16.12.2013 klo 13:44

Perjantai 13. päivä, osa 2

Friday the 13th Part 2 tarjoaa vanhaa kunnon slasherviihdettä oikein olan takaa. Tasan ja vain sitä itseään. Typeriä teinejä, kliseisiä kohtauksia ja verisiä tappoja. Vaikkakin Jason on todella koominen ilmestys farmarivaatteissaan ja perunasäkki päässä niin kyllä tää ekan osan voittaa helposti. Roskaleffa, mutta hyvin viihdyttävä sellainen.

10.12.2013 klo 15:57

Kuolleiden valtakunta

Kelpo pätkä vaikkei todellakaan yllä samalle tasolle kuin sarjan ensimmäiset kolme leffaa. Zombit on taas asteen älykkäämpiä kuin aiemmissa jne jne. Tällä kertaa älykközombina Big Daddy joka johdattaa isompaa ryhmää eläviä kuolleita. Jää isukki kuitenkin jotenkin ohueksi hahmoksi verrattuna Day of the deadin Bubiin. Myös Tom Savini vilahtaa macheten kanssa ja Shaun of the deadista tuttu Simon Pegg on bongattavissa. Kauhuelokuvana ylipäätään ei mitenkään huikea esitys, mutta zombiefanien / sarjan fanien kannattaa tääkin katsastaa.

09.12.2013 klo 14:53

Stephen Kingin Se

Hyvä leffahan tää on. King-filmatisointien paremmasta päästä ehdottomasti. Ensimmäinen puolisko toimii todellakin paremmin kun toinen. Juoni rullaa hyvin, lapsinäyttelijät tässä leffassa on oikeesti parempia kun aikuiset. Tim Curry Pennywisenä on tietysti loistava ja yks elokuvan kantavista voimista, mutta ne muut on aika surkeita.

Jälkimmäinen puolisko leffasta junnaa aika lailla mutta on siinäkin omat hyvät hetkensä. Surullisen kuuluisa loppukohtaus sitten tuhoaakin leffan tehoja aivan perkeleesti. Se on nimittäin aivan naurettavan huono. Ehkä huonoimpia loppukohtauksia elokuvahistoriassa. Ikinä.

Tässä saattaa olla vähän nostalgiapisteitä mukana, mutta oon pitäny tästä elokuvasta aina todella paljon. Joten:

06.12.2013 klo 13:08

The Ruins

Omaperäinen idea ja yleisesti ottaen ihan viihdyttävä filmi. Meno on ehkä vähän hitaanpuoleinen välillä mutta kyllä mielenkiinto onnistutaan pitämään loppuun asti yllä. Ei tätä ehkä moneen kertaan katso mutta silti The Ruins edustaa ainakin oman valmistumisvuotensa (2008) kauhuelokuvien onnistuneempaa puolta.

28.1.2015 Edit: Tulipahan vilkastua uudestaan. Toimi edelleen perus kauhuviihteenä ihan kivasti. Muistin vaan että tää olis ollu gorepitosempi, mutta eipä ollutkaan. Kolme tähtee on edelleen osuva arvosana.

05.12.2013 klo 10:47

Delivery - Kuoleman kotiinkuljetus

Ei tää ihan niin huono oo mitä sanotaan. Vaikka näyttely ja tehosteet on kökköä kamaa leffan tarina kuitenkin kantaa loppuun asti. Juoni on hyvin yksinkertainen mutta ehkä juuri siksi toimii tässä leffassa. Nimittäin jos tähän olis sotkettu jotain muuta vielä sekaan niin tuskin olis toiminu. Kertaalleen tän kattoo, tuskin toiste. Ainiin ja se sähköisku-kohtaus oli kyllä ihan syvältä. Sen kohtauksen aikana en meinannu uskoo että leffa on valmistunu 2006.

02.12.2013 klo 10:23

Pig Hunt

Pig Hunt on kliseinen ja huonoilla näyttelijöillä varustettu leffa. Silti se on ihan viihdyttävä. Tylsäks leffa ei käy missään kohtaa ja loppukohtausta täytyy jopa vähän kehua. Kertaalleen possujahdin katsoo helposti. Ehkä joskus toistekkin.

3.1.2015 Edit: Hah, kyllähän mä sen toistamiseen katsoin. Viihdytti ihan yhtälailla kun ekalla kerralla.

27.11.2013 klo 09:57

Bad Taste

Harmi ettei Peter Jackson tehnyt tän kaltaisia leffoja kun ihan muutaman..

21.11.2013 klo 00:23

Kärpänen II

Tylsänpuoleinen loppua lukuunottamatta, mutta silti ihan kelvollinen jatko-osa loistavalle ykkösosalle. Efektit on helvetin hyvin toteutettu eikä näyttely huonoudessaan kuitenkaan mene ärsyttävän puolelle. Vaikka tää onkin helposti kertaalleen jos toiseenkin katsottava elokuva, on silti hyvä ettei jatko-osia tullu enempää. Seuraava olis todennäkösesti.. noh, yhtä huono kuin alkuperäsen trilogian kolmos-osa.

20.11.2013 klo 11:07

Kärpänen

Eipä tästä löydy oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Niin genrensä kuin ohjaajansakin parhaimmistoa. Yksi parhaista remake-leffoista myös. Pyyhkii lattian alkuperäisellä kevyesti, vaikkei sekään mikään huono tapaus ole. The Fly on vaan yksinkertaisesti mestariteos.

18.11.2013 klo 20:18

Evil Ed

Hauska ruåtsalainen kauhukomedia joka on täynnä viittauksia vanhemmista kauhufilmeistä. Esimerkiksi pelkästään jo Edin pomon nimi on Samuel Campbell ja jääkaapissa lymyilee mörkö joka huutelee "bright light!", ja paljon muuta. Genren ystäville kolahtaa varmasti.

18.11.2013 klo 13:50

Curse of the Fly

Alkuperäisen kärpästrilogian päätösosa. Samalla myös surkein osa koko saagasta. Pituutta tällä on alle puolitoista tuntia, silti se onnistuu olemaan aivan tappavan tylsä. Näyttely on hirveetä tuubaa ja loppukohtaus onkin ainoa kohta mikä onnistuu edes yllättämään. Nimittäin typeryydellään. Täysin turha tekele, suosittelen käyttämään sen puolitoistatuntisen johonkin muuhun.

18.11.2013 klo 11:10

Musta joulu

Loistava slasher-klassikko. Jopa genren ensimmäiseks tekeleeks väitetty leffa. Siitä en oo varma mutta ehdottomasti katsomisen arvoinen tää oli. Alkupuolisko leffasta on rauhallisempaa himmailua ja tunnelmaa luodaan hiljalleen. Loppupuolella leffa osaakin olla sitten todella piinaava. Black Christmas osoittaa taas myös sen, että leffassa ei tarvitse olla sankokaupalla verta ja tusinaa tappoja ollakseen hyvä.

11.11.2013 klo 09:18

10.11.2013 klo 13:14

08.11.2013 klo 00:53

Usva

Odotukset ei ollu korkeet tän elokuvan suhteen, mutta täytyy sanoo että nyt osu ja uppos. The Fog on perinteinen kummitustarina, joka rakentuu rauhallisesti, joidenkin mielestä jopa liian hitaasti. Itse kuitenkin tykkäsin elokuvan rauhallisesta mutta pahaenteisestä tunnelmasta. Etenkin loistavat musiikit luo tunnelmaa paremmin kuin hyvin. Leffan loppupuolella meno sitten tietysti starttaa kunnolla. Lopetuskin oli ihan osuva. Carpenterin, sekä 80-luvun parhaimmistoon muutenkin kuuluva kauhuleffa The Fog on ehdottomasti.

07.11.2013 klo 19:20

Kärpäsen paluu

Ei huono, ei hyvä. Aika pitkälti vanhan toistoa ja isopäinen kärpänen näyttää jotenkin kömpelöltä, vaikkakin elokuvan ikään nähden on ihan hyvin toteutettu. Jostain kumman syystä elokuva on mustavalkoinen. Vincent Price on loistava kuten aina.

06.11.2013 klo 09:37

Inside

Vaikkei Inside ehkä ole täydellinen se kuuluu silti 2000-luvun parhaisiin kauhuelokuviin. Leffa on paikoittain äärimmäisen inhottavaa ja vastenmielistä katsottavaa. Onnistunu siis siinä mitä on yritettykin tehdä. Kaikkea pahentaa vielä se että henkilö johon väkivalta kohdistuu on raskaana oleva nainen. Ei tätä siis ihan kaikille voi suositella, mutta itse tykkäsin.

04.11.2013 klo 23:05

02.11.2013 klo 22:35

Reeker

Eipä tää tarjonnu mitään uutta. Sitä perus teinikauhua lähinnä. Tasapaksua survomista läpi elokuvan ja loppukohtauskin oli typerä. Miten ne sai Michael Ironsiden tähän?

02.11.2013 klo 20:44

Viimeinen manaus

Dokumentaarinen tyyli toimi ihan hyvin, mutta silti leffa jäi jotenkin vajaaksi. Lyhyestä kestostaan huolimatta tää onnistu myös olemaan aika pitkäveteinen. Kelloa tuli vilkuiltua useeseen kertaan eikä juoni oikein jaksanut kiinnostaa saatika sitten tempasta mukaansa. Loppuun asti tän kyllä jaksaa katsoa, mutta tuskin toistamiseen.

02.11.2013 klo 18:04

Abyss - syvyys

Tiivistunnelmainen ja hienon miljöön omaava scifileffa Cameronilta. Pinnan alla tunnelma on sopivan klaustrofobinen. Ehdottomasti menee Cameronin top vitoseen.

02.11.2013 klo 11:49

Basket Case

Mustaa huumoria, verta, surkeaa näyttelyä, kökköjä tehosteita, muovailuvahalta näyttävä siamilainen kaksonen ja lisää verta. Basket Case on pienibudjettinen kauhuelokuva joka on aika kovassa kulttimaineessa. Kauhuleffana ei oikein toimi (yllätys yllätys), mutta komediana sitäkin paremmin. Ei tätä pysty vakavalla naamalla kattomaan.

02.11.2013 klo 11:08

KM31 Pahuuden tienristeys

Tasapaksu ja melko sekava kummitustarina. Toimii kuitenkin paremmin kun monet vastaavat jenkkileffat. Jos haluaa katsoa hyvää fantasia-kauhua tai kummitustarinoita niin suosittelen kääntymään mieluummin Pan's Labyrinthin ja Devil's backbonen puoleen. Tää ei nimittäin paini kahden edellämainitun kanssa edes samassa sarjassa.

30.10.2013 klo 11:07

Frontière(s)

Aika huono elokuva. Juoni ja kohtaukset oli kaikki enemmän tai vähemmän otettu muualta. Ihan kun olis kattonu Texas Chain Saw Massacren, Wrong Turnien ja Hostelin yhdistelmää. Se tunnelikohtaus niine "lapsineen" toi mieleen myös vähän The Descentin vastaavan. Elokuvan hahmot oli tylsiä, eikä kukaan erottunut joukosta mitenkään. Lopussa oli ihan yhdentekevää kuka selviää ja kuka ei. Kyllä tän loppuun asti katsoa jaksaa, mutta kyllä sitä kelloa tuli vilkuiltua jatkuvasti. Muutenkaan en ole näiden ns. kidutuspornoleffojen suuri fani.

25.10.2013 klo 09:23

Viiltäjä

Mainio giallo Lucio Fulcilta. Slashertyyliset tapot on brutaalia katseltavaa ja ankan äänellä kaakattavaa murhaajaa ei ihan heti arvaakkaan. Hahmot leffassa on mielenkiintoisia ja hyvin toteutettuja. Musiikki toimii myös nätisti. Kaikenkaikkiaan todella hyvä murhamysteeri, vaikkei ehkä ihan niin raaka kun kansi ja maine antoi odottaa.

23.10.2013 klo 20:12

Manaaja

Manaaja ei rankasta aiheestaan ja maineestaan huolimatta ole kovinkaan jännittävä, eikä tarpeeksi mukaansatempaiseva. Tunnelma on yleisesti hyvä, muttei pääse oikein huippuunsa missään vaiheessa. Toisinsanoen elokuva on osittain melko tasapaksu. Näyttelijät leffassa on hyvät ja klassikkokohtauksia piisaa. Manaajaa on sittemmin apinoitu ja parodioitu siellä sun täällä, senverran legendaarisesta elokuvasta on kyse. Loppusummauksena siis: Hyvä filmi, mutta todella yliarvostettu.

22.10.2013 klo 01:21

Meidän gangstereiden kesken

Alkupuoli leffasta oli aika lupaava, mutta sitten meno kävi jotenkin väsyneeks. Kyllä ne painispedeilyt hauskaa katteltavaa oli ja mafiosoja vedettiin pataan oikein kunnolla. Niinkun näissä leffoissa on tapana. Silti elokuva jäi jotenkin tylsänpuoleiseks. Liika pituus ehkä myös vaikutti asiaan. Kyllä se niin vaan on että Spencerin sekä Hillin parhaat elokuvat on juuri ne joissa molemmat on mukana. Ei tää huonoimmasta päästä ollu, muttei todellakaan sieltä parhaastakaan.

21.10.2013 klo 11:28

Shocker

Alku oli ihan jees mutta sen jälkeen mennään metsään niin lujaa että huhhuh. Elokuvan ideahan oli hyvä, mutta toteutus ontu pahemmin kuin se murhaaja. Ensinnäkin leffassa on muutamia ihan turhia kohtia. Jonathanin muija käy välillä sössöttämässä rajan takaa. Se koru oli myös ihan naurettava ratkaisu. Pääosan näyttelijä on tautisen surkea. Murhaaja oli ihan hyvä sekopäisine nauruineen, mutta sekin jää vähän kaiken muun paskuuden jalkoihin. Viimeiset 20 minuuttia elokuvasta on vielä täyttä perseilyä.

Sitten jos tästä haluaa jotain hyvää löytää niin elokuvasta voi bongata monia tuttuja naamoja. Esimerkiksi itse ohjaaja Wes Craven sekä hänen poikansa vilahtaa parissa kohtaa. Evil Dead -ohjaajan Sam Raimin velipoika Ted Raimi on myös pienessä roolissa. Alice Cooperin keikkafilmiä näkyy myös jossain kohtaa töllöttimestä.

Shocker on tähän päivään mennessä surkein tekele Wes Cravenilta joka on vastaan tullut.

20.10.2013 klo 16:52

Terminator 2 - Tuomion päivä

Täydellinen toimintaelokuva ja täydellisen onnistunut jatko-osa. On huikeita takaa-ajoja, räiskintää ja todella upea juoni. Vaikka elokuvalla on ikää jo yli 20 vuotta tehosteet on silti hienoa katseltavaa. Esimerkiksi T-1000:n muuntautuminen on toteutettu törkeen hienosti. Cameronin elokuvista Terminator 2 on ehdottomasti Aliensin ohella paras. Schwarzeneggerin filmeistä yltää myös ihan kärkikolmikkoon.

20.10.2013 klo 16:42

Terminator - tuhoaja

Aivan mahtava scifitoimintafilmi. Kakkos-osa tosin on vielä parempi, mutta eipä tästäkään paljoa pahaa sanottavaa löydy. Oman genrensä klassikko.

16.10.2013 klo 16:31

Conan - barbaari

Alkupuoli leffasta on jotenkin kankeempi kun sitten taas loppua kohden meno paranee paljonkin. Schwarzeneggerin roolihahmo ei turhia lätise, näyttelijöistä yleisesti paras on ehkä Darth Vaderin äänenäkin tunnettu James Earl Jones. Paljon tässä on vikoja, mutta myös paljon hyvää.

Ainiin ja mojovat naurut sai kun Ahnultti pamautti kamelia turpaan.

14.10.2013 klo 20:03

Pako L.A.:sta

Snake on palannut ja joutuu taas juoksemaan kilpaa ajan kanssa. Vähän nopeatemposempi meno tässä tosin on kuin ykkösessä. Hyviä näyttelijöitä löytyy kuten ekastakin. On Steve Buscemia, Pam Grieriä, ja jopa Bruce Campbell vilahtaa sekopäisen plastiikkakirurgin roolissa. Ainoa oikeestaan mikä tässä mättää on paikoittain liika ekan osan kierrättäminen ja erikoistehosteet on aika syvältä joissain kohtauksissa. Viihdyttävä leffa kuitenkin kyseessä, ja oikein onnistunut jatko-osa.

13.10.2013 klo 15:09

Predator 2 - Saalistaja

Ihan hyvä jatko-osa loistavalle Predatorille. Ekan tasollehan tää ei yllä missään vaiheessa mutta kyllä tästäkin fanit saa tarpeeks irti. Esimerkiks Predatorien taustat avautuu enemmän kun ykkösessä. Tunnelman luontiin olis voinu käyttää enemmän aikaa, vaikka kyllä tää tämmösenä suoraviivasena rymistelynäkin menee. Danny Glover oli kans ihan hyvä päähenkilönä.

12.10.2013 klo 22:22

08.10.2013 klo 19:43

Spider

Ei Cronenbergin ykkösleffoja mutta kuitenkin hieno draama nerokkaalla juonella.

08.10.2013 klo 17:32

Nimeni on Nobody

Hyvä westerni huumorilla höystettynä. Terence Hillin parhaimpiin kuuluva leffa. Ennio Morriconen musiikit on myös taattua laatua.

07.10.2013 klo 19:47

Killer Klowns from Outer Space

Kulttimaineensa ansainnut kasarikauhukomedia. Hauskaa pienen budjetin pelleilyä, plussat tietysti myös kovasta tunnarista!

07.10.2013 klo 18:06

V niin kuin verikosto

Hyviä näyttelijöitä ja nokkela juoni.

04.10.2013 klo 18:14

Poltergeist

Kyllähän tää on hyvä kasarikauhun ja kummituselokuvien klassikko. Tehosteet on todellakin komeita elokuvan ikään nähden ja juonikin on hyvä.

Vahva nelonen siis napsahtaa tälle, joka kauhuleffafanin tulisi katsoa Poltergeist. Ainakin kertaalleen.

02.10.2013 klo 16:33

Xtro

Täytyy myöntää että lähin kyllä kattomaan tätä sillä fiiliksellä että on varmaan aivan täyttä sontaa koko leffa. Mutta toisin kävi. Leffa tarjoaa kyllä todella hämärää scifikauhua, eikä sorru ennalta-arvattavuuteen juuri missään kohtaa. Sekopäinen juoni pitää mukavasti otteessaan loppuun asti eikä tarvinnu kelloa vilkuilla. Mainittakoon tähän vielä että se synnytys kohta oli aika härö. Tehosteet muutenkin oli elokuvan ikään nähden kelpo settiä.

01.10.2013 klo 11:33

Intruder

Intruder on hyvin perinteinen slasherfilmi. Miljöönä tälläkertaa marketti jonka yötyössä olevat teinit joutuu murhaajan hyökkäyksen kohteeks. Raimin veljekset laitetaan nippuun ja Bruce Campbell myös vilahtaa leffassa. Tosin pirun lyhyessä roolissa, toisin kun kansi antaa olettaa. Juoni elokuvassa on sitä perushuttua, ja välillä ärsyttävän pitkään vaelletaan jossain käytävillä ja huhuillaan kavereille (kuten aina lajityypin leffoissa). Loppukohtaus oli kans vähän turhan pitkä. On tässä kyllä sitten vastapainoks muutamia ihan hauskoja kuvakulmilla kikkailuja ja pari aika rajuakin tappoa. Eli kyllä tän kerran katsoo helposti, ehkä joskus toistekkin jopa.

01.10.2013 klo 11:32

29.09.2013 klo 20:39

Django Unchained

Hieno elokuva alusta loppuun. Näyttelijät veti roolinsa hienosti ja tylsäks elokuva ei pituudestaan huolimatta käyny missään vaiheessa. Taattua Tarantino laatua taas kerran.

29.09.2013 klo 20:28

Mafiaveljet

Lähes täydellinen mafiaelokuva. Ei ehkä ihan sinne Godfatherin tunnelmiin yllä mutta hyvin lähelle sitä.

28.09.2013 klo 12:14

Tapaus Antwone Fisher

Hieno tositapahtumiin perustuva draamaelokuva. Hyvät näyttelijät, mielenkiintoinen seikka myös että Washington on tän itse ohjannut.

27.09.2013 klo 00:25

25.09.2013 klo 09:56

Rankka päivä

Loistava elokuva. Huikeita kohtauksia toisensa perään, Douglasin sekoamista on hieno seurata. Duvall vetää myös roolinsa komeasti. Hauska myös kuinka "D-Fens" törmää erilaisiin ihmisiin matkallaan "kotiin".

"Bad news. Your little car's gonna drown. And you're gonna die, wearing that stupid hat. How does it feel?"

23.09.2013 klo 19:52

Shrooms

Mielikuvitukseton ja ennalta-arvattava teinikauhupökäle. Tällä kertaa aiheena sienitripauttelu. Loppuratkasunkin arvaa ennenkun ehtii poppaamaan levyä edes koneeseen.

22.09.2013 klo 19:57

Boondock Saints II - All Saints Day

Oikein hyvä leffa tääkin vaikkei ihan ykkösen huikeuteen yllä. Erityisen mukavaa oli myös että samat vanhat näyttelijät oli saatu mukaan, vaikka ykkösosasta olikin aikaa 10 vuotta.

22.09.2013 klo 19:39

Boondock Saints - Etelä-Bostonin enkelit

Aivan mahtava ja omaperäinen rikoselokuva. Ei tätä turhaan oo ylistetty. Juoni on mukaansatempaava ja hahmot erittäin hienoja ja mielenkiintoisia. Huumoria ja härskiä läppää tässä myös riittää, mutta silti leffa ei mee missään kohtaa komedian puolelle. Ehdottomasti kannattaa katsastaa jos esimerkiks Tarantinon tai Guy Ritchien elokuvat miellyttää. Tai vaikkei miellyttäiskään.

Edellinen sivu | 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Seuraava sivu