03.04.2014 klo 10:01

The Omen

Täysin turha uusintaversio. Missään ei ylletä alkuperäisen tasolle, se kun on jo valmiiks loistava elokuva. Kysymys kuuluukin: Miks jo valmiiks hienosta leffasta täytyy mennä väsäämään remake?

02.04.2014 klo 10:12

Jouluyö murhayö

Kuuluu ehdottomasti sinne slashergenren paremmistoon. Kannattaa tsekata!

31.03.2014 klo 09:54

Verinen Valentine

Ei parhaasta päästä, mutta kuitenkin viihdyttävä elokuva slasherien kultakaudelta eli kasarilta. Juoni on hyvin pitkälti samaa settiä kun Friday the 13th sarjassa. Murhaajasta täytyy antaa plussaa, ylipäätään toi kaivosmeininki kolahti jotenkin meikäläiseen. Todella hieno miljöö kauhuleffalle. Huonoja puolia tässä on samat asiat kuin muissakin slasherleffoissa, tönköt näyttelijät jne. Pahin miinus kuitenkin on se, että My Bloody Valentinea on saksittu todella rankalla kädellä. Eli kannattaa hommata mielummin käsiinsä leikkaamaton versio jos tähän haluaa tutustua. Itse katsoin leikkaamattomat kohtaukset jälkikäteen.

19.03.2014 klo 10:41

Funny Games

Paras Michael Haneken leffa mitä oon tähän asti nähnyt. Uhkaava tunnelma alkaa heti alussa, ja pysyy yllä aivan loppuun asti. Näyttelijät osaa hommansa, etenkin Arno Frisch vetää loistavan roolin psykopaattisena Paulina.

18.03.2014 klo 16:22

71 katkelmaa erään sattuman kronologiasta

"Trilogian" huonoin osa. Liian pitkäveteinen. Jotkut kohtaukset etenkin on turhan pitkitettyjä. Ajatuksia kuitenkin onnistu tääkin herättämään, kuten yleensä muutkin Haneken leffat.

14.03.2014 klo 10:29

Swamp Thing

Nauraa kyllä sai, muuta hyvää leffassa ei juuri ollut. Jännä että Craven on kaikkien helmiensä välissä ohjannu tällästä roskaa (Shocker, Swamp Thing). Noh, aina ei voi onnistua. K-18 leima on kans aika outo tässä, suo-mies kun tahtoo vaan heitellä vihollisensa veteen tai pusikkoon. Swamp Thingin maskeeraus on ihan ok, toi vähän vanhat hirviöleffat mieleen. Puku tosin olis saanu olla vielä törkysemmän näköinen.

"The way out is through"

Ton swamp thingin elämänopin kun pitää mielessä tätä katsoessa, niin kyllä se siitä.

13.03.2014 klo 12:56

Bennyn video

Toimiva pätkä tääkin, vaikkei yhtä hyvä kun Haneken debyyttiohjaus Seitsemäs manner. Realistiset hahmot ja paikoittain ahdistava tunnelma tässä on, mutta pitkäveteisyys syö leffan tehoja aika paljon.

13.03.2014 klo 09:26

Pahuuden kartano

Kelpo kamaa, tosin elokuvan loppu oli vähän mitä oli. Kyllä tän pariin kertaan jaksaa katsella. + Olihan se Rush ihan Vincent Pricen näköinen.

10.03.2014 klo 09:26

Running Scared

Keskiverto toimintapätkä. Puolituntia olis saanu saksia helposti poies, esimerkiks kohtaus jossa Oleg on sen pariskunnan luona. Ihan hyvä kohtaus juu, mutta turhan irrallinen muuhun leffaan nähden. Näyttelijät pääosin hyviä, hahmot myös leffassa on yllättävän mielenkiintosia. Löytyy kaikenlaista pikkurikollista ja parittajaa. Loppukohtaus lätkähallissa on myös komiaa katsottavaa.

Perjantai-ilta, kylmä olut + Running Scared

03.03.2014 klo 11:17

Doomsday

Ihan viihdyttävä aivot narikkaan toimintaleffa. Huomaa että on Mad maxit, Pako New Yorkista ym genren kulttielokuvat tiirattu huolella. Viihdyttävyydestään huolimatta ei Doomsday yllä mitenkään Neil Marshallin aiempien elokuvien tasolle.

27.9.2019 Re-visit.

Joo, viis vuotta näemmä edellisestä katselusta. Kyllähän tää viihdyttävä on, mutta elokuvana todellinen sillisalaatti. Viittauksia muihin elokuviin löytyy todella runsaasti, sekä ihan suoraan kuvasta kuvaan otoksiakin. Kyllähän noita viittauksia on ihan kiva bongata, mutta siihen turtuu, kun koko elokuva on kuin kasattu jo valmiista ideoista. Toiminta on onneks napakkaa, ja mukana on paljon vaarallisia stuntteja ja gore-efektejä. Niinkun tälläsessä filmissä täytyy ollakkin. Doomsday on kuitenkin melkoinen riman pudotus Marshallin uralla ohjaajana, miehen aiemmat kaksi elokuvaa on loistavia, kun taas Doomdsay on melko keskinkertainen tekele. Marshallin täysin omilla jaloillaan seisovat filmit toimii vaan pirusti paremmin, tässä on lähetty liikaa sellasella fanipoika-meningillä liikenteeseen.

02.03.2014 klo 22:55

Legenda

Ihan kelvollinen fantasiaseikkailu, vielä näin vuosien jälkeenkin. Juoni ehkä vähän heikohko, mutta pojoja tulee upeista lavasteista / maskeerauksista. Plussaa myös tietysti Tim Curryn hienosta roolista paholaisena.

23.02.2014 klo 10:45

Rosvoja, rosvoja!

Hieno fantasiaseikkailu. Matkalla törmätään historiasta tuttuihin hahmoihin, peikkoihin, jättiläisiin, kävästään titanicilla ja ties mitä. Lopussa tietysti vastaan tulee vielä itse paholainen. Erikoistehosteet on kelpo katseltavaa, elokuvan ikäänkin nähden. Ainoastaan elokuvan loppu oli vähän omituinen, mutta eipä sekään jäänyt suuremmin haittaamaan.

22.02.2014 klo 14:08

Mean Machine

Varmaankin paras futisleffa mitä on tullu katsottua. Kiva nähdä vakiogangsteri Vinnie Jones kerrankin päähenkilön roolissa.

17.02.2014 klo 14:23

Salasana: Swordfish

Viihdyttävä keskivertoa parempi hakkeritoimintaleffa. Suomiviittaukset oli ihan hauskaa katsottavaa, harmi vaan että se jätkä molotti jotain ihan muuta kieltä. Jackmanin uskottavuus hakkerina oli ehkä vähän kyseenalainen, sen sijaan Travolta oli hyvä pahiksena. Kannattaa tää katsoa, jos aihe vähääkään kiinnostaa.

14.02.2014 klo 10:39

Kuoleman mannekiinit

Aivan loistava 70-luvun kauhuleffojen unohdettu helmi. Aidosti jännittävä tunnelma on hyvin paljon samankaltainen kuin Texas Chain Saw Massacressa. Ei Tourist Trap ehkä aivan yhtä tehokas elokuva ole, mutta hyvin lähellä sitä. Murhaajakin tuo maskeineen välillä hyvin vahvasti mieleen Leatherfacen. Chuck Connorsin pelottavan sekopäistä pahisroolia lukuunottamatta näyttely ei ole elokuvassa mitenkään erikoista. Bond-tyttö Tanya Robertsia tietysti katselee ihan mielellään.

Todellakin aliarvostettu teos jota voi suositella helposti kaikille genrestä vähänkin ymmärtäville!

11.02.2014 klo 13:44

Colt puhukoon puolestani

Mitäänsanomaton elokuva. Ainoana hyvänä puolena mainittakoon rautainen Michael Ironside, joka on loistava lähes roolissa kuin roolissa.

11.02.2014 klo 11:00

Cape Fear

Otetta on ja pysyy aina sinne Cape Fearille asti jossa koko touhu huipentuu. De Niro vetää todella kovan roolin Max Cadyna. Ei Noltekaan huono ole, vaikkakin jää De Niron jalkoihin auttamatta. Scorsese puolestaan osoitti taas kerran olevansa yksi maailman parhaista ohjaajista (ainakin omissa silmissäni).

10.02.2014 klo 10:38

The Skeleton Key

Oikein hyvä kauhupätkä. Kuulunee 2000-luvun parempaan päähän tämäkin. Tiivis tunnelma takaa ettei tän aikana pääse pitkästymään ja hoodoomagia on aiheena todella toimiva. Hieman toi wanhoine rakennuksineen ja paukkuvine ovineen mieleen The Othersin. Suosittelen kaikille psykologisten kauhu/jännityselokuvien ystäville, verellä läträämistä ei kuitenkaan kannata odottaa.

06.02.2014 klo 17:33

Rangaistusvanki

Purgatory on Bond-tyttö Tanya Robertsin tähdittämä b-luokan eksploitaatioleffa kasarin loppupuolelta. Juoni elokuvaan on otettu suoraan kliseiden oppikirjasta, kaksi amerikkalaistyttöä lavastetaan syyllisiksi heroiinin salakuljetuksesta Etelä-Afrikassa jne jne.. Sitten ollaankin lusimassa vankilassa jonka johtaja parittaa näitä vankina olevia naisia. Mukaan sekoiluun liittyy kuitenkin tietysti prinssi-uljas joka jeesaa Robertsia. Loppu hyvin kaikki hyvin. Elokuva on kaikinpuolin melkosen törkeetä roskaa, eikä edes viihdyttävää sellaista. En suosittelis tätä edes pahimmalle vihamiehelle.

06.02.2014 klo 00:34

Lewis & Clark & George

Ei mitenkään erikoinen rikosleffa. Näyttelijät pääosin umpisurkeita. Muutamat hauskat kohtaukset vähän pelastaa. Pari kertaa tän jaksaa katsella läpi.

01.02.2014 klo 20:02

Death Sentence

Mainio vigilante-teeman leffa. Tälläsiä harvemmin nykyään tehdään, ainakaan hyvällä menestyksellä. Death Sentence kuitenkin jaksaa viihdyttää kerta toisensa jälkeen. Suosittelen!

27.01.2014 klo 14:29

Ruohonleikkaaja

Tarina on ihan hyvä ja mielenkiintoinen. Jeff Fahey ja Brosnan vetää roolit hyvin. MUTTA, on kaks asiaa jotka syö tän leffan tehoja aivan törkeesti. Ensimmäinen asia on elokuvan pituus. Jos elokuva olis tiivistetty puoleentoista tuntiin, tai edes alle kahteen tuntiin, olis tää voinu toimia paljon paremmin. Toinen asia on ne erikoistehosteet. Kokoajan tulee jotain virtuaalipaskaa ruudulle, ja jossain kohtaa alkaa tuntua että katselee jotain tökeröä pleikkaripeliä eikä elokuvaa.

Edit. 24.10.2015 Tulipa uusintakatsottua tää. Edelleen samaa mieltä, liian pitkä. Tehosteistakin on ajan hammas parhaan terän nakerrellu poies. Enemmän kuitenkin häiritti nimenomaan tän leffan kesto. Sisältöö ois ollu ihan yhtälailla vaikka ois saksittu vähintään puoli tuntia pois.

22.01.2014 klo 14:52

Killing Zoe

Tarantino-vaikutteinen hyvä leffa tutusta aiheesta, eli pieleen menneestä pankkikeikasta. Kaikki mikä voi mennä pieleen, myös menee. Alkupuoli elokuvasta herskasekoiluineen jne oli kyllä niin sekavaa katsottavaa ettei siitä saanut oikein mitään irti, mutta kun päästään itse pankkiin niin alkaa se varsinainen toiminta. Muutama liipasinherkkä narkkari ilman kunnon suunnitelmaa ryöstämässä pankkia, väkivaltaa ja ruumiita on sitten sen mukaisesti. Eric Stoltz vetää loistavan roolin kassaholvimiehenä, kuten myös koplan pomoa näyttelevä nimihirviö Jean-Hugues Anglade.

22.01.2014 klo 11:36

Henry Lee Lucas - sarjamurhaaja

Ei tätä kyllä kauhuelokuvaksi voi kutsua, vaikka monissa paikoissa tätä sellaiseksi (mm. dvd:n kannessa) väitetään. Pikemminkin draamaelokuva höystettynä pienillä kauhuelementeillä. Hyvä elokuva tää kyllä on, sitä ei voi kiistää. Huumoria ei juuri ole ja väkivalta on veristä sekä vastenmielistä katsottavaa. Tarina myös etenee jouhevasti, vaikkei tässä mitään toimintaa erityisesti ole. Kaikesta parhaiten kuitenkin mieleen jää Michael Rookerin aivan uskomaton näyttelijäsuoritus Henrynä. Otiksen roolissa nähtävä Tom Towles on myös hyvin uskottava. Rikoselokuvien ystävien ei tätä kannata missata.

20.01.2014 klo 10:30

[REC]³ Génesis

Ihan hyvä zombiekohellus. Alkupuoli on vähän tylsänpuoleinen, mutta kun käsivaratyylistä siirrytään pois niin alkaa tapahtua. Hahmot ei oo mitenkään erikoisia lukuunottamatta hauskaa spongebob ripoffia, Sieni-Johnia. Sekä tietysti morsian moottorisaha kädessä on aika hulvaton näky, vaikkakin kyseinen kohtaus kestää vaan pienen hetken. Vaikkei tää mikään mestariteos ole, niin kyllä tän parissa viihtyy sen tunnin ja kakskymmentä minuuttia. Helposti.

19.9.2016 Edit: Ei ihan toiminu toisella katselukerralla yhtä hyvin kun ekalla.

14.01.2014 klo 10:43

My Little Eye

Ei huono, odotuksiin nähden tää kyllä yllätti. Omaperäinen idea toimii ihan hyvin ja välillä leffa tarjoaa aika kuumottavia tunnelmia. Harmi ettei jännitystä oo kuitenkaan onnistuttu pitämään koko elokuvan ajan yllä, vaan välillä tää sortuu melko tylsiin hetkiin ja turhanpäiväiseen lätinään.

08.01.2014 klo 16:52

Scream 4

Screamin jatko-osista paras. Sekin seikka huomioon ottaen että edellisestä osasta oli aikaa 11 vuotta. Juoni jne on sitä samaa tavallista screamia. Loppuratkasukin oli ihan ok. Kerran tai pari kertaa tän katsoo. Ei tuonut sarjaan paljoakaan uutta, muttei ollut pettymyskään.

08.01.2014 klo 01:32

Scream 3

No melko väsynyttä rupes oleen, itseasiassa niin väsynyttä että meinasin nukahtaa pariinkin otteeseen. Taso putos todella paljon tokasta, saatika sitten ekasta osasta. Leffan paras kohtaus tais olla se kun lopputekstit vihdosta viimein lähti rullaamaan. Toivon todella että sarjan neljäs osa on parempi.

07.01.2014 klo 01:06

Jason X

Sarjan huonoin osa, onneks näiden tekeminen lopetettiin tähän (remakea lukuunottamatta). Sama meininki tässä on kun muissakin osissa, paitsi että nyt ollaan avaruudessa. Typerää läppää ja umpisurkeita näyttelijöitä piisaa. Silti Jason X ei oikein onnistunu viihdyttämään. Eikä edes huonoudessaan naurattanut, mitä puolestaan esimerkiks Part VIII teki paljonkin.

03.01.2014 klo 16:58

Friday the 13th Part VIII: Jason Takes Manhattan

Tämä osa on kyllä ehdottomasti sarjan heikommasta päästä. Laivaosio on ihan menettelevää, mutta loppupuoli itse New Yorkissa on melkosta tuubaa. Nostalgiapisteitä kuitenkaan en voi olla antamatta, part VIII nimittäin oli sarjan ensimmäinen osa jonka aikanaan penskana näin. Plussaa pitää lyödä myös häijystä saunakohtauksesta. Leffassa myös näytetään miten käy kun alkaa nyrkkeillä itsensä Jasonin kanssa. Se on yks pubiheijari ja kuolema korjaa.

03.01.2014 klo 00:52

Friday the 13th Part VII: The New Blood

Pieniä uusia juttuja tuotu sarjaan lisää mutta muuten aika peruskaavalla mennään. Potentiaalia olis ollu parempaankin. Tapot oli melkosen tylsiä. Aina kun Jason listii jonkun, kuva leikkaa suoraan seuraavaan kohtaukseen. Plussaa muutamasta uudesta ideasta ja Jasonin brutaalista ulkonäöstä (kahleet kaulassa jne).

Yleisesti kauhuleffana ei hyvä, mutta slasherviihteenä toimii jälleen kerran.

02.01.2014 klo 23:21

Friday the 13th Part 6: Jason Lives

Viihdyttävää slasheria taas kerran, ei sen kummempaa. Parempi kun viitososa, muttei vedä vertoja ensimmäisille neljälle osalle.

30.12.2013 klo 11:53

Scream 2

Ykkösen tasolle ei yllä mitenkään mutta odotuksiin nähden oli ihan kelpo jatko-osa. Juoni rakentuu mukavasti loppua kohden ja toimintaakin on riittävästi. Murhaajaa on myös mukava taas arvailla. Itse loppukohtaus sitten olikin pettymys. Kauhuleffaviittauksia ja kliseille naureskelua on kuten ensimmäisessäkin osassa.

Viihdyttävä pari katselukertaa kestävä kauhuleffa

27.12.2013 klo 01:17

Friday the 13th Part 5: A New Beginning

Edeltäjiään heikompi Perjantai kolmastoista. Kaikenlaista juonenkäännettä koitetaan vääntää muttei se oikein tahdo toimia. Jarvisin Tomppa lähinnä ärsyttää koska jätkä ei yksinkertaisesti vaan puhu mitään. Muut hahmot on myös aika tympeitä. Jopa tapot on jotenkin tylsää katsottavaa, poikkeuksena ehkä se wc-koppi kohtaus. Toivottavasti kutonen säväyttää paremmin.

A New Beginning, huonoin tähän asti.

24.12.2013 klo 20:47

Scream

Reilusti parempi kun mitä muistinkaan. Juoni oli ihan fiksu ja arvaamaton. Kaikki osapuolet toimii ihan näppärästi muutenkin. Ei ehkä Cravenin parhaimmistoo mutta mainio leffa kuitenkin. Viittauksia vanhempiin kauhuleffoihin oli runsaasti ja niitä olikin ihan hauska bongailla.

18.12.2013 klo 11:02

Diary of the Dead

Kyllä on Romerolta jotenkin hävinny ote ton alkuperäisen trilogian jälkeen. Land of the dead oli vielä ihan jees, mutta tää ei. Koko käsikamerapelleilyn ois voinu jättää pois. Hahmot oli mitäänsanomattomia ja puolessavälissä leffaa rupes oleen ihan samantekevää mitä kellekin käy. Zombit sentään oli rujon näkösiä ja vertakin roiskuteltiin sopivissa määrin, mutta ei sekään tätä pelasta. Vielä ois sarjan viimeisin osa katsomatta, toivottavasti se ois vähän pirteempi kun tämä.

17.12.2013 klo 14:04

Friday the 13th: The Final Chapter

Samaa linjaa jatketaan kun aiemmissakin osissa. Jason tosin heiluu taas pikkusen vahvempana kun aiemmin. Tasoltaan tää "päätösosa" on ehkä samaa luokkaa kun kolmonen. Viihdyttävää ja helposti katseltavaa roskaa, ei tarvi paljon aivoja käyttää näitten leffojen parissa. Plussaa Paluu tulevaisuuteen -leffoistakin tutun Crispin Gloverin hauskasta roolista ja Savinin taatun maukkaista tehosteista.

17.12.2013 klo 01:09

Perjantai 13. päivä, osa 3

Sarjan kolmas osa ei tarjoa varsinaisesti mitään uutta, mutta viihdyttävä tapaus tääkin on. Hahmot jää vähän tasapaksummiksi kuin aiemmissa, eikä kukaan ole erityisen kiinnostava. Erityismainintana se että tämä on ensimmäinen osa jossa Jason käyttää yhtä "trademarkeistaan" eli lätkämaskia. Toiseksi pitää mainita hauska tunnari joka on niin kasaria kun voi olla. Kauhuelokuvana ei tämäkään osa päätä huimaa, slasher-viihteenä sen sijaan toimii kuten pitääkin.

16.12.2013 klo 13:44

Perjantai 13. päivä, osa 2

Friday the 13th Part 2 tarjoaa vanhaa kunnon slasherviihdettä oikein olan takaa. Tasan ja vain sitä itseään. Typeriä teinejä, kliseisiä kohtauksia ja verisiä tappoja. Vaikkakin Jason on todella koominen ilmestys farmarivaatteissaan ja perunasäkki päässä niin kyllä tää ekan osan voittaa helposti. Roskaleffa, mutta hyvin viihdyttävä sellainen.

10.12.2013 klo 15:57

Kuolleiden valtakunta

Kelpo pätkä vaikkei todellakaan yllä samalle tasolle kuin sarjan ensimmäiset kolme leffaa. Zombit on taas asteen älykkäämpiä kuin aiemmissa jne jne. Tällä kertaa älykközombina Big Daddy joka johdattaa isompaa ryhmää eläviä kuolleita. Jää isukki kuitenkin jotenkin ohueksi hahmoksi verrattuna Day of the deadin Bubiin. Myös Tom Savini vilahtaa macheten kanssa ja Shaun of the deadista tuttu Simon Pegg on bongattavissa. Kauhuelokuvana ylipäätään ei mitenkään huikea esitys, mutta zombiefanien / sarjan fanien kannattaa tääkin katsastaa.

09.12.2013 klo 14:53

Stephen Kingin Se

Hyvä leffahan tää on. King-filmatisointien paremmasta päästä ehdottomasti. Ensimmäinen puolisko toimii todellakin paremmin kun toinen. Juoni rullaa hyvin, lapsinäyttelijät tässä leffassa on oikeesti parempia kun aikuiset. Tim Curry Pennywisenä on tietysti loistava ja yks elokuvan kantavista voimista, mutta ne muut on aika surkeita.

Jälkimmäinen puolisko leffasta junnaa aika lailla mutta on siinäkin omat hyvät hetkensä. Surullisen kuuluisa loppukohtaus sitten tuhoaakin leffan tehoja aivan perkeleesti. Se on nimittäin aivan naurettavan huono. Ehkä huonoimpia loppukohtauksia elokuvahistoriassa. Ikinä.

Tässä saattaa olla vähän nostalgiapisteitä mukana, mutta oon pitäny tästä elokuvasta aina todella paljon. Joten:

06.12.2013 klo 13:08

The Ruins

Omaperäinen idea ja yleisesti ottaen ihan viihdyttävä filmi. Meno on ehkä vähän hitaanpuoleinen välillä mutta kyllä mielenkiinto onnistutaan pitämään loppuun asti yllä. Ei tätä ehkä moneen kertaan katso mutta silti The Ruins edustaa ainakin oman valmistumisvuotensa (2008) kauhuelokuvien onnistuneempaa puolta.

28.1.2015 Edit: Tulipahan vilkastua uudestaan. Toimi edelleen perus kauhuviihteenä ihan kivasti. Muistin vaan että tää olis ollu gorepitosempi, mutta eipä ollutkaan. Kolme tähtee on edelleen osuva arvosana.

05.12.2013 klo 10:47

Delivery - Kuoleman kotiinkuljetus

Ei tää ihan niin huono oo mitä sanotaan. Vaikka näyttely ja tehosteet on kökköä kamaa leffan tarina kuitenkin kantaa loppuun asti. Juoni on hyvin yksinkertainen mutta ehkä juuri siksi toimii tässä leffassa. Nimittäin jos tähän olis sotkettu jotain muuta vielä sekaan niin tuskin olis toiminu. Kertaalleen tän kattoo, tuskin toiste. Ainiin ja se sähköisku-kohtaus oli kyllä ihan syvältä. Sen kohtauksen aikana en meinannu uskoo että leffa on valmistunu 2006.

02.12.2013 klo 10:23

Pig Hunt

Pig Hunt on kliseinen ja huonoilla näyttelijöillä varustettu leffa. Silti se on ihan viihdyttävä. Tylsäks leffa ei käy missään kohtaa ja loppukohtausta täytyy jopa vähän kehua. Kertaalleen possujahdin katsoo helposti. Ehkä joskus toistekkin.

3.1.2015 Edit: Hah, kyllähän mä sen toistamiseen katsoin. Viihdytti ihan yhtälailla kun ekalla kerralla.

27.11.2013 klo 09:57

Bad Taste

Harmi ettei Peter Jackson tehnyt tän kaltaisia leffoja kun ihan muutaman..

21.11.2013 klo 00:23

Kärpänen II

Tylsänpuoleinen loppua lukuunottamatta, mutta silti ihan kelvollinen jatko-osa loistavalle ykkösosalle. Efektit on helvetin hyvin toteutettu eikä näyttely huonoudessaan kuitenkaan mene ärsyttävän puolelle. Vaikka tää onkin helposti kertaalleen jos toiseenkin katsottava elokuva, on silti hyvä ettei jatko-osia tullu enempää. Seuraava olis todennäkösesti.. noh, yhtä huono kuin alkuperäsen trilogian kolmos-osa.

20.11.2013 klo 11:07

Kärpänen

Eipä tästä löydy oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Niin genrensä kuin ohjaajansakin parhaimmistoa. Yksi parhaista remake-leffoista myös. Pyyhkii lattian alkuperäisellä kevyesti, vaikkei sekään mikään huono tapaus ole. The Fly on vaan yksinkertaisesti mestariteos.

18.11.2013 klo 20:18

Evil Ed

Hauska ruåtsalainen kauhukomedia joka on täynnä viittauksia vanhemmista kauhufilmeistä. Esimerkiksi pelkästään jo Edin pomon nimi on Samuel Campbell ja jääkaapissa lymyilee mörkö joka huutelee "bright light!", ja paljon muuta. Genren ystäville kolahtaa varmasti.

18.11.2013 klo 13:50

Curse of the Fly

Alkuperäisen kärpästrilogian päätösosa. Samalla myös surkein osa koko saagasta. Pituutta tällä on alle puolitoista tuntia, silti se onnistuu olemaan aivan tappavan tylsä. Näyttely on hirveetä tuubaa ja loppukohtaus onkin ainoa kohta mikä onnistuu edes yllättämään. Nimittäin typeryydellään. Täysin turha tekele, suosittelen käyttämään sen puolitoistatuntisen johonkin muuhun.

18.11.2013 klo 11:10

Musta joulu

Loistava slasher-klassikko. Jopa genren ensimmäiseks tekeleeks väitetty leffa. Siitä en oo varma mutta ehdottomasti katsomisen arvoinen tää oli. Alkupuolisko leffasta on rauhallisempaa himmailua ja tunnelmaa luodaan hiljalleen. Loppupuolella leffa osaakin olla sitten todella piinaava. Black Christmas osoittaa taas myös sen, että leffassa ei tarvitse olla sankokaupalla verta ja tusinaa tappoja ollakseen hyvä.

Edellinen sivu | 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Seuraava sivu