02.12.2015 klo 16:21

Prison - Vankila

Ihan omaperäinen pätkä Rennyltä. Ei miehen paras ohjaus, muttei todellakaan heikoimmastakaan päästä. Vankila toimii miljöönä tämmöseen kauhutarinaan mainiosti.

27.11.2015 klo 11:03

Fool's Gold - Kultaakin kalliimpaa

Kertaalleen katteltava seikkailuelokuva. Maisemat ja naiset on nättejä. McConaugheytä en oppinu arvostaan ennenkun katoin True Detectiven. Sellasessa roolissa mies vakuutti, tämmösessä kohelluksessa ei.

Ihan viihdyttävää hömppää.

20.11.2015 klo 16:12

Into the Mirror

Perinteinen kauhuleffa oli itelläkin mielessä kun aloin tätä kattelemaan, mutta tää olikin enemmän semmonen dekkarihenkinen elokuva. Eipä siinä, hyvin toimi jokatapauksessa. Toki jotkut kohdat oli puuduttavia, ja juoni hiukan laahas parissa kohtaa, mutta kaikenkaikkiaan ihan toimiva paketti. Jenkkiremake oli kyllä täysin erilainen, mutta ihan hyvä näkemys sekin aiheesta.

19.11.2015 klo 07:18

Vacancy 2

Melkosen mitäänsanomaton tekele.

17.11.2015 klo 17:09

Elävänä haudattu

Kelpo pikku trilleri maustettuna mustalla huumorilla. Muistaakseni myös nykyään kovin maineekkaan Frank Darabontin ensimmäinen täyspitkä leffa. Vaikkakin kai TV-elokuvana alunperin esitetty.

10.11.2015 klo 00:19

Haute Tension - kiihtyvää kauhua

Ihan näppärä kauhupätkä. Näistä verisistä kauhu/trilleri-leffoistahan noi ranskalaiset on viimeaikoina tullu oikein tutuks. Esimeriks Inside niminen leffa oli oikein mainio. Haute Tension taitaapi olla vielä tän buumin alottaneita teoksia. Harmi, että odotuksista huolimatta "kiihtyvää kauhua" suomennettu ranskispätkä jäi hiukan vaisuks.

Spoileri: näytä
Kaikesta huolimatta on tää ihan kattomisen arvonen elokuva, ainakin genren ystäville.

01.11.2015 klo 00:51

Hatchet

Heh, tässähän on lähdetty tekeen ihan perinteistä slässeri/splatterileffaa. Perinteikkyyttä voi tietenkin pitää miinuspuolena, tai plussana. Itse kallistuin tän kohalla tohon plussaan. Victor Crowley on hyvin onnistunu perus sekopäätappajamörkö, jota vieläpä tulkitsee Jasonin roolista tunnettu Kane Hodder. Pikkurooleissa vilahtaa myös Robert Englund ja Tony Todd. Päähenkilöt ja koko muu poppoo muuten on pelkästään täyttä tykinruokaa (tai tässä tapauksessa kirveen jnejne), kuten genren leffoissa yleensä. Gore-efektit on sopivan överit, ja hyvin toteutettu. Ei todellakaan mitään CGI-shittiä. Itseäni tää kyllä viihdytti mukavasti sen vajaan puoltoista tuntia. Täältä kommenttiosioo lukiessani mietin, että onko ihmiset ottanu tän liian tosissaan, ja/tai odottanu jotain vertahyytävää kauhuspektaakkelia? No oli miten oli, Hatchet on 2000-luvun slasher-elokuvaks yllättävän piristävä pläjäys. Kunhan muistaa vetää ne aivot nollille.

31.10.2015 klo 14:06

Ghost Rider - aaveajaja

Yliammuttua toimintaa ja Nicolas Cagen sekoilua, toimii ainakin kertaalleen. Wes Bentley on kuitenkin ehkä pahin näyttelijän irvikuva mitä maa päällään kantaa.

30.10.2015 klo 00:32

Olimme sotilaita

Eipä tää tuonu genreensä mitään uutta. Suoraansanoen aika turha elokuva. Lössönlöö godblessamericaa aikalailla alusta loppuun. Ei näin.

29.10.2015 klo 14:20

Elukkatehdas

Animal Factory on hyvä vankilaleffa joka perustuu jo edesmenneen ex-linnakundi-näyttelijä Edward Bunkerin kirjaan. Näyttelijäkaarti on täynnä just tälläseen leffaan sopivia nimiä, Buscemin ohjaus on ihan kelvollista (vaikkakin ko. herra paremmin näytteleekin kun ohjaa) sekä juonipuoli on suurimmalta osin kunnossa. Huonona puolena sanottakoon, että loppua kohden homma pikkusen lässähtää, ja loppu tuntu tulevan jotenkin töksähtäen. Omasta mielestä leffa ois joutanu olla vaikka puoli tuntia pidempi, niin juoni olis ehkä saatu vielä paremmin rakennettua, ja etenkin loppukohtaukseen olis voitu panostaa enemmän. En kyllä tosin osaa sanoa menikö se kirjassa sen kummemmin, kun en sitä oo lukenu. Pitäs varmaan.

Kaikenkaikkiaan: keskivertoa heittämällä parempi vankilaelokuva, muttei kuitenkaan mikään lajityypin mestariteos. Suosittelen tutustuun jos aihe kiinnostaa, muuten tää voi tuntua vähän tylsältä.

23.10.2015 klo 16:16

Caligula

Tulipahan tääkin katsottua vihdostaviimein. Ei kyllä säväyttäny. Rahkeita ois (ja ilmeisesti fyffeekin) ollu tehdä ihan hyväkin elokuva, no tuottaja pääs vähän liikaa hämmentään pataa ja loppu on historiaa. Kaikkihan tän elokuvan taustat tuntee. Malcolm McDowell vetää ihan hyvän roolin kuitenkin kaistapäisenä Caligulana. Se porno se irrallinen osa tässä elokuvassa on. Verellä lotraamista ja päänkatkaisu-sirkkeli juttuja ois vielä katellukin, mutta kun ne jynkkykohtaukset on niin väkisin sinne sekaan tungettu. Ei toimi niin ei toimi.

Tokihan tollanen saasta ja läpeensä absurdit kohtaukset naurattaa ja viihdyttää jossain määrin mutta mikään hyvä elokuva Caligula ei ole.

23.10.2015 klo 11:18

Monster's Ball

Hyvät näyttelijät, hienoa draamaa. Siinä se. Eipä tästä nyt mitään elämää suurempaa jää käteen mutta vähintään kertaalleen kattelee helposti. Jo pelkästää Billy Bob Thorntonin ja Halle Berryn roolisuoritusten puolesta kannattaa katella. Niin ja olihan se seksikohtaus ihan helvetin pitkä

19.10.2015 klo 19:40

Silent Night, Deadly Night 2

Tässä loistaa poissaolollaan kaikki se, mikä teki ensimmäisestä osasta varteenotettavan slasherin. Joidenkin mielestä jopa yhden genrensä "klassikkoelokuvista". Ainiin, tietenkin ensimmäiset 40 minuuttiahan on suoraan ykkösosasta otettua materiaalia. Rahastukseltahan tää koko touhu haisee ja pahasti, eikä leffassa muita hyviä kohtauksia tosiaan ookkaan kun noi ekasta otetut kohdat. Siis tää on niin sonta leffa, että se menee jo niinhuonoettäseonhyvä-elokuvien ohi. Niin ollen, Silent Night, Deadly Night 2 on vaan puhtaasti paska elokuva. Tähän ei kannata aikaansa saatika sitten rahojansa haaskata.

Hyi saatana.

18.10.2015 klo 22:40

Tumma kristalli

Juoni on melkonen kliseesoppa, mutta eihän tollasta käsityötä voi olla arvostamatta. Hahmot ja lavasteet on viimesenpäälle komeita. Pelkästään leffan ulkoasun takia kannattaa jo tsekata, vaikkei tarjonta tarinapuolella niin päätä huimaavaa olekkaan. Lapsena ois ehkä kolahtanu vielä paremmin kun tänäpäivänä.

Ainiin ja plussaa Futurefilmin tupladvd-julkaisulle komeasta ulkoasusta.

17.10.2015 klo 22:42

Merirosvoradio

Kunnon hyvän fiiliksen leffa. Jaksaa piristää joka kerta kun tän kattoo, brittihuumoria parhaimmillaan, draamaa unohtamatta. Niin ja tietenkin hyvää musiikkia. Toimii!

17.10.2015 klo 11:02

Sekopäät

Hauska pätkä. Omalla kohdalla myös jossain määrin nostalgia-arvoa löytyy, tätä kun tuli mukulana vhs-nauhurissa pyöritettyä aika useesti.

16.10.2015 klo 09:33

Araknofobia

Hyvä kauhupläjäys komedialla höystettynä. Hämähäkit on kyllä kuumottavia otuksia.

14.10.2015 klo 09:35

Kuolleet ja haudatut

Voi vinetto, että tämmöset leffat lämmittää kauhuleffadiggarin sydäntä. Tähänkään en jostain syystä ollu törmänny aiemmin, mutta onneks nyt sain tuon dvd:n käsiini. Kyseessähän on siis aivan loistava zombiepätkä 80-luvun alusta. Gore-efektit on todella näppärästi toteutettu ja juoni on juuri sopivan häiriintynyt tän kaltaseen elokuvaan. Itseäni ei edes pääroolin ajoittainen ylinäyttely haitannut.

Suosittelen!

12.10.2015 klo 10:29

Rollerball

Jos koko leffa ois tehty yhtä upeesti kun itse Rollerball-ottelut, tää ois ihan älyttömän kova tapaus.

Näillä näkymin kuitenkin vaan

11.10.2015 klo 14:41

The Beach

Ihan hyvä elokuva petolliseksi osoittautuvasta "paratiisista". Harmi ettei leffan hieno tunnelma kestä loppuun asti, vaan elokuva lässähtää aika pahasti loppupuolella. DiCaprio vetäsee ihan hyvän roolin, joskin sekin menee vähän överiks jossain kohtaa. Sanottakoon että tässä olis ollu aineksia huomattavasti parempaankin lopputulokseen.

05.10.2015 klo 19:59

The Last Drop

Ei mitenkään kummonen. Kyllähän tää ajanvietteenä menee. Michael Madsen oli huvittava överinä jenkkiupseerina.

02.10.2015 klo 10:26

Tron

Oli kyllä pettymys oletuksiin nähden. Tehosteista osa näyttää edelleen hyvältä, osasta on aika ajanut ohi. Juoni on yhdentekevä, ja elokuva tyytyykin nojaamaan lähes kokonaan niiden erikoistehosteiden varaan. Se toimi varmaan sillon kasarin alussa, kyllä nykyäänkin tehdään elokuvia joissa visuaalisuus menee kaiken muun edelle. Tron on kuitenkin omasta mielestä täysin yliarvostettu, eikä oikeestaan edes kovin hyvä leffa. Kertaviihdettä.

01.10.2015 klo 13:46

Chopper Chicks in Zombietown

Perinteistä roskaviihdettä. Joko tai . Fiiliksestä riippuen. Vähän ehkä vaisuks jäi verrattuna Troma-leffoihin yleensä.

30.09.2015 klo 13:56

Vihollisen vesillä

Olipas viihdyttävä pätkä. Itteeni ainakin toi uppoavan sukellusveneen klaustrofobinen tunnelma iski hyvin. Tuttuja näyttelijöitä oli useita, päällimmäisinä tietenkin jenkkipaatin kapu Martin Sheen ja hyvän roolin kapteeni Britanovina vetävä Rutger Hauer. Jos pääsee yli siitä faktasta, että venäläiset puhuu jälleen kerran varsin sujuvaa englantia, niin on Hostile Waters varsin nautittava sukellusvenetrilleri. Hassua muuten että tää on jääny näin vähälle huomiolle, ainakin täälä leffatykissä. Pisteytyksiä 5?

Ehdottomasti vähintään kertakatsauksen ansaitseva elokuva.

30.09.2015 klo 09:56

Pelon kesä

Aika hyvä elokuva Wes Cravenin alkupään tuotannosta. Tunnelmaltaan hyvin onnistunu pieni kauhutarina, harmi että loppu vähän lässähtää käsiin.

26.09.2015 klo 17:35

Kadonnut pataljoona

Ei oikein toiminu meikäläiselle. Voi olla että pitää kattoo jokukerta uudestaan. Mukavaa vaihtelua toki sotaleffassa, että perustana on ensimmäinen maailmansota, eikä aina toinen.

25.09.2015 klo 14:10

Super Troopers

Paljon parempi kun mitä odotin. Oikeestaan kaikinpuolin aika hauska leffa. Jo pelkkä avauskohtaus on sellasta kohellusta, että oksat pois. Ei mikään komedia-mestariteos, mutta ei kyllä jättäny kylmäksikään.

22.09.2015 klo 21:29

Bio-Dome

No ei ollu häävi komedia. Muutamat naurut kyllä sai ja soundtrackilla oli todellisia yllätyksiä tälläseen leffaan.

17.09.2015 klo 21:30

Lentävät villikissat

Tylsä perinteistäkin perinteisempi ämeeericän sotaleffa.

10.09.2015 klo 20:34

Kymmenen pientä neekeripoikaa

Ihan kohtuullinen rikoselokuva perustuen Agatha Christien huippusuosittuun dekkariin. Ei hyvä, ei huono.

29.08.2015 klo 20:41

Hollow Man - mies ilman varjoa 2

Ei todellakaan niin huono kuin odotin. Muttei tosiaankaan hyväkään elokuva. Melko kivuton katselukokemus mutta mitäänsanomaton ja turha jatko-osahan tää on.

29.08.2015 klo 18:13

Hollow Man - mies ilman varjoa

Hienon ja lupaavan alkupuoliskon jälkeen homma ikävä kyllä lässähtää aika pahasti. Kyllähän tän loppuun kattoo helposti, mutta loppupuolella juoni jää niin pahasti efektiperseilyn jalkoihin. Viihdyttäväähän sitäkin on seurata, mutta pikkusilla parannuksilla tää ois voinu olla loistava leffa. Näyttelijäpuolta ei voi hirveemmin kehua, paitsi Baconia, joka vetäsee kyllä aika hyvän roolin kuuppansa sekottaneena tiedemiehenä. Ainiin ja plussaa myös siitä Teräsmies vitsistä!

Verhoevenin parhaimpiin verrattuna ei vakuuttanut, mutta yleisesti elokuvana ihan viihdyttävä pläjäys on kuitenkin kyseessä.

26.08.2015 klo 20:51

Fantastic Four: Hopeasurffari

Ei mikään kummonen, mutta reippaasti surkeaa ekaa osaa viihdyttävämpi ja mielenkiintoisempi. Mm. Silver Surfer on hahmona aika hieno.

26.08.2015 klo 11:38

Get Rich or Die Tryin'

50-Cent fanit sais tästä varmaan enemmän irti kun minä. En kuitenkaan pitäny huonona leffana. Adebisinakin tunnettu Adewale Akinnuoye-Agbaje vetäsee tiukan roolin Majesticina.

25.08.2015 klo 10:18

Fantastic Four

Äh. Toivottavasti ei tarvi kattoo tätä uudestaan. Huumori on parhaillaankin vaivaannuttavaa ja väkisinväännettyä. Juoni oli kaikenkaikkiaan typerä ja yhdentekevä. Ei toimi niin ei toimi. Toivottavasti se jatko-osa olis edes hivenen parempi.

20.08.2015 klo 14:44

Kiss of the Dragon

Ihan jees toimintapätkä. Jet Li on kovassa vedossa kuten yleensä ja turpaanvetoo onkin sitten sen mukasesti. Tällä kertaa jenkkilän sijaan tosin Ranskassa. Kyllä tää Jet Lin jenkkileffojen parempaan puoliskoon kuuluu. Danny the Dog säilyy silti edelleen omana suosikkina näistä.

19.08.2015 klo 21:10

Pathfinder - Legenda aavesoturista

Ajattelin että voisin jopa pitää tästä leffasta, ja että kaikki haukut tätä tekelettä kohtaan vois osottautua vääriksi. Noh, toisin kävi. Pathfinder vaan yksinkertaisesti on todella kökkö leffa. Voivoi kun joku muukin puoli elokuvasta ois toiminu kun visuaalisuus. Viikingit on ilkeen näkösiä (joskin helvetin epärealistisia) ja tappelut on ihan toimivia. Juonenkuljetus ja tarina sen sijaan on niin tylsää puupökkelömeininkiä, että teki mieli jatkuvasti hakata kaukosäätimen pikakelausnappia äkkiä lopputeksteihin asti. Nispelin Marcukselle kaks sanaa: EI NÄIN.

18.08.2015 klo 19:54

Pyhimyksiä ja sotilaita

Virkistävän erilainen sotaelokuva. Amerikkalaisia ei liiemmin glorifioida, eikä saksalaissotilaita demonisoida, toisin kuin yleensä jenkkien sotaleffoissa on tapana. Saints and Soldiers tahtookin sanomallaan pikemminkin osoittaa, että jokaisen univormun alla on kuitenkin vain ihminen. Siinä leffa myös onnistuu. Hieno elokuva kaikenkaikkiaan.

Vahva nelonen.

17.08.2015 klo 07:11

Night at the Museum 2 - Yö museossa 2

Melkosta kohellusta. Toistaa tismalleen samat asiat kun ensimmäinenkin osa. Suhteellisen turha jatko-osa.

13.08.2015 klo 07:24

Odd Thomas

Vähän ristiriitaiset fiilikset jäi. Toisaalta ihan hyvä ja viihdyttävä, toisaalta aika mitäänsanomaton. Kirjaa en oo lukenu, mutta ihan mielenkiintoselta tuo tarina vaikutti. Tiä vaikka joskus tulis luettuakin. Ehkä jopa itse elokuva ansaitsee joskus uusintakatselun.

Tällä kertaa ei kuitenkaan oikein suuremmin iskeny.

12.08.2015 klo 16:54

Night at the Museum - Yö museossa

Aika heikko esitys, ikävä kyllä. Idea henkiinheräävästä museostahan on sinänsä mainio. Hyvät näyttelijätkin on mukaan saatu, Stilleristä nyt en liiemmin välitä, mutta noin niinkun muuten.. Vaan eipä se näyttelijäkaartikaan oikein auta kun juoni, vitsit jne on kliseeromukopasta kaivettu. Kyllähän tää varmaan lapsia jaksaa viihdyttää, ja jos olisin edelleen vekara olisin varmasti nauttinu tästä ihan täysillä. Tästä leffasta tulikin mieleeni Jumanji, joka pitäs katella pitkästä aikaa uudestaan. Robin Williamshan siinäkin näyttelee.

09.08.2015 klo 11:14

Cleaner

Yllätti positiivisesti! Harlinin leffojen taso on melkosen vaihtelevaa, mutta tää oli varsin onnistunu trilleri ilman turhaa koohaamista ja räiskintää. Juoni on ehkä tavanomainen, mutta tunnelma on kohdillaan joten ei tätä katsellessa päässy kyllästymäänkään. Osittain tietysti koko hommaa kannattelee myös hyvät näyttelijät. Nähtiinpä tässä muuten Peter Franzenkin pienessä roolissa.

Tosiaan, yllättävän hyvä. Varmaan tän pariin tulee palattua joskus toistekkin.

21.07.2015 klo 12:35

Dead Silence

Sawin luojanakin tunnettu James Wan on onnistunu tekeen Dead Silencestä ihan hyvän kauhuelokuvan, joka kumartaa paljon vanhoille genren elokuville. Jump scare -säikyttelyn ja ylettömän verellä lotraamisen sijaan se keskittyy aavemaisen tunnelman rakentamiseen, pääosin jopa onnistuen siinä, mikä on todella hieno asia. 2000-luvun kauhuleffat kun ei oo tunnelmaltaan yleensä mitenkään jännittäviä. Tunnelma ja tarina onkin Dead Silencen parasta antia, toki loppuratkasu on vähän hölmö, mutta etenkin takauma Mary Shawn nukke-esityksestä nostattaa kyllä hiukset pystyyn. Näyttelijöiden suorituksissa ei oo mitään kehuttavaa, paitsi itse Mary Shawta näyttelevä Judith Roberts on rooliinsa juuri oikea valinta.

Kaikenkaikkiaan Dead Silence on erittäin viihdyttävä, 2000-luvun kauhuksi jopa poikkeuksellisen jännittävä ja visuaalisesti kaunis elokuva.

17.07.2015 klo 15:57

The Darjeeling Limited

Tää oli ensimmäinen kosketukseni Wes Andersonin leffoihin. Ei ihan vakuuttanut. Toki huumori oli ihan toimivaa ja visuaalinen puoli parhaimmillaan silmiä hivelevää, mutta jotain tuntu silti puuttuvan. Hahmot jää jotenkin latteiksi, Owen Wilsonista en diggaa ylipäätään ja muutenkin monessa kohtaa elokuva tuntu polkevan liikaa paikallaan.

Ei huono, mutta jää meikäläiseltä luultavasti unohduksiin aika pian.

16.07.2015 klo 07:30

Musta sade

Melko perinteisellä ja kliseisellä juonella varustettu leffa, joka kuitenkin onnistuu säväyttään hahmoillaan ja visuaalisuudellaan ihan mukavasti. Ei todellakaan huono leffa, muttei tosiaankaan myöskään Scottin parhaimmistoon kuuluva. Suosittelen kuitenkin kaheksankytlukulaisen äksönin ystävien tutustumaan tähänkin teokseen.

14.07.2015 klo 10:49

Barbershop

Ihan hauska komedia, etenkin niiden kahden idiootin toilailut viihdytti. Tyypit siis yrittää kaikin keinoin saada auki ryöstämäänsä korttiautomaattia. Kuten arvata saattaa niin kaikki mikä voi mennä pieleen, menee. Itse barbershopissa käydyt kohtaukset on myös mukavaa katseltavaa. Dialogi on ihan nokkelaa ja hahmoja on jos jonkinlaista sorttia. Omaksi suosikikseni nousi koomikko Cedric the Entertainerin näyttelemä Eddie.

29.06.2015 klo 07:18

Tappajahai

Oman genrensä merkkiteoksia ja älyttömän tehokas elokuva, vaikka ikää onkin sen 40 vuotta. Ajan hammas ei oo päässy nakertamaan tätä leffaa sitten tippakaan. Näyttelijät vetää roolinsa just eikä melkeen, ja näinollen hahmot on todella mielenkiintoisia, sekä heidän tarinaansa syvennytään hienosti. Tunnelmaa rakennetaan alkuun hienosti, ja pahin kuumotus alkaa kun ukot astuu Quintin veneeseen. Eikä se hellitä ennenkun lopputekstit rullaa alas.

26.06.2015 klo 07:00

The Zodiac

Perhana erehdyin tätä ostaessani, että tää on se Fincherin versio. Ei siinä kyllä tänkin kertaalleen jakso katella, vaikka olikin aika tylsä ja puuduttava filmi suurimmalta osin.

25.06.2015 klo 14:55

Con Air - lento vapauteen

Niin lujaa överiks vedetty ysäritoimintaelokuva Con Air on, että eihän se voi muutakun viihdyttää. Näyttelijäkaartiin kuuluu vähintäänkin kovia toimintanimiä, ja muutenkin hyviä näyttelijöitä. Etenkin Buscemi oli aika vakuuttava sarjamurhaajaroolissaan. Juonihan ei mikään päätä huimaava ole, muttei sen toki tarvikkaan kunhan jokapuolella räjähtelee ja luodit sinkoilee riittämiin. Ja kyllähän ne sinkoilee.

Viihdyttävää möhellystä kaikenkaikkiaan. Ei kuitenkaan vuosikymmenensä paras kohelluselokuva.

12.06.2015 klo 09:51

Unensieppaaja

Vähän parempi kun mitä muistin, ei kuitenkaan silti mikään järin hyvä elokuva. Toisaalta taas ei täysin toivotonkaan. Juonihan on sinällään ihan hyvä, näyttelijät vetää hyvin (etenkin Freeman), ja ulkoavaruuden öttiäiset on aika karun näkösiä. Yhtenä isona huonona puolena mainittakoon leffan pituus. Eihän vähän reilu parituntinen ole pitkä, mutta tän kohalla se kyllä tuntu ikuisuudelta. Dreamcatcher menettää jotenkin tehojaan kokoajan loppua kohden.

Ehdottomasti mainettaan parempi elokuva, muttei silti läheskään King-filmatisointien parempaa antia.

Edellinen sivu | 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 14 | Seuraava sivu