitive Gold Box Edition

Diggaan suuresti tästä sarjasta, minun suosikkisarjani vieläkin. Tämä Gold box edition on THE DVD-setti Twin Peaks fanille, huikean laatuinen kuvamateriaali ja mielenkiintoiset lisäjutut takaavat laadun.

13.04.2008 klo 20:37

Twin Peaks - Definitive Gold Box Edition

Upea boksi upealle sarjalle, olen ollut kova Twin Peaks fani siitä asti kun MTV3 näytti jaksot vuosi sitten uusintana, eikä loppua näy rakkaudelle tätä sarjaa kohtaan. David Lynchin muutkin mestariteokset upposivat heti nähtyäni sydämmeen, osa on kuitenkin vielä katsomatta.

Silti, uniikki ja upea sarja, ja tulee olemaan varmasti aina minun ykkössuosikkisarjani.

Edellinen sivu | 1 | Seuraava sivu